Bamjolan... Ziektewet ingaan! Dan krijg je nl. gewoon je loon 100% doorbetaald als je ziek bent wegens zwangerschap of bevalling! Ook na je contract... Kijk maar eens in de kleine gids...
@bamjolan, wat een rotbaas heb jij zeg. Lijkt me wel duidelijk dat ze zelf geen kids heeft? En dat ze ook niet enige vorm van emapathie kan opbrengen. Wat een heks. Sorry hoor, maar kan me echt zo kwaad maken om bazen die je zo zeggen dat je contract niet wordt verlengd. Enne, wat is de reden eigenlijk dat je contract niet wordt verlengd? Een geldige? Had ze goede argumenten? En heb je kort geleden nog een functioneringsgesprek gehad die positief was? Dan kan ze namelijk niet zo maar zeggen dat je contract niet wordt verlengd he!
Bedankt meiden... Pff kan je echt gewoon de ziektewet ingaan? Ik heb ook heel veel buikpijn (ook bandenpijn). Ik maak schoon op het werk en opzicht kan ik het prima, een zwangerschap is ook geen ziekte. Maar HIJ (deze maand een man) zegt je hebt nu hulp van een vakantiekracht, in totaal heb je nu 8 uur (4u ik en 4u zij) dus moet je alle verwamings, hoogstoffen, deuren e.d. in 1 ochtend kunnen doen maar dat is mij heel zwaar momenteel. Ik werk in een ziekenhuis met in totaal 14 kamers die ik moet schoonmaken in 4 uur tijd. Ik wist al dat mn contract MOGELIJK niet verlengd zou wordne ivm de bezuinigingen en vandaag is bevestigd en ik denk, weet haast wel zeker, dat mn zwangerschap toch wel een reden is want in 2006 had ik ook de wens voor een 3e toen vroegen ze of ik nog een kinderwens had Mijn functioneringsgesprek was alleen maar positief, geen klachten over mij. En nu begint HIJ ze zanniken over referenties...sorry ik word er gewoon boos om. Ben wel aan t solliciteren hoor maarja met een buik word je toch niet aangenomen....
Bedankt meiden... Pff kan je echt gewoon de ziektewet ingaan? Ik heb ook heel veel buikpijn (ook bandenpijn). Ik maak schoon op het werk en opzicht kan ik het prima, een zwangerschap is ook geen ziekte. Maar HIJ (deze maand een man) zegt je hebt nu hulp van een vakantiekracht, in totaal heb je nu 8 uur (4u ik en 4u zij) dus moet je alle verwamings, hoogstoffen, deuren e.d. in 1 ochtend kunnen doen maar dat is mij heel zwaar momenteel. Ik werk in een ziekenhuis met in totaal 14 kamers die ik moet schoonmaken in 4 uur tijd. Ik wist al dat mn contract MOGELIJK niet verlengd zou wordne ivm de bezuinigingen en vandaag is bevestigd en ik denk, weet haast wel zeker, dat mn zwangerschap toch wel een reden is want in 2006 had ik ook de wens voor een 3e toen vroegen ze of ik nog een kinderwens had Mijn functioneringsgesprek was alleen maar positief, geen klachten over mij. En nu begint HIJ ze zanniken over referenties...sorry ik word er gewoon boos om. Ben wel aan t solliciteren hoor maarja met een buik word je toch niet aangenomen....
Nog 40 minuutjes! En dan eerste keer vk! Ben benieuwd en heb een kleine kriebel in me buik! gewoon lekker spannend! Als alles goed is gaan we vanavond lekker uit eten!
Zo jongens........eh meisjes. Ik ga mij klaar maken voor vertrek. Als alles OK is dan gaan we na de echo nog ff bouwmarkt shoppen. Dus resultaat komt vanavond!
Beste Bamjolan, Ja je kan de ziektewet ingaan, maar ik wil wel het volgende zeggen. Wishgirl noemde dat je recht hebt op een uitkering nu en tot na je bevalling. Ja dat klopt, maar je hebt wel een sollicitatieplicht. Je kunt niet zomaar thuis zitten. Ook moet je tijdelijk werk aannemen. Het is wel maar net hoe streng ze daar zijn. Meiden die moeilijkheden op het werk hebben,.. probeer te bllijven praten met de werkgever en zoek het desnoods hogerop of ga naar personeelszaken. Die bekijken het van een andere (neutralere) kant. Blijf met elkaar praten! Zo voorkom je bij je werkgever vooroordelen over zwangeren en verlies je misschien niet je baan. Technisch gezien bestaat de ziektewet alleen nog maar voor onder andere vangnetters en zwangerschap. Formeel gezien bij ziekte moet je je werkgever vragen jou je loon door te betalen tijdens je afwezigheid door ziekte. Als hij hier niet mee akkoord gaat moet hij weer aantonen waarom niet, heel verhaal,......meestal gaat de werkgever akkoord. Dit is dus niet de ziektewet. Probeer ook de kant van de werkgever te bekijken. Wederzijds begrijp helpt een hoop. Mijn advies ,... meld je niet zomaar ziek,.... Als je echt ziek bent, ben je ziek, maar niet omdat je het niet eens bent met elkaar. Zoek dan een ander persoon binnen de organisatie of de arbodienst om mee te praten. Succes, Judith
Gelukt! echo staat in mn album! @bamjolan, was je functioneringsgesprek lang geleden? En heb je het op papier staan? Meestal moet je iets tekenen, tenzij ze zo niet werken bij jou? Maar ja, als er bezuinigingen in zich zijn dan maakt dat natuurlijk geen reet uit, want dan gooien ze het daarop. Ik zou ook gewoon lekker in de ziektewet gaan. Heb je goed werk voor. Maar, ik begrijp dat je contract tot februari loopt? Dan moet hij in ieder geval je zwangerschapsverlof uitbetalen hoor! En hij kan je niet eerder ontslaan dan het einde van je contractperiode! Ik zou echt even kijken wat je rechten zijn hoor, want je moet je echt niet zo makkelijk laten afschepen. SUCCES meid.
Hallo allemaal Gisteren ben ik voor het eerst weer bij de verloskundige geweest. Het is nu al mijn derde zwangerschap bij hun dus ze kennen me nu wel Ze hebben in hun filiaal in Krimpen een eigen echo apparaat en ik kreeg meteen voor het eerst ons wurmpje te zien! Het is er één (mijn man was bang dat het er twee zouden worden, wat het totaal op 4 zou brengen en dat vind hij echt te veel) en we zagen het hartje ook al kloppen. Valentino en Sebastiano gingen ook mee (ik had geen oppas). Valentino vroeg waar we heen gingen: V: waar gaan we heen? ik: naar de dokter V: waarom dan? ik: omdat mama een baby in de buik heeft V: (enthousiast) de dokter gaan mama's buik openmaken! ik: nee, de baby is nog heel klein, die moet nog heel lang in mama's buik zitten V: (enthousiast) en dan gaat de dokter mama's buik openmaken! ik: nee, dan komt de baby er van onder uit V: (teleurgesteld) oh Maar bang is hij nergens voor, want toen er drie buisjes bloed van me werden afgenomen (en ik als echte held de andere kant op keek) stond hij er met zijn neus bovenop fijne dag allemaal!
Ik vind dit op de site van het UWV: Recht op een Ziektewet-uitkering Heeft u een werkgever? Uw werkgever betaalt uw loon tijdens uw ziekte door. Maar u krijgt een Ziektewet-uitkering als u: * ziek bent door zwangerschap of bevalling; * ziek bent door orgaandonatie; * structureel functioneel beperkt bent en ziek wordt binnen 5 jaar nadat u in dienst bent gekomen; structureel functioneel beperkt betekent dat u langdurig ziek of arbeidsgehandicapt bent. U meldt zich ziek bij uw werkgever. Die geeft dat weer door aan UWV. Wij bekijken of u een Ziektewet-uitkering krijgt. U merkt weinig van de uitkering. De werkgever betaalt uw loon door en mag daar de Ziektewet-uitkering van aftrekken. U moet wel proberen zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Natuurlijk op een niveau dat bij uw gezondheid past. Hoe langer u eruit bent, hoe moeilijker het namelijk voor u wordt om weer te gaan werken. Soms kunt u uw oude werk niet meer oppakken. Dan moet u samen met uw werkgever zoeken naar andere werkzaamheden. Als u er samen niet uitkomt, kunt u het oordeel van een deskundige van UWV vragen. Soms lukt het niet om binnen de organisatie passende werkzaamheden te vinden. Dan zoekt uw werkgever samen met u naar passend werk bij een andere werkgever. Probeert u niet genoeg om weer te gaan werken? Dan mag uw werkgever (voor een deel) uw loon stopzetten. Heeft u geen (vaste) werkgever? Ook dan kunt u een Ziektewet-uitkering krijgen als: * uw dienstverband eindigt tijdens uw ziekte; * u oproepkracht of uitzendkracht bent en u bij ziekte geen loon krijgt; * u een bijzonder dienstverband hebt; u bent bijvoorbeeld thuiswerker, stagiair, provisiewerker of freelancer; * u een WW-uitkering ontvangt en langer dan 13 weken ziek bent; * u zich vrijwillig heeft verzekerd voor de Ziektewet. Uw ziekte betekent niet automatisch dat u niet hoeft te werken. Samen met UWV moet u proberen weer aan het werk te gaan. Natuurlijk op een niveau dat bij uw gezondheid past. Hoe langer u eruit bent, hoe moeilijker het namelijk voor u wordt om weer te gaan werken. Bent u op of na 1 januari 2008 ziek geworden? Dan gelden er strengere regels over het accepteren van werkzaamheden die u nog wel kunt doen. Kijk voor meer informatie bij passend werk. Ook als u in 2008 ziek bent geworden door uw zwangerschap of bevalling, moet u passend werk zoeken. Als u dat niet of niet voldoende doet, stopt UWV (voor een deel) uw uitkering. Ziek door zwangerschap of bevalling Bent u ziek voor of direct aansluitend op uw verlof? En komt de ziekte door uw zwangerschap of bevalling? Dan kan uw werkgever een Ziektewet-uitkering voor u krijgen. U merkt daar weinig van: u ontvangt tijdens uw ziekte meestal gewoon uw salaris. Die uitkering is 100% van het dagloon. Uw werkgever vraagt deze uitkering aan bij UWV. Dat doet hij uiterlijk 3 dagen na uw eerste ziektedag. Uw werkgever kan er ook voor kiezen dat UWV de uitkering aan u overmaakt. Heeft u een uitkering? Of bent u vrijwillig verzekerd? En komt de ziekte door uw zwangerschap of bevalling? Dan kunt u een Ziektewet-uitkering krijgen. U krijgt de uitkering tijdens of direct voor of na uw verlof. Meld u ziek via UWV Telefoon Werknemers. Ziektedagen die meetellen voor het verlof Bent u ziek in de periode van 6 weken vlak voor uw vermoedelijke bevallingsdatum en nog voordat uw WAZO-uitkering is begonnen? Dan tellen deze ziektedagen mee als zwangerschapsverlof. Uw verlof is hierdoor eerder afgelopen. Het maakt niet uit of uw ziekte te maken heeft met uw zwangerschap of een andere oorzaak heeft. Geen Ziektewet-uitkering voor zelfstandigen U kunt geen Ziektewet-uitkering krijgen als u als zelfstandige, beroepsbeoefenaar of als meewerkende echtgenote geen vrijwillige verzekering heeft afgesloten. Ontslag bij zwangerschap en na bevalling U heeft een baan en u bent zwanger of pas bevallen. Mag uw werkgever u dan ontslaan? Ontslag mag meestal niet in de volgende situaties: * als u zwanger bent; * als u bevallingsverlof heeft; * in de zes weken na het bevallingsverlof. Advies bij dreigend ontslag Als u zwanger bent en uw werkgever wil u ontslaan dan kan het verstandig zijn om advies te vragen bij uw rechtsbijstandverzekeraar, bij uw vakbond of bij een Juridisch Loket (het vroegere Bureau voor Rechtshulp). Zij kunnen u helpen en adviseren.
Fijnd at alles goed is! En wat mooi he hoe kids kunnen reageren! Mijn dochter zat er ook met dr neus bovenop met bloedprikken en bij drzelf met dr laatste prik in juni keek ze ernaar van "oh er gaat een prik mijn arm in! WOW!" haha zo stoer!
Bamjolein: wat een moeilijke situatie! Maar het belangrijkste ben jij en de baby! Als het niet gaat / bloedverlies dan zou ik me zeker ziek melden. Rust is heel belangrijk! Denk aan jezelf hoor! Sterkte! Zo dames ik ben bijna 12 weken! Helemaal niet meer misselijk trouwens en vrijdag de echo. Ben wel zenuwachtig hoor, hoop dat alles nog steeds oke is! Groetjes!
Dit is waar maar hou er rekening mee dat je dagloon wordt berekend vanaf 12 maanden voor je ziek werd. Ik kreeg gister dus een brief dat mijn dagloon 20,55 zou worden, dus ik heb gebeld en toen werd mij dit dus verteld. Ik ga er nu tegen in beroep want het bedrag dat ik per week krijg kan ik nieteens me huur van betalen. Maar verder gaat het hier redelijk, Ben nog wel misselijk en heb nog wel last van m'n rug. Morgen de tassen inpakken voor een weekendje weg en als we terug komen heb ik me 2e echo.
Ik had bij Kamiel elke keer na een controle een week een goed gevoel, daarna dacht ik oh, als het maar goed zit. Nou, er loopt een prachtig kereltje rond waar niks aan mankeert! Ik hoop dat het bij mij en jullie allemaal zo mag gaan de komende maanden!
Effe een klein vraagje, wat vinden jullie een leuke schiereiland om met kinderen heen te gaan? Ameland, Texel of Terschelling? Ben alvast aan het kijken voor volgend jaar namelijk en dan willen we in NL op vakantie met een 2e ukkie erbij.
Een werkgever hoeft je contract niet te verlengen als je ziek bent. Hij hoeft geen reden op te geven waarom het contract niet verlengd wordt. Hij mag niet zeggen dat je contract niet wordt verlengd vanwege ziekte of zwangerschap. Ook mogen ze nooit vragen of je een kinderwens hebt met welke bedoeling ook. Indien je moe / misselijk bent dan zal je hier waarschijnlijk geen uitkering op krijgen. Dit geldt meer voor de gevallen zwangerschapsvergiftiging, bekkeninstabiliteit. Wees voorzichtig, want de UWV brengt het mooi, maar ze willen liever geen geld betalen. Je krijgt niet zo makkelijk een uitkering meer. En inderdaad je krijgt je gemiddelde dagloon van de afgelopen 12 maanden. Dit kan fors lager zijn wat je nu verdient.