Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Gefeliciteerd!!! Wat een goed nieuws =D> =D> =D> Geniet ervan

2. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hallo,
    hier ben ik ook weer eens. jeetje dacht het is hier zo rustig want ik kreeg geen mails meer dat er een nieuw bericht was. dus toch maar even gekeken en zag dat jullie alweer een eind verder zijn.
    heb wel terug gelezen,maar weet niet alles meer zo goed.

@lovelyengeltje: jeetje wat erg al dei bemoeienissen. ik zou ook lekker doen wat je zelf goed lijkt. jij kent je kindje het beste. en wbt je vriend misschien is het wel goed om eens samen rond de tafel te gaan en er toch eens even over te hebben. lijkt me niet echt prettig als hij dat vaker gaat doen.

@bolbuikje:jippie benthe thuis. echt fijn. nu kun je helemaal gaan genieten. fijn meid.

ik had even een vraagje. misschien weet iemand dat (vast wel) ik heb zaterdag een slaapzakje gekocht. omdat daan elke keer zichzelf omhoog trapt in bed en dus onder zijn dekentje vandaan komt en het koud krijgt. nu wou ik vannacht voor het eerst de slaapzak aan doen. maar hij viel maar niet in slaap terwijl hij normaal altijd zo slaapt. na eent ijdje heb ik de slaapzak uitgedaan en toen viel meneer in slaap :(
    maar wat moet ik hem aandoen en moet er dan nog een dekentje over? nu had ik zijn broekje en sokken uitgedaan en alleen romper met shirt aan. daarover tot aan zijn kruis de dekens gedaan. de mouwen heb ik trouwens dicht moeten naaien een stukje. was te wijd.

even spammen nog haha

3. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @muppie voelde hij koud aan dan? Aaron slaapt als hij in een slaapzak slaapt in een shirtje en romper meer niet maar hij heeft het snel warm. Misschien is het even wennen want het beperkt toch iets zijn vrijheid. En mooie spam hoor haha dit is leuk spam.

Ik heb ook leuke spam ;)

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Wat een liefe kindjes :D haha helemaal verliefd hier!

@bolbuikje; Gefeliciteerd!! lekker he je dochtertje thuis!

Hier gaat alles op dit moment super!,Liam heeft een sprongetje gehad en is nu echt een totaal ander kind.. hij slaapt overdag 2 a 3 uur en de rest is hij lekker wakker in de box of ligt hij in zijn wipper te kijken.. snachts slaapt hij lekker, 1 keer heeft hij door geslapen, vanacht kwam hij om 4 uur voor zijn fles..

5. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    wouw ilona wat een super mooie foto. kan ook niet anders he met al onze knappe kindjes.
    ja zijn nekje was koud en zijn voeten. handjes heeft hij altijd wel koud. heb hem toen even lekker bij mij onder de dekens gedaan toen werd hij weer lekker warm.

6. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Amber moet donderdag haar 1e prikjes hebben.
    vind het zo zielig voor haar.
    straks gaat ze de hele dag huilen.
    en de dag er na moet ik werken van 9 tot 6.
    (mn moeder past dan op)
    ik zal proberen of ik straks ook een foto kan plaatsen.
    (lukt mij meestal nooit omdat mn foto's te groot zijn)

@bolbuikje
    super dat benthe thuis is.

@de rest
    op jullie reageer ik straks

7. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hoe zou het met Wish en sven zijn.
    heb ze al een tijdje niet meer "gezien"
    iemand nog iets van haar gehoord??

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeee allemaal...

Ik ben even weer wakker geschud door Jacky ;) Hoe gaat het hier?
    Hier is het druk met vanalles... Mijn moeder is op vakantie geweest en ik moest daar ook de boel regelen en de tuin schoonhouden ivm een boom die dus net al het blad heeft laten vallen en het heeeeelemaal wit was achter het huis en spekglad!
    En dan hier de tuin... het huishouden... Sven uiteraard en Amber die net weer nieuwe medicatie heeft om te proberen...

Ook ben ik bezig met het maken van de uitnodigingen voor de opdrachtdienst (=doopdienst) voor Sven.. Deze is 17 mei a.s.
    Ik moest ook de liederen uitzoeken voor de dienst zelf en een aantal mensen wilde ik vragen om een leuk woordje te zeggen... Iets meegeven aan Sven zeg maar...
    Moet nog de persoon die beelden kan maken nog even vragen of hij dit wil doen...

Druk druk druk dus...
    Maar ik ben allang blij dat ik zoveel inspraak heb in de dienst. Bij Amber had ik nog meer inspraak... mocht ik de hele dienst regelen en zelf de liturgie maken... maar nu we andere officieren hebben is het minder... Maar van een vriendin hoorde ik dat zij bij de kerk helemaal geen inspraak heeft gehad bij het dopen van haar dochter.. dus ik ben al blij ;)

Ik kan ook maar niet wennen aan de site hier... Wat het is dat ik maar niet kan wennen.. kweet het niet.. maar tis niet mijn ding... zullen we maar zeggen ;)

*bolbuikje - Wat super dat Benthe thuis is! Oooh wat zullen jullie extra genieten van jullie meisje nu! Heeeerlijk he dat ze thuis is en wat goed dat het zo lekker met haar gaat!
    Hoe reageren Malou en Ruben erop nu Benthe thuis is?

*Muppie - Oooh wat een droppie! Tja... wat je moet doen dat ie in zijn slaapzakje wel slaapt... Eerlijk gezegd geeeen idee...
    Amber sliep altijd meteen ook met slaapzakje aan... En Sven heeft nog geen slaapzakje aan want die blijft redelijk onder de dekens liggen.. Hij zorgt er alleen voor dat ie weer op zijn rug komt te liggen en dat zijn armpjes vrij komen ;)
    Succes ermee!

*Ilona - Oooh nog zo een prachtige foto! Meiden met zulke kindjes mag je mij heeeeelemaal suf spammen! hahaha... Prachtig kindje is Aaron... Heerlijke blik ook...
    Al zo groot ;)

*miinicole - Wat leuk he als kindjes ineens zo een sprongetje maken dat het ook echt een ander kind lijkt te zijn! Zo groot ineens ;)
    Sven is hier ook meer wakker op een dag! Zit ook vaak in zijn wipstoeltje of ligt in de box ;)
    Snachts slaapt hij wel door al... maar de laatste tijd wordt ie wel eerder wakker... Normaal kreeg hij om 23.00 uur de laatste fles en dan kwam hij pas om 07.00 uur weer... Nu komt ie dan al om 05.30 uur...
    Dus ik doe er nu Nutrix bijin en vanmorgen kwam ie dan om 07.00 uur weer... Ik blij ;)

Sven begint al op zijn naam te reageren en als ik zeg dat ie zijn fles krijgt begint ie breed uit te lachen! Hhahaha zo lief!!!
    Ik heb het alleen nog niet op de foto kunnen krijgen... Maar zodra me dat gelukt is zal ik hem hier ook even spammen! ;)

Meiden... Ik ga nu snel naar mijn moeder... Ze belde me net of ik wou komen want ze was gevallen en haar hele knie was dik... Amber is er naar toe gegaan om te helpen even met kleine dingetjes te doen voor oma omdat ik nog met Sven bezig was... Maar ik ga er nu ook maar snel heen...
    Zie jullie later weer!

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

*Ilona - Nog ff snel dan hahaha
    Ik ben dus net terug van weggeweest...

De eerste prikjes zijn ook niet leuk en als ze dan huilen gaat het je door merg en been... Maar het is nodig!
    Amber zal 2 prikjes krijgen.. In elk beentje 1...
    Wat je kan doen... is het volgende:

- Als je Amber weer op het aankleedkussen hebt, even fietsen met de beentjes... Dat houdt de spieren soepel! (De prikjes worden nl. in een spier gegeven)

- De kleintjes kunnen koorts krijgen van de prikjes... en bij de kleintjes loopt dat ook snel hoog op. Van koorts voelen ze zich ook niet lekker.
    Wat ik deed en wat mag is preventief een zetpilletje paracetamol van 60 mg geven. 1x in de 4 uur. Dan krijgen ze geen koorts en het is pijnstillend.. Dus voelt de kleine zich al een stuk lekkerder...
    Niet overal hebben ze 60 mg... Wil je ze halen... kan je ook 120 mg halen, maar die moet je dan verticaal door midden doen...

En voor de rest... Zorg dat je die dag niets te doen hebt en dat je er lekker voor haar kunt zijn! Lekker met haar kan zitten als het nodig is etc.
    Hou het rustig die dag!

Succes!!!!

10. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @ wish
    volgens mij bedoelde je met het laatste verhaal mij ipv ilona of niet??

11. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik heb gehoord dat je een koud washandje moet meenenem en dat gelijk op het plekje moet leggen! Schijnt ook te helpen?

Een paracetamolletje? En dan gewoon in zijn poepgaatje doen? Moet je die niet oplossen in water ofzo net als bij volwassenen?
    En is het zeker dat ze koorts krijgen of kan dit alleen?
    Pff, zie er ook tegenop hoor!!
    Even flink zijn mama :(

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja sorry lovelyengeltje... Ik bedoelde idd jou!
    excuser moi!

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

*acnaib - Een koud washandje kan idd ook... maar dat kan ook thuis hoor...
    Zetpilletjes (=paracetamol) hoef je niet op te lossen in water... Kan gewoon in t poepgaatje ja...

Nee ze hoeven geen koorts te krijgen... maar het kan wel...
    En ik ben het liever voor... En een zetpilletje kan geen enkele kwaad...

Ik wil niet dat mijn kindje er last van heeft... dus geen koorts hier... dus geen pijn.. Ik ga niet zitten wachten tot het wel zo ver is want dan ben je immers al laat... dan heeft je kindje het al..
    Het prikje zelf ondergaan is in mijn ogen al erg genoeg voor zo een kleintje...

Ik geef de zetpilletjes dus gewoon preventief om de 4 uur...

Sven heeft dus echt nergens last van gehad... Die was rond een uur of 3 een ontzettend vrolijk tevreden mannetje en de rest heeft ie heeeerlijk geslapen ;)

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Joepie het is gelukt! Even spammen dus! ;)

Sven's vertederende lach tegen zijn fles!
    Zooooooo blij de fles weer eens te zien ;)

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ha Wish,.. Wat leuk om weer even te horen hoe het bij jullie gaat! Druk dus,...
    En Sven ziet er erg cutie uit !!! Succes met de voorbereidingen van de doopdienst. Fijn dat je een hoop inspraak hebt. Zo wordt het echt van Sven!

Trouwens allemaal mooie kindjes als ik het zo zie. Wat een plaatjes!

@ Acnaib, Evy had nergens last van na de prikjes. Maar het was idd wel heel zielig. Wij hebben zetpillen gehaald voor als het nodig is. Van 120 mg en die moet je dan door de helft doen zei het cb.

@ Bolbuikje,..JOEPIE BENTHE IS THUIS!!!!!!!!!!!!!! =D> =D> =D> =D> voor jullie! Wat fijn dat jullie nu samen zijn,.. geniet er maar goed van!!!!!!!

Nu we op de 5 voedingen zitten is Evy haar slaapritme helemaal kwijt. Ik zie dat ze moe is, leg haar op bedje en ze blijft wakker. Ze is heel lief hoor, je hoort haar nauwelijks totdat de speen eruit is en dan gaat ze huilen. Ze ligt te lachen in bed naar de beestjes op de muur. Echt superschattig, maar niet echt de bedoeling. Ze slaapt hooguit 2 uurtjes overdag. Volgens mij haalt ze het 's nachts weer in. Dan slaapt ze 12 uur (wel met drinkpauze).
    Ze is supervrolijk en doet het super, maar toch vind ik het niet veel slaap. Misschien is ze een wakker kindje, misschien slaapt ze 's nachts te veel. Ik weet het niet. Iemand tips?
    Meestal slaapt ze tot 9:00/9:30 en dan probeer ik na de voeding van 11:00 haar op bed te doen. Ze is dan wel moe. Dan slaapt/ ligt ze tot 13:00. Dan vindt mevrouw het genoeg. Dan tijdens het wandelen slaapt ze ook wel. Daarna eigenlijk niet meer tot 's avonds 20:00/21:00. Lijkt wel of ze, als het gaat schemeren, eindelijk gaat slapen.
    Dus als je tips hebt? Graag!

Groetjes Judith

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Als we dan toch aan het spammen zijn,... ;)

17. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik vroeg mezelf nog wat af; ik vind dat fontanelletje nog steeds zo "eng"!
    Ben zo bang dat je te hard met het hoofdje om gaat!
    Niels fontanel is nog best groot en volgens de huisarts kan het 1 tot 1,5 jaar duren voordat ie echt goed dicht is!
    Maar zijn hoofdje word steeds groter en moet de gaten van de kleertjes dus steeds kleiner waardoor je soms, na mijn idee, best even moeite moet doen om het dus over zijn hoofdje te krijgen en dan ben ik bang dat ik het dus te hard ga doen!
    Wie heeft dit nog meer?

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ judith nikki slaapt ook niet zo heel veel hoor.
    zij slaapt alleen smorgen tot 11 uur.
    maar na overdag ongveer 2 tot 3 uur te hebben geslapen is ze vervolgens wel tot 23.00 uur savonds wakker.
    maar ik ben al blij dat ik haar nu overdag op bed krijg.
    dat was eerst ook uit den boze..
    dus voorheen was nikki wakker van 11.00 tot 23.00
    dus wel 12 uur!!

wat betreft de prikjes.
    ik heb koude washandjes meegenomen en die direct naar de prik erop gedaan.
    ook had ik haar van te voren al een zetpil gedaan.
    maar nikki is wel ziek geweest. geen koorts maar erg veel pijn en huilen.
    op 1 moment zelf zo vreselijk huilen dat ik erbij stond te huilen waarop mijn vriend nikki van mij afpakte om haar te troosten om vervolgens mij te troosten toen zij stil was.
    haha zat hij met 2 huilende dames.
    kon er niks aan doen ze huilde zo hart verscheurend dat mijn eigen hart voelde alsof ie helemaal in elkaar krampte.

19. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    haha judith1982 daan heeft dat shirt ook maar dan in blauw. echt super.

20. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    waarom mag ik nou niet gelukkig zijn met Amber en mijn vriend.
    krijg nou via hyves berichten van meiden die zeggen dat hij weer vader word.
    en dat ze afgesproken hebben enz
    zucht............................
    wat moet ik nou

Deel Deze Pagina