Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seom

seom Actief lid

3 jul 2008
    139
    0
    0
    hey...

ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie het al aan iemand hebben verteld dat je zwanger bent?
    ikzelf heb het aan mijn ouders, schoonouders en broertjes/zusjes verteld toen ik 7 weken was.
    meteen toen we een echo met kloppend hartje hadden gezien.

aan de opa's en oma's en vrienden,willen we nog ff wachten,totdat we de 12 weken voorbij zijn.

liefs,seom

2. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Morgaantje, weet gewoon even niet meer wat zeggen. Wordt er alleen maar heel stil van. Een dikke knuffel zegt waarschijnlijk meer dan 1000 woorden!

Heb vanochtend mijn eerste frustratie opgelopen. Moest vandaag naar kantoor dus ook formele kleren aan. Tot mijn grote ergernis pas ik geen enkele van mijn broeken meer... Grrr! Ik dus maar een 'oude' zwangerschapsbroek aan van tijdens de zwangerschap van dochterlief. Heb nu het gevoel dat iedereen me zit aan te kijken. Is waarschijnlijk niet zo, maar op één of andere manier was ik er nog niet aan toe om in zwangerschapskleding te gaan werken. Temeer dat nog niemand het weet en ik dat ook liever nog een paar weekjes zo wil houden. Aan de andere kant, mijn broek zit wel ONWIJS lekker! Veel beter dan dat spannend exemplaar waar ik me vanochtend wilde inhijsen... :D

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Morgaantje: wat een vreselijk nieuws! Misschien idd maar goed om dan meteen de curretage te doen. Ik kan me voorstellen dat op een uitdrijving wachten helemaal zo frustrerend is. Hier ook behoorlijk de zenuwen gekregen van je bericht hoor. Ik heb maandag de 9-weken echo :( Heel veel sterkte morgen en huil leker zo veel als je wilt hoor! Het is ook heel verdrietig dus schaam je er maar niet voor!

Hier dus in spanning voor de echo maandag. Ben de hele dag door misselijk en al 2 kilo kwijt (gelukkig woog ik te veel dus kan ik het makkelijk lijden ;) ). De meeste van mijn broeken passen echter al niet meer :( Gelukkig was ik het laatste half jaar al veel aangekomen dus heb ik wel nog een paar strechspijkerbroeken in een grotere maat ;) Maar met dit warme weer is het erg moeilijk om kleding te vinden in mijn kast die niet meteen alles onthult :( Nog 4 weken en iedereen mag het weten! Maar goed dat we nog een weekje weg gaan voor die tijd ;)

4. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Natuurlijk mag je dat vragen. Wil jullie echt niet bang maken hoor sorry als dat wel gebeurd :(

Achteraf gezien heeft mijn lichaam precies aangegeven wanneer ons kindje is overleden. Vanaf dinsdag (misschien zelfs maandagavond dat weet ik niet meer zeker) was ik helemaal niet moe meer. Ik dacht dus dat ik misschien wel wat verder zou zijn als wat we dachten. Dinsdagavond zat ik nog na 11 uur tv te kijken zonder dat ik echt moe was achter af weet ik nu dus dat het kindje toen al niet meer leefde :( Verder ben ik zoiezo niet echt heel misselijk geweest had wel dat ik op juiste tijden wat moest eten ook 's morgens vroeg en ook dat had ik gisteren en die dag ervoor niet.

Maar als ik jullie was zou ik me echt niet te ongerust maken want elk lichaam is anders. Heb ook een vriendin die een tijdje echt misselijk is geweest en dat hielt na een week of 2 ook gewoon weer op en ze is nu 15 weken zwanger en alles gaat gewoon goed.

Gewoon genieten dus. Misschien is het beter dat ik anders hier niks meer neer zet wil niet dat jullie je te ongerust gaan maken.

Liefs morgaantje

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

morgaantje gewoon blijven kletsen hoor
    denk dat de onzekerheden niet bij jouw verhaal wegkomen hoor.
    iedereen kan denk ik pas echt ademhalen als je de 12 weken hebt bereikt.
    zo werkt het bij mij tenminste.

een dikke knuffel van deze kant

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Lieve morgaantje,

natuurlijk mag je hier blijven schrijven! We willen toch weten hoe het met je gaat? Het lijkt me juist voor jou veel moeilijker om tussen de zwangerschapsbanners te staan :(

Hier was ik ook aardig in de stress geschoten na Morgaantjes verhaal te hebben gelezen. Maar mijn stress is even over! Wanteh...ik heb van de week m'n angelsound binnengekregen en hoewel ik wéét dat je pas vanaf een week of 12 wat kunt horen, heb ik 'm net toch maar uitgeprobeert. Tenslotte is dit m'n derde zwangerschap dus de kans dat m'n bm wat sneller omhoog komt is zeker aanwezig toch? Laat ik nou werkelijkwaar een hartje hebben gehoord! :confused: ruim 40 slagjes hoorde ik in 15 seconden tijd! Dat is toch ECHT mijn hartslag niet! Ben ff weer heeel hoog op mijn roze wolkie! Nog steeds moe, misselijk en belabbert...maar ik vlieg! :D

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Sorry ladies, maar na het kl*te bericht van Morgaantje was ik vanmorgen in alle staten en kon alleen maar bank zijn......we hebben toen een afspraak gemaakt bij een pretechobureau (verloskundige in R'dam doet het ook) en daar moesten we net om 14:00 heen.
    Wat een opluchting! Uitwendige echo, duidelijk te zien dat er echt een baby'tje zat en hartactie! Ik kon wel janken! En het bewoog! Oh wat geweldig om te zien! Ze maakte ook nog een 3D echo, terwijl we dat niet eens vroegen, super! Zie hier de foto van mijn 2e kindje....ik ben zooo verlief!
    In mijn album staan nog 2 andere foto's, waaronder de 3D foto.
    Ze heeft veel foto's gemaakt en kreeg ze allemaal op papier mee en ook op cd'tje.
    En.....wat ik uitgerekend had (dankzij temperaturen en ovulatietesten) die 9 weken en 3 dagen en op 2 maart uitgerekend, klopte PRECIES! Dat gaf dat apparaat ook aan!
    De kleine is nu 2,82 cm groot....schattig he!
    Oh wat ben ik happy!

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Blij dat te horen Kitty...!

Weet je wat grappig is... de baby in je banner en in je buik lijken op elkaar! ;)
    Kijk maar es goed hiihihihi

En dames.. willen jullie gewoon rustig blijven.. jeeeetje nou krijg ik ook de neiging naar een pretechobureau te sprinten...
    En ik heb daar het geld zo niet voor liggen..
    Dus please... ;)

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Whahahaha sorry wish..................................maar ik was vanmorgen echt ff panisch....

Maar idd nu je het zegt bannerbeebje en echobeebje lijken zeker op mekaar! Weird hihi

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    :) :)
    sorry Wish!

hihi...ik vond mezelf al zo overdreven door die angelsound te pakken...het kan dus nog veel erger! :) (Sorry MamaKitty, lach je zeker niet uit! Weet precies hoe jouw gedachtegang is geweest!)

het komt gewoon door die 9-wekengrens :rolleyes:

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Kitty heeft geen angelssound, anders had ik die wel gepakt ;) hihi

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Kitty: Ik heb de mijne overgenomen van een forumdinnetje en net dinsdag binnengekregen ;) Het enige wat ik heb durven kopen sinds ik weet dat ik zwanger ben! (zelfs met de babydozen wacht ik nog ff. Heb de vk zelfs nog niet gebeld! Alles eerst in afwachting van de echo ;) )
    Ik wilde 'm al hebben toen ik zwanger was van mijn eerste (alweer 7 jaar geleden), maar die dingen waren toen zo gigantisch duur! En nou kon ik 'm overnemen voor een leuk prijsje. Kon ik niet laten lopen natuurlijk! Ben zooo blij dat ik dat gedaan heb!

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    En gelijk heb je..........................
    Ah ik doe het gewoon met extra echo's joh whoehahaha Geld zat.....hoeven geen kinderkamer te kopen (heb die van dochterlief nog), heb nog heeeel veel kleertjes en spullen van toen en de kinderwagen krijgen we van mijn schoonouders, dus dure uitgaven hebben we niet....dus dan kan een extra echo zo nu en dan er wel af ;)

En nee, ik kon niet wachten tot maandag...(termijnecho)....ik moest het NU zien!

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik ga dr weer vantussen ladies, we gaan ff naar mijn schoonouders....

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    wij hebben ook niets meer te kopen eigenlijk. We hebben 2 kids, een jongen en een meisje. Onze dochter is geboren in de herfst en onze zoon in de winter. Genoeg kleertjes dus nog voor begin maart! Het enige wat we eigenlijk moeten hebben is een ander ledikant. Dat ding heeft z'n beste tijd wel gehad (Hebben in totaal 5 kids in gelegen). En een nieuw aankleedkussen (de oude is eh..leeggelopen! :)).
    Maar op zich komt dat dus ook wel erg goed uit, want met 3 kids kunnen we het geld wel goed gebruiken natuurlijk! ;)

Ikke ook maandag echo. Jippiejajeeeee!

16. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Klinkt leuk zo'n pretecho!
    Vanaf wanneer kun je dat laten doen?
    Ik heb over 1,5 week mijn eerste afspraak bij de vk!
    Maar als ik dan weer bij iemand lees dat het mis is gegaan, word ik weer zo onrustig!
    Maar dat zullen vele met mij hebben :(

17. Niet meer actief

Ik heb net een angelsound besteld :)

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Als mijn echo morgen goed is, ga ik daarna naar de kijkshop voor zo'n angeslound hahahah

19. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Hoeveel kosten die dingen?

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    40 euro bij de Kijkshop, heb jij niet zoveel aan geloof ik :p

Deel Deze Pagina