ondertussen dat ik zit te tikken begint het weer hier te veranderen. erg komt een lekker briesje maar ook heerlijke donkere wolken. hoop niet dat het zo losbarst heb vanalles buiten staan. mijn dag vandaag is erg goed. heb weinig last van mn misselijkheid gelukkig. vanmiddag even gezondigd. heb een lekkere big tasty gehad. had er zo'n zin in. heerlijk. nu zijn de buren aan het bbqen maar daar word ik wel een beetje beroerd van. pfff luchtjes ruik ik zo sterk.
bab: ik schrok ook van jou berichtje. Ik hoop echt dat nummer 2 blijft zitten! Duim duim. Hoe voel je je? Weetje al wat je gaat doen?
Lynnami ik heb je echo's gezien. Klopte ze nou met het uitrekenen van jou? Ik vind ze super! Heb ook problemen met de jongens naam. Quinten vind hij echt stom...meisjes naam is wel al bedacht. Yes yes.
@ wishgirl. ik zie net dat jij ook 6 weken en 6 dagen zwanger bent. hoe kan het dan dat we in uitgerekende datum verschillen?moet zeggen dat ik hem wel zo heb verzet dat ik precies uitkwam op hoe ver ik was en dan kwam ik op 15 maart. zou het komen doordat jij een andere banner hebt? of had je deze datum al gekregen
Wat lief zijn jullie! Ik voel me nu wel een stuk beter, vanmiddag was echt een drama. Moest ik ook nog boodschappen doen, bah! De laatste paar dagen slaap ik al super veel, zo'n 12/13 uur per dag en vandaag kwam ineens die misselijkheid erbij... Werd me ff teveel. Het valt me behoorlijk zwaar op dit moment allemaal. Al die twijfels vallen me weer aan. Waar begin ik in vredesnaam aan? Wish en bamjolan, hebben jullie daar geen last van? Dat het beangstigend is om het alleen te doen? Wij zijn ons er bewust van dat onze baby's geen vader krijgen en jullie kiezen daar nog bewuster voor dan ik. Hoe verantwoord je dat naar jezelf? Ik vind het gewoon heel eng dat ik het alleen moet gaan doen allemaal, zie er tegenop. Pff....sorry hoor meiden! Maar dit is een fractie van de dingen die door mijn hoofd heen spoken en moest het even kwijt!
@Jenna - Ik verantwoord het naar mezelf dat mijn kind zijn/haar vader niet zal kennen door eerlijk te zijn over de situatie naar het kind toe en het kind het gevoel te geven dat hij/zij met alles, leuke en minder leuke dingen, altijd bij mij terecht kan! Wat het ook is... En ik besef gewoon... dat ik alles alleen moet doen.. en ik doe dat graag voor mijn kinderen... waarom... Het gaat vanzelf... ik hou van ze.... Mijn dochter heeft helemaal geen behoefte aan een papa.. Ik heb gevraagd waarom niet omdat andere kinderen wel een papa hebben en die vinden dat wel leuk... Mijn dochters antwoord hierop was: "Mama jij snapt het niet he? Die kinderen hebben jou niet als mama!" Tja en dan ben je klaar he Wees er voor je kinderen en wees eerlijk... Meer kun je niet doen meid... En als je meer wilt weten over hoe ik het allemaal doe etc.... we kunnen het er altijd een keer over hebben onder het genot van een bakkie koffie... en je mag me altijd van alles vragen... Geen probleem!
@Shenoby... de banner van mij zette hem op 6 weken en 6 dagen... maar eigenlijk ben ik 6 weken en 5 dagen Ik laat em alleen maar zo staan.. Ik weet de echte datum
@Bab en Miekie - Hoe is het nu met jullie? Zijn de bloedingen al gestopt? Nog contact gehad met het ziekenhuis of een vk?
Warmte is niet zo erg maar het is vandaag gewoon drukkend heet. Vochtig klef etc........ Maar als ik aan Florida denk en everglades etc dan zal het daar vast ook vochtig warm zijn. Jammer dan liever in Nederland met alle soorten weer en wind die we kunnen hebben. Al was vorige week die regen en storm ook niet zo fijn. Ook typisch Hollands, zeuren over het weer
tis ook noooooit goed he... het weer.. hihihi Maar ik hou niet van het broeierige... Ik kan er heeeeeel slecht over...
Wij vanmorgen lekker varen Komen er ineens donkere wolken opzetten Het begint te waaien Snel de kap van de boot opgezet De regen valt snel Ook onweer is van de partij (we moeten nog het grote meer over) Toch maar even een schuilhaven opgezocht (want met dat onweer op het water is niet zo verstandig natuurlijk) Daar 1 uur gelegen Regen nam af Onweer trok weg Daar gingen we weer opweg naar onze thuishaven (nog 2-3 uur varen) Wat begon als een stralende dag eindigde in een spannende / natte middag Maar ons hoor je niet klagen hoor - dat is dat lekkere hollandsche weer!
Bab: Wat vreemd dat ze je pas maandag laten komen... Ze kunnen zich toch wel een beetje inleven? Er is vast wel iemand die dit weekend al even kan kijken? Wat een vreselijke situatie, in die onzekerheid! Ook de andere meiden die in spannende tijden zitten: Sterkte! Ben vandaag naar het Zomercarnaval in R'dam geweest... Superleuk maar 2,5 uur staan is me nu te veel. Ik vind het heerlijk dat het lekker onweert; koelt het wat af! X M
Poeh...tranen in m'n ogen... Wat heb jij een super dochter, zeg! Helaas is mijn zoontje nog iets te jong om dat soort dingen al te zeggen. Ik vind het aan de ene kant helemaal niet erg om het alleen te doen, het gaat mij er meer om wat ik het kind 'aandoe', zeg maar. Wie ben ik om ervoor te kiezen dat hij of zij zonder vader moet leven? Dat tekent het karakter, daar ben ik van overtuigd... Het lijkt me ontzettend moeilijk om in mijn situatie eerlijk te zijn, tegen de tijd dat dit kindje van alles wil weten of wanneer ik de tijd rijp acht om dingen te gaan vertellen. Hoe moet een kind begrijpen dat zijn of haar vader hem of haar simpelweg niet wilde? Ik kan daar nu al heel verdrietig om worden...echt, dat soort dingen doen me zo'n pijn... Pff, wat heb ik een off-day zeg!
Ik denk dat je het dan het beste kan brengen dat zijn papa ervoor gekozen heeft om ergens anders te willen wonen... En dat niemand daar verder iets aan kan doen... Maar dan meteen positief wenden door te zeggen dat jullie elkaar wel hebben en dat het heel gezellig is zo samen en dat jullie heeel veel van elkaar houden... Misschien vindt je zoontje ook zelf nog wel een vaderfiguur... Laat je zoontje het zelf een beetje aangeven nog nu... Hij is nu nog maar klein.. Mijn dochter begon op die leeftijd met de vraag: Ik heb geen papa he... En dan zei ik: Nee lieverd.. je hebt geen papa, maar wel mij als mama en een lieve oma.. En dan zei mijn dochter: Ja de abbellieve!... hihi (de allerliefste bedoelde ze) Probeer het luchtig te houden meid en er niet meer van te maken dan dat het is... Maak hem duidelijk dat jij onvoorwaardelijk voor hem zal kiezen en dat je van hem houdt... en dat je er altijd voor hem zult zijn wat er ook gebeurt..
Overigens jenna... Jij hebt er natuurlijk niet voor gekozen om je kinderen zonder vader op te laten groeien... Dat is jou ook overkomen! Probeer jezelf geen schuld aan te praten meid... Daar help je jezelf niet mee en je kinderen ook niet... En ik ben ervan overtuigd dat je als alleenstaande net zo een goede ouder kunt zijn als iemand met zijn tweeën... Wanneer je echter van tevoren jezelf al te kort gaat doen, dan zal het ook idd niet zo goed uitpakken... Geloof in jezelf meid.. geloof in je kinderen... En jij doet je kinderen echt niets aan! Een goede ouder is een ouder die onvoorwaardelijk van zijn kind houdt en zijn kind geeft datgeen wat ie kan geven! Iemand die zijn kind bescherming biedt en een veilige haven! Een goede ouder is voor zijn kind de basis van zijn bestaan!
Mijn zoontje ziet zijn vader tenminste nog met enige regelmaat, ook al is het maar een paar keer per maand. Maar dat kleintje in mijn buik heeft dan alleen maar mij. Ik vind het ook gewoon k*t dat mijn zoon straks naar z'n vader gaat en dat de jongste dan niet mee mag of kan, omdat dat niet zijn papa is, maar alleen die van zijn grote broer. Al die scheve verhoudingen... Maar je hebt gelijk. Ik moet het ook niet ingewikkelder maken dan het is. Maar soms grijpt het je naar de keel, snap je? Ik ben wel erg blij dat ik het hier allemaal kwijt kan en dat jij het fenomeen van alleenstaande moeder kent. Dat is voor mij wel heel fijn.
Dat is ook zo, maar zo voelt het niet altijd! Zoals mijn ex zou zeggen; 'dan laat je het toch weghalen?'. Zo'n gevoel heb ik een beetje. Ik heb hier voor gekozen in m'n eentje, ik moet in m'n eentje de consequenties dragen... Ik moet alleen af en toe wat positiever naar mezelf toe zijn. Dat ik het best wel goed doe, voor zover de situatie dat toelaat. Ik geloof in ieder geval al in mijn kinderen en zal altijd met heel m''n hart van ze houden! Dan ben ik al op de helft, toch?
Tuuurlijk ben je dan al op de helft... En ja... het is ook best moeilijk... Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt! Daar komt ook bij... Zie weghalen nooooooit maar dan ook noooooit als een excuus... Verlaag je niet tot zijn niveau meid... Het is nooit verkeerd om voor leven te kiezen! Voel je nu niet schuldig voor hem he...