Hey meis, ik heb Emesefene geslikt. 1x per dag. 's morgens na het ontbijt. Het beste is elke dag rond dezelfde tijd. Maar dat kwam voor mij helaas niet altijd uit. Als het goed is staat in de bijsluiter dat je het min. 10 dagen mag gebruiken. Ben met de 9e dag gestopt. Ben nog steeds misselijk maar niet meer zo erg dat ik niets kan ondernemen. Dus neem de Emesefene niet meer in. Maar zou het wel weer kunnen doen. Ik heb er zelf dus geen 2 per dag ingenomen, dan zou ik het 's avonds voor het eten doen en 's morgens voor het eten. Het tablet werkt ongeveer 8 uur. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Lieve Morgaantje: meissie, ik leef zo met je mee. Kan wel janken! Ik ben nu net zover als jij en ben ook vaak bang. Lieve schat heel veel sterkte.! Met mij gaat het wel vandaag, last van de warmte en wat misselijk. Heb nu wel een nieuwe pc dus kan weer wat meer online zijn.
Jeeeemig... ik kan er niets aan doen... maar ik heb zooooo een zin in een braadworst met satésaus of chinees... Zucht...
natuurlijk hou ik jullie op de hoogte. Hoop dat alle andere wel een hele mooie echo gezien hebben of nog krijgen. Ik duim voor jullie allemaal @hartewens je niet te veel zorgen maken hoor het is gelukkig maar 10% kans dat het fout gaat in de eerste 12 weken. Liefs morgaantje
@Morgaantje... - Wat ben je toch sterk en lief dat je ondanks je eigen verdriet toch aan de anderen kunt denken! Kop op he meid...
Morgaantje, verschrikkelijk bericht, ik krijg het er helemaal koud van, en dat met dit weer. En ik sluit mij bij Wishgirl aan! Heel veel sterkte met de afsluiting en het verwerken van dit verlies!
Morgaantje, meis, wat een vreselijk nieuws. Hoop dat je dit een plekje kan geven. Maar neem vooral de tijd om het allemaal te verwerken. Dat het dan toch nog fout kan gaan, zelfs als je het hartje zien kloppen hebt... Sterkte meid!
@ iedereen, ik kom weer even binnenvallen! vind het lastig om bij te blijven lezen omdat het zo snel gaat met die berichtjes en ik niet altijd tijd heb om te lezen! @ Morgaatje: Wat een vreselijk nieuws meid! Ik leef vreselijk met je mee! Als ik dit weer lees wordt ik weer met een harde smak van die roze wolk afgedondert! Heel veel sterkte! Hier gaat alles verder wel ok...Redelijk wat last van misselijkheid, maar voornamelijk s'ochtends...volgende week mijn eerste afspraak met de gyn en ik hoop met heel mijn hart dat ik een echo krijg of een geluidje van het hartje krijg te horen...Ik wordt gek van de onzekerheid! Vooral omdat het de vorige keer bij mij met 22 weken mis is gegaan...Nu ben ik daar nog lang niet, maar ik zou graag een bevestiging willen dat het goed zit! Liefs
Morgaantje, wat een super naar bericht. En dat na zo lang op een zwangerschap te hebben moeten wachten. Heel veel sterkte komende tijd. Liefs Bloesem
Jeetje morgaantje, dat is een rot manier om erachter te komen. Heel veel sterkte, en huilen helpt! Geloof me! Als je behoefte hebt om te praten mag je me altijd een pb sturen! Dikke knuffel!
@ Morgaantje; jeetje meis, wat vreselijk! Ik leef met je mee, net als de andere meiden hier.. tis waar we allemaal bang voor zijn, maar jou overkomt het.. Sterkte! ((knuf)) Hier gaat het wel. Al moet ik zeggen dat ik sinds drie dagen echt veel misselijker ben dan de weken ervoor! Standaard elke morgen, gelukkig maakt vriendlief dan een broodje, zodat ik even kan blijven liggen. Maar ook de rest van de dag voel ik mn eten steeds bovenin zitten! Heb nog niet overgegeven, maar kokhalzen is geen uitzondering meer.. Verder ben ik heel lusteloos, trillerig en onwijs moe. Heb me vandaag maar ziekgemeld.. Maandag is de opa van mijn vriend overleden. Onverwacht, heel triest. Dit had zijn eerste achterkleinkind geweest, de eerste van de nieuwe generatie met zijn naam! Wat had hij trots geweest.. En ben helemaal niet zo zweverig normaal, maar voelde me zo bizar toen we bij hem gingen kijken! Alsof het ene leven eindigt en het volgende leven lucht wordt ingeblazen.. en ik draag dat nu bij me.. Vrijdag intake bij de verloskundige, ben benieuwd! Testen ze sowieso je bloed? Want ik ben zo lusteloos dat ik bang ben misschien wel bloedarmoede te hebben. In welk eten zit ook maar weer veel ijzer?
Morgaantje wat een k*t nieuws Veel sterkte! Ik heb net de echo gehad. Als eerste, het hartje klopt! Maar omdat de duur een week korter is dan ik zelf dacht, mag ik volgende week terug komen voor weer een echo. De echo gaf 6 weken en 1 dag aan en dat was geen probleem (week verschil mag). De vruchtzak had de grootte van 5 weken en dit was ook gewoon normaal. Hij zei dat als er een week verschil blijft, de uitgerekende data word verschoven. Mocht er niks veranderd zijn, dan met t ergste rekening houden, maar hij zei al ik denk dat dit gewoon een gezonde zwangerschap is, heb ook 3 foto's meegekregen. Dus woensdag mag ik weer.
@ Mimu, gecondoleerd meis met het verlies van je opa. Is altijd naar zo een dingen! Je moet veel groene groeten eten (spinazie, etc) en natuurlijk een lekkere steak, maar dan wel goed laten doorbakken!
Morgaantje veel sterkte gewenst met je verlies. Jeetje wat sneu voor je. Ik leef met je mee. Als je steun nodig hebt, wij steunen je allemaal!
Dit ijzer zit in voedselbronnen zoals vlees, vis, granen, aardappelen, peulvruchten, bonen en andere groenten. En denk erom GEEN MELK TIJDENS OF VLAK VOOR/NA HET ETEN. Melk vermindert de opname van ijzer uit je eten! even googlen....
Denk er bij bv spinazie/andijvie aan dat er NITRIET in zit. Nitriet kan bij verwarming NITRAAT worden en dit is weer niet zo goed voor jou en de baby! 1x p/week is goed, maar je moet het dus niet te vaak eten
Oh en aardappelen dus bij de spinazie! En geen melk.. Thanx! Enne, ja googelen is ook slim.. was even zo lui om het jullie te vragen..
Daar zijn wij toch voor, maar als je even googlet heb je misschien meer mogelijkheden dan je hier van ons krijgt... je zal maar niet van spinazie houden en dat is het enige antwoord dat je hier krijgt hahaha
Hahaha, das waar! Toevallig vind ik spinazie wel lekker! Maar wel een goed idee om even te googelen, dan kan ik ook wat te eten voor morgen vinden zonder elke dag spinazie te hoeven eten!