Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Nu met foto

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

De laatste hoor,....kon het niet laten

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    @judith; haha echt leuke foto's! handig dat je daar zow de maxi cosi op vast kon klikken zeg! hahaha voeten in de zee, vond ze het niet eng dan?
    Je hebt zeker heerlijk weer gehad :D voor herhaling vatbaar dus ;)

Liefsz

4. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    sorry mijn fout
    ze krijgt 4x 210 per dag ;)

5. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    meis je moet niet onzeker zijn.
    je instinct laat je niet in de steek, je moet doen wat jou goed lijkt voor je beeb
    en je schema is een keurig schema hoor ;)

knuffff

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee allemaal...

Wat een hitte he?!? pffff.... Ik doe dus bijna niets... shame on me...

Afgelopen maandag wel een moeilijke vergadering gehad en vrijdag moest ik helpen in de winkel een beetje ter ondersteuning zeg maar...

Afgelopen donderdag hebben we mijn verjaardag gevierd en is deze meid alweer 35 jaartjes geworden...

Ook ben ik begonnen met een fruithapje nu met dit warme weer... Is wel lekker fris...

Sven zijn schema is nu als volgt:
    08.00 uur - 200cc fv
    12.00 uur - 200cc fv
    14.00 uur - 1/2 potje fruit
    16.00 uur - 200cc fv
    20.00 uur - 200cc fv

Ik zet Sven nu regelmatig even voor babytv... Oooh hij vindt het geweldig! Hij ligt te kraaien en hardop te lachen in zijn wipstoeltje hahahaha

Wat een prachtige foto's Judith!!!!
    Heerlijk zo....
    En handig dat je zo met je kleine kan fietsen zeg!

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    wish nog van harte met je verjaardag!!! :D

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dank je wel Humbly!!!!

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Weet je wat ik merk als ik jullie updates lees van de kleintjes...
    Dat qua grove motoriek: het koppie omhoog houden bij het op de buik liggen en het omdraaien enzo jullie kindjes voorliggen... En bij het andere: zoals het herkennen van vreemden en bekenden en hardop lachen Sven weer ruim voorligt...

Wat Sven inmiddels al wel heel goed doet is zijn koppie meenemen als we hem bij zijn armpjes omhoog trekken... maar verder dus niet...

Hardop lachen doet ie al heel lang en het herkennen van vreemden en bekenden is ie heel vroeg mee kreeg ik op het CB te horen...

Merken jullie ook zulke duidelijke verschillen?

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Jah dat merk je heel erg! maar oowk kwa drinken,, sommige drinken heel veel per dag en anderen bijna niks,,

Hier is brabbelen heel erg in! haha hij gaat nu oowk echt grijpen naar spullen,, vanmorgen oowk lag hij op de buik en wou hij een speeltje pakken die voor hem ligt,, haha ( lukt nog niet )

Schaterlachen gaat hier oowk hahaah is zeer schatig :D mensen herkennen komt steeds meer,, maar jah Liam is allemans vriend die lacht naar iedereen :p

Liefsz

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ladylittleangel,
    Klopt, dat is altijd super natuurlijk! Fijn dat het op het cb goed ging ;)! Dat is maar weer gebeurd. Fijn dat het toch goed was met de heupjes en een beetje extra in de gaten houden kan geen kwaad natuurlijk! Verder het schema, als het voor jullie meisje goed is is het toch prima. Gewoon lekker kijken wanneer ze trek heeft en dan geven zo kom je aan het beste ritme.

Humbly,
    OWJA! Haha! Das waar ook! Lekkere dag om te beginnen maar gelukkig is het niet een hele dag! Blijft Liam bij je moeder? Of gaat hij naar het kdv of een gastouder oid?

Judith,
    Fijn dat de vakantie lekker was! En echt super van je dat je gewoon lekker overal en nergens de kleine hebt gevoed. Die fiets is dat zo een soort bakfiets? Die zie ik hier ook weleens voorbij komen, en daar lijkt hij op. Je kan die ‘bak’ ook opklappen zodat je niet meer zo breed bent eigenlijk ;)! Nouja kan het ook verkeerd zien hoor ;)! En hmm lekker even frisse voetjes halen is ook lekker natuurlijk!

Twigger,
    Foutje kan altijd natuurlijk ;)! Enne 4x210cc water + schepjes poeder is al ineens een stuk minder ;)! Haha!

Wishgirl,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Dat er nog wat jaartjes bij mogen komen! Sven dus al voor de tv? Nouja als hij en jij het prima vinden is dat prima toch ;)! Kwa ontwikkeling loopt Benthe wel iets achter, maar dat komt door de bevalling. Hebben we het uitgebreid over gehad met de kinderarts en maak me daar ook geen zorgen om ofzo. Maar zie natuurlijk wel duidelijke verschillen met jullie kindjes ;)! Overigens op buik liggen met hoofdje omhoog houden doet ze prima als ze wakker is en Leander/Malou/Ruben en mij herkent ze ook echt wel en dan krijgen we een lief lachje van dr ;) andere dan kijkt ze toch meestal net even anders.

Hier alles zn gangetje. Ze laat prima merken (en horen) wanneer ze honger heeft en verder komt ze op het moment snachts vaak om de 2-2.5 uur en overdag laat ze er op het moment soms 3.5-4 uur tussen zitten. Zouden we graag andersom zien natuurlijk.
    Liefs!

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    @hanneke; Mijn moeder past op ( woon nog thuis dus hoeft hij oowk niet weg en blijft hij lekker in eigen omgeving :) )
    Mooi dat Benthe zich zelf meld voor haar voeding :) heerlijk toch :D

Liefsz

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Humbly,
    Idd lekker! Maar kon zijn dat je moeder moest werken ;) dus vandaar dat ik het me af vroeg. En idd fijn ze ze zichzelf meld, maar die nachten is minder hoor ;)! Om 21.30 aan de borst, om 23.45 flesje kv, om 02.00 aan de borst, om 03.45 aan de borst, om 5.00 aan de borst, om 7.00 aan de borst, om 9.15 aan de borst. Toen dus om ong 9.45 klaar met drinken en nu net dus pas om 12.45 weer gaan voeden.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Humbly
    Sven drinkt alleen zijn flessen en af en toe een slokje water van een lepeltje... Uit een flesje wat drinken doet ie nog niet ;)

Brabbelen doet Sven ook al heeeel lang... hele dag door hahahah...
    Sven pakt ook nog geen speeltjes... alleen als je iets tegen zijn handje houdt wil hij het wel vastpakken...

Het schaterlachen is idd geweldig... Ik weet nog dat Amber al een stukkie ouder was, maar Sven was er al heeel vroeg mee...

Sven is zeker geen allemansvriendje hier... Eerst wel.. toen lachtte hij tegen iedereen... Maar sinds een maand of 3 en half is het geloof ik.. kijkt ie echt naar wie het is... kent ie de persoon en mag hij deze persoon dan wil ie wel lachen... maar kent ie de persoon niet of hij mag de persoon niet dan ofwel hij lacht niet of er komt een pruillipje en hij zoekt meteen met zijn ogen waar ik ben...

Dat Liam nog naar iedereen lacht is wel leuk! ;)

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Zo zie je maar weer wat er een verschil zit tussen kinderen he :);)

Hahaha aaah een pruillipje,, ik vind dat er stiekem oowk altijd wel lief uit zien ;)

Liam is heel schrikachtig op momenten,, vanmorgen oowk,, ik was de hele tijd al aan het praten met mijn moeder en ineens begon hij te huilen!! echt de tranen liepen hem over de wang heen,, even knuffelen en troosten toen was het weer goed ;)

@hanneke; mijn moeder werkt alleen de ochtenden en ik dan de middagen zodat mijn moeder kan oppassen en ik gewoon sochtends thuis ben ;)

Liefsz

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    @Hanneke; Neej dat lijkt me idd niks,, dat ze zow vaak komt snacht,, kom je wel aan je slaap dan??

Liefsz

17. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Niels heeft het vandaag voor het eerst op een huilen gezet toen ie wat vreemde mensen zag!
    Maar het waren er ook wel veel. We waren bij de opendag weesten kijken op het werk van me pa. Die werkt met mensen met beperkingen dus die kwamen allemaal als vliegen op stroop op Niels af en dat was ff te druk.

Niels tilt sinds 2 dagen zijn hoofdje goed op als ik op zijn buik rolt. Het kost hem nog wel veel werk en doet dan ook lekker een dutje erna. Ik ben wel blij dat ie zijn hoofdje op gaat tillen, want op de buik draaien zonder zijn hoofd op te tillen vind ik wel wat eng.
    Hij zit het liefst recht op en doet dan echt moeite om niet meer te hoeven liggen. Hij terkt zijn eiegn goed op en dan merk je dat ie echt al kracht begint te krijgen!

En speeltjes pakt ie al over van links na rechts.

Het lijkt me super waneer ie gaat schaterlachen Vind die reclame ook helemaal leuk van die bambix pap!

Zo zie je maar weer dat elk kindje zijn eigen ontwikkeling heeft en vind het dan ook wel eens lastig als ze op het cb zeggen dat ie achterloopt met het een maar dat ie dan al iets anders doet waar die best vroeg mee is geld dan niet want dat is niet volgens hun lijntje:(

Maar goed, zolang alles gezond is zijn wij allemaal al heel gelukkig, toch?:D

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Thanks meiden voor jullie reacties.

Hanneke,...dag en nachtritme andersom? Al merk ik wel met de warmte en vroeg licht, laat donker, dat Evy ook wel wat vernadert in ritme. Maar zou wel lekker zijn als jullie iets meer slaap kunnen krijgen,...;)

Wish,..nog gefeliciteerd!! :) En wat betreft de ontwikkeling. Evy heeft haar sprong duidelijk gemaakt, want ze rolt ineens hartstikke goed van rug naar buik. Kan haar hoofd heel lang omhoog houden daarna. Lacht de hele dag, ook schaterlachen. Pakt alles goed beet en stopt alles in haar mond. Dit is wel pas sinds een week. Behalve het pakken en in de mond stoppen. Ach het komt zoals het komt toch?

Hier z'n gangetje,....

Liefs Judith

19. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Even een kort berichtje van hier.
    Fruit en groente hapjes gaat redlijk, ze snap nog niet helemaal dat ze het ook nog moet doorslikken, hahah, maar, steeds vaker slikt ze het door!

Morgenochtend gaan we zwemmen! om 09.00 gelijk als het zwembad opengaat.
    Heb zwemluiers en een lief zwembroekje van Nijntje gekocht!!
    Ben heeeel benieuwd!

Fijne dag morgen voor iedereen! kom later even uitgebreid bijlezen enzo!

xxx
    Margje

20. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    @Hanneke: Wow wat een nachtschema, dat je dat volhoudt. Respect hoor. Mijn zoontje slaapt meestal van 20 tot 5, ben daar heel erg blij mee en heb dus maar 1 nachtvoeding. Hij heeft nu ook niet meer voedingen in de nacht nodig, is groot en zwaar genoeg. Hij drinkt overdag meestal om de drie uur.

Geef nog steeds volledige borstvoeding, merk wel dat mijn productie iets achteruit gaat nu ik weer werk. Nog steeds wel genoeg.

Deel Deze Pagina