Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dank je judith

ik vind het ook heel spannend.

@werk
    ik heb nu voor om de zaterdag ook werk in een bloemenwinkel(daar heb ik zelf al 3 jr gewerkt maar doordat ik verhuist was enz ben ik er weggegaan en nu om de zaterdag dus weer terug)
    ben nu ook overblijf mama (is maar 1 middag in de week maar misschien worden het er nog meer)(maar ja elke euro is welkom)

@judith
    dus evy heeft haar 8 weken sprongetje net gehad?
    altijd zo zielig he de hele dag wat huilen en jengelig zijn.

@geeske
    sorry beetje laat maar alsnog welkom hier
    gelukkig dat je een goed na-gesprek hebt gehad met de vk.
    lucht op he
    dus levi ook al zn 8 weken sprongetje.
    nu ik het achteraf bekijk had amber haar 8 weken sprongetje vorige week ook (maar ook haar 1e prikje dus dacht dat het daardoor kwam)

@bolbuikje
    je weet zelf het beste hoe het met benthe gaat toch
    zo'n groeicurve zegt niet zoveel vind ik.
    amber zit helemaal tegen de bovenste lijn aan.
    (was bij de geboorte 50cm en 3940 gr) en nu is ze 60 cm en 5700 gr(denk ik)
    maar ik vind Amber niet super dik ofzo.
    ja ze heeft lekkere bolle wangetjes(niet overdreven dik) en een beetje een buikje
    maar dat gaat er wel weer af als ze gaat lopen

@jacky
    bedankt voor je pb
    en netjes dat amy van 22:30 tot 8:00 doorslaapt.
    amber heeft geen vaste tijd dat ze 's avonds voor het laatst drinken krijgt.
    de ene keer is het 20:30 maar het kan ook zomaar 23:00 voor het laatst zijn
    en s' ochtends is het de ene keer 5:30 dat ze drinken wil en de andere keer pas om 8:30

@acnaib
    succes donderdag bij het cb

@miinicole
    oeh das balen dan liam koemelkallergie heeft(waarschijnlijk dan)
    hopelijk groeit hij er later overheen.

@wish
    geeft niet dat je niet reageert
    we hebben het allemaal druk met onze kleintjes
    ik reageer ook heel vaak niet, dan zeg ik of denk ik, ik ga straks ff reageren maar dan vergeet ik het weer.
    alles goed met sven en het molenaarsmeel (ofzo)

@gratis babydoos
    ik ben nog helemaal niet gebeld voor die gratis doos.
    door niemand niet.
    maar had van prenatal, kruidvat en etos wel de zwangerschapsdozen gehad.
    raar

@iedereen die ik vergeten ben
    SORRY
    maar volgens mij heb ik iedereen gehad

liefs ons

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ bolbuikje sorry wist niet dat het niet geplaatst mocht worden.
    dacht dat alleen gelde voor de baby van de maand verkiezing.
    en ik snap best hoor dat je niet stemt no hard feelings :)

nikki is trouwens dinsdag 15e geworden met alleen het online stemmen.
    we hadden meer de 1600 stemmen binnen gehaald! geen idee hoe we dat voor elkaar hebben gekregen,maar wel supercool!
    ik ga alleen wel de inschrijving verwijderen want nu zijn er steeds stemmen weg. gaan zo ineens van 400 naar 295 dus dat klopt niet helemaal.

over de voedingen.
    nikki zit al een hele poos op 5 voedingen om de 4 uur dat gaat hartstikke goed.
    ze komt nu alleen steeds eerder dus ik ga haar voeding verhogen.
    heb haar trouwens overgezet op de nutrilon tegen krampen.
    hopen dat ze daardoor lekkerder in haar velletje gaat zitten.
    ook heb ik de osteopaat gebeld en word terug gebeld voor een afspraak.

@ mininicole
    ik hoop voor je dat liam zich snel wat beter voelt.
    tis vreselijk als je ziet dat je kindje zich niet lekker voelt.

@ geeske fijn dat je je verhaal even kwijt kon.
    ik herken het wel hoor,kan af en toe nog heel erg emo zijn.
    als mijn meisje mij aankijkt en lacht schiet ik soms nog vol.
    alleen dat zijn de vreugde tranen, ook de andere zijde is mij bekent.

@ wish was vandaag toevallig bij action in klazienaveen.
    en daar hadden ze inderdaad molenaars kindermeel voor 0.39 cent.

@ lovely nog gefeliciteerd met je verjaardag.

over de babydozen die van felicitas hebben ze een poosje geleden al bij me bezorgd het enige leuke wat er in zat was een lepeltje.

iedereen die ik vergeten ben sorry..

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Lovely,.. nee Evy heeft 3 weken geleden haar 8 weken sprong gemaakt. Amy van Jacky heeft haar 8 weken sprong. ;)
    Waarschijnlijk krijgt Evy binnenkort haar 12 weken sprong.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey meiden,

even snel een update, ben namelijk aan het genieten van de rust! haha Liam ligt voor het eerst in een lange tijd lekker in zijn eigen bed te slapen.. vanmorgen legde ik hem erin en hij krijsde de hele wereld bij elkaar.. nou had ik er genoeg van omdat hij snachts wel gewoon slaapt als ik hem wakker in bed leg.. nou heb ik de gordijnen dicht gedaan en hij slaapt al een half uur............................................. snap er soms niks van..

Verder gaat het super met de nieuwe voeding.. hij huilt niet meer na de fles, is rustig aan het rondkijken als hij de fles op heeft.. kan nu lekker een half uur op de bank liggen kijken en lachen geluiden maken of lekker in de box liggen :D helemaal super!ken ik helemaal niet van Liam.. dat was altijd een groot kabaal met hem..
    Het cb belde vanmiddag om te vragen hoe het ging en ze dacht zo te horen dat het goed ging dat Liam idd koemelkallergie heeft, hij spuugd alleen nog heel veel dus krijgt hij johannesbroodpitmeel maar hij vertikt het alleen om moeite te doen voor het binnekrijgen van de fles.. moet even een andere speen zoeken.. dinsdag moet ik voor controle en prikken met liam naar het cb en gaat ze kijken hoe het dan gaat, als hij dan nog veel spuugd krijgt hij zantac of zoiets...

@lovelyengeltje; hopelijk gaat het bij jou oowk binnenkort lekker en dan amber beter in haar vel gaat zitten..

@Judith; ja de sprongetjes,, rot dingen,, haha ze horen er jammer genoeg allemaal bij.. komen we ook wel doorheen toch ;)

Groetjuhs!!

5. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    amber is nu dus 9,5 week.
    maar 8 dagen over tijd geboren.
    is ze dan met correctie 10,5 week ofzo.
    want lees wel eens iets over correctie van de leeftijd

6. Hey dames,

Hier maar weer eens een update van mij, heb wel bijgelezen, maar er is teveel om op te reageren. Ik wil bolbuikje wel even feliciteren met de thuiskomst van Benthe!

Met Bram en mij gaat het inmiddels een stuk beter. We hebben een verschikkelijke periode achter de rug met de borstvoeding, het komt er op neer dat Bram niet voldoende voedingstoffen uit mijn melk kon halen en daarom hele dagen alleen maar wou drinken. Dit waren niet de gewone regeldagen, want dit heeft geduurd vanaf zijn 3e week tot halverwege de 5e week. Toen hebben lief en ik besloten om over te stappen op kv en dit is een wereld van verschil!
    Ik heb nu mijn tevreden manneke uit de kraamtijd terug en kan ik eindelijk van hem genieten.
    Het enige minpuntje is dat hij overdag zo weinig slaapt, ik hoef hem echt niet op zijn kamertje te leggen, want dan krijst hij alles bij elkaar. Heeft iemand hier tips voor mij?
    's Nachts slaapt hij wel goed (gelukkig) en ook op zijn eigen kamertje, dus het is niet vreemd voor hem.

Over de voedingen, Bram krijgt nu nog 6 voedingen van 120+4 en een schepje jbpm vanwege het spugen. Ik heb maandag geprobeerd om het weer eens zonder jbpm te doen, maar toen heeft hij zijn halve fles (als het niet meer is) uitgespuugd.
    Hij vindt het heerlijk om buiten te zijn en ligt dan ook als het even kan buiten in zijn kinderwagen of op het speelkleed. Sinds afgelopen vrijdag lacht hij en dat is zo mooi om te zien.

Ff een foto'tje van onze knappe knul

en deze foto is samen met de hond van mijn ouders en mijn moeder

Ik hoop dat ik nu wat meer tijd kan vinden om te reageren op iedereen, ik miste het wel

Groetjes en kuzzz, Nicky

7. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    welkom terug energy

wat een knappe knul heb je zeg

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey meid,

Leuk dat je er weer bent,, Liam heeft het zelfde probleem,, hij sliep overdag ook niet in zijn eigen bed en overdag en snachts wel.. nou heb ik verduisterende gordijnen op zijn kamer en die doe ik nu dicht zodra hij in bed ligt en weer los als ik hem eruithaal... hij heeft van 12 tot 3 in zijn eigen bed geslapen en hij slaapt nu ook weer sinds 15.38 dus hopelijk heeft het effect.. misschien dat je dat eens kunt proberen? het cb vertelde me dit en als dit een paar dagen goed gaat eerst 1 gordijn los en later allebei de gordijnen los..

Mooi dat je nu weer een tevreden mannetje hebt! ik weet hoe het is als je ventje niet te genieten is..

Groetjuhs!

Mooi ventje trouwens :D

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Ja dit klopt. Je moet qua mentale sprongen rekenen vanaf de uitgerekende datum. Dit heeft te maken met de hersenontwikkeling....
    Het kan namelijk nooit zo zijn dat een baby die bv 4 weken te vroeg geboren is net zover ontwikelt is als een baby die bv 2 weken te laat geboren is.
    Onze Amy is dus bijna 12 weken, maar stiekem pas 9 weken hersenleeftijd.
    Uiteindelijk komt het wel een keer allemaal gelijk te lopen, maar dat heeft tijd nodig.

10. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dus dat is amber eigenlijk al 10,5 weken
    ze is 8 dagen te laat geboren

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    dan is liam dus zaterdag 7 weken inplaats van 8 weken omdat hij een week te vroeg is geboren.. klopt dit?

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ja meiden idd.
    Lees onderstaand stukje maar eens:

In Oei, ik groei! lees je alles over de mentale ontwikkeling van je baby en de sprongetjes die hij maakt. Deze sprongetjes geschieden op gezette tijden. Dat houdt in: vrij vaste, voorspelbare tijden. Voorspelbaar door te rekenen vanaf de uitgerekende datum, en niet vanaf de geboortedatum. Waarom dit is? De hersentjes van je baby ontwikkelen zich natuurlijk niet alleen buiten de buik, maar ook in de buik. Als je baby dus drie weken ‘te vroeg’ is geboren, wil dat niet zeggen dat hij al net zover is met de hersenontwikkeling als een baby die twee weken ‘te laat’ is geboren. De hersenen ontwikkelen zich in en buiten de buik. Daarom gaan we bij de hersenontwikkeling en dus bij de sprongetjes uit van de uitgerekende datum, en niet van de geboortedatum.

13. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dus dan moet ik voor de sprongetjes gewoon een week bovenop haar leeftijd doen.
    weet ik dat ook weer hihi.

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

hey dames,
    wou even zeggen dat ik morgen een afspraak heb bij de osteopaat,
    verder wil ik nog niet te vroeg juichen maar nikki doet het supergoed op de nieuwe voeding.
    heeft nog niet 1 keer gekrijst van de pijn door krampen vandaag.
    normaal gebeurd dit wel een paar keer per dag.
    helemaal super dus!

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Hopelijk blijft Nikki het goed doen op deze voeding en helpt de osteopaat morgen oowk! heb je eer en lekker vrolijk meisje :D

Groetjuhs en succes morgen!

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

17. Xentroni

Xentroni Lid

8 jan 2009
    9
    0
    0
    De ellende van de prikjes achter de rug hier, arme Michelle wat had ze er een last van en wat vind ik t nog altijs superzielig om te zien.

Ze wil alleen nog steeds niet meer eten, vooral als ik zie wat voor flessen jullie kindjes al weg werkn :S maja, ze groeit goed en is super vrolijk en tevreden verder, dus dat zal ook wel goedkomen.

Vraagje hoe doen jullie kindjes het met slapen en hoe laat krijgen ze dan de laatste voeding.

18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Liam krijgt om 23.00 uur meestal de laatste voeding en dan naar bed.. hij slaapt of door of komt om 4 uur ongeveer..

waah de prikken die krijgt liam dinsdag...
    Groetjuhs!

19. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Nou, Niels heeft gisteren zijn spuitjes gehad. En wat is het ongelooflijk meegevallen! :D
    Onze dokter was al super aardig en hij huilde heel even toen ie ze kreeg, maar het ging zo super snel dat ie er bijna geen erg in had en daarna weer gelijk lachen!
    Verder lekker heel de dag nergens geen last van gehad, dus was een echte meevaller! Ben voor niks zenuwachtig geweest!
    Verder woog ie nu 4760 gram en was ie 58 cm lang. Dus bijna 500 gram en zeker 4 cm gegroeid!! :D Van de week had ie een pyama aan wat al op een kniebroek leek :D

De 6 voedingen mag ie gewoon blijven hebben omdat het een lange magere spriet is en ie het blijkbaar dus gewoon nodig heeft!
    Alleen zijn hoofdje is nog een beetje scheef vanwege de voorkeurs houding, maar hoop dat het wel bij gaat trekken!
    Ben een klein beetje teleur gesteld op de kraamhulp omdat die ons daar achteraf niet op gewezen heeft om om en om te leggen! Dus vroeg mezelf af om daar op een zeer nette manier toch nog iets van te zeggen!

Verder heb ik een jaloerse oma(mijn moeder) omdat mijn broer eerder een flesje heeft gegeven dan haar. En ik had een foto van de andere oma im me mapje gedaan omdat Niels er zo leuk opstond!! Oma's??!! :evil: Zal er wel bij horen! Ze heeft het nu 2 keer gezegd dus nu zal het hopelijk wel stoppen! Anders zal ik er eens toespreken dat ze niet te kinderachtig(bezitterig) moet worden!

Wie gaat er babyzwemmen of is er al mee bezig? Ik wil er binnenkort wel mee beginnen, nu ie zijn spuitjes heeft gehad!

Nou, ik ga weer genieten van me mannetje!!

20. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik wil ook baby zwemmen, maar vanaf welke leeftijd mag dat?

Deel Deze Pagina