Maart 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Gezond, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hee jvd... welkom terug ook van mij!
    Ik ben hier de laatste tijd ook weinig hoor... Heb nogal wat te verwerken gekregen in de afgelopen paar weken...
    En ik ben wat mailmoe... Ik zit wat mee te doen op de spelletjestopics hier... Das dom intikken en niet na hoeven denken haha

Verder probeer ik het hier ook weer bij te houden...

Ik wens iedereen een fijne dag! Tis zulk heeeerlijk zomerweer!

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @wish; lekker rustig aan doen toch ;) en spelletjes spelen is inderdaad oowk leuke afleiding,,

Nou jah vandaag begonnen met fruit,, nou jah echt begonnen,, om 11 uur lekker paar hapjes fruit,, ging goed helemaal nergens geen last van,, doe ik hem de fles om 12 uur en het komt er ineens met een golf uit,, ik schrok me dood!! al het fruit erweer uit,, en huilen, krijzen,, toen wou hij dus oowk niet meer drinken,,

Fruit komt er hier dus eve niet meer in,, stomme reflux,, de ka had oowk wel even mogen zeggen dat er in fruit veel zuur zit,, nou jah morgen groente proberen.,,

Liefsz

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ JVD,..hoi! Welkom terug en gaat het allemaal goed met Lynn?

Evy rolde gisteren ineens ook van buik naar rug. Maar niet terug van waar ze vandaan kwam, dus ze rolt door haha, straks rolt ze de hele kamer door. :)

Ze is vandaag weer een paar uurtjes naar het kdv geweest en ze loopt alleen maar te lachen naar iedereen. Ze ging vanmorgen meteen op schoot bij de leidster en pakte een handje van een kindje en stopte die meteen in haar mond. Ze stopt echt alllllleeees in haar mond.
    En ze heeft buiten geslapen in een buitenbedje. Vond ze heerlijk! En het is nog gezond ook. Ook weer goed gedronken, dus helemaal super! Deze leidster deed dus helemaal niet moeilijk over een keer extra borstvoeding geven indien Evy eens wat vaker wil drinken.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    'm ,,,,,,,,,,,,,,,,hjygb zzzzzzzz; Liam moest even typen :p

5. hahahahaa :D heel goed hoor, wordt een echte typegeit ;)

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    haha jah he :p hij had honger en moest nog even wachten fles was nog niet klaar dus hup op schoot en laat maar ff typen lol

Liefsz

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Humbley
    Ik doe ook niet zoveel hoor. Ik moet echt zeggen dat het me flink gegrepen heeft. Het is net of mijn hele leventje overhoop ligt. Of dat alles 1 grote leugen is geweest en ik weet ook niet of ik mijn broertje wel kan en moet geloven. Alles is een zwarte troebele massa op het moment.

Spelletjes spelen is een heeeeel leuke afleiding idd hahaha. En hier... ach dom een antwoordje weer neer zetten en op naar het volgende topic... Niet bij na denken.. heerlijk!

Oei das vervelend dat alles er dan zo uitkomt... Tzal ook wel niet fijn geweest zijn voor Liam als dat fruit zoveel later nog terugkomt... Had de ka idd wel even mogen zeggen. Hopen dat de groentje succesvoller is idd!

Zoho... Liam is er vroeg bij hahahah.. Die typt er al behoorlijk op los! Knap kind!!! ;)

Judith
    Hahhaha pas maar op met Evy... Je komt haar straks nog tegen in de gang!
    Rolt ze ook van de rug naar de buik al? Of alleen van de buik naar de rug?

Gaan leidsters van het kdv zich al bemoeien met hoe vaak jij je kindje bv geeft? Daar zou ik niet helemaal van gediend zijn geloof ik...
    Maar wel fijn dat ze zo makkelijk is!
    Minder fijn is dat ze alles in haar mondje steekt nu met de Mex. griep...
    Maar volgens mij gaat het super met die meid hahaha

Hier
    Sven rolt weer van de buik naar de rug gelukkig... Hij is het nog niet verleerd hahaha

Ik heb hem vanmiddag even een dunner boxkleed gehaald. Die ik had was zo dik dat hij erin wegzakte en hij dus niet goed kon rollen... Hopenlijk gaat dat nu beter...

Ook heeft Sven vanmiddag zijn eigen fles vastgehouden! Tuurlijk moet ik er nog bij blijven... maar echt heeeele pozen dat ie zelf zijn fles goed omhoog vasthoudt...

Ik ben Sven ook minder in de fles gaan doen nu hij meer fruit en meer groente eet. En waar ben ik achter gekomen. Meneer drinkt gewoon net zo lang tot ie het geluidje hoort dat de fles leeg is. Eerder wil ie niet stoppen en moet hij doordrinken van zichzelf...
    Gevolg... ventje zit overvol en spuugt dus weer heel veel uit.
    Nu krijgt ie minder in de fles en hij spuugt niet meer... Vandaag nog heeeeel ietsie...

Zijn schema nu:
    09.00 - fles 200cc
    11.00 - fruithapje (half potje)
    13.00 - fles 165cc
    16.00 - fles 165cc
    18.00 - groente (half potje)
    20.00 - fles 165cc

Hij is nu ook veel levendiger... Pff had ik dit eerder geweten...

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Wish,... wat een nare tijd met alles wat er speelt. Kan me voorstellen dat dat je dagen wel beheerst.

Wat betreft het eten,..als je alles wist van te voren,...maar je weet nu wel dat Sven een zeer intelligent knulletje is :);)!
    En fijn dat hij minder spuugt. Het lijkt hier ook gelukkig wat minder te worden. Hij gaat nu vast beter zijn groenten en fruit eten!

Ja ze deden op het kdv een beetje moeilijk met de 3 voedingen. Maar Evy geeft het prima aan en het kan ook zo maar minder zijn. En ze heeft geen ritme, dat vinden ze lastig,...Maar vooralsnog gaat ze maar een paar uurtjes, dus ben benieuwd hoe het gaat als ze de hele dag daar zal zijn.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Wish,..ik zag trouwens net in jouw fotoalbum een foto van Sven bij jou. Het is zo raar dat je altijd een bepaald beeld hebt van hoe mensen eruit zien en dan blijken ze er totaaaaal het tegenovergestelde uit te zien. :):p

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Nou wat wij gisteren hadden.. jee we zijn ons echt even rotgeschrokken!

We waren op de boot en Amy had de fles van 07.00uur net op. Bootbuurman vraagt of we dadelijk even een kopje koffie komen doen. Tuurlijk doen we dat, we doen nog even de afwas en dan komen we.
    Kijk ik naar Amy (die ligt op d'r rug op ons bed!) zie ik daar toch een golf voeding terugkomen en niet gelogen ze spuugde echt 30cm :$ hoog. Mijn man ziet me schrikken en wil haar pakken, komt er nog een golf uit. Zit Amy bij mijn man op z'n arm, nog een golf voeding eruit. Nou toen was de hele fles er dus uit..... Amy zelf heeft er niet om gehuild, maar ik was echt geschrokken. En mijn man kon andere kleren aantrekken :D. Ze heeft wat last van d'r maagklepje, dat weten we, maar dit was echt nog nooit gebeurd!
    Daarna heeft ze nog een nieuwe fles gekregen en deze voor de helft opgedronken.
    Daarna toch naar de bootbuurman en -vrouw geweest. Amy mee en hier gezellig gezeten (amy heeft heerlijk liggen slapen aldaar).

Moest het gewoon even kwijt hoor....

Even opruimen hier en dan kom ik weer even teruglezen!

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Jacky,..jij moet idd geschrokken zijn. He getsie wat naar. Misschien te snel gegeten zo na de nacht? Arme Amy,..
    Gelukkig niets blijvends,...

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Judith
    Ja het hakt er gewoon echt in... Had niet verwacht dat het me zo zou pakken...

Ja als je alles eens van tevoren wist he hahaha... Intelligent is ie geloof ik wel ja.. Hij houdt zich gewoon van de domme hahahahaha
    Fijn zeg dat Evy ook minder spuugt.. Ik vond het zo irritant worden. Het huidje van Sven onder zijn kinnetje is er helemaal rood van... gewoon puur van dat zijn kleertjes altijd zo nat zijn en er nieuw tegen aan trekken is niet te doen...
    Ik hoop idd dat ie zijn fruit en groenten nog beter gaat eten... maar dat doet ie al super hoor! kMag niet klagen met dat ventje ;)

Jammer dan dat Evy geen ritme heeft... Als alles maar op ritme loopt is het op het kdv hartstikke leuk.. Hoe meer kindjes hoe meer vreugd... maar ooooh wee als er eentje bij is die geen ritme kent.. pfff... Paniek...
    Lekker zo voortdoen meid.. en laat ze op het kdv het heen en weer krijgen...
    Niet alle mensen zijn nu eenmaal gelijk en kinderen ook niet.. En het zijn geen robots die je kan voorprogrammeren...

Oooh hahaha... dat zal me een foto zijn waar ik op zijn voordeligst op sta denk ik...
    Net na de keizersnee gok ik... Nou dan heb je me prachtig gezien haahahhaha

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh Jacky... wat zul jij geschrokken zijn... Ik zou me ook heeeeelemaal een ongeluk schrikken...
    Pff...

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @wish; jah als je alles wist dan was het natuurlijk een stuk makkelijker geweest :) denk dat ik de groente oowk nog maar een maandje laat staan :) hij heeft genoeg aan zijn 4 flessen :)
    schema nu;
    08.00; 190/6 en 6 schep nutriton
    12.00; 190/6 en 6 schep nutriton
    16.00; 190/6 en 6 schep nutriton
    20.00; 190/6 en 6 schep nutriton en 2 schep rijstebloem vanille

hier slaapt hij heerlijk op door tot de volgende morgen :)

Kan me voorstellen dat je even niet weet wie je moet geloven :( heb zelf oowk genoeg meej gemaakt dus geloof het dat je in een zwart gat zit,, spelletjes zijn daarbij lekker dom en gezond haha

haha ja Liam is er vroeg bij :p;)

@judith; kdv doet altijd moeilijk hoor, maakt niet uit of het kindje heel makkelijk is hun weten altijd wel iets te vinden dat niet goed is,, heel typisch,, zolang Evy het toch zelf aangeeft is het toch goed :)

@jacky; wat kun je dan schrikken he!! heb hier vanmiddag oowk gehad,, nou jah niet zow veel en zow hoog maar toch flinke boog,, bah deed me gelijk herrineren aan de reflux tijd,, :( hopen dat het bij Amy niet vaker voor komt,, wel mooi dat ze na de tijd weer heerlijk heeft geslapen ;)

Liam ligt sinds 21.00 uur lekker in bed en slaapt :) wel een keer de speen erin doen maar jah dat krijg je met spenen ;)

zzzoooowww op naar de volgende dag! de veel te warm wordende dag :( zucht,,

Liefsz

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Humbley
    Als Liam het er goed op doet zou ik het ook niet veranderen nog... Ik ben begonnen omdat Sven zoveel spuugde en dacht dat het beter zou worden met fruit en groente... Wat vastigheid in het maagje...
    Daar hielp het niet tegen, maar Sven vindt het wel heeeeeel lekker hahhaha... En achteraf bezien had het spugen dus een andere oorzaak haahha...

Ik zit alleen een beetje met als ie zo de voeding krijgt of het dan niet te weinig is... Hij krijgt nu dan in totaal 695cc melk en dan een half potje fruit en een half potje groente..

hhahaha... dus conclusie: Lang leve de domme spelletjes hahaha

Ja das het nadeel van spenen... ze vallen er steeds uit;)

Oooh ja... erg... de hitte! Ik heb net de tuin al even gedaan... Even weer onkruid gewied, alles weer aangeharkt en alles weer water gegeven. Kan zijn dat ik morgenvroeg even alles aanveeg, maar meer doe ik dan ook niet...

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @wish; volgens mij krijgt hij wel genoeg binnen toch? hij heeft gewoon plasluiers of niet? haha en hij draaid dus zal oowk wel energie genoeg hebben :p :) Liam krijgt nu ongeveer 800cc binnen per dag,, soms iets minder,,

jah hier oowkal druk aan het meej doen met de spelletjes, geweldig!

mijn moeder heeft gisteren snel de tuin gedaan,, moet vanmiddag nog werken met dit weeer gatver,, schoonmaken bij de mensen thuis en dat met deze temp,,

Liam heeft lekker doorgeslapen van 21.00 uur tot 07.30 uur vanmorgen :D heerlijk gewoon

Liefsz

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Humbley
    Ja hij heeft wel plasluiers ja... minder dan voorheen al... maar zijn wel gewoon nat de luiers...
    Ik probeer Sven wel wat vocht ook tussendoor te geven... maar dat lust meneer niet...
    Geen water... geen roosvicee...
    Wat geven jullie die kleintjes?

Sven kreeg ook 800cc per dag... maar daar spuugde hij dus telkens heel veel van terug... En nu spuugt hij dus niet meer...

Zie het is heeeeerlijk en verslavend die spelletjes hahahhahaha

He getsie... nog werken met dit weer... veeeeeeeels te warm! Veel water drinken...
    En morgen? Dan wordt het nog warmer.. Ben je dan vrij?

Oooh lekker he dat ze zo heeerlijk doorslapen. Sven heeft geslapen van 20.15 uur tot 08.45 uur...
    Ook weer een flinke ruk dus ;)

Heee meid.. ik zal aan je denken vanmiddag!
    Doe het wel rustig aan...

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Wish,..ik had ergens gelezen dat fruit geldt voor 100% vocht en groente 50% vocht. Dus als hij 50 gram fruit eet is dat toch weer 50 cc vocht en 50 gram groente is 25 cc vocht.
    Wij geven wel eens wat water, gewoon uit een bekertje. Vindt Evy geweldig. Maar Sven wil dat niet,...tja,..diksap?
    En wat een slaapkop haha!

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Judith
    Oooh kijk... dat wist ik niet...
    Zal eens kijken wat er over geschreven staat in het boekje van het CB... Misschien staat er daar ook wel iets over in...
    Maar dan krijgt ie dus, als dat klopt van het aantal cc vocht, 75cc extra binnen aan vocht...

Nee Sven doet niet uit bekertjes drinken hahaha... ook niet uit flesjes...
    Kan het nog eens met een lepeltje proberen... ;)
    Diksap heb ik nog niet geprobeerd... zal vanmiddag eens kijken in de winkel...
    Thanks voor de tips...!

Wat leuk dat Evy al uit een bekertje wil drinken! hihihih

En ja.. Sven is een echte slaapkop hahaha
    Heeft ie van zijn moeder hoor... stttttt.. niet verder vertellen ;)

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @wish; Liam wil oowk geen vocht tussen door alleen maar de fles :( misschien komt dat nog wel,, probeer het wel steeds maar jah als het niet wil wil het niet,, hier moet alles met jbpm ingedikt worden dus de smaak zal oowk wel veranderen,,

Liam heeft oowk natte luiers,, sinds hij meer slaapt worden de luiers oowk iets minder zwaar maar altijd nog wel nat duss ;)

morgen moet ik de hele dag werken,, sochtends 3 uur en smiddags 3.5 uur :(:(:( lekker in dat warme weer schoonmaken

Liefsz

Deel Deze Pagina