Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    dan vallen de eerste 78 weken onder fase a (uitzendkracht) 78 weken is precies 1,5 jaar, dus dat moet je ff zeker weten hoe lang je er nu werkt. de weken dat je niet gewerkt hebt tellen ook mee. alleen als je langer dan 12 weken aan een gesloten niet hebt gewerkt. dan begin je weer bij 1 te tellen.

werk je er langer dan 78 weken dan zit je in fase b (contractant) en ben je verzekerd van inkomen en moeten ze je betalen en kunnen ze je niet ontlaan. Je hoort een contract te krijgen voor minimaal 3 maanden en max 2 jaar. Ze mogen je maar 3 keer een contract geven (of een opdrachtbevestiging) zit je op je 4e dan zit je in fase c en ben je in vaste dienst.

Een heleboel mensen weten dit niet en uitzendbureau's willen het ook niet zeggen. Dit is wel iets wat het uwv voor je zou uitzoeken als je een uitkering aan vraagt.

Snap je het een beetje?

Mooi buikie hoor ;)

2. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    tegen mij is 7 weken gezegt.
    je kan toch ook naar een ander echo bureau dan betaal je het alleen zelf.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja daar heb ik geen geld voor, ik heb 5 kinderen te onderhouden :)

Ik heb ook gezegd dat er bij mijn vorige zwangerschappen met 6 weken en zelfs met 5 weken al wat te zien was, maar ze was onverbiddleijk.

Ik vind het heel heel erg dat ze me zo laat doorlopen, ik ben moe en ziek hiervan de hele week al, terwijl ik ooknog een heel gezin te vermaken heb hier....

Ik weet het allemaal even niet meer...

Ik ben wel moe en misselijk , geen bloedingen o.i.d, alleen een leeg vruchtzakje gezien dat te klein was.

Ik plaats eerst weer even een banner zodat ik in de gaten kan houden hoe lang ik al "zwanger" ben.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mij was t met 6 weken ook erg klein hoor, was bijna niet te zien.
    De gyn moest het geheel uitvergroten en je zag toen wel iets.
    Gister was het met 7 weken erg duidelijk.
    Wel raar dat ze je zo lang laten lopen!

5. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    @Scorpion: wat je nu vertelt heb ik idd al eens gelezen in het CAO boekje en het regelboekje van het UZB. Ik werk er 1,5 jaar onaf gebroken alleen ivm vakantie en ziekte . Maar dat telt niet mee toch? Is gewoon doorbetaald. Dus werk er vanaf april 2007, dus 1 jaar en 4 maanden. Dus nog niet helemaal 1,5 jaar.

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik vind ook dat er nu heus wel wat te zien moet zijn... het vruchtzakje kwam bij de pretecho ook niet overeen met de zwangerschapsduur, de echo 2 dagen ervoor bij de vk zeiden ze daar niets van...

7. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Vakantie telt gewoon mee bij die 78 weken.

Als ik jou was zou ik die callcenter baan aannemen dan zit je over 3 maanden perfect!
    Ook als je v.a. vandaag werkeloos zou worden moeten ze je toch betalen via het uwv. Het zit heel ingewikkeld in elkaar, maar binnen 12 weken zit jij dus over die 78 weken, en ben je een contractant. Snappie?

8. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ik snap het, alleen je verward me met iemand anders. Ik heb al 1,5 jaar dezelfde baan. Ik geloof dat Xanado een probleem had dat ze haar baan was kwijtgeraakt.
    Ik ben in ieder geval wel blij te weten dat ik dan niet zonder geld thuis zit.
    Hoe gaat dat UWV het oplossen dan? Stel ik word binnen nu en 2 maanden op straat gezet na bijna 1,5 jaar daar gewerkt te hebben.. Wat dan?

Enne ik geloof dat we erg off-topic gaan. Maar dit misschien voor anderen ook interresant. ;)

9. Hoi ik val weer even in;
    Scorpio, ik werk nog maar net 3 maanden bij het het uitzendbureau en ik heb dus geen recht op geld als er geen werk is.
    Dat callcenter werk ga ik echt niet aan nemen want de heledag zitten trek ik gewoon niet.
    Maar ik wacht morgen lekker het uwv af en misschien kan ik dan een zwangerschaps uitkering krijgen.
    Ik ga dan naar me zwangerschap dan wel weer opzoek naar werk, maar niet meer via dit uitzendbureau want dit vind ik heel slordig dat ze me niets anders aan kunnen bieden dan callcenter werk.
    En zoniet dan ga ik gewoon thuiswerk of iets doen want ik kan toch niet stil zitten.

10. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Hallo allemaal,
    vamorgen bij de gyneacoloog geweest voor de 1e echo en het zag er gelukkig allemaal goed uit!
    We hebben een mooi hartje zien kloppen, echt fantastich!
    Alleen zat er een joekel van een cyste op mijn eierstok dus moet over
    3 weken terugkomen.... Iemand hier ervaring mee?
    Ook mag ik kiezen waar ik onder behandeling blijf, bij de gyneacoloog of de verloskundige... Wat zouden jullie doen? Wil zowieso in het ziekenhuis bevallen.

Groetjes van een trotse aanstaande moeder.

11. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    hihi!

Fijn dat alles goed is! Ik heb dinsdag de echo gehad en heb ook een cyste van 2 cm op mn eierstok. Heb er verder geen ervaring mee en schrok er wel ff van... Ik moet idd over 4 weken weer terug komen voor controle.

xx

12. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Ja ik schrok er ook van! Weer er verder ook niet zo veel van, of dat het vanzelf weer weg gaat?

13. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Beste Jenna,

Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

14. San1986

San1986 Lid

12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi iedereen,

Gister was het dan eindelijk zo ver. Onze eerste echo. We waren zo zenuwachtig.

Maar we zagen een kindje van 6w4d oud en het hartje zagen en hoorde we zachtjes kloppen. We zijn echt super blij!

Over 2 weken mogen we weer terug komen bij de gynacoloog voor nog een echo, ben ik wel blij om. Maar voor nu ben ik blij met deze echo, ik blijf ernaar kijken.

Groetjes Sanne

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    euh klavertje... nog een extra hormoon bij mij :D

werk jij ook bij een uitzendbureau dan? Dan verlicht het uwv hun om je te betalen.

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @San1986 en 10uss: hartelijk gefeliciteerd met jullie goeie echo's! :D
    @10uss: heb ze zelf nooit gehad, maar wat ik lees bij 'vruchtbaarheidsbehandelingen' verdwijnen ze meestal vanzelf, zeker onder invloed van zwangerschapshormonen ;) Als je zelfs al de keuze hebt gekregen of je naar de gyn of vk wilt, zal de gyn zich er ook wel weinig zorgen over maken ;)

Ikzelf ben heeel erg blij dat ik nu weer naar de vk mag. Ik kreeg wat van dat op-en-neer reizen naar het zh! Mijn vk woont 5 min. van me vandaan ;)

17. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Nou hier ook goed nieuws, het hartje klopte fantastische mooi! Zo leuk om te zien. Alleen kwam ze een week korter uit dan dat ik zelf dacht, nl 6w en 5d. Hoewel ze ook zelf toegaf dat dat niet kon kloppen met de datum van de positieve zwangerschaptest. Dus over 3 weken ook hier terug voor een nieuwe meting.

Ze zei ook dat ik nu echt wat geruster mocht worden want dat een kloppend hartje echt wel betekent dat de kans dat het misgaat nu wel erg klein wordt. Oef... nu toch eindelijk een beetje durven genieten!

18. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    Tegen mij zei ze van dat het meestal weer kleiner wordt, maar soms ook groter dus dat ze het daarom in de gaten moesten houden.

xx

19. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Sorry dat ik nu pas reageer, moest weer even tot mijzelf komen, was behoorlijk over de z**k zeg maar... dus even een dag zonder forum en ik ben weer wat rustiger ;)
    was gisteravond echt stom trouwens, moest om iets heel stoms heel hard lachen, en ineens vanuit het lachen was ik weer heel hard aan het huilen.... snap je dat nou... :(

Ik zag wel een stipje knipperen, toen ik vroeg of dat het hartje was gaf ze enige tijd later een bevestigende reactie. Niet aangevuld met mooie hartslag of niet zo'n mooie hartslag. Juist door het uitblijven hiervan werd ik echt heel onrustig.
    Heb voor donderdag 13 aug een afspraak bij wereldkind, ben benieuwd!

@Jenna, jeetje wijffie wat is dit bagger nieuws zeg, 'k gun je zoveel beters! hele dikke knuffel vanuit deze kant. Wat betreft GL persoonlijk zou ik niets aan hem melden, hij is namelijk niet bepaald betrokken geweest. Maar wanneer jij de behoefte hebt dit wel met hem te bespreken (voor oa je eigen verwerking) dat moet je dit juist wel gaan doen! Succes meid!

@Bamjolan, wat goed dat je beebje zo goed gegroeit is :D

@Poohbear, wat heerlijk dat jullie een hartje hebben, en wat een mooi buikje heb je al :D

@Mayo, :confused: WOW over mooie buiken gesproken! super gaaf meid!

@Chrissie, maak je geen zorgen meid, het gebeurt vaker dat een aantal symptomen rond de 8 weken afnemen en/of helemaal verdwijnen.

@Marb, ik begrijp je verhaalniet helemaal goed geloof ik, kanhet zijn dat je nog zwanger bent of ben je opnieuw zwanger geraakt? ben benieuwd wat de VK ervan zegt!

@10uss en san1986, lekker genieten van dat mooie hartje :D

@Sofieke, wat onwijs gaaf! Nu gaan genieten enne... Relax :D

20. Niet meer actief

thanks mouse ;)

Deel Deze Pagina