Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Ladylittleangel,..dat werken,...lijkt me in het begin ook helemaal niets, aan de andere kant vind ik werken wel weer leuk. Maar als je kleintje pijn heeft, wil je haar het liefste natuurlijk zelf knuffelen en verzorgen.
    Ik zie trouwens dat jij in Zeist woont,..daar ben ik ook opgegroeid,..Woon nu sinds 3 jaar in Soest.

@ Kinderstoel,..we zijn er nog niet uit. Toch is de tripp trapp van Stokke wel het meest geschikt. Hij is alleen zoooo duur. We kwamen er achter dat onze tafel heel erg onhandig is. Er kan bijna geen kinderstoel onder en wij willen wel dat ze mee kan eten aan tafel.
    Heeft iemand ervaring met de tripp trapp? Vanaf welke leeftijd gebruiken jullie die?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hanneke
    Met jou gaat het dus wat minder! gelukkig heb je wel aan de bel getrokken! Goed om jezelf denken hoor!

Humbly
    Liam verkouden.. tsja gaat vanzelf over denk ik dan meestal!
    Amy had het 2 weken terug ook een beetje en toen zaten mijn schoonouders een beetje te zeiken over wat ik er allemaal aan kon/moest doen. Maar het gaat vanzelf over roep ik dan! Daar zijn ze het niet altijd mee eens.....

Ladylittleangel
    Succes met de bbq vandaag (ik weet niet wat voor weer het is, maar hier (in het westen) regent :( het momenteel)

Tante
    Super toch dat Sam het zelf een beetje regelt! Hopelijk blijft ze het zo doen en kun je wel lekker van je nachtrust genieten.

Judith
    Wij hebben hier voor de tripptrapp gekozen. Deze kun je lekker makkelijk onder/aan tafel schuiven. Is heeeeel lang te gebruiken. En hij ziet er mooi uit (het staat toch lang in je huiskamer)
    Wij hebben hem van mijn werk gekregen, maar anders hadden we hem echt zelf gekocht)
    Deze is vanaf 6 maand te gebruiken volgens mij. Maar ik denk dat het er ook vanaf hangt of je kindje al goed zelfstandig kan zitten En ik weet ook niet of Amy dat al vanaf 6 maand gaat redden)

Ik zit dit te typen en Amy draait zich gewoon om in de box :$. Ze probeerde het wel al een tijdje, maar het lukte niet echt. Afgelopen vrijdag had ze het ook al gedaan bij opa en oma, maar die hadden het niet gezien:D.
    Gisterochtend kwam ik Amy d'r kamertje in. Ligt ze met d'r hoofd bij het voeteneind en op d'r buik :$. Maar nu zag ik het live gebeuren!!!!

Gisteren hebben we mijn verjaardag vast gevierd (is pas de 10e, maar dan zijn we weg). Kwamen onze beste vrienden met de vraag of wij voogd willen worden van hun dochter! Dus als er wat met hun beide gebeurd, dan is ze onze verantwoordelijkheid. Jee, dat vinden we toch wel een eer!!! Hier gaan we even goed over nadenken, het is niet niks namelijk!
    Ze beoefenen beide de duiksport en gaan september met vakantie en willen het daarom voor die tijd geregeld hebben!

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @Ladylittleangel; jah ik hou het even in de gaten,, anders maar steeds even zijn neus los maken met stomend water :) gaat nu wel redelijk nog,, hij niest alleen nog steeds veel,,
    Hopelijk heeft Fay vandaag iets minder last van haar tandjes zodat mama oowk beetje rust krijgt :)
    Have fun at the bbq! hoop dat je beter weer hebt dat hier,, het regent als een gek,,

@Jacky; Leuk he om te zien als ze gaan draaien :D het is hier haast een sport geworden hahaha kan ze oowkal terug?
    Dat is inderdaad een hele eer zeg,, lijkt me raar als iemand dat zou vragen,, zou niet weten wat ik moet denken op dat moment,,
    Denk persoolijk dat ik het wel zou doen :)

Hier alles zijn gangetje,, Liam ligt nog in bed,, ga vandaag proberen 4 flessen omdat hij 1 fles maar 60 drinkt en eventueel als hij nog een fles wil savonds een klein flesje,, vanmorgen om 07.45 werd hij wakker en 180cc gedronken, gelijk weer naar bed en begint nu een beetje wakker te worden hahahaha nu al aan het kletsen :)

Liefsz

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Jacky,..de tripptrapp is idd mooi, dus misschien gaan wij toch wel voor deze stoel. Wat een superkado van je werk!
    En het is idd een eer gevraagd te worden als voogd. Dat betekent dat ze vertrouwen in jullie en jullie opvoeding hebben. :)
    Wij hebben het inmiddels ook gevraagd aan vrienden en die hebben gelukkig ja gezegd. Mijn broer vragen we als toeziend voogd (is voor de besteding van de centen o.a.) aangezien Evy dan achterblijft met een huis, hypotheek, een veel centjes.
    En Amy aan het rollen! Wow goed hoor. Ja dan komt de tijd van achterstevoren en op d'r buik in bed! haha. Slaapzak werkt hier wel goed. Anders wordt Evy zo koud. Ze trapt de dekens weg.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Margje,
    Whaha ja die papa's en combinaties ;)! Haha! Heb weleens gehoord van mensen die het precies per setje in de kast hadden hangen, voor de papa. Maar ik vind dat niks, ik wil lekker combineren, niet altijd dit broekje met dat schirtje en dat rokje met dit shirtje ;)! Wel sommige pakjes die echt bij elkaar horen, dat hangt wel bij elkaar.

Werken herken ik niet echt. Maar ik ging dan ook pas na 6 maanden weer aan het werk en vond het heerlijk dat ik weer mocht gaan werken! Maar toch denk ik dat dat gevoel wat je hebt vanzelf wat minder word.

Sterkte met je kies ;)! En sterkte met het tandje ;)!
    Dat van die chamodent en dentinox heb ik dus precies als jou ;)! Haha!

De vaccinaties doen wij in ons eigen schema omdat wij 8-9 weken echt veel te vroeg vinden om al lichaamsvreemde stoffen in de kindjes te spuiten. Daarbij vinden wij 3 vaccins tegelijk ook veel te veel en kiezen ervoor om maar 1 combivaccin tegelijk te geven. En het lichaam zo meer rust te geven om dit te verwerken. Verder ook nog dat de dktp en de hib in 1 vaccinatie gegeven worden maar uit 2 verschillende ampullen komt is ook iets wat ons erg tegen staat. Als het dan zo goed bij elkaar kan, waarom dan in aparte ampullen bewaren -> omdat het blijkbaar toch niet zo goed bij elkaar kan. Ook weten we gewoon niet wat de gevolgen zijn voor het lichaam met al die vreemde stoffen tegelijk in het lichaam. En dan hebben we nog de negatieve effecten van het vaccineren die een hoop zien en er geen aandacht aan schenken, een paracetamol en het is weer over, nee het is niet over vinden wij, het lichaam moet zo hard vechten om alles te verwerken dat het kindje ziek word, hangerig word, jengelig word, koorts krijgt, niet meer goed drinkt, heel veel slaapt + nog de evt gevolgen op latere leeftijd van het zo vroeg al vaccineren...nee voor ons dat echt niet. Wat overigens niet betekend dat ik het verkeerd vind als mensen het rvp volgen omdat hun dat goed vinden. Maar ik vind wel dat je zoiets niet klakkeloos doet, maar er wel over nadenkt. En ja ik kan niet begrijpen dat mensen zomaar laten vaccineren omdat iedereen het doet. Maar vind het toch best als je dat doet, het is jouw kindje en je zal neem ik aan doen wat je denkt dat goed is.

Judith,
    Ik vind die triptrap zo een vreselijk lelijk geval ;)! Haha! Maarja je moet iets natuurlijk. En ik snap idd dat je wil dat je kleine meid lekker bij jullie aan tafel kan zitten, zo hoort het ook vind ik. Hier smokkelen we alleen weleens bij het middageten, dan nog weleens met de kinderstoelen aan de lage tafel ;)! Haha! Wij hebben primapapa stoelen van pegperego echt ideaal vinden wij. Lijkt wel op die chiccopolly die Margje heeft maar dan wat minder gekleurd, wij wilde namelijk wel dat het een beetje bij de inrichting kleurde. Verder moet je bij die trip trap geloof ik een babybeugel kopen ofzo? En verkleiner? Dan kan de kleine er geloof ik gewoon inzitten vanaf een maand of 6, maar moeten natuurlijk wel zelf een beetje kunnen zitten.

Jacky,
    Wauw wat een eer zeg dat je zoiets gevraagd word! Maar idd wel iets om goed over na te denken samen! Je krijgt er dan natuurlijk (niet te hopen dat het gebeurd hoor) een kindje bij, hoe zit dat met jullie toekomst? Misschien nog kindjes van jullie zelf erbij, en dan ineens nog een kindje ;) zitten toch ook weer een hoop kosten aan verbonden. Maar aan de andere kant, dat ene mondje extra is ook niet zoveel ;)! Mijn ouders hebben het 'vroeger' wel gedaan 'over' 2 nichtjes en een neefje van mij. Zelf weet ik niet wat ik zou doen. Lijkt me een heel moeilijke beslissing maar ook wel echt een eer. En de kleine meid zelf omgedraaid is ook super zeg! Leuk! Weet je al wat je gaat doen met de borstvoeding? Afbouwen? Of toch nog niet? Geloof dat ik dat een beetje gemist heb :).

Humbly,
    Bedankt nog voor de zon! Een uurtje later ongeveer was ie hier ;)! Haha! En eigenlijk heel de dag zon gehad! Beterschap voor de kleine, maar dat komt vast goed!

Tante,
    Fijn dat het met de voedingen allemaal goed gaat! En tja idd als het er zo uit komt heb je eigenlijk te lang gewacht. Maar eigen schuld, heb eigenlijk elke dag contact met therapeut en toch zelf niet gezegd omdat ik niet wilde zeuren. Maar vooruit nu weer aan werken! En alleen al dat ik het kwijt ben scheelt een hoop!

Hier allemaal slaapkoppen! Leander slaapt nog! Malou slaapt nog sinds gisteravond! Ruben slaapt nog na zijn flesje van 5uur! En Benthe slaapt nog na haar voeding van half 8! Alleen deze mama kan niet slapen! Tis niet eerlijk ;)! Haha! Dan maar forum als tijdverdrijf :p!

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Terugdraaien nog niet, maar dat probeert ze wel al heftig (denk niet dat dat lang gaat duren)

Denk ook wel dat we het doen (voogd worden), maar het is wel iets om goed over na te denken. Wij hebben boven maar 3 slaapkamers en willen zelf waarschijnlijk ook nog wel een kindje (dat past dan dus niet!!!) en wat als zij nog een 2e kindje krijgen? Zijn allemaal dingen om over na te denken vindt ik.

Ja de zaak vroeg of we nog wensen hadden, nou dat was ongeveer het enige dat we nog nodig hadden!
    Die tripptrapp is echt fantastisch hoor! Het is een hoop geld, maar je hebt er een hele degelijke stoel voor! En ze ziten gewoon bij je aan tafel (ipv zo'n eigen tafelblad)

Ja het is nu dus goed nadenken over het voogd zijn (zie mijn antwoord bij Humbly)

Fijn dat het voogdgebeuren bij jullie ook al goed geregeld is!

Ik kan Amy nu echt niet in een slaapzakje doen. Dan heeft ze het veel te warm. Ze ligt nu al ene tijdje gewoon in d'r rompertje op de dekens.... Ze trapt ze toch steeds weg. Maar slaapt heerlijk hoor, dus koud heeft ze het niet!

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @hanneke; hahaha jah toen was de zon hier even weg en kwam de regen er door voor 10 min en daarna was de zon weer terug :D

@prikken; hier wel gewoon de prikken gedaan :) niet omdat het moest van het cb maar omdat ik er zelf een fijner gevoel bij heb,, een kennis van ons heeft haar dochter ook later pas laten inenten en die heeft hersenvliesonteking opgelopen en daarom oowk een beetje dat ik het gelijk gedaan heb :)

hahahaa lekker!! ik wil oowk wel graag weer slapen :p Liam ligt naast me in de box te spelen en te draaien lol,, straks meer weer naar bed als hij moe is :p hopelijk gaat hij dan weer slapen,,
    Om kwart voor 12 krijgt hij pas weer de fles duss hij moet nog even :)

Liefsz

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @jacky; jah dat klopt natuurlijk, je moet oowk eerst aan je eigen denken,, wil zelf oowk nog heel graag een tweede erbij als ik alles op een rij heb dus eerste tijd nog niet maar jah vind dat je dat idd oowk moet overwegen,,
    jah en andere kinderen van hun natuurlijk oowk, je weet maar nooit :)

Hahaha dus nog een heel gevecht daar als ze niet terug kan komen,,, ze hebben het gelukkig vaak zow door dusss :)

Liefsz

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Humbly,
    Uiteraard doe je de prikken niet omdat het van het cb moet ;)! Haha! Helemaal niets wat het cb zegt is iets wat moet. Ze geven alleen advies en ook hoef je er niet heen, het is helemaal vrijwillig. Al doen ze zelf soms anders voor... Als jij geen problemen hebt met het rvp is het toch prima ;)!

Haha die zon! Tja toch wat straaltjes hierheen gestuurd. Nu regen hier trouwens ook!

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Idd goed over het voogdgebeuren nadenken.... Precies de dingen die jij noemt zijn het oeverwegen waard. Zelf willen we waarschijnlijk ook nog een kindje en dan gaat dat hier in huis momenteel niet passen.. en wat als zij nog een kindje krijgen.....
    Maar we hoeven niet meteen te beslissen gelukkig!
    BV afbouwen... tjsa telkens als ik dat roep wordt de produktie meer lijkt wel :( Maar we hebben nu vakantie en ik heb besloten om gewoon te kolven wanneer het uitkomt (dus gisteren bv maar 3x). Denk dus wel dat het afbouwen wordt, maar hoelang het gaat duren? Geen idee.
    Ben wel heel blij dat ik het Amy al die maanden heb kunnen geven!

En een mamma die niet kan slapen... jammer, had je lekker de kans om uit te slapen lukt het niet!
    Gisteren nog lekker gewandeld? En hoe was het met de bont-gekleurde-kleding :D die Leander de kids had aangetrokken??

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @hanneke; jah daarom ;) trek me niet veel van het cb aan hoor,, vind het allemaal wel best :) weet zelf wel wat goed is voor Liam,, ga er alleen voor de prikken, wegen en meten heen en verder wel naar de ha als er echt iets is :)

Hier oowkal de hele dag regen regen regen,,,,,, heb op buienradar gekeken en het blijft gewoon regenen vandaag hier :(

Liefsz

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jacky,
    Ik las idd nadat ik mn bericht geplaatst had dat jij net al allemaal van zulke dingen aan het opsommen was. Maar gewoon eens rustig over na denken hoor! En het is dan wel een eer, maar toch is het natuurlijk ook helemaal geen schande als jullie het liever niet doen, zeker niet als je hun er gewoon echt een goede uitleg bij geven.

Het is idd echt super dat ze al die tijd mamamelk heeft gehad! Vind ik echt, maar dat is al wel duidelijk denk ik :D! En tja gewoon kolven wanneer het uitkomt (of nodig is ;)) is toch ook prima, dan heeft ze gewoon om en om borstvoeding en kunstvoeding.

De kleding was te doen hoor, soms kan ie het wel, maar soms ook niet. Heb alleen Malou een ander rokje aan getrokken. Had een shirtje aan met print en een jurkje erover heen, maar de print kwam boven het jurkje uit aan de voorkant...;)...haha! Ow ja en de sokken van Ruben maar uit gedaan omdat dat misschien wat warm was (bedoelde eigenlijk, onder een blauwe broek en een licht blauw shirt doe je geen blauw met oranje sokken...) En we hebben idd lekker even gewandeld, ik en Benthe maar eventjes omdat ik het langer gewoon niet volhou maar Leander is nog een uurtje ofzo met Malou en Ruben gaan wandelen.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poeh zeg! Er komt eindelijk geluid van boven ;)!
    Ik ga er dus weer vandoor :D!
    Liefs, Hanneke!

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @hanneke hahahahah fijne dag vandaag!!

Liefsz

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dankje! Komt goed! Jij (jullie) ook!

Enne sorry je berichtje gemist, maar idd je hebt gelijk ;)! Gewoon doen wat jij goed vind en de evt adviezen waar je niks mee kan gewoon ene oor in, andere oor uit ;)!

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    haha danke! en maakt niet uit hoor ;) kan iedereen gebeuren lol

Liefsz

Hier ligt er weer 1 in bed maar wil niet zelf in slaap vallen dus maar even laten huilen en er naar toe speen en weer weg,, heel erg hoor,, als ik dan naar boven ga is hij aan het lachen en aan het doen zo van haal me eruit maar jah heb ik dus 3 dagen aan toegegeven en nou wil hij niet meer zonder mij slapen :(,, beetje dom van me,,

Liefzs

17. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    @Hanneke, ik snap je beweegredenen heel goed, het gaat ook wel een klein beetje tegen mijn eigen gevoel in hoor.
    Maar ik heb zoeits van, het is uiteraard goed onderzocht en mocht het schadelijk zijn, nu of later, zullen ze het wel anders gedaan hebben.
    Overigens hoorde ik wel een aantal keer dat de prik bij 14?? maanden wel door sommige moeders later wordt gedaan, dacht wel eens gehoord te hebben dat er een paar keer een kindje ziek van was geworden ofzo...
    Maar verder vind ik het iig belangrijk dat kindjes ze krijgen, in 3 keer, of verspreid over een hele poos...ieder zijn keuze!;)

@Kinderstoel, ik vind de tripptrapp ook erg mooi en die gaan we ook zeker kopen over een poosje, ik vind hem alleen voor Fay nog niet lekker zitten, die Chiccopolly kan ze ook lekker een beetje achterover liggen en lekker de voetjes wat omhoog doen.

@Jacky, inderdaad een hele eer dat je dat is gevraagd! Wees maar trots op jullie zelf!
    En draaien! leukkkk!!! hier nog niet hoor, elke keer denk ik, nou, morgen lukt het! maar helaas...we wachten geduldig af;)

@Judith, ooh Soest in indd in de buurt!
    Ik ben opgegroeid in Driebergen, maar wel altijd in Zeist op school gezeten, wil wel weer graag terug naar Driebergen hoor als we gaan verhuizen!

Nou straks bbq-en, t regent hier bohoorlijk! we zien wel...
    Ik denk dat er toch wel een sprongetje aan zit te komen, Fay huilt opeens s'morgens en ze wil niet meer in de box spelen..., deed ze vorige week nog heel goed! ze kon zich echt lang vermaken alleen, nu steeds minder...

Fijne dag allemaal!

18. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hallo!

Jullie waren er al vroeg bij vannochtend.
    Sam heeft gisterenavond weer de vijfde fles zelf weggelaten en daarna zonder wakker te worden door geslapen tot vanmorgen 6.45u. Super knap.
    Daarna werd ze om 10.20 u wakker!! Dat was lang geleden dat ze zo lang uitsliep.
    Wij hebben de chicco kinderstoel gekregen. Mijn zus had deze ook en was daar erg tevreden over. Eigenlijk wilde ik eerst graag de trip trap, maar we vonden hem veel te duur, je moet er idd nog van alles bijkopen en dan kom je op een prijs waar je niet vrolijk van wordt. Wij in elk geval niet haha.

Wat een enorm rotweer is het trouwens...bleh.

Tot snel,

liefs tante

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het is hier ook smerig weer, maar we zitten heerlijk genietend te kijken naar onze buikschuiver ;). Ze is aan het proberen te tijgeren, maar kan alleen nog maar rondjes draaien haha. Is erg grappig.

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    hier schijnt de zon nu :D dusss misschien word het nog wel mooi weer :)
    Dat lijkt me oowk grappig om te zien!! Liam is hier weer in slaapt gevallen om 11 uur na een half uur gehuild te hebben ( ben er om de 5 min heen geweest )
    Nog een half uur en dan de fles weer :)

Liefsz

Deel Deze Pagina