Maart 2009 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by Gezond, Mar 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ wish inderdaad enorme stress!
    kom net bij HA post weg ze had 40.5
    maar ze is matig ziek dus gewoon in de gaten houden.
    werd een beetje gedaan alsof we overbezorgd waren.

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tssss meen je... Nou hou het goed in de gaten hoor meid... En als je het niet vertrouwd... er maar weer heen.. Evt. naar de Eerste hulp dan maar...
    Drinkt Nikki wel goed? En als je het met de hoogte van de koorts niet vertrouwd... mag je dan een zetpil paracetamol geven?
    Dat haalt de koorts ook wat naar beneden en Nikki voelt zich dan misschien ook beter....

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Sven in zijn nopjes... 11 juni jl.

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dus... dit is het dan... valt toch tegen!

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

nikkiheeft nu 40,5 MET paracetamol.
    drinken doet ze praktisch niet meer.ze heeft net maar 3occ op.
    ik maak dus gewoon wat wanneer ze iets wil.
    en heb een flesje met een klein beetje roosvicee staan daar probeer ik af en toe een klein slokje van te geven.
    heb de wieg net van zolder gehaald ze blijft hier gewoon in de kamer tot wij op bed gaan. en dan gaat ze gewoon mee in de wieg naar onze kamer. dan kan ik haar tenminste goed in de gaten houden.
    ben namelijk verder al zo suf van de morfine dus wil haar zo dicht mogelijk bij me zodat ik alles zo goed mogelijk mee krijg

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oei ze moet wel blijven drinken hoor Shenoby...

Anders misschien toch eens overleggen of ze niet beter opgenomen kan worden met dit warme weer...
    Kan ze evt. een infuusje krijgen of sondevoeding...

Haar dichtbij je houden snap ik... zou ik ook doen..

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja ik heb wel duidelijk aangegeven dat ze niet drinkt.
    maar ze is gewoon nog niet ziek genoeg :(
    vraag me af hoe ziek ze dan wel moet zijn.
    heb dat arme kind nog nooit zo gezien.
    maar ja zal wel aan mijn liggen.

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ shenoby,..hoe is het met Nikki? Hopelijk de nacht goed doorgekomen en aan de betere hand,..

Evy barstte gisteren in tranen uit en opeens was ze verkouden. Echt raar, haar hele neus verstopt. Dus ze was helemaal in paniek omdat ze niet normaal kon ademhalen. Zo zielig. Dus lekker met haar op bed gezeten, wat borstvoeding aangeboden die ze gelukkig goed dronk, met pauzes om te happen naar lucht. Vannacht nog 2 keer helemaal in paniek wakker. zooo zielig :( En als ze dan huilt heeft ze nog minder lucht, dus raakt ze nog meer in paniek.
    Nu laat ik haar lekker liggen en breng ik haar wel later naar het kdv. Daar doen ze dan weer helemaal niet moeilijk over,...kom maar wanneer het uitkomt zeiden ze,... Heb vanmiddag een sollicitatiegesprek, dus helaas moet ze wel een paar uurtjes.

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,157
    113
    Female
    @shenoby; heey meis, hoe is het met Nikki? heeft ze nog wel goed gedroken gisteren verder? en geslapen dan? de koorts weg?

@judith; hopelijk voelt Evy zich snel weer beter :( he bah alle kindjes worden ziek :( gelukkig dat ze nog wel drinkt,,

Liefsz

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Shenoby
    Het is natuurlijk al niet goed dat Nikki met Paracetamol nog 40.5 heeft... zonder Paracetamol zou dat hoger zijn...
    Ik zou even met je huisarts overleggen... Of als je het echt niet vertrouwd toch naar de Eerste hulp. Je bent geen overbezorgde moeder... Je bent een moeder die ziet dat haar kindje ziek is en wilt het beste voor haar. Naast het feit dat ze ziek is helpt het weer ook niet echt mee nu. Vriendin van me had een heeel ziek meisje... Ook mee naar de HAP geweest... was ook niet ziek genoeg. Maar kindje zakte wel steeds weg. Ik met haar mee... Als we toen niet geholpen waren was ik met vriendin en dochtertje bij de Eerste hulp gaan zitten en niet eerder weer naar huis als dat we geholpen waren. Gelukkig hadden we toen een arts die wel inzag dat het meisje goed ziek was. Die heeft meteen de kinderarts erbij gehaald. Kinderarts heeft beneden infuus ingebracht... niet eens gewacht tot ze op de afdeling waren. Vriendin werd ook gezien als overbezorgde moeder. En later werd tegen haar gezegd door de kinderarts: een moeder heeft altijd gelijk als ze vindt dat haar kind ziek is!

Wat ik hiermee wil zeggen is: volg je moederinstinct meid! En als je heen wilt en je durft niet alleen en je vriend kan niet mee????
    Ik wil best met je meegaan hoor als dat nodig is...
    Maar volg je moedergevoel!

Hoe is het nu met Nikki?

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Judith...
    He bah.. Evy ook nog maar zo verkouden. Misschien helpt het om een ui in tweeën te snijden en in haar kamertje te leggen?
    Je hebt ook speciale neusspray voor babies... (is zoutwater)
    Je kan ook wat zoutwater zelf maken en met een watje een beetje in de neusgaatjes doen...
    Gebruik je liever niets in het neusje... dan is de ui een oplossing misschien...

Succes vanmiddag bij het sollicitatiegesprek!!!
    Waar ga je voor solliciteren als ik vragen mag?

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Door alle ziekten hebben jullie me mooie ventje niet voorbij zien komen:(8):(;)

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,157
    113
    Female
    @wish; haha jahwel hoor :p:p zag net je stoere ventje!! echt stoer ventje!!

Liefsz

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh gelukkig hahahahah
    Ik vind die ene zo mooi... Echt zo een blik van... Het leven is niet wat ik me ervan voorgesteld had... hahahahha

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,157
    113
    Female
    haha jaah hij kijkt idd zow van nou is dit het nu? moest ik hier ovor komen lol
    kunnen kinderen oowk leuke gezichten trekken he :p

Liefsz

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Wish,..uiteraard heb ik die bink van jou voorbij zien komen. Erg leuke foto's!

Ik heb idd die neusspray, die werkt best goed. Die ui, daar stinkt het hele huis naar, dus dat doe ik liever niet,...
    Ze kan gelukkig weer lachen!

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Humbly
    Hhahaha ja he... Schitterend vind ik het!
    hahaha
    Ik kon het dan ook niet nalaten hem hier even te showen hahahaha

Judith
    Dank je! ;)
    Ik ben blij dat Evy weer kan lachen!
    Ben je al zenuwachtig voor vanmiddag?

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ligt het aan mij of komen heel veel meiden hier niet meer?

Of is het gewoon de zomer???

19. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,157
    113
    Female
    @wish; haha jah dat had ik oowk gedaan hoor :p

Neej je hebt wel gelijk, er komt bijna niemand meer,, als je op de lijst kijkt van de maart2009 mama kun je zien er dat amper iemand komt,, misschien hooguit 10?

Liefsz

20. shenoby

shenoby Niet meer actief

ohhh sorry wish :(
    ik had je mooie sven wel gezien. maar ik moet weer eens alle aandacht opeisen:$sorry sorry sorry :)
    mar goed zal even vertellen hoe het nu met nikki gaat.
    verdeelt over de hele nacht heeft ze nog 150cc gedronken.
    vanmorgen om half 6 leek ze iets beter te pas ze begon ook nog even te kletsen.na meten bleek ze nog 39.2 te hebben.
    2 (hele dunne)luiers gehad
    nu werd ze om half 11 weer wakker en heeft ze 110cc gedronken.
    en....nog maar 38.0 nog wel met paracetamol hoor.
    maar gelukkig word het iets beter met mijn meisje en ondanks dat ze niet meer zulke hoge koorts heeft is ze nog steeds wel ziek.

om even terug te komen over gisteren overdag was ik eerst naar de eigen HA geweest en daar was ze wel ziek maar nog niet zo erg als gisteravond.
    eigen dokter nam ons gelukkig wel serieus.

de dokter van de post ja nou komt ie........
    leg nikki op de tafel zegt ze.. even een puntje van kritiek,maar je moet haar navel beter schoonmaken!want navelontsteking doet heel erg pijn.
    ik dus helemaal verontwaardigt vertel dat ik dat zojuist de dag ervoor nog netjes met een wattenstaafje en alcohol had gedaan.
    verder als ik iets zei, zei zij. nee even opletten,kijken waar ik op let zodat je daar de volgende keer op kunt letten voordat je hier komt.

en als klap op de vuurpijl.
    verteld ze ik had eens een kind die zo ziek was als nikki, en een kindje wat niet reageerde. dat kindje was echt ziek.was trouwens ook binnen 24 uur dood....
    IK dacht dat ik van mijn verstand kwam.
    zoiets zeg je toch niet !?

nou ja ik ben al blij dat het iets beter gaat met nikki en ik hoop dat het zo doorzet.
    dames... geniet nog even van het heerlijke weer vandaag.

Share This Page