@jacky sorry was jou vergeten. super leuk dat jullie een boot hebben gekocht. alleen jammer dat julie hem oktober pas krijgen, maar ja dan kunnen jullie hem april meteen gebruiken. liefs mij
Muppie, Hier ook geen boodschappen bij de super de boer trouwens, sorry! Had dat daar straks vergeten te zeggen. Wij gaan eigenlijk altijd naar de AH. Denk dat toch ieder zo de winkel heeft waar hij/zij altijd heen gaat ! Lovelyengeltje, Dankje, en idd was wel eens fijn weer! Jullie de prikjes dus alweer overleefd ! Gelukkig hoor! Fijn dat ze ook weer prima gegroeid was/is! Succes alvast voor je vriend ! Haha! Is zo een tatoo nou eigenlijk duur? Ik heb daar werkelijk echt geen verstand van, haha, maar was wel benieuwd eigenlijk (antwoorden hoeft natuurlijk niet, ik ben alleen nieuwsgierig ). Maar zal er ook vast aan liggen of je kleur wil of niet en hoe groot etc moeilijke of gemakkelijkere letters ! Jacky, Wauw super een nieuwe boot! Leuk hoor! Kunnen jullie mooi volgend jaar hele mooie dagen mee beleven samen ! En hier, tja ik vind mezelf al zo klagen op het moment, haha! Maar het valt wel mee dus? Gelukkig! Hier idd Malou en Ruben ook nog rondwandelen, maar gelukkig ook Leander nog lekker thuis! En tja kan wel zeuren, maar dat veranderd er helemaal niets aan! Het is gewoon zoals het is, en daar moeten we ons maar bij neerleggen ! Al is dat niet helemaal wat we gedaan hebben (of eigenlijk ik gedaan heb) ! We zijn namelijk woensdag begonnen met het bieden van wat meer regelmaat in de voedingen. We houden geen tijden aan, maar als ze bijv om 7 uur voor de voeding komt dan krijgt ze ongeacht wel/geen honger toch om 10 uur een voeding. Komt ze om bijv half 10 krijgt ze hem ook natuurlijk, maar we laten overdag niet meer dan max 3 uur tussen de voedingen. Dat nu dus woensdag, donderdag en vandaag gedaan en het gaat prima, resultaat ook die super nacht van afgelopen nacht! In de nacht doen we het gewoon wanneer ze zelf komt en dan bij de eerste voeding in de ochtend (vanmorgen dus bijv om 8.00 maar gister om 6.00) daar gaan we van verder tellen met de max aantal uren ! Merk ook nu na 3 dagen al zoveel verschil in het gedrag van de kleine. De laatste tijd was het kreun...steun...krijsen! Ook gewoon als er niks was dan begon ze zomaar te krijsen vanuit het niets. En nu dus na die 3 dagen op mijn verzoek en dan tussen door op haar verzoek voeden, hebben wij weer ons rustige meisje terug die we niet horen, niet meer meteen krijsen als ze honger denkt te hebben, niet meer krijsen als er niks is, ook een mama die wat meer rust heeft dat ook weer zorgt voor een rustiger kindje. Heel verhaal, maar zo blijven wij het dus voorlopig doen!
@ Hanneke,..wat super dat het goed gaat zo. Klinkt in ieder geval heel goed en Benthe reageert er goed op. En om de 3 uur overdag is natuurlijk ook prima. Als ze eerder komt zou ik haar idd ook eerder geven. Want slaap is ook voor jou heel gezond, dus hoe meer h en langer achter elkaar hoe beter! @ Jacky,..een boot gekocht wow! Goed hoor,..de recessie ligt in ieder geval niet aan jullie Nog eventjes wachten,..maar jullie hebben al een boot toch? Dus kan je de zomer wel mee door. Moet het wel een beetje beter weer zijn,.. @ Humbly,..ik vind 4 voedingen ook wel erg weinig. Zou toch proberen 5 te doen. Maar das meer gevoelsmatig dan dat ik er goede argumenten voor heb @ Lovely,..wow Amber is goed gegroeid zeg. Wat zijn de verschillen groot tussen de babytjes van ons. Evy was met 4 maand 6350 gram. En succes met de tatoo,..heb er ook 1, al heel lang, maar ik vond het wel pijnlijk,.. De kinderopvang is dus geregeld en het valt me echt mee wat we nog terugkrijgen van de belastingdienst. Heb maandag een sollicitatiegesprek, dus spannend. Oja en ook laatste examen arebidsrecht,... drukke dag dus. Verder eigenlijk prima. Zie wel op om te vragen om een kolfruimte bij een eventuele nieuwe werkgever. Misschien ga ik alleen in de lunchpauze kolven en met de voorraad die ik nu opbouw moet het iig tot de 6 maanden lukken. Dan ben ik trots op mezelf, want ik had nooit verwacht lang bv te geven. Een fijn weekend!! Liefs Judith
Heey medien, dank jullie voor jullie antwoorden,, ik blijf gewoon 5 flessen geven,, denk zelf dat Liam een griepje heeft opgelopen omdat zijn maag de hele dag door blijft borrelen,, even een paar dagen aankijken Liefsz
hallo dames, even een berichtje van mij weer eens. ik lees dat over het algemeen alles goed gaat met iedereen. Humbly hopelijk voelt liam zich snel beter. Hier gaat alles redelijk goed. alleen word nikki nu elke keer snachts wakker voor een fles. word er helemaal gek van. als ik iets aan de laatste voeding toevoeg gaat ze krijsen als een gek. ze lust dat gewoon niet. ben ook al fruit en groente aan het geven. en wil flessen van 200 geven maar ze laat dan 50 staan. dus das ook geen oplossing. hopelijk slaapt ze snel weer de nachten door. nog even een spam http://www.zwangerschapspagina.nl/members/shenoby-albums-nikki-mama-picture4563-samen-beer.jpg zie het album nikki en mama voor foto van nikki met een drommedaris
ja amber groeit super goed. ze zit echt tegen de bovenste lijn aan. haha. maar ja met borstvoeding maakt dat niks uit. en ze is behoorlijk druk en beweeglijk, dus ik maak me helemaal geen zorgen dat ze "te dik" ofzo is. ze slaapt nou elke nacht gelukkig weer door. eerst sliep ze ook 's nachts door, maar opeens kwam ze 1 uur en 5 uur s'nachts weer. maar nu gelukkig alweer 2 weken 10 uur laatste keer drinken. meestal slaapt ze dan om 11 uur en dan word ze tussen 7 uur en 9 uur wakker. ze is echt heel makkelijk. speelt lekker in de box en kan zich meestal zelf wel vermaken. laatste tijd slaapt ze overdag wel veel. liefs ons prettig weekend nog.
zoow net weer terug van het cb en Liam was weer goed gegroeid,, in een maand tijd weer bijna een kilo zwaarder hij weegt nu 7190 gr en is 65 cm lang,, 22 september weer terug hahaha Liefszzz
Fijn dat ie goed gegroeid is Wij mogen morgen weer naar het cb. Ben benieuwd! Niels vermaakt zichzelf overdag hartsikke goed. Maar sinds een paar dagen begint ie 's avonds om steeds meer aandacht te vragen. Dan lijtk het wel alsof ie de box beu is en gewoon lekker in de bank wil zitten en dat ie bezig gehouden wil worden! Liedjes zingen, voorlezen, spelletjes en dat soort dingen. Heb er nu een paar keer aan toe gegeven maar ben bang dat het een gewoonte gaat worden nu en weet niet zo goed wat ik daarmee aanmoet. Aan de ene kant vind ik het wel leuk om lekker met hem bezig te zijn, maar wil hem niet "verpesten"
Hee meiden, Sorry dat ik zolang niks geschreven heb, maar ben op t moment zo druk met vanalles! Ik lees dat alle baby'tjes goed groeien al, en lekker eten/drinken, fijn! Hier met Fay gaat het ook hardstikke goed! Ze krijgt nu alleen elke dag een half potje groente, dat gaat er nu achter mekaar in! d'r mondje gaat al open als ze de hap heeft doorgeslikt! Ze draait echt al bijjjnnaaaaa op d'r buikkie! en vaak valt ze ook in slaap op haar zij met haar duimpje in d's mondje, zo lief! Speentje moet ze echt niet meer, tuft ze gelijk uit! Drinken gaat ook goed, bijna alle flesjes gewoon leeg, soms laat ze 10 cc staan. Wij hoeven ook pas 10 September weer naar het CB. Heb ook echt het idee dat ze enorm aan het groeien is hoor! ineens vind ik de 62 toch wel krapjes zitten, sommige dingetjes zit ze al op maat 68, sommige nog 62. Ze kan zich heel erg goed vermaken alleen, zeker nu ze haar voetjes heeft ontdekt! haha, zo lief, stopt ze d'r teentje in haar mondje! of ze houd gewoon lekker haar voetjes vast. Ben begonnen aan het foto album van Fay, echt leuk om mee bezig te zijn! Hadden jullie al de foto's in mijn album gezien van Fay? Zo, heb weer ff lekker ge-ego't Sorry dat ik niet op jullie reageer, zal gauw ff alles rustig lezen en reageren! xxx Margje
@ Shenoby,...ohh Nikki is echt een schatje! @ Lovely,..Evy komt ook wel eens een paar dagen 's nachts weer voor een voeding, maar dan slaapt ze ineens weer 12 uur door. haha, geen peil op te trekken! @ Humbly,..wat is Liam weer goed gegroeid. Goed hoor. Heb je het nog gevraagd van de flessen? @ Acnaib,.. maar dat is toch niet erg dat Niels 's avonds meer aandacht vraagt. Je verwent hem niet hoor om hem bij je te nemen. Als hij moe wordt en veel heeft gespeeld is het toch heerlijk om bij mama of papa te hangen. Heeft Evy ook hoor. Soms is ze het op schoot ook weer zat en dat geeft ze dan ook aan. Het is toch geen negatieve aandacht die hij vraagt? Gewoon mamahonger denk ik. Hij is nog zo klein. @ Ladylittle,..het is goed gekomen met de hapjes groenten en fruit lees ik. Leuk hoor. En Fay doet het dus goed. Mooi zo! Nou goed nieuws hier,...heb mijn examen arbeidsrecht gehaald!!! Met een 8 en ben dus helemaal blij! nog op twee uitslagen wachten. Papa heeft vanmiddag Evy onder zijn hoede genomen en dat ging helemaal goed. Ze dronk super en ze hebben lekker gekeuvelt. Een fijn gevoel voor als ik straks weer ga werken. De blog is weer aardig gevuld met nieuwe foto's: www.judithenkevin.blogspot.com Als je het leuk vindt, neem gerust een kijkje. Fijne avond, Liefs Judith
@Judith, gefeliciteerd! mooi cijfer zeg een 8!! fijn dat papa en Evy lekker hebben gekeuvelt! Geeft je idd een goed gevoel als je weer gaat werken!
Heey heey,, Jah ik had gevraagd en die vrouw wist er niks vanaf,, ik moest hem maar voeden opverzoek,, nou jah heb ik dus gezegd als ik hem op verzoek na voeding komt hij maar 3 keer,, hij slaapt namelijk zow aan 1 stuk door als ik hem niet wakker maakt,, zelfs al heeft hij honger ( hoor je maag knorren ) slaapt hij nog verder,, jah zegt ze dan kan ik je niet helpen, normaal hoort hij nu al 180 tot 200cc op te kunnen aangezien zijn gewicht,,, en Liam is weer gezakt tot 120cc tot 150cc,, nou jah moest maar zegt ze zow stom,, ( ik vind het wel goed, hij is weer een kilo aangekomen in 1 maand tijd duss ) Liefsz
@Humbly, vind t wel een beetje raar hoor hoe ze tegen je doet. Als ik Fay op verzoek zou moeten voeden komt ze miss ook maar 3 keer ofzo.. Fay heeft ook een hele tijd maar 100 soms minder gedronken terwijl ze eigenlijk al 180 of 200 zou moeten kunnen hebben. Liam pakt heus wel wat ie nodig heeft, dus ik zou het nog even aankijken. En hij groeit goed, 1 kilo in de maand is prima! No worries dus! @lovely..gaaf dat je vriend een tattoo krijgt van Amber! Ik en mijn vriend willen dat ook graag, we weten alleen nog steeds niet wat het moet worden... En Amber groeit goed hoor! heerlijk! Ik heb vrijdag de MRI scan om uit te sluiten of ik een hernia heb, heb echt zo vreselijke pijn op t moment, ga straks naar de huisarts voor andere pijnstillers, want van deze krijg ik ook heel erge maagpijn... Fijne dag allemaal!
Hallo allemaal! Ik lees dat het bij iedereen goed gaat. Fijn om te lezen. Hier gaat het ook prima. Het inbakeren hadden we binnen vijf dagen afgebouwd en dat ging beter dan verwacht. We merken wel dat Sam eerder wakker wordt en dan moeilijker terug in slaap valt. Soms vind ik het moeilijk om in te schatten of ik haar er al uit kan halen. Bijvoorbeeld vannochtend heeft ze twee uur in bedje gelegen na de ochtendvoeding, waarvan anderhalf uur geslapen. Dus ik dacht dat ik haar er wel uit kon halen, maar beneden bleek ze niks te willen, uiteindelijk heb ik haar de fles gegeven (een half uur eerder dan normaal) en deze dronk ze dus ook niet goed leeg. Ze zat constant in haar ogen te wrijven en was gewoon te moe. Slapen jullie kindjes altijd even lang en hoe weten jullie of ze lang genoeg geslapen hebben om ze eruit te halen? Verder denk ik dat Sam nu echt toe is aan een fruit-of groentehapje. Ze komt steeds sneller voor de voeding en gaat tijdens het drinken tussendoor bijten op de speen van de fles. Voor degenen die fv geven, doen jullie kindjes dat ook? Vanmiddag ga ik daarom naar het inloopspreekuur van het cb kijken hoeveel ze weegt en wat ze daar zeggen. Want als ik een hapje ga geven, wil ik het wel meteen goed doen. Zijn er hier moeders die de hapjes zelf maken? Zo ja, hoe? Ik heb gisteren een staafmixer gekocht. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van helemaal fijn mixen en nog niks toevoegen, toch? Dit vraag ik vanmiddag ook meteen even na. Het weggaan met Sam gaat echt steeds beter, in het campingbedje slapen bij iemand anders ook, dat is echt fijn, kunnen we zonder zorgen gezellig met haar weg Groetjes tante
hier nog steeds geen menstruatie....... de eerste keer ongesteld na de bevalling was na 4 of 5 weken al daarna nooit meer. hoop dat het snel komt.
pfff heb hier op het forum een vraag geplaatst en reacties gekregen en volgens mij had ik normaal gereageerd,maar is het verkeerd opgevat, pff wat een gezeur. zou er bijna niet meer om terug komen. jak achteraf baal ik ervan dat ik dit heb neergezet,maar was me er niet van bewust. dat vind ik echt een nadeel van een forum. je kunt dingen zo op je eigen manier lezen. ik moet nu echt aandenken wat ik neerzet en tig keer na lezen of het niet verkeerd bergepen kan worden. word er een stuk minder leuk op moet ik zeggen. heb er gewoon slecht van geslapen. kon wel janken gister. maar goed. moest het even kwijt. @lovelyengeltje: je had toen toch ook testen gedaan of niet? niks uitgekomen waarschijnlijk. sinds ik hier aan de pil ben gaat het weer als vanouds. niks geen problemen. hoop voor je dat het snel doorzet en dat alles weer normaal is. wel zo'n fijn gevoel. al is ongi wezen niet prettig. haha.
@ Muppie,..ja dat is het nadeel van schrijven. De intonatie hoor je niet en ik heb idd ook wel eens hele discussies om niets gezien. Maar ja, als lezer voel je je soms wel aangesproken op iets wat misschien niet zo bedoeld is. Blijft lastig,.. @ Lovely,..hier ook nog niet echt hoor. Wel eens iets wat het leek te worden, maar uiteindelijk zette het niet door. Wellicht toch door de bv geen eisprong. @ Tante,..wat goed dat het afbouwen van inbakeren goed ging. Ik denk dat Sam wel aangeeft wanneer ze uit bed wil. Evy ligt vaak nog even te spelen als ze wakker wordt en als ze dat zat begint te worden gaat ze een beetje huilerig jengelen. Dan is het klaar en is ze ook goed wakker. Wat betreft hapjes,..daar wachten we nog even mee, dus helaas geen ervaring. Maar ik zou het wel zelf maken. In de potjes zitten vaak toevoegingen of het is gemengd met rijst/aardappel. En er zitten minder vitamines in. @ Ladylittleangel,..ik hoop dat alles goed is met je rug. Errug pijnlijk rugklachten. En tegenwoordig doen ze volgens mij niet altijd meer iets aan een hernia toch? En dan met een klein kindje is niet niks! Sterkte. Hier alles OK. Evy vond het gisteren nodig om 2x zoveel te eten incl. nachtvoedingen. Ahum, dat vonden papa en mama minder. Vooral het vele voeden is zwaar. Vannacht weer terug naar normaal en vanmorgen een engeltje! Dan zeg ik gekke meid tegen d'r en dan zegt ze bijna gekke meid terug haha. En bellen blazen is ook heeeel leuk! Vooral met nog wat melk in de mond. Oja en een nieuwe minder fijne ontwikkeling is het bijten in de tepel na het eten. Auw! Geen idee wat het is, maar ik koppel haar dan maar snel af. De babygym is helemaal fantastisch. Ze kan nu ook goed grijpen naar boven. En we hebben haar uit een beker laten drinken en dat ging gewoon goed. Ik had gelezen dat babies vanaf 4 maanden dat zouden kunnen. Nou het klopt dus. Randje bij haar lippen houden, dan doet ze haar mondje op en dan voorzichtig een beetje schuin houden en ze klokte het zo weg. Zonder morsen. Het is een wonder Liefs Judith
@judith ik geef ook nog steeds borstvoeding. dus misschien ben ik daarom nog steeds niet ongesteld. maar omdat ook een beetje een buikje krijg(maar wel hetzelfde gewicht hou) word ik een beetje bang. @tante mooi dat het afbakeren zo goed ging. @muppie ja dat heb ik ook wel een keer gehad. dat ze het helemaal verkeerd lazen en ik kreeg iedereen over me heen. zat gewoon achter de computer te janken. (was bij de militairsvrouwen) (ze vonden dat ik teveel zeurde en klaagde) (terwijl dat helemaal niet zo was, hun klaagden en zeurden meer maar goed) @ladylittleangel is je rug alweer wat beter. vervelend als je last van je rug hebt. ik krijg altijd last van mn rug als ik op bed ga liggen. net of de spieren dan ontspannen en dan gaat het zeer doen. (na een kwartier is het dan wel weer goed) @humbly een kilo per maand is toch hartstikke goed en je hoeft je echt geen zorgen te maken als hij dan wat minder eet of drinkt. @judith nog een keer hier trekt ze soms ook heel hard aan mn tepel, dan ziet ze iets ofzo en dan met de tepel in haar mond draait ze haar hoofd om au au haha maar we gaan mooi verder met borstvoeding geven haha. volgens mij zijn wij de enigste 2 nog of niet??
Tante Super dat Sam nu zo lekker slaapt. dan kun je idd nog eens rustig op visite! Muppie Rot is dat het, sommige dingen zet ik maar niet neer, dit omdat het idd verkeerd gelezen kan worden en dan heb je een hoop gezeik daarna.... Judith Denk dat Evy in een sprongetje zit/zat. Rond 4,5maand zit namelijk een sprong! Onze Amy was vorige week een beetje zeurdiger dan normaal en wat onrustiger slapen. Dat spelen met je tepel. Ja ik herken het van Amy, alleen doet die het met de speen van de fles Hier ook nog steeds geen menstruatie... maarja ik kolf natuurlijk ook nog steeds. Dus de BV gaat hier in principe ook gewoon door, alleen komt het uiteindelijk uit een flesje Verder niets bijzonders te melden. Het gaat voortreffelijk hier. Nog even werken en dan weer lekker 1 maand vakantie!