Hallo dames, Ik ga misschien een hele domme vraag stellen hoor: Ik lees overal dat er rijstebloem bij de fles gedaan wordt. Waarom wordt dit gedaan en wanneer moet je dat doen? Naomi drinkt nog steeds vijf flessen in totaal met moeite ongeveer 775 cc, maar ze slaapt er wel heel goed op. Is het dan nodig dat er rijstebloem bij gedaan wordt? Heb hier namelijk niks over gehoord van het Cb. Alvast bedankt voor het antwoorden. Groetjes
Ik doe door elke fles een schep rijstebloem vanille omdat Liam anders maar 90cc tot 120cc drinkt en nou drinkt hij 180cc tot 210cc,, het is niet verplicht hoor, zijn er oowk heel veel die het niet gebruiken Liefsz
wordt volgens mij meestal gedaan in de laatste fles. Zodat het meer een papje wordt. En volgens mij vanaf wanneer je 4 flessen perdag doet (maar dat kan ik mis hebben) Wij doen het dus niet... Amy drinkt nu 5x165ml
Nou, eindelijk even tijd om te schrijven hier! Ik lees dat Liam al omgerold heeft!!!!! Leuk!!! Fay rolt nog niet op haar buik maar komt wel al heeeel ver, alleen zit dat ene armpje nog in de weg en wordt ze heeel boos als het niet lukt! hihi. @wish, wanneer ga je naar de osteopaat? Ik ben er met Fay ook geweest en het heeft echt enorm geholpen, zij had Kiss-syndroom en het gaat nu onwijs goed, heerlijk ontspannen na de 1e behandeling al! Succes in ieder geval! @Tante, hoe gaat het met 4 flsjes nu? Ik weet niet goed wat ik nou moet doen met de flesjes, ze krijgt er in princiepe 5 van 150/5 maar drinkt ze nooit echt helemaal leeg, af en toe wel, maar meestal drinkt ze maar tussen de 100 en 130, soms zelfs minder op. Ze krijgt tussendoor wel groente wat ze ook erg lekker vind. Zou het kunnen dat als ik naar 4 flesjes ga dat ze ze dan wel leeg drinkt en dan uiteindelijk toch meer binnenkrijgt? Ik ga volgende week extra naar het CB om even te wegen enzo. En Fay is een echt praatjesmaker hoor! als ik door de winkel loopt zit ze zoooo hard te kletsen dat iedereen kijkt!!! hahaha Volgende week komt de fysio ook hier langs om even naar de afplatting van haar hoodje te kijken, Fay heeft een hele poos een forse voorkeurshouding gehad en haar hoofdje is nog best wel plat en ik zie het niet echt minder worden, dus komt de fysio ff haar hoofdje opmeten enzo. Hier trouwens ook rijstebloem door de laatste fles, dan heeft ze een lekker gevuld buikkie voor de nacht en ze vind het heerlijk! @ Lovely, hier ook al ongesteld geweest, maar heb 3 maanden na de bevalling een sipraaltje laten zetten dus dan veranderd er zowieso veel aan de cyclus, na het plaatsen heb ik ongeveer 2 weken gebloed en nu helemaal niks meer, kan dus zo maar zijn dat het gewoon weg blijft of heel af en toe komt zei de huisarts, wel lekker vind ik. Amber groeit goed hoor!!! echt fijn! Ga me nu maar es aankleden, zit nog steeds in me pyama.... Fijne dag!
Hoi hoi! @meles: ik heb ernaar gevraagd op het cb, maar ik hoefde bij Sam geen rijstebloem door de laatste fles te doen. Sam zou voldoende moeten hebben aan vier keer 165 cc water + 5 1/2 schepje voeding. Het hoeft dus niet. Hoe is het gegaan zonder die laatste fles, best goed moet ik zeggen. Ik heb Sam een paar keer gehoord, maar ze viel zelf steeds weer in slaap. 1 keertje ben ik het speentje in haar mond gaan stoppen en toen viel ze ook weer in slaap. Vanmorgen heb ik om tien voor 7 de eerste fles gegeven, van gisterenavond 20.00 uur af. Dat vond ik best knap voor een eerste keer. Van de inentingen heeft Sam deze keer helemaal geen last gehad, zelfs geen verhoging. Ze sliep alleen veel. Zo blij dat ze er geen last van had, deze keer. Hopelijk blijft het goed gaan, met deze hoeveelheid flesvoeding. Ben benieuwd. Wij moeten Sam heel veel op haar buik leggen. Ik vroeg nog naar de afplatting en als we haar veel op de buik leggen, moet het zo vanzelf over gaan. Doen we dat niet, dan gaat het niet vanzelf over. Volgens de wijkverpleegkundige geeft een fysiotherapeut in eerste instantie hetzelfde advies. Het enige probleem is dat Sam het nog steeds niet lang kan volhouden op haar buik. Dus dan moeten we haar even een paar minuutjes uit laten rusten op haar rug en dan weer terug draaien op haar buik. Hopelijk wordt ze snel wat sterker en gaat ze het leuker vinden, want het is belangrijk. Ik wandel nu met Sam in de buggy en dat vindt ze zoveel fijner dan in de reiswieg!! Ze valt ook makkelijker in slaap. liefs tante
GOedemorgen! Dames het valt mij op dat velen van jullie al op 4 flesjes zitten en dan nog niet eens de volle mep Rick krijgt hier 5 flesjes van 200/6 en de meeste ervan gaan er goed in hoor. HIj woog 4 weken terug 6025 en is 62cm. Ik ben benieuwd wat het CB op 4 aug gaat zeggen! Ik wil namelijk wachten tot 6 mnd met het fruit/groentehapje. Ik ben nog steeds bezig met het bestrijden van de vlooienplaag hiero! Maar ik zal ze krijgen hahaha
@ Ladylittleangel,..haha wacht maar Deze sprong duurde hier erg lang en was errug duidelijk aanwezig. Veel onrust in Evy's lijfje. Hopelijk valt het bij jullie mee. Meestal als je denkt getsie ik trek dit slecht, is het weer voorbij. @ Meles,..er bestaande geen domme vragen,...enkel domme antwoorden. Ik kan je alleen niet helpen met je vraag,..hier geen ervaring. @ Sophia,..Rick is ook nog jong hoor voor 4 voedingen. Maar hier geen fv. Maar lijkt me veel voor zo'n klein mensje om ruim 200 cc op te moeten drinken. Kan beter volgsn mij 5 of 6 keer wat minder,.. @ Tante,..dus Sam kan lekker lang slapen nu,..heerlijk! En hier is Evy's hoofdje ook weer helemaal bijgetrokken. Maar het was hier niet zo heel erg. Wel een lichte voorkeurshouding. En Sam al in de buggy,..ja wij twjfelen ook wanneer dat tijd wordt. Ze past nog wel in de wieg. Dus we wachten nog wel heel even. @ Humbly,..wat goed zeg, dus hij kan nu de hele kamer rondrollen haha @ Wish,..succes bij de ostheopaat, Hopelijk werkt het voor beide goed. Ik hoor steeds hele positieve verhalen hier op het forum,... Evy is een kleine zuiplap . Nu op 6-7 voedingen. Maar ze slaapt wel beter nu we om 23:00 nog een voeding doen. Ze is dan ook echt dorstig. Hoe zou dat toch komen vraag ik mij af? Van 12 uur 's nachts slapen zonder pauze nu met 2 pauzes. Iemand enig idee? Ze slaapt overdag wel beter nu. Maar het is ook niet meer dat ze haar ritme om heeft gegooid. Dat gaat nu wel goed. vreemd,..... Solliciteren nog altijd moeizaam. We zien wel,..kan ik nog even fulltime genieten van Evy!
Heey meiden, @19 wk sprong; wat gebeurd er dan?? @flessen; hier nog 5 flessen van 180/6 maakt hier 210cc voeding ( met nutriton en rijstebloem ) vanaf volgende week proberen naar 4 te gaan en een fruithapje weer proberen als dat niet wil gaan we gewoon weer terug naar 5 flessen @ritme; hier wel ritme maar weinig slaap,, Liam heeft er geen zin in om overdag te slapen haha hij wil veel te veel,,, nou is het draaien gelukt en wil hij kruipen,, zucht,, jah en dan wil hij dus niet slapen Hier is de fisio geweest en een hoofdafdruk van Liam gemaakt nou met 6 maand word er gekeken of het minder word, verergerd of het zelfde blijft volgende week komt er nog een keer iemand kijken hoe Liam zich verder ontwikkelend duss,, Het draaien deed hij super! en op de goede manier,, hoofdje blijft oowk beter recht en hij pakt nu oowk op de buik zijn speeltjes vast en geeft ze oowk over naar de andere hand,, sinds vanmorgen kan hij met 2 handen tegelijk een speeltje pakken duss gaat super hier! ( nou het slapen nog ) Liefszz Liefszz
FLESJES! Ik bedoel natuurlijk 180/6 dan krijg je ca. 200cc. Maar dat drinkt hij regelmatig goed op, sinds hij ingebakert slaapt is het ritme veel rustiger en drinkt hij zijn flesjes beter leeg. Ik vind die 5 flessen ook niet erg hoor, het valt mij alleen op dat er veel kindjes zijn die veel minder drinken. Maar zo is iedere baby natuurlijk anders! LIEFS
Nou Sam redt het niet hoor op de vier flessen die ze op het cb aanraadden. Gisterennacht ging het nog wel, maar vannacht was een ramp. En ze sliep altijd zo goed door. Ik ga nu de fles van 23.00 u langzaam afbouwen en dan zien we wel tot hoever het lukt. In een keer weglaten, lukt in elk geval niet, dan wordt ze 's nachts wakker van de honger en dat vind ik zielig. Sam is trouwens erg verkouden, zo zielig
Hier door de rug gegaan vanmorgen verdomme!! moest eigenlijk werken vanmorgen en vamiddag maar jah kan amper mijn rug bewegen laat staan gaan bukken om stof te zuigen dus jah vandaag en morgen niet werken dus oowk niet betaald Kan Liam niet eens uit bed halen of optillen omdat hij te zwaar is en ik niet kan bukken om hem te tillen Verder gaat het wel goed,, Liam heeft savonds alleen weer last van krampen weet niet waar het vandaag komt moet even afwachten,, @tante; dan zou ik oowk lekker op 5 flessen blijven zitten en misschien idd even rustig afgaan bouwen zodat het over een paar weken/dagen wel goed gaat Liefsz
SAM! Gewoon rustig afbouwen inderdaad, zou ik ook zielig vinden als ze honger heeft. Acherum! Beterschap met haar verkoudheid. HUMBLY! Beterschap met je rug, is er iemand thuis die voor Liam kan zorgen? LIEFS
@sophia; jah nu mijn zusje en vanmiddag mijn moeder gewoon weer dus dat zit gelukkig wel goed Vind het zeer klote dat ik Liam zelf niet kan optillen Liefsz
Ja dat snap ik, ik zou ook enorm balen zeg! Maar fijn dat er iemand is! Ze kunnen hem voor je oppakken en dan aan jou geven als je op de bank zit, even lekker met hem knuffelen!
Jah dat idd !! hahaha dat moet gewoon gebeuren,,,,,, ik ga hem oowk zelf de fles wel geven als ze hem maar aangeven enz,, Liefszz
@Humbly, rugpijn is zoooo niet leuk!!!!! weet er alles van... Veeeel rust, en beetje blijven bewegen is ook goed, lopen enzo. Owjeej, krampjes...niet leuk...sterkte voor jou en Liam! @Tante, nou, gewoon dan maar die 5e fles blijven geven hoor! als ze honger heeft heeft ze het blijkbaar nog nodig! Doe je er al rijstebloem doorheen? anders kan je misschien wat minder geven en dan een beetje rijstebloem erdoor, dat vult dan toch lekker voor de nacht. Verkouden, bah, Fay hier ook een beetje verkouden en hoesten...en ikzelf ook... Volgende week woensdag om 14.50 komt de fysio hier thuis, en dinsdag even extra naar het CB om te wegen, ben alleen de tijd vergeten, had het niet opgeschreven hihi, dus maar ff bellen zo... Fay hoest al best een poosje vind ik, best wel een slijmhoestje zegmaar, ik ben toen naar de huisarts geweest en die zei dat het niks ergs was, longetjes waren verder ook goed enzo. Maar ze hoest nu nog steeds hetzelfde, het is niet vaak hoor, maar ze hoest wel. Toch maar weer eens naar de HA? of misschien eerst Luuf Baby proberen? iemand ervaring mee? Ga nu ff boodschapjes doen! Fijne dag allemaal!