Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    thanks....Leuk joh!

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Lovelyengeltje
    Amy krijgt al vanaf het begin afgekolfde melk. Ze krijgt momenteel 5 flessen op een dag van 140ml.

Helma
    Tuurlijk kun je met ons meekletsen. je hoort er toch gewoon bij... net als degene die te vroeg mamma werden (al in februari zoals ik!)

Hier verder niets bijzonders te melden. het gaat hartstikke goed hier. Amy slaapt goed, speelt ook al leuk in de box en d'r bedje en doet het goed bij opa en oma.
    Volgende week naar het CB, ik ben benieuwd!

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

zoo hehe daar zijn we weer. De examens gingen beter dan verwacht. Ben benieuwd. Op 31 juli pas de uitslag. 13 juli nog examen Arbeidsrecht. Maar zaterdag kan ik de uitwerkingen zien online, dus kan ik redelijk inschatten of ik het heb gehaald. Spannend!!! :p

Evy heeft haar regeldagen weer een beetje achter zich gelaten, behalve dat ze nu wel 1 keer per nacht komt. Dat vind ik niet erg hoor. Meestal slaapt ze snel weer door na de voeding. Dus ipv 5, nu op 6 voedingen. Ze laat er wat meer tijd tussen. Dus een nieuw ritme hier. Althans,..ritme is het noiet te noemen. Slaap en waak en eettijden zijn nu elke dag anders. We zien het wel,... :)
    Ik was ongesteld geworden dit weekend en dat schijnt de productie van de bv ook wel een beetje te verlagen. Samen met de examenstress, zal dat niet hebben geholpen.

@ Lovely,..wat betreft die voedingen uit een fles. Het wisselt heel sterk, maar ik denk wel zo'n 120 - 150 cc. Heb het idee dat ze 's avonds meer dan overdag drinkt. Maar Evy krijgt zo weinig de fles, dat ik het niet echt kan zeggen.
    wat betreft het ongesteld worden. 4 - 5 weken na de bevalling leek ik dat ook te hebben, maar volgens mij is dat toch de kraamzuivering. Nu ben ik weer voor het eerst 2 dagen ongesteld geweest. Maar met deze pil (cerazette) is dat meer een doorbraakbloeding dan een menstruatie.

@ Geeske,..wat leuk naar de Ardennen! Wij gaan volgende week vrijdag een weekje naar Texel. Vind het ook spannend en vooral veel meenemen :$
    Wat goed van Levi dat ie zo goed is gegroeid! Dus jij kan lekker shoppen voor nieuwe kleertjes.

@ Jacky,.. weer lekker gevaren. Super zeg. En uit eten,..wow wij gaan ook op Texel uit eten, maar vind het wel een beetje eng. Idd als ze hard en lang gaat huilen. Maar wat een mensen heb je toch,.. Ach sommige hebben altijd wat te klagen.

@ Shenoby,..wat leuk zeg dat Nikki het zwemmen zo leuk vond! Echt een waterratje! Ik heb geen ontzwangersymptomen volgens mij. In ieder geval niet degene die jij noemt. En veel plezier dit weekend!

@ Hanneke,..wow Ruben en Malou aan de wandel!! :):) Geweldig en misschien ook wel praktisch ;). En heerlijk dat je af en toe even een paar uurtjes voor jezelf hebt. Ja wat betreft dat bad. Ons was verteld dat we haar na de voeding niet in bad mochten doen. Pas een uur na het eten. Dat heb ik vandaag gedaan en dat werkt idd beter. Maar 's avonds wordt het dan lastig, want dan eten wij vaak. Dan valt zij weer in slaap,.. We zien wel.
    Waarom doe jij eigenlijk later de prikjes? Het is dan toch ook zielig?

@ Humbly,..gaat helemaal goed met Liam! Super hoor. Echt fijn dat je nu kan gaan genieten! Oh ik lees nu vandaag koorts. Hopelijk snel over,..

@ Twigger,..al begonnen met bijvoeden? En dat gaat dus goed zo te lezen. Snel gaat het nu zeg,..

@ Wish,..met Sven alles goed zo te lezen. Weer goed gegroeid zeg! En sterkte met je enkel. Gaat het vaandaag? En idd een leuk idee voor vaderdag, maar ik wilde dat ook doen, maar zodra Evy iets raakt met d'r voetje, krult ze haar tenen. Dus dat wordt lastig evenals een gipsafdruk.

@ Tante,..alles is dus goed gegaan met het uit eten. En samen in bad is leuk he. Ja je moet wel hulp hebben met uit bad en afdrogen van Sam. Kevin pakt Evy dan ook meestal van mij over.

@ Helma,..gezellig hoor dat je mee komt kletsen! Fijn om te horen dat alles goed gaat.

Zo dat was even inhalen ;)

Liefs Judith

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lovelyengeltje,
    FIjn dat je vriend ook wat meer met Amber doet! Zo moet het ook ;)! En idd echt super van hem, maar ook vooral gewoon fijn voor hem zelf omdat ook hij er echt van geniet! Het is niet zo dat ie weer op stap moet met de kleintjes, nee hij vind het heerlijk en gaat gewoon. Flesjes afgekolfde melk is heel verschillend per kindje. Ik zou je alleen zeggen, geef haar niet zoveel als dat ze op kan, maar geef haar hetgeen waarmee ze tevreden is. Als Benthe gekolfde melk krijgt dan krijgt ze ong 130cc, en als ze een flesje kunstvoeding krijgt dan krijgt ze 120cc+4 schepjes poeder is ong 135cc voeding.

Helma,
    Welkom terug! En natuurlijk ben je gewoon een maart mama, dat ben je 9 maanden geweest en dan zo plots zou je het niet meer zijn? Natuurlijk wel! Fijn dat het daar allemaal goed gaat meid! Ik ben ook een onterechte maar mama ;) hier natuurlijk 2 april pas bevallen, maar ik ben lekker eigenwijs gewoon hier gebleven ;)! Net zoals de mama’s die in Februari (en November) bevallen zijn ;)!! (Ow, zie dat Jacky dat ook al zei ;)! Haha!

Jacky,
    Geen nieuws te melden is vooral goed nieuws en das fijn! Ik heb er soms ook een beetje last van dat ik niet weet wat te melden gewoon omdat het allemaal zn gangetje gaat hier ;)!

Judith,
    Spannend hoor! Nu nog even wachten dus voor je de uitslagen krijgt! Jammer dat het wachten zo lang duurt! En hoop natuurlijk dat je alles een beetje goed gedaan hebt ;)! Idd stress en ongesteldheid kan zeker nadelig effect hebben op je borstvoeding ;) maar fijn dat het nu weer beter gaat en de regeldagen weer voorbij lijken te zijn! Dat bad, tja nouja fijn dat het zo wat beter gaat ;)!
    Hier idd beide aan het lopen, echt super! En idd die uurtjes lekker voor mezelf vind ik best fijn soms ;)! Wij doen de vaccinaties later idd, en niet omdat het zielig is ofzo. Maar gewoon omdat wij niet willen dat onze kindjes die nog maar net geboren zijn al zoveel lichaamsvreemde stoffen in zich gespoten krijgen. Vandaar dus dat wij later beginnen en ook maar 1combi vaccin tegelijk laten geven zodat die kleine lichaampjes minder te belasten met al die rotzooi. En dat de prikjes zielig zijn, tja das eigenlijk nog het minst erge van alles vind ik. Het gaat ons vooral om de gevolgen, wat doen al die stoffen met zo een klein lichaampje? Wat heeft het voor gevolgen op langere termijn? En tja of ze nu die prikjes met 2 maanden krijgen of bijv met 1 jaar, dat maakt kwa het weten niets uit, een baby van 2 maanden weet net zo goed wat er gebeurd als een van 12 maanden. Alleen kan die van 2 maanden zich alleen uiten door te huilen, en die van 12 maanden kan het benoemen (Ruben zei bij het laatste prikje dat ie gehad heeft, auw, auw, da auw, en gaf verder geen kik ;)!) En als 2 mensen neemt van 20 jaar, de een gevaccineerd met 2 maanden en de ander gevaccineerd met 12 maanden, weten ze het beide echt niet meer ;)! Hoop dat het zo iets meer duidelijk is voor je en anders, vragen mag altijd ;)! Hier heeft Malou overigens nooit last gehad van de vaccinaties die ze gehad heeft en Ruben is een keer een beetje van slag geweest wat wel kwam na een vaccinatie, maar of het er echt mee te maken heeft gehad weet ik niet helemaal zeker, daarna niet meer geweest namelijk. Ook nooit verhoging ofzo gehad en zeker nooit paracetamol gegeven ivm vaccinaties ;) alleen die vaccinatie is al erg genoeg voor zo een klein lijfje ;)!

Liefs, Hanneke!

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    @Helma; Tuurlijk mag je meekletsen!! super gezellig toch ;)

@Jacky; Super dat het met moeder en dochter goed gaat :)

@Judith; De regeldagen weer voorbij,, hoe merk je eigenlijk dat je kleintje door de regeldagen gaat? kan me niet herrinneren dat Liam deze ooit heeft gehad,, owh dat kan natuurlijk komen omdat Liam veel pijn heeft gehad,,

Update Liam;

Gistermiddag om 2 uur had ik de koorts weer opgemeten en weg! yeeey weer normaal 37,1 en vanmorgen weer 36,6 dus super temp weer,, hij is nu lekker aan het brabbelen in bed haha en begint een beetje te grijpen naar speeltjes :D heel gaaf om te zien,, knuffelen heeft hij een hekel aan dus dat zit er niet zo vaak in :(

Even een vraag over kleertjes,, wie van jullie koopt er wel eens wat bij de zeeman en vind dat dit klein uit valt? Liam zit nu namlijk met truitjes ook al weer in 68/74,,,, vind het zow snel gaan maar het past perfect,, dus was ik eens aan het denken of dit misschien door de soort winkel komt,,,

p.s. Nieuwe foto's in mijn album,, kan niet meer zow in het bericht,, zucht,,
    Liefs!

6. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik heb van die dagen onderhande dat ik niet weet waar ik moet beginnen zo druk dat ik het heb!

Wishgirl:Niels houd ook zijn hoofdje nog steeds niet omhoog als ie op zijn buik ligt, maar wel heel goed idd als je hem aan zijn armpjes op trekt! Dan zie ik wel eens van die kindjes die net 2 maanden uit zijn en die zo al op de foto staan, dan vraag ik mezelf af hoe ze het voor elkaar krijgen! Maar we zijn dus geen uitzondering!

Niels wordt de laatste dagen pas om half negen wakker, waardoor ik moet gaan proppen om al zijn voedingen in een dag te krijgen. Hij krijgt er nu vijf, maar wanneer mag je naar 4?
    Heb zo'n zin in de fruithapjes tijd.

Wie geeft het al en maakt het zelf?
    Heb je daar een boekje voor of uit het bloote bolletje?

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

NIet alles bij gelezen... Ben druk in de tuin aan de gang... en een paar dagen al dat ik me zorgen maak om de kat.... En helaas... wat ik vreesde lijkt weer zo te zijn...

Hij heeft nl. afgelopen zaterdag van een speen gevreten.. Jaaahaaaa die vindt onze kat ook lekker blijkt... En een paar dagen later zag ik de bui al hangen... Vanmorgen naar de dierenarts geweest en hij vermoedde hetzelfde als ik... alleen niet alleen de speen... maar wellicht littekenweefsel van de vorige operatie in combinatie met de speen... Hij dacht nl. niet dat zo een klein stukkie van zo een zacht materiaal alleen de boosdoener kon zijn...
    Dus Ceyran is op verzoek van mij daar gebleven... Hij heeft spuiten gekregen en vocht en nu moet ik vanavond weer bellen om te zien hoe het gaat... Dan moeten we het morgen nog even aanzien en gaat het dan niet beter moet ie weer geopereerd worden... Zucht...
    Leuk zo een ondeugende kat... Niet dus...

Met Sven gaat het idd super...

@acnaib
    ik moest Sven ook volproppen dus en ben overgegaan op 4 flessen. Wel 4 flessen van 200 (incl. schepjes voeding)... Het schijnt nl. dat ze niet over de 200cc per fles mogen want dan wordt het maagje teveel uitgerekt en krijg je veelvraten...
    Ik doe er wel een beetje forte bij in omdat Sven in het aantal cc nu wat minder krijgt dan met 5 flessen, maar dat kan dus niet anders en is ook niet erg... Met 5 flessen zat ie op 825cc en nu op 800cc. En het gaat ontzettend goed!

Fruithapjes doe ik nog niet.. Het schijnt nl. wanneer je daar nu al mee begint ze op latere leeftijd sneller een allergie kunnen ontwikkelen... Aangezien ik zelf last heb van een allergie wil ik dit mijn kindje niet aandoen...
    het liefst wachten tot ongeveer 6 maand zeggen ze hier... Dus ik ga wel kijken hoe lang ik het kan rekken met Sven... Hij is het nu nog niet nodig... en zolang dat zo is zegt het CB hier... dan ook niet doen...

Gelukkig zijn we geen uitzondering dan hiihihi...
    Ik leg Sven regelmatig even op zijn buik... maar hij wil gewoon niet.. Hij is wel heeeel druk met armen benen en hoofd schudden... maar omhoog doen of opzij... hoooo maar! Hij zet het wel op een huilen hahahah...
    We zien het wel hoor... Ik vind het niet zo een ramp... ;)
    Ik vind wel dat ie een heel lelijk hoofdje krijgt van het op zijn rug liggen... je ziet het helemaal plat worden en hij krijgt ook een soort van deuk erin... daar waar de schedelpan zit zeg maar... dat zie je heel goed nu...
    Wijkverpleegkundige (vervangster) zei dat daar niets aan te doen is... hij mag niet op zijn zij liggen...
    Pfff...

@Helma
    Van mij mag je ook lekker meekletsen hier hoor... Je bent toch een maartmama!??? ;)
    Meer dan wij zelfs... Jij bent de heeeeele maand maart braaf zwanger gebleven hahaha...

Fijn te lezen dat alles zo goed gaat met jullie!

Verder weet ik zo niet wat er allemaal geschreven is... Sorrie meiden...
    Maar de tuin.. het is me een karwei... Gisteren de hele dag met de hogedrukspuit gelopen... En ga straks weer beginnen... ;)

Fijne dag allemaal!!!!

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    @Wish; waarom mag Sven niet op zijn zij liggen,, het ziekenhuis heeft juist aangeraden dan Liam 2x op zijn zij ligt waar hij niet afgepat is en 1 keer wel naar de voorkeurshoudingkant,, omdat hij 1 kant helemaal plat heeft anders moet hij een helmpje op,,
    De fisio komt hier nog langs met tips,,
    Ik heb hier speciaal een zijligkussen voor aangeschaft en werkt perfect!

Liefs

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Humbley
    Sven zou op zijn buikje kunnen draaien... vandaar dat het niet mag... Ik heb idd ook al aan zo een zijligkussen gedacht.. Dat werkt dus goed...
    Sven rolt nl. zelf op zijn rug.. niet op zijn buik maar op zijn rugje dus en dan ligt ie nog plat op zijn achterhoofdje hahahah...

Dus zo een kussen zou toch wel ideaal zijn dan... Zijn ze duur?

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik heb er 30 euro voor betaald, ze zijn ook niet overal verkrijgbaar,, Liam rolt heel soms nog wel op de rug, het voordeel van de kussen die ik heb is dat je 1 kussen kunt verstellen dus dichter of verder uit elkaar leggen zodat ze er vast tussen liggen,,

Liefs

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heb je hem bij Prenatal vandaan Humbley?

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    Nee hier bij een thuiszorg winkel,, kom hem niet vinden op de site van prenatal en we hebben er hier geen in de buurt :(

Liefs

13. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Je mag je kleine best op zijn of haar zij leggen, als de kleine maar overbewaakt is. Dat wil zeggen dat hem continu is de gaten kan houden. Ik leg Niels dus wel op zijn zij in de box , want dan ben ik er heel de tijd bij en zo werken wij aan zijn voorkeurshouding!
    En ik leg een gewoon kussen achter in zijn rug zodat ie dus niet op zijn rug kan draaien!
    Wat ook wel een helpt om hem anders te laten liggen is een handoek oprollen en onder zijn matrasje leggen zodat het matrasje iets schuin komt te liggen en hij dus met zijn hoofd naar links komt te liggen. Zo zou je dat ook af kunnen wisselen zodat ie dus niet plat op zijn achterhoofd ligt, maar links of rechts.
    Wij zijn er hier ontzettend vroeg bij geweest met therapie maar nu gaat Niels pas dingen doen waardoor zijn hoofjde echt gaat "verbeteren". Zoals op zijn buik liggen, maar daar heeft meneer dus een schurft aan;)

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    @Acnaid; ik leg Liam ook met zijligkussen in bed neer oowk gewoon snachts,, dit raadde de fisio aan, Liam slaapt namelijk niet in de box of ergens anders,, alleen maar in een bed slaapt hij ( maakt niet uit welk bed als het maar een bed is )
    Handdoeken duwd hij weg of rolt hij overheen,,

Liefs

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Humbly,..die regeldagen kun je herkennen dat je kindje opeens veel wil drinken. Evy is meestal wat meer huilerig, hangerig. Misschien wel elk uur een voeding ook 's nachts. In mijn geval voelen mijn borsten als theezakjes en daarna past de productie zich daar weer op aan. Dus ook weer stuwing.
    Wat betreft de zeeman,..meestal na een paar keer wassen is het een stuk kleiner heb ik gemerkt. En een beetje uit model.

@ Wish,..hoe ist met Ceyran?

Evy is weer in haar oude ritme met voora;snog 5 voedingen. We zien wel hoe dingen lopen,..:). Maakt me allemaal niet zo uit heb ik al gemerkt.

Trusten!
    Judith

16. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hoihoi,
    Ben er ook weer eens. Las iets over zijligging en platte hoofdjes.
    Ik ben heel eigenwijs geweest en heb Lara vanaf de geboorte in wisselligging op haar zij gehad. In het ziekenhuis lag ze ook op haar zij. Nu rolt ze zelf op haar rug, dus nu ligt ze op haar rug. Ik zie wel dat ze haar hoofdje beide kanten opdraait. Ze heeft geen plat hoofdje. Je ziet tegenwoordig zo vaak van die platte hoofdjes. Zal dat met de rugligging te maken hebben? Vond op de rug leggen zelfs eng ivm terugspugen van voeding.
    Sprak een collega die dus ook haar kindjes in zijligging heeft gedaan en ook geen problemen. tot voor een paar jaar terug lagen de kindjes nog op de zij.
    In de box leg ik haar ook wisselend neer, zodat ze geen voorkeurshouding krijgt. Alleen met voeden heb ik haar altijd in dezelfde houding omdat ik dat zelf het prettigste vind. Als ik haar in mijn andere arm houd is het een hoop gestuntel.

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    @Hartewens; jah door de rugligging ontwikkelen veel kinderen een voorkeurshouding :( ,, ik weet wel voor de volgende ga ik oowk gewoon vanaf het begin beginnen met zijligging want poeh, anders om het aankleedkussen, andere arm voeden, in de box anders neer leggen, veel op de buik ( vind hij gelukkig niet erg ),, fisio,, echt wat een gedoe :p maar wel voor een goed doel :D

Liam heeft een nieuw ritme ontwikkeld, dat gaat zow;
    Verschonen, fles, een uur a 1.5 uur spelen, 2 a 2.5 uur slapen en dat steeds herhalen,, hij sliep eerder van voeding tot voeding en nou ineens heel veel wakker :) :D

@regeldagen; ooowh neej dan heeft Liam geen regeledagen of ik merk het niet, hij komt altijd netjes om de 4 uur,, nou jah komt, ik maak hem wakker anders komt hij helemaal niet,,

Liefs

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

jeeej straks een weekendje weg.
    iedereen een goed weekend.
    en tot maandag.

19. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    @shenoby; fijn weekend!
    tot maandag :)

Liefs

20. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Hartewens, dat heeft inderdaad te maken met de rugligging. Vanisha heeft het ook een beetje. Maar zolang de schedel nog niet vast gegroeid is en je het goed in de gaten houd is er niks aan de hand. Zij ligging raden ze tegenwoordig af. Maar goed dat je eigenwijs bent geweest:p

Deel Deze Pagina