jah dat doe ik al maar jah daar trapt hij niet meer in,, hij ligt nu oowk weer in bed te huilen/mekkeren,, het valt nu nog wel meej,, hopelijk heeft hij snel door dat hij zelf oowk in slaap kan vallen zonder hulp,, Liefsz
Heey meiden,, Liam heeft zijn laatste fles voor vandaag op even schema; 07.45; 190cc 12.00; 180cc 16.00; 205cc 20.00; 225cc + 2 schep rijstebloem Dus totaal; 800cc.. Hij krijgt dan wel genoeg binnen of niet aan cc's? ben bang dat hij te weinig heeft,, morgen krijgt hij fruithapje tussen de fles van 07.45 en 12.00 uur,, Liefsz
@humbly bij ons zei het cb met 4 maanden tussen de 800 cc en 1000 dus het is prima misschien tussendoor wat water/sap/thee? Aaron drinkt zelfs minder dan de 800cc misschien 650 of 700 meer niet maar drinkt genoeg water en eet zijn hapjes prima. Wij gaan dus ook als dit pak is over op de 6 maanden voeding dan is het weer goed hier (snap dat dit voor jou nog veel te vroeg is maar Aaron zit al heel lang op 800cc en daar doet hij het prima op)
@ilona; neej tussendoor krijgt hij verder geen drinken,, dat komt er allemaal weer uit hij krijgt morgen vroeg weer fruithap,, proberen,, Ja Aaron is iets ouder natuurlijk Liefsz
Humbly Qua cc's zit je denk ik wel goed, maar 4 flessen vind ikzelf zo weinig voor Liam's leeftijd.... Maar als hij er tevreden mee is, dan is het prima natuurlijk! Ik denk niet dat onze Amy het erop zou redden, die wil sinds gisteren ineens alle flessen (5 dus) 180cc (ipv 165cc). Ze heeft gisteren 1 voeding gehad van 220cc , ik wsit niet wat ik zag! Judith, Jullie hebben dus een tijgertje in huis . Wij hebben een roller.... gaat ineens van rug naar buik en weer terug ! Hier gaat het dus ineens heel hard met de ontwikkeling. Dit weekend van rug naar buik gedraaid en vanavond ook al van buik naar rug! Nog een vraagje: Ik maak Amy altijd wakker voor de eerste fles, ook in het weekend (en nu in de vakantie) dus... In de weekenden en de vakantie doe ik wel wat 'relaxter' en dus niet stipt op tijd. Doen jullie dit ook (nog) of wachten jullie tot ze vanzelf komen? Hier hebben we dan waarschijnlijk het 'probleem' dat ze gewoon lekker stil in d'r bedje blijft liggen en dus niet aangeeft dat ze wakker is! Dat is opzich natuurlijk wel lekker, maar ik wil gewoon niet dat ze elke ochtend moet huilen voordat we komen.....
@ Jacky,..hoe laat maak je haar normaal wakker voor de eerste fles? Misschien kan je eens met een halfuurtje of uurtje verlengen? Proberen kan altijd toch? Evy komt zelf meestal, ik maak haar niet wakker. Maar ik kan me voorstellen dat je haar niet onnodig wil laten wachten.
@ TripTrap, die is echt super. Tenminste dat vind ik. Wij hebben hem ook. Ze kan er al in zitten. Maar dat doen we nog maar even niet. Nog even een maandje wachten ook al loopt wat betreft zitten enzo volgens de cb voor. @ Tandjes, wauw gaaf zeg dat die bij jullie al komen. Hoe merkte jullie het. Vanisha is savonds nu ook vaak wat zeurderiger. Hoop dat ze er weinig last van krijgt.
@jacky; kwa leeftijd maakt niet veel uit hoor,,, van het cb kon ik met 3 maand al naar de 4 flessen toe,, als ik 5 flessen geef drinkt hij van 1 fles maar 60cc en die heeft hij nou verdeeld over de laatste 2 flessen dus drinkt hij net zowveel als normaal haha wat goed dat Amy meer gaat drinken @wakker worden; Ik laat Liam nou sochtend gewoon liggen en dan pas begin in te tellen met flessen meestal word hij nu rond half 8 wakker,, Liefsz
Ja een halfuurtje doe ik altijd wel in het weekend of op mijn vrije dag. Vanmorgen heb ik het een uur later gedaan (gisteren mijn verjaardag alvast gevierd en dat was erg laat geworden ), maar dan ligt Amy dus (zielig ) wakker in d'r bedje te wachten tot ik haar kom halen! Komt Evy dan meestal wel op dezelfde tijd? Als ze dat niet doet, dan heb je dus eigenlijk elke dag een ander schema (of niet?) Heb jij dat mailtje waar ik het over de PB over had) nog ontvangen?
Heee meiden... Sven wordt uit zichzelf wakker... meestal rond 09.00 uur... soms 09.30 uur... Ligt er net aan hoe moe hij is... Schema normaal: 09.00 - fles 200cc 10.30 - paar hapjes fruit (meer wil hij niet) 13.00 - fles 200cc 16.00 - fles 200cc 18.00 - paar hapjes groente (meer wil hij niet) 20.00 - fles 200cc Ik wil ook een Tripp Trapp... Zijn ideaal! Alleen Sven kan er nog niet in zitten. Sven kan tot op heden alleen maar van de buik naar de rug rollen... en dat ook nog niet altijd... Je ziet em ook regelmatig kijken met een blik van: "Hmmm hoe wast ook weer?!?" Vanavond was Amber even weer met hem aan het spelen... Schaterlachen doet ie dan hahaha... Echt geweldig!
Nee, ze laat zich niet zomaar horen... opzich wel lekker natuurlijk, maar vindt het dan sneu dat ze zo lang wakker in d'r bedje ligt! Ik ben eigenlijk 10 augustus jarig, maar dan zijn we met vakantie.... Vandaar dat we het nu vast gevierd hebben! Zo wij gaan nog even aan de slag met de laatste fles. Spreek jullie morgen allemaal weer! Welterusten voor dadelijk!
@ Jacky,..heb je PB ontvangen! Evy heeft idd wel een wisselend schema, maar komt op een een of andere manier wel uit op 5 voedingen. Ik moet zeggen dat ik inmiddels ook niet echt meer stuur op een schema. Het lukt niet echt om er een schema in te krijgen. Ze lijkt te gaan naar 7, 11, 15, 19, 22. Maar dat is idd wel zielig om haar te zien wachten op d'r fles. Dan zou ik toch een beetje het ritme aanhouden wat jullie normaal ook hebben
Das ook zielig ja... zou ik ook niet doen. Sven laat zich gewoon horen.. dus das lekker... Ik zou ook doen wat Judith zegt... zelfde tijden een beetje aanhouden... Oooh lekker in augustus jarig! Vaak mooi weer of niet? Alvast van harte gefeliciteerd voor nu dan... en tegen die tijd feliciteren we nog wel een keer Heb je al een leuke dag gehad? Waar gaat de vakantie heen?
@jacky: als ze stil in haar bedje ligt, is ze tevreden, anders laten ze zich wel horen hoor. @humbly: Sam krijgt vier flessen van 180 (165+5 1/2) dit zou volgens het cb genoeg voor haar zijn. Toch heb ik zelf het idee dat het iets te weinig is, dus ik ga nu toch weer 200 geven. Sam heeft trouwens na die ene keer niet meer gerold..haha..maar goed..zal vanzelf nu wel steeds meer gaan gebeuren? Liefs
@tante; Je kunt idd gewoon proberen of je de flessen op kan hogen misschien dat ze dan wel meer gaat drinken,, Liam dronk vanmorgen hele fles ineens leeg,, 225 cc helemaal trots natuurlijk Jah hier is het oowkal weer verleden tijd hoor, heel af en toe draait hij nog een keer,, de fisio zeg zow mooi van jah als ze het eenmaal door hebben is het niet meer leuk en willen ze wat anders duss komt wel weer Liesfz
Tante Mijn dochter liet zich ook nooit horen hoor... Die had nooit een fles weergekregen als ik haar niet gewoon op de tijden gaf... haha Het is dus niet altijd zo... En ik heb inmiddels ook geleerd: Doen waar je je als moeder en kind goed bij voelt! Dat is de strekking die ik ook uit het CB haal Over de voeding... Sven krijgt ook 4x 200cc. Volgens het CB gaat hij dat vanzelf wel minderen.. Zolang Sven het niet aangeeft geef ik hem ook niet minder... Je wilt ook niet dat je kindje honger lijdt of niet dan... Het is wat met dat rollen he hahahah... Sven rolt ook als ie zin heeft... maar niet van rug naar buik hoor... Alleen van buik naar rug als ie zin heeft...
hoi allemaal!! Ik heb al een tijd niet meer gereageerd! ( jvd mama van Lynn ) Mijn mail is gekraakt en op de één of andere manier kon ik ook niet meer inloggen op zp. Ik heb dus een nieuw account aan gemaakt! Hoe gaat het hier met alle kids?? Zag al allemaal leuke dingen staan over omrollen enz. ! Leuk is dat he! Lynn doet het al vollop alleen wel naar één kant en terugrollen lukt nog niet haha. Ik ga proberen om weer een beetje met jullie mee te kletsen!! gr. Jvd
@jvd; welkom terug haha doe maar rustig aan hoor terug lezen is nogal wat haha Nog even en dan rolt ze allebei de kanten op hier gaat alles verder super! vandaag fruit gehad en vanaaf pap fles en meneer ligt heerlijk te slapen hopelijk tot morgen vroeg Liefsz