Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meles

meles Actief lid

6 aug 2008
    122
    2
    18
    Hallo maart 2009 mama's

Ik ben ook een maart 2009 mama. Mijn dochtertje heet Naomi en is geboren op 16 maart.

Ik lees hier mee en zal als jullie het niet erg vinden ook af en toe meeschrijven. (ben niet zo heel erg schrijverig, ik lees liever)

O ja mijn naam is Lesley.

Groetjes

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.153
    113
    Vrouw
    Welkom en tuurlijk mag je meeschrijven :)

@Ilona85; aaah echt mooie foto's joh! Aaron gaat snel ineens met ontwikkeling zeg :$ haha

Liefsz

Nog een uur en dan komt de fisio kijken hoe erg Liam zijn voorkeurshouding is,, volgens het cb moet er nu echt wat aan gedaan worden,,,,,, dus afwachten maar,, alle tips ben ik al aan het opvolgen,, alle speeltjes 1 kant van de box,, andere kant de fles doen, anders om op het aankleedkussen, zijligkussen,, het word maar niet minder,,

Hou jullie op de hoogte,,

3. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    En wat zei de fysio? Wat raar dat het niet heeft geholpen de rest. Aaron had het ook maar door al die aanpassingen ging het bij hem gelukkig goed na een maand. Hopelijk valt alles mee

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.153
    113
    Vrouw
    Weet niet,, haha ze zou om 12 uur komen maar is er nog niet,,, neej ik weet het :( normaal moet het oowk helpen maar jah hier jammer genoeg niet,, dus nog even afwachten :)

Laat het zow snel mogelijk weten,, kan zijn dat het vanaaf pas word moet om 1 uur beginnen met werken :)

Liefsz

5. HUMBLY! Sterkte met de fysio, hopelijk valt het allemaal mee.

Effe een vraagje: Onze jongen is zo vreselijk op zoek naar zijn duim en dus compleet gefrustreerd dat hij hem niet kan vinden. Want dat vuistje is toch wel erg groot :D ik moet er echt vreselijk om lachen, maar het is ook wel sneu voor hem!
    Herkennen jullie dit en kan ik hem helpen?

LIEFS

6. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Meiden, even een kort berichtje van hier.
    Alles gaat prima, ben alleen echt heel druk en zoooow moe :(
    Er zit inderdaad een kleine uitstulping in mijn rug, kleine hernia dus...
    Ze gaan (nog) niks doen, moet wel naar fysio.

Met Fay ook alles goed!

Later kom ik weer uitgebreid schrijven! ben jullie niet vergeten hoor ;)

Xxx
    Margje

7. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @sophia: herken het. hier had daan ook elke keer zijn hele vuist in zijn mond en werd dan wat boos. maar nu krijgt hij steeds vaker zijn duim alleen te pakken. het is gewoon afwachten. daan is er vanzelf achtergekomen. en ik vind het zo'n super lief gezicht als hij zijn duimpie in zijn mondje heeft. zijn papa heeft het al over de rekening van de orthodontist. haha. grapje natuurlijk.

@humbley: sterkte met de fysio. hoop dat ze wat voor jullie kan betekenen. hier ook voorkeurshouding gehad,maar na het bedje anders te draaien en die punten die jij al zei toe te passen is het goed gegaan.

@meles: welkom. gezellig. merk dat er deze week meerderen bij zijn gekomen. erg leuk om te horen hoe het met jullie kindjes gaat.

@ilona: jeetje aaron gaat goed. wat gaat de tijd snel.
    wat een super gave foto's. die zou ik ook niet kunnen laten liggen. jammer is dat dat ze soms zo duur moeten zijn.

@judith: ik ken het een beetje. daan slaapt eigenlijk al een tijdje overdag niet meer. heel af en toe een half uurtje. hij wil graag meer dan dat hij kan. lijkt soms wel of hij het zat is om op de rug of buik te liggen spelen. gisteravond hele avond met daan bezig geweest. hij kon niet slapen. lag elke keer dwars en achterstevoren in zijn bed. rond half 10 heb ik hem in bad gedaan met badschuim slaap zacht en daarna nog een klein flesje en daarna is hij gelukkig gaan slapen. dat was dus rond 22.00 uur en vanmorgen half 7 was meneer weer wakker. normaal maak ik hem wakker om 7 uur voor de eerste fles.
    ik hoop dat je een beetje je rust kunt pakken tussendoor. speelt hij ook niet even lekker overdag op een speelkleed of box? dan kun jij effe relaxen. tenminste zo doe ik het. daan ligt nu ook op zijn speelkleed en kan ik effies hier loeren. :)

@hartewens: volgens mij is daan net zo oud als jullie meisje. grappig. ja de tijd gaat echt hard. dit is natuurlijk ook allemaal leuk om te zien hoe ze ontwikkelen maar zo klein en lief babytje. -smelt- :)

ik lag gisteravond op bed en zat zo eens te denken aan de tijd dat we hier schreven toen onze kindjes nog in de buik zaten. zo apart. nu hebben we allemaal zo'n klein hummeltje.
    haha af en toe heb ik van die gedachten :)

ik ga zo eens even winkelen wil voor de vakantie nog wat spullen kopen. even kijken wat ik allemaal mee moet nemen. alles maar opschrijven. er is wel een ledikantje. maar er zal verder wel niet zoveel zijn.

8. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @ladylittleangel: jeetje meis, sterkte. knuffel van hier.

9. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    @shopia Aaron duimt ook en moest ook echt even zoeken naar zijn duim. Op den duur hebben ze hem ineens en helaas gaat er een hoop frustratie aan vooraf. Je kan ze eigenlijk niet helpen volgens mij behalve zijn arm/duim licht vasthouden als hij in zijn mond zit maar dat gevoel moeten ze krijgen hoe ze het in hun mond houden. soms helpt het wel als ze op hun zij liggen dan zijn de armen dichter bij het lijfje en is het makkelijker. Aaron kreeg toen het nog niet lukte een speen tussendoor en dat vond hij niets maar soms koos hij eieren voor zijn geld beter iets dan niets haha :)

10. dan maar gewoon afwachten hihihihi, het lijkt me ook zo schattig! :D

11. hij kan zijn vuistje al heel goed vinden, nou het duimpje nog ;)
    ik geef Rick ook de speen als hij op de top van de frustratie zit (eerder wil hij hem toch niet) en dan wordt ie gelukkig weer rustig en vergeet hij even zijn diumpje. Dan valt hij ook snel in slaap meestal!

12. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    hoi hoi,

Sam heeft nog steeds haar knuistje in haar mondje. Soms lukt het om op 1 vingertje of duimpje te sabbelen hihi.
    Wij hebben toevallig gisteren foto's laten maken bij de V&D, idd zeer prijzig... wij gaan dan ook echt niet alle foto's nemen..denk ik ;)
    De foto's die ik hier op het forum zag...weet zo even niet meer van wie...waren in elk geval erg mooi. Hij lachte overal op!
    Hopelijk zijn de foto's die wij hebben laten maken ook zo mooi.

Vandaag heb ik van de kinderwagen een buggy gemaakt...pfff wat een gedoe..en waarom staat er bijna niets van in de gebruiksaanwijzing :x Ik dacht dat onze buggy beide kanten op kon, maar dat is niet zo..haha..niet goed geinformeerd. Ben heel benieuwd hoe het gaat in de buggy. In de kinderwagen vond Sam niet meer leuk, ze wil meer zitten en kijken.

Verder alles super hier. Sam slaapt nog steeds heeeel veel. Is in totaal hooguit 6 van de 24 uur wakker.

Liefs!

13. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    ps kreunen jullie kindjes ook? Sam kreunt sinds een paar weken heel veel. Meestal op momenten dat ze iets niet leuk vindt: bijv. als ze de hik heeft of niet in slaap kan komen. Het is eigenlijk best een irritant geluid. Maar goed, liever dat, dan huilen.

14. nee kreunen is hier niet bekent, hier is het gillen als iets niet lukt. Het is niet eens een meisje :D ach ja een rammetje met temperament 8)

Rick is ook ca. 6 uur per dag wakker, van fles tot weer naar bed ca. 1 1/2 uur wakker. Soms 2 uurtjes.
    Alleen de laatste fles gaat er bijna slapend in.

LIEFS

15. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    @tante29 dat was die van mij haha maar die lacht ook altijd dus dat was niet lastig. Mag ik vragen wat het ongeveer kost bij de v en d want hier kost het voor een foto van 18 bij 24 cm 19 euro en 2,50 om de foto's te maken. Bij Jumbo schijnt het goedkoper te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee. Krijg je bij de v&d ook een foto naar keuze gratis of kiezen hun? Ik heb ook niet alles genomen hoor was een beetje te duur! dit koste al 71 euro ;)

16. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    nee kreunen ken ik ook niet. hier is het echt schreeuwen/huilen of gewoon een beetje jengelen.

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.153
    113
    Vrouw
    @kreunen; alleen als hij de fles heeft anders is het meer jengelen of krijsen als het niet lukt,,

@duim; Liam kan zijn duim wel vinden maar weet niet hoe hij moet zuigen,, haha nou jah hij heeft oowk een speen dus misschien dat het daar door komt,,

Nou de fisio heeft Liam eens goed onderzocht,, hij heeft idd voorkeurhouding maar er geen hinder van,, hij kan alle kanten goed opkijken,, heeft een minimale verkorting van 1 nek spier maar dat merkt hij niet eens,, ik moet gewoon verder gaan met de punten die ik gekregen heb en woensdag komt ze weer om zijn hoofd ( afplatting ) inkaart te brengen en dan met 6 maand komt ze weer kijken of het minder word,, dus weer afwachten haha,,

Ik moet hem zow veel mogelijk op de buik leggen hahaha wat hier een voordeel is aangezien Liam het liefst op de buik ligt lol ,, en in bed gewoon in de zijligkussen zodat hij dan op de goede kant ligt :) speeltjes aan 1 kant enz,, voeden aan de andere kant zodat als hij mij aankijkt hij naar links moet kijken,,

Verder gaat het super hier! Liam heeft nu een nieuw ritme gepakt ( voor hoe lang het duurt ) 1.5 a 2 uur slapen en dan wakker zijn tot volgende voeding, na voeding gelijk naar bed en slaapt hij weer verder haha nou jah lekker toch :)
    Drinken oowk eindelijk goed :D:D:D 180 a 210cc gaat erin 5 flessen per dag,, ( let wel op dat ik niet over de liter heen kom ) gaat gelukkig allemaal goed omdat Liam vaak 1 fles slecht drinkt :)

Liefz

18. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hmm zal dan toch nog eens vragen op het cb over dat kreunen.

Bij de V&D kost het laten maken 9.95 en dan krijg je een grote foto (30x25?) gratis. Als je meer neemt, is het idd erg duur. Hoe duur, weten we nog niet, over 2 weken krijgen we de foto's te zien.

@humbly: Sam heeft ook een afplatting op haar hoofdje. Wat jij doet, doen wij ook: alles aan de andere kant aanbieden. We zijn drie keer bij een osteophaat geweest en het is al een heel stuk verbeterd, want ze draait haar hoofdje nu uit zichzelf meer naar de andere kant. Toch blijft ze wel voorkeur houden. We moesten Sam ook veel op haar buik leggen, maar Sam vindt dit niet zo leuk en wordt er heel snel moe van. Nu moeten we een handdoekrol onder haar okseltjes leggen, dat helpt wel, dan houdt ze het langer vol. Ik ga er dinsdag op het cb wel weer over beginnen, want wij krijgen nog geen fysiotherapie, maar we zien de afplatting nu heel goed en haar haartjes zijn aan die kant van haar hoofdje ook dunner (wat baby'tjes ook op de achterkant van het hoofdje hebben van het vele liggen). Dus we beginnen ons nu een beetje zorgen te maken of het niet erger aan het worden is, in plaats van beter.

Groetjes!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even niet bijgelezen, gewoon even geen puf voor.
    Ben gister middag/avond toch maar begonnen met de pijnstillers dat me 2 weken geleden door de arts is aangeraden om te gaan doen maar ik nog niet wilde. Maar Benthe drinkt dus mijn melk nu absoluut niet, grrrr, nu dus al sinds gister avond alle voedingen gekolfd en weg gekiept en kleine kv gegeven. Wel geprobeerd aan te leggen steeds, maar ze blijft steeds moeilijk doen, paar slokjes dan weer kokhalzen en lijkt wel of ze ligt te griezelen, om dan toch nog te proberen en het dan op een krijsen te zetten. Wil na morgen wel gaan stoppen met die pillen (hoop dat het lukt) en dat ze dan weer gewoon lekker drinkt. Nu sinds de voeding van 18.00 biedt ik de borst niet meer aan omdat ik niet wil dat ze echt de associatie borst=vies gaat maken. En ik dan dus een borstweigeraar geceëerd heb ;). Kortom het gaat hier goed alleen even wat minder, haha! Daarom even weinig puf om te lezen en te reageren. Sorry!

Knuffel voor iedereen die hem hebben wil!
    Liefs, Hanneke!

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.153
    113
    Vrouw
    Jah dat had ik dus oowk,, ik had het gevoel dat het erger ging worden maar het viel allemaal meej,, kun je er oowk voor naar de osteopaat dan?
    Jah alle tips volgen we nu al 2 maand op zonder verbertering te zien dus we wachten maar weer af,,
    Ik zou gewoon bij het cb blijven zeuren totdat Sam oowk weer fisio krijgt,,

Liefsz

Deel Deze Pagina