Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Nou ik heb dus het precies het zelfde als jou ik ben bij de verloskundige geweest woensdag en daar kwam uit dat ik toen 7 weken was als ik dan terug ga rekenen kom ik zelf op 9 weken ik snapte er ook niks van was ook erg verbaasd.

2. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @Brien, wat zei de VK tegen jou? Bij mij ging ze er redelijk luchtig over alsof het allemaal normaal was en dat een mm verschil al een andere termijn gaf. Moet over 3 weken terug voor een nieuwe meting om de uiteindelijke uitgerekende datum te bepalen. Tja, afwachten dus...

3. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    @sofieke

Nou ze vroeg wanneer me laatste menstruatie was dus ik zei nou 6 juni ow dan ben je 12 maart uitgerekend ik zeg ja. Dus ze zegt nou ga maar liggen gaan we een echo maken zegt ze ow het hartje klopt maar je bent pas 7 weken en 1 dag ik dacht echt van he hoe kan dat nou? Dan moet ik met 3 weken een postieve test hebben gehad klopt toch niet?

Maar alles was zo nieu dat ik het eigenlijk niet hebt gevraagd. ik moet ook over 3 weken weer terug en dan ben ik 10 weken en gaat ze weer een echo maken.

Maar het blijft erg vreemd. Ik vertelde het aan een vriendin en die heeft al een zoontje en die snapte het ook niet

4. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    @jenna
    meis je bent en blijft hier altijd welkom hoor !

en ik zag weer nieuwe mama's erbij :D
    gefeliciteerd meiden ;)

voor iedereen die vandaag een afspraak bij de vk hebben, veel plezier, geniet ervan

en mamasan ? vertellllllllllllllllllll vertelllll vertelllllll

moet zo weer gaan werken heb helemaaaaaaaaaal geen zin bah maarja t zijn maar 2 uurtjes gelukkig
    verder gaat t super goed, nergens last van....

knufffff

5. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Brien, als jij antwoord hebt gekregen op je vraag (hoe het kan) wil ik het ook heel graag weten, zit namelijk in een zelfde situatie... en ook ik snap er werkelijk niets van :(

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    goedemorgen allemaal,
    wij gaan lekker voor een weekendje naar Belgie. Ik hoop dat het goed gaat want we logeren bij mensen met een kat en ik ben dus allergisch voor katten. Nu ik zwanger ben kan ik ook niet de beste medicijnen gebruiken dus het word spannend! In ieder geval slapen we al in een tentje in de tuin, kat komt ook in logeerkamer!
    Ben dol op alle beesten maar soms haat ik ze gewoon, of eigenlijk haat ik mijn longen:(

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

@brien24/
    je kan met 3 weken al best een positieve test hebben hoor,dat had ik namelijk ook.
    toen ik positief teste kon ik 2 wkn later voor een echo. en op de echo was ik 5 weken en dat klopt nu nog steeds. mijn zwangerschap loopt precies op schema en de groei van ons kindje ook.
    met 8wkn en 4dagen was onze beeb 2 cm.

8. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad, volgens mijn laatste menstruatie zou ik nu 10 weken zijn en uit de echo bleek dat ik pas 9 weken ben.. Terwijl dit dan ook niet zou moeten kloppen met de datum waarop ik getest heb...

Maar ik zat te denken kan het neit zo zijn dat het HCG hormoon al wel wordt aangemaakt terwijl het eitje nog niet is ingesteld? En dat je daarom dus al wel een positieve test hebt. Het knalde er bij mij namelijk al uit...

Nou ja, de verloskundige deed niet alsof het iets raars was... maar toen ik eenmaal thuis was zat ik ook wel te denken van goh hoe kan dat nu eigenlijk...

xxx

9. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Kan het niet zo zijn dat het bevruchte eitje nog even wacht met innestelen? En dus ook met delen/groeien? Ik weet het niet hoor, maar las zoiets in een boek.

10. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik vertel........dat er wederom een heel licht lijntje staat...
    Was de vorige keer ook al zo en toen gaf de clear blue de doorslag,dus we gaan zo maar even een ommetje drogist maken :)

11. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Mamasan Spannend!
    Laat het ons snelweten of je alsnog een Aprilmama gaat worden!

12. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik hou jullie op de hoogte meiden!
    Nu alleen nog ff wachten totde regen verdwenen is dat kan ik gaan.

13. Goedemorgen Dames!

Spannend Mamasan ik ga voor je duimen!

Voor mijn gevoel heeft iedereen al een echo gehad en ik mag pas over 2 weken :cry:

14. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    Spannend meid! Tis je gegunt!

15. Ik heb ook nog geen echo gehad. Ik heb zelf niet eens een afspraak staan. Ik moet a.s. woensdag voor het eerst naar de verloskundige en daarna kan ik een afspraak maken voor een echo. Tuurlijk ik kan ook een pretecho maken, maar mannetjelief is daar niet echt te spreken over.

Mamasan ik duim voor je!
    Over die week verschil, ik geloof dat een week terug iemand het er ook over had, dat dat kon. Dat is gewoon een pauzeweek of zo iets van de innesteling.

16. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    :) het kan erger hoor, ik mag pas op 3 sept. oftewel over 3,5 wkn :(

Pfff, ik ben erg beroerd. Zit nog steeds in Tsjechiƫ heel de dag boven de wc-pot. Kan gelukkig soms wel wat binnen houden, maar het is niet veel... Maar ik heb het er allemaal voor over, als m'n beebje maar lekker blijft zitten.

We hebben een geweldig huisje gevonden, we zijn nu in onderhandeling met de eigenaar.... spannend dus!

Hebben jullie ook van die idiote huilmomenten? Ik moet al huilen van bepaalde liedjes, zomaar?! Niet dat ik dan overstuur ben, maar meer dat er dan een paar traantjes komen :(

Iedereen met afspraken bij de vk en/of echo's, veel plezier, geniet ervan! Enne mamasan, ik ga duimen voor je!

17. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    MamaSan: meid, ik ben zo benieuwd! Laat je het ons weten?

Hier alles ok, nog steeds misselijk.
    Ben nu op mijn werk, gelukkig hoef ik maar een ochtendje. Pff dat scheelt weer.

@MamaKitty: Heb je nou mijn buuk al gezien?
    :))

18. Noor83

Noor83 Actief lid

12 jun 2008
    186
    0
    0
    Heel veel succes mamasan!

Gisteravond dus mijn schoonouders verteld, ze waren superblij ze vonden het echt helemaal geweldig. Ik moest wel even heel duidelijk zeggen dat ze het nog niet door mochten vertellen, want schoonma wilde meteen de hele familie opbellen. Ik wil het de rest van de familie pas vertellen als ik de echo heb gehad.

19. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    eeey dames even een paar vraagjes!

Ik heb een eerste echo gehad met 9 weken en krijg de volgende pas met 20 weken. ik vind het zooo lang wachten.. kun je gewoon ook een echo aanvragen en die zelf betalen? en wat kost dat dan? of moet je dan een pretecho laten maken?

en hoe zit het met kraamzorg? moet ik daar nu al voor bellen?

gr. jvd

20. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    @jvd, voor een pretecho kan je even googlelen voor een praktijk bij jou in de buurt of klik op de volgende link http://www.pretechopagina.nl/

Voor kwaamzorg wordt er geadviseerd dit in de eerste drie maanden te regelen zo ben je zeker van kraamhulp na de bevalling.

Deel Deze Pagina