Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Uhm ik heb gewoon een huisarts die meedenkt omdat ik in mijn 1e zwangerschap erg veel meegemaakt heb ;) Deze was met 7 weken.
    De echo die ik met 9 weken 3 dagen heb laten maken was op eigen verzoek bij een pretechoburo.

Marb, klopt wat je zegt. En die 9 weken echo van jou zal onder de termijnecho vallen. Een termijnecho is niet meer dan een echo waarin ze de lengte van je beebje opmeten en daardoor jouw termijn (lengte zwangerschap) kunnen berekenen.

Ik krijg maandag mijn termijnecho (10 weken) en dan 2 weken later de nekplooimeting (12 weken) maar die moet ik zelf betalen omdat ik onder de 36 ben en dan pas weer met 20 weken de 20 weken echo..

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Volgens mij krijg je alleen deze 2 echo's vergoed.
    Jouw echo met 9 weken (krijg ik ook met 9 weken) is waarschijnlijk je termijnecho al!

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Maar is t dan niet leuker om de termijnecho later te hebben? Zodat we dan meer zien? En is dan ook niet de kans groter dat we het hartje zien?

(sorry dat ik zo'n onzekere muts ben hoor :D)

4. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    jah die van 9 weken valt inderdaad onder je termijn echo!

waren jullie ook zo onzeker en bang met de 1e echo?

Ik ben echt al een beetje zenuwachtig voor maandag! Hoop dat alles goed is! Je hoort tegenwoordig zo veel nare dingen!

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Uhm met 9 weken zie je wel een hartje hoor ;)
    En kijk maar in mijn album, dan zie je wat je ongeveer gaat zien. Je kunt ook aangeven dat je liever een week later de echo wilt...

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ah ik was een paar dagen geleden nog veel banger hoor......... ;)
    Mja, frumsel bewoog lekker en hartje klopte, dus....

7. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Zeterdag... Joggingbroekendag!

Jeetje wat een prijsverschillen. ga toch maar ff zoeken naar een goedkopere in de buurt. Als ik 35 moet betalen voor een gewone echo terwijl je voor een tientje meer een pret kan hebben.

@morgaantje: Ik denk niet dat het helpt om een klacht in te dienen, daar heb je alleen jezelf als je het op papier zet dat je alles weer beleefd. En het ziekenhuis doet er echt niks mee.

Meiden kijk aub over 5 min ff in me album.
    Ik zou dus deze week een mk moeten kunnen verwachten, maar voel me eigenlijk gewoon weer zwanger, en me buik liegt er ook niet om.

8. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    jah ik ben ook bang! maar ga er met goede moed heen! Ben nog jong ( 22 ) dus de kans dat het goed is is denk ik wel iets groter... tenminste dat prent ik me maar in mijn hoofd haha .

laten jullie allemaal ook de combinatietest uitvoeren? Ik niet...

9. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Goedemorgen allemaal, hier misselijk wakker geworden. Heb nog steeds kippenvel. Krijg niets naar binnen. Zucht!

We gaan vandaag weer schilderen in het kamertje boven. Om straks alles hierheen te kunnen verhuizen en het leeggekomen kamertje dan om te toveren tot babykamer.

Het is al weer mooi weer zie ik.

Iedereen een fijn weekend!

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    JVD, wij laten een combinatietest doen.

Ga nu naar de kapper! bye!

11. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    ok.... ik doe het denk ik niet..... de VL zei, als je 28 bent is de kans 1 :1000 . ik ben 22 dus is misschien kans van 1 : 2000. Als je de test doet kan er uitkomen dat bij mij de kans 1 : 1000 is.... tsja en dat weet je dan ... betaal je 150 euro voor een kans.. ik heb dan zoiets van , je krijgt wat je aan kan. met die test heb je alleen een kansberekening en nog geen zekerheid....
    wat is jou rede om de test uit te laten voeren?

12. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    ooh ahahha zie nu dat je naar de kapper gaat! veel succes!

13. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Sooowwwwww, heel de ochtend bezig geweest met bijlezen :p (hihi, eerst uitgeslapen natuurlijk)

@ Vibeke; besmettingsgevaar :confused: wat voor beroep heb je dan?

@ Hartewens; wat een verhaal zeg! Gelukkig mét een goede afloop :D succes over 2 weken!

@ Mamasan; Succes met je strijd naar vit. B12! Weet ook uit ervaring dat artsen té arrogant zijn om hun eigen fouten/onwetendheid toe te geven, zeer frustrerend!

@ Mamadeluxe; sterkte!

@ Morgaantje; pffff vreselijk zeg dat zo'n vrouwtje bijdehand gaat lopen doen bij zo'n emotionele aangelegenheid, zou haar denk ik een flinke uitbrander hebben gegeven! Heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies.

@ Marb; helemaal herkenbaar, mijn hormonen hebben er ook al voor gezorgd dat ik 2 x gehuild heb deze week om een of andere stompzinnige reden. Neem mezelf maar niet meer te serieus ;)

@ Pippilotte; die seaband heb ik ook ooit gekocht voor reisziekte en toen hielpen ze wel goed, maar ik vind ze zo strak zitten om mijn polsen en ze zijn niet echt charmant :) maar ik ben ook steeds vaker misselijk de laatste dagen dus denk dat ik ze toch maar eens ga opzoeken, wie weet... Enne, ik ben jaloers, elke maand een echo :eek: dat wil ik ooooookk! Ik moet wachten tot 3 september op de eerste :rolleyes:

@ Jenna; Alles goed met je? Al een tijdje niets meer van je gehoord op het forum...

Nou, vandaag lekker een rustig dagje gepland! Morgen gaan we voor 2 wkn naar Tsjechië, we gaan daar in okt. naar toe verhuizen (blijf wel in Nl onder behandeling bij de vk en ga hier bevallen, we gaan sowieso de komende tijd 1 week per maand terug naar Nl). We gaan de komende 2 wkn op zoek naar een huisje :D Spannend! Ben wel bang voor het vliegen, wordt al kotsmisselijk in de auto :( Heb voor de zekerheid Emesafene gehad van de dok. dus hopelijk zal het allemaal wel meevallen! Ik kan in Tsjechië gewoon blijven forummen dus hoef gelukkig niets te missen :D Fijne dag allemaal!

14. pippilotte

pippilotte Actief lid

@princess
    Charmant ben ik op dit moment toch al niet :)
    Ik loop in er soms bij als een zombie :confused: zo misselijk als ik de hele dag
    was.
    Met die B12 gaat het al stukken beter en als die seaband dan ook nog helpt, vindt ik het niet zo erg dat ie niet voldoet aan de laatste hippe trends.
    Voel me echt zo veel slechter als bij mijn eerste zs.
    Misselijk, moe, vet haar, zere borsten, moody....
    Heb ik bij de eerste nooit last van gehad.

Wat de echo's betreft, dat vindt ik zelf ook erg prettig.
    Niet omdat ik bang ben dat er iets niet goed is, maar het is allemaal iets werkelijker, als je je kindje regelmatig even ziet :D
    40 weken blijven nu eenmaal een lange tijd ook al krijg je de eerste cadeau!

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

Ik las hier: '...bij mijn eerste zes' :)

16. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik wil ook in duitsland wonen.
    Gaaf al die echo's!
    Die van de 9e aug moet ik zelf betalen.
    Daarna zullen ze vast vergoed worden.

man ik heb zulke koppijn en als ik nies pijn in me keel. Zal vast iets opgelopen hebben.
    Ga maar weer slapen.
    Straks naar het bloemencorso.

Oja...Als ik mijn schoonmoeder bel dat doet ze zo anders tegen me...alsof ze niet meer weet hoe ze met me om moet gaan. Dit is hun eerste kleinkind.
    denk dat ik straks maar even bij het bloemencorso met haar ga praten. ik voel me er niet prettig bij hoe ze doet, ik zou het liefste haar flink uitschelden en zeggen doe normaal. Ik ben niet melaats!

17. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    hier redelijk geslapen, net met moeite maar iets gegeten. Ook ik ben met vlagen ontzettend misselijk en heel erg moe. Vandaag lekker rustig dagje. Vandaag 7 wk jippie op naar de 8.

18. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ben ook vanmorgen lekker naar de kapper geweest even relaxen! Niet echt meer misselijk maar honger nee haha. Ik heb al 2 echo's gehad en de 3de met 12 weken en die worden gewoon vergoed hoor. Niet medisch indi. maar eerst termijn was onzeker en daarna voor mij gemoedsrust met 8 a 9 weken een echo en met 12 weken kunnen ze het echt goed meten hoe ver je bent verschilt misschien per echo centrum zij zette gewoon in het verslag bloedverlies (was niet zo) maar dan kon ik nog eens terug komen lief he!

19. shenoby

shenoby Niet meer actief

worden de echo's ook niet vergoed als daar medische indicatie voor is?

20. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @shenoby volgens mij worden de echo's op basis van medische indicatie wel vergoed hoor. Als ze het medisch noodzakelijk vinden vergoed je verzekering het volgens mij gewoon hoor.

Deel Deze Pagina