hallo allemaal. hier ff kort berichtje van mij. mijn vriend heeft weer werk YES YES YES. maandag meteen beginnen. amber heb ik donderdag laten wegen enz op consultatieburo en ze was alweer 7440 gram en 64 cm. (volgens mij is amber bijna de zwaarste hier of niet)(en amber krijgt nog steeds bv en dat gaat ook nog steeds super goed) @wish nog gefeliciteerd @judith (jij had de foto's geplaatst toch) super leuke foto's @degene die om 9 uur ging zwemmen. amber heeft al 3x gezwommen 2x in het zwembad en 1x buiten in een zwembad en ze vind het geweldig. @hanneke, humbley, ladylittleangel, zwiep, acnaid en de rest die ik vergeet. na het weekend reageer ik op jullie. beloofd!!!! straks even lekker in het bos wandelen en vanavond bbq-en. liefs ons prettig weekend iedereen nog.
hey dames kwam even weer wat zeggen. heb de hele tijd meegelezen maar geen puf of wat dan ook om te reageren. hier verder alles goed. en verder weinig te vertellen. hopelijk bij jullie ook alles goed.
Vanmorgen voor de eerste keer weesten zwemmen met Niels. Hij vond het wel erg indrukwekkend. Hij had het zo druk met kijken en luisteren dat ie weinig tijd had om te lachen. Hij trappelde wel flink , maar na een half uurtje was begon ie het wel beu te raken en zijn we weer na huis gegaan. Hij ging een beetje kopje onder omdat ie zichzelf even overstrekte , maar dat vond ie niet erg. Vind het zelf een beetje onwennig nog omdat je niet zo goed weet wat een kleintje al wel en niet mag. Toch een keer gaan babyzwemmen , dan raak je er wellicht wat vertrouwder mee.
@all: de ontwikkelingen verschillen idd als je het zo leest allemaal. Sam rolt nog niet, wel heel soms per ongeluk even op de zij en terug. Sam pakt wel al speeltjes vast en sinds deze week ook met twee handen (als we het in haar handjes geven, nog niet zelf hoor) en af en toe pakt ze het speeltje al over. Als ze op haar buikje ligt, kan ze haar hoofdje goed omhoog houden, maar ze vindt het echt niet leuk, na 1 minuut gaat ze al erg huilen en draai ik haar maar weer terug. Schaterlachen doet Sam nog niet, brabbelen volop. Pruillipje hier ook bekend. Sam herkent sommige mensen, bijv. de opa en oma die ze vaak ziet en ons natuurlijk Ze heeft sinds kort haar voetjes gevonden en pakt ze af en toe vast. Sam huilt nog steeds zonder traantjes. Het belangrijkste is dat ze lekker in haar velletje zit. Bij ons op het cb hebben ze nog heel weinig gezegd over haar ontwikkeling en of het goed is of niet. Zal wel, want anders hadden ze er wel wat over gezegd. Nog een fijne zondagavond allemaal. ps. met de maxi cosi fietsen, echt leuk, was dat een speciale fiets of kan dat op elke fiets en heb je daar speciale adapters voor nodig of kan het ook met die van de kinderwagen (lijkt me niet of wel)? liefs tante
Humbly, Lekker toch dat de kleine lekker bij oma kan blijven ! Hier gingen Malou en Ruben toen ik werkte (whaha klinkt alsof het heel was was ik ben 6 mnd na de bevalling begonnen en na ong 2 mnd weer gestopt, om nu lekker thuis te blijven voorlopig). Maar gewoon fijn dat ie lekker thuis kan blijven! En die nachten hier is pas een nacht of 5 dus het valt nog mee eigenlijk. Acnaib, Hij doet het toch prima ! Ik zou me niet zo druk maken dat hij het niet volgens het lijntje/schema van het cb doet hoor. Reclame van bambix ken ik niet ! Zolang alles gezond is natuurlijk prima en dan ben je gelukkig maar als je kindje niet gezond is vind ik zelf dat precies datzelfde geldt ! Fijn dat het zwemmen lekker was! Judith, Tja, warmte, vroeg licht, laat donker, ik weet het niet. Ze slaapt tot ong 23.00-24.00 beneden in de wandelwagen, bij leander/mij op de borst of in de box en dan met de laatste voeding gaat ze naar haar wiegje. Wat wij zelf al bedacht hadden was -> - Het warme weer? - Dag/nacht ritme omgedraaid? - Regeldaagjes? - Nachtelijk clusteren? - Te warm/te koud gekleed? - Mama honger? - Mijn productie niet meer voldoende? Nouja er is gewoon niks aan te doen denk ik en gewoon even lekker klagen en gister ook even janken en dan maar gewoon verder gaan en hopen op betere tijden ! Margje, Beetje laat om je veel plezier te wensen ! Dus dan maar hoe is het geweest in het zwembad? Vast lekker en gezellig! Zwiep, Tja er is niks aan te doen , als zij honger heeft zal ze moeten drinken. En zolang ze erom vraagt, dus ook gewoon snachts echt in haar bedje de borst/tepel zoekt als ze wakker is. Lekker dat die kleine daar doorslaapt. En die voeding om 5 uur zou ik geen nachtvoeding meer noemen haha! Maar geeft niet. Doorslapen is trouwens voor zover ik het weet als ze 6 uur of meer zonder voeding slapen en dat doet ie dus ! Nachtvoedingen zijn overigens wel goed voor je productie omdat dan de prolactine (?) in je bloed hoger is. Maar lekker toch dat ie door slaapt. En als je productie nu verder terug begint te lopen zou ik proberen hem een keer extra aan te leggen of een keer extra te kolven maar misschien last ie dan zelf wel een paar regeldagen in tegen die tijd. Lovelyengeltje, Tot snel dan maar ! Fijn dat je vriend weer werk heeft zeg! Lekker toch dat de kleine meid zo goed groeit op jouw melk, lekker genieten! Shenoby, Fijn dat alles goed gaat! En tot de volgende keer dan weer ! Hier vandaag weinig gedaan. Op visite geweest bij een tante van Leander, ze is ziek en eigenlijk is het maar gewoon wachten tot ze hier weg kan en mag! Verder even lekker in bed gelegen om een beetje slaap die ik snachts tekort kom in te halen, maar ook dat ging niet zo lekker en ze moest toch ook weer drinken. Maar verder gaat het allemaal prima, eigenlijk helemaal niks te klagen. En nachtvoedingen is gewoon een van de risicos van het krijgen van kinderen ! Liefs, Hanneke!
Van gazelle Cabby. Heb de link even gecopieerd. We hadden de fiets gehuurd op Texel. Volgens mij zitten de adapters er standaard in. En je kan daar dus gewoon de maxicosi inklikken. Werkt super, want er zit goede vering, dus als je over een hobbeltje rijdt is dat geen probleem. Je kan volgens mij niet de wieg van de wandelwagen erin zetten. Dan gaat je kindje wel erg heen en weer denk ik. Dat is denk ik een beetje gevaarlijk. http://www.gazelle.nl/site_files/php/dynamic_thumb_noratio.php?maxheight=390&path=/mnt/home/sites/gazelle.nl/htdocs/nl/assets/Fietsen/2009_specials_cabby_t7_uni_popup.jpg
@ Hanneke,..ja ik heb alle schema's en tijden ook maar losgelaten. Met dit weer slaap ik ook slecht en heb ik meer dorst, dus Evy natuurlijk ook. Vind de nachtvoeding meestal helemaal niet erg. Maar elke 2,5 uur is wel een beetje vaak. Kan me voorstellen dat je dan wat extra slaap overdag nodig hebt. Denk dat het in de winter erger is. Het komt idd vast goed met Benthe. Regeldagen kan natuurlijk goed, want die zijn toch rond de 3 maanden. Succes iig.
Goedemorgen meiden, Ja vandaag dan de grote dag! 20 jaar geworden yeey hahaha,, @Hanneke; haha als je het zelf maar te doen vind is het goed toch? haha dat is idd niet echt lang wat je gewerkt hebt neej @Tante; als ze maar goed gezond is is het toch goed al die ontwikkelingen komen wel wanneer ze er zelf klaar voor is @Lovelyengeltje; aaaaaah gefeliciteerd!! super nieuws zeg meid! hoef je je daar oowk geen zorgen meer over te maken @Ladylittleangel; was het leuk?? Liefsz Hier gaat alles zijn gangetje niks byzonders te melden
vanmiddag ben ik hier denk ik weer. mn vriend is nu nog thuis. en we krijgen de 3 kids van mn tante hier een nacht te slapen.
hai! Gisteren weggeweest met de kleine, ze heeft toen geen 1 keertje gehuild, gaat echt steeds beter gelukkig! Het afbouwen van het inbakeren gaat super goed. Ze slaapt vandaag nog 1 slaapje met doek en als dat allemaal goed gaat, slaapt ze morgen alles zonder inbakerdoek en zijn we helemaal afgebouwd!! Nooit gedacht dat het zo goed zou gaan, maar de tips van de inbakerverpleegkundige helpen echt heel goed! Liefs
Judith, precies de rede waarom ik van het voeden op verzoek ben ! Houd helemaal niet van schema's en zelf eet en drink ik ook niet op gezette tijden. Maarja zulke nachten zijn wat minder fijn. Maar ach het hoort er gewoon bij en ik vind het ook niet erg. Maar minder zou toch wel fijn zijn ! Humbly, Van harte gefeliciteerd meid! Hoop dat je een fijne dag hebt! Ja dat was echt een record of niet dan *gniffel*. Nouja weetje, ik ging gewoon werken omdat ik het wel fijn vond. Werkte ook maar 1 hele dag en 2 halve en dan smokkelde ik vaak nog door lekker iets eerder naar huis te gaan als het kon ! Haha! Maarja eigenlijk had ik gewoon blijven werken hoor, ik vind het echt super, gelukkig hoef ik niet te werken omdat het nodig is, dat scheelt, maarja toen werd ik ziek en toen ook nog zwanger erbij. toen heb ik samen met mn schoonpa, bij wie ik in de praktijk werkte besloten gewoon echt te stoppen. En mocht ik toch weer besluiten te willen werken ben ik gewoon weer welkom. Heb in de tijd dat ik ziek was en zwanger was enzo mn contract ook gewoon 'stil' laten zetten, heb geen zin in die uitkeringen enzo! Pfff !
Dank danke Je hebt gelukkig dan wel weer een soort van zekerheid,, neej ik moet werken haha anders gaat het hier niet goed,, ( nou jah kan beter van een uikering leven, verdien ik meer ) begrijp me niet verkeerd hoor, vind het heerlijk om thuis te blijven bij Liam maar ik woon bij mijn moeder en die doet alles thuis dus heb ik niks te doen,, als ik nou op mezelf woonde dan hou je je huis zelf bij en doe je meer dan als je nog thuis woont dus ben oowk wel blij dat ik gewoon even een paar uur per dag het huis uit kan om even andere gedachten te hebben Liefsz
Snap ik meid! En dat was dus ook de rede voor mij om toen weer aan het werk te gaan, gewoon even iets anders dan baby's ! Haha! Tuurlijk heerlijk om bij ze te zijn, maar ik vond (vind?) werk ook zo leuk! Nouja ik vind het nu gewoon beter zoals het nu is. Ik ben weer zo goed als opgeknapt, heb er een prachtig kindje bij en moet nu eerst eens aan mezelf denken voor ik weer ga werken. En een uitkering nee, mij niet gezien ! Dat vind ik voor mensen die niet kunnen werken, als je niks mankeerd kun je mi prima werken ! Dus ja als ik het hier voor het zeggen had kregen er een stuk minder mensen een uitkering ! Ohhh wat erg haha! Maar iedereen snapt vast wel hoe ik het bedoel! Hier kunnen wij het prima redden van wat mijn vriend verdiend. En snap ook echt dat het voor een ander niet kan, dus mogen we van geluk spreken dat het kan. Een ander moet met zn tweeen kei hard werken om rond te komen! Daar heb ik echt respect voor!
wou dat wij van 1 loon konden rondkomen. ik begin vanaf augustus weer. af en toe werk ik nu al eens een dagje.(zwart) maar wij moeten het nog 3 jaar zuinig aan doen. en dan hebben we hopelijk wat meer te besteden. kusss
@lovely, fijn dat je vriend ook weer werk heeft! weer een zorg minder Dus je hebt al buiten gezwommen met Amber? is het buitenbadje niet erg koud dan? Ik ben alleen nog maar binnen geweest. Veel plezier met de kids van je tante! lekker drukke boel dus denk ik? @Humbly, Gefeliciteerd!! leuke dag gehad? @ de rest die ik vergeten ben, gaat alles goed? met eten, drinken, slapen ennuh, omrollen ook al? Hier gaat het omrollen al bijjjjna, ze zwiept haar benen de lucht en en laat ze vallen naar de zijkant en probeert dan verder te rollen, ik denk nog een paar dagen voordat ze echt helemaal op d'r buikje ligt! Vind t wel een beetje eng als ze dat ook in bed gaat doen s'nachts...maja. Groente en fruit gaat goed, ze snap het nog niet helemaal, maar ze slikt wel steeds meer door. Meestal duwt ze het met haar tong eruit als ze wil slikken heb ik het idee. Hebben jullie miss nog tips? of gewoon geduld hebben en oefenen... Zwemmen was leukkk!!!!! ze heeft haar ogen uitgekeken en veel gelachen! Na een half uurtje wel moe en beetje huilen dus zijn we lekker naar huis gegaan. Zondag gaan we weer denk ik! Alleen de zwemluier was nog beetje te groot, en het zwembroekje wat ik had gekocht ook! hihi, ik dacht daar past ze makkelijk in met zo'n luier eronder...mooi niet dus! Fijne avond en fijne dag morgen! xxxx
@ladylittleangel; jaah was gezellig gisteren haha nou weer een jaar wachten haha mooi dat het zwemmen geslaagd is ach kan toch gebeuren dat het allemaal ietsjes te groot is als je maar plezier hebt gehad toch hahaha lief om te zien he!! Liam probeerd dit altijd in bed,, het wil alleen nog niet lukken,, hij komt tot op zijn zij en dan heeft hij geen zin meer Gooooo Fay!
hoi meiden, ik reageer effe niet op iedereen. ben namelijk sinds gisteren ziek. dacht gisteravond ach het gaat weer een beetje en toen kreeg ik vannacht migraine. nu heb ik net heel diep geslapen en voel ikme nu iets beter. maar moet even eten en hopen dat het er in blijft. denk kan ik direct even hier kijken. las wel iets over omrollen. daan draait alleen op zijn zij. hij slaapt zelfs soms zo. denk dat het niet lang meer duurt. volgende keer als ik me beterder voel reageer ik weer. knuffel
@ Humbly,..sorry beetje laat, maar nog gefeliciteerd!! @ Tante,..wat fijn dat het steeds beter gaat om Sam mee te nemen en op pad te gaan. Das lekker voor het vertrouwen! Hier was het ook moeilijk hoor, maar het wisselt nu heel erg. @ Muppie,..beterschap! @ Hanneke,..nog steeds die nachtelijke avonturen? Of was het van tijdelijk aard? In ieder geval idd wel je rust nemen. Maar dat doe je volgens mij wel. @ Lovely,..wat fijn dat je vriend en jij nu meer zekerheid hebben qua werk! Kunnen jullie dat weer even laten rusten! @ Ladylittleangel,..Het is natuurlijk wennen voor zo'n kleintje om met een lepel gevoerd te worden. En nieuwe structuren en smaken. Ik denk dat het best even duurt voordat sommige kindjes een hapje eten. Het is natuurlijk niets voor niets bijvoeding. Vooral niet opdringen en even een paar dagen pauze zou ik doen. Maar verder weet ik het ook niet, want ik heb er geen ervaring mee. Wij gaan toch wachten met bijvoeding tot minimaal 6 maanden. De bv loopt nog altijd goed. Heb het boek van Stefan Kleintjes over introductie van vast voedsel. Vind het een erg leuk boek. Misschien een tip,.. Evy heeft 3 dagen alleen maar liggen rollen en op d'r buik gespeeld. We draaiden haar wel eens om omdat naar ons idee haar spieren nog niet zo getraind zijn om zo lang te liggen op de buik. Maar ze draaide zich vrolijk weer om. Gisteren was ze helemaal kapot. Lag alleen maar een beetje te suffen haha. We hebben nu een babygym gekocht. Vindt ze helemaal geweldig. Ze slaat naar de figuurtjes en pakt dingen vast. Vooral de dingen die geluid maken zijn helemaal geweldig. Ze praat dan ook terug. Ik vermaak me dus ook prima de hele dag, want alleen al naar Evy kijken hoe ze speelt is zooooo leuk! En we hebben kinderopvang!!! Ook nog op onze voorkeurslocatie. Eindelijk kan ik gericht solliciteren. Op dinsdag en vrijdag gaat ze dan naar de opvang en op donderdag is Kevin thuis. Ik ben al aan het kolven voor een vooraadje melk. Evy gaat meestal om 19:30 naar bed en komt dan niet meer voor een voeding, dus ik ga nu om 23:00 een voeding afkolven. Hopelijk lukt dat. Liefs Judith
Wat toevallig, ik heb gisteren ook een babygym met activeboard gekocht. Had ergens gelezen dat het heel goed is voor de ontwikkeling. Sam vindt het ook harstikke leuk! Fijn om te zien he?