Gewoon ff bellen, (misschien afspraak maken) en je hele verhaal voorleggen en vragen hoe of wat. Lijkt me veel beter. Suc6 Bamjolan!
Meiden, ik heb ff een vraagje... Mijn huisarts is mijn verloskundige. Ik woon in een dorp namelijk en daar is dat nog normaal. Een dorp verder zit wel een vk trouwens en ik had me bij hun aangemeld, tot ik hoorde dat mijn huisarts ook verloskundige is. Dus leek het mij handiger om gewoon bij mijn huisarts te gaan. Hij is super aardig (een vrouwelijke collega is ook vk en die heb ik bij de 2e controle) en stelt me goed gerust en laat mij veel de touwtjes in handen houden. MAAR.....steeds meer heb ik er moeite mee dat hij een man is. Een paar dagen terug moest ik naar de huisarts ivm dat donker roze verlies en buikpijn en kreeg een inwendig onderzoek. gelukkig had hij het te druk en werd ik er bij een gewone huisarts (vrouw) tussengepropt. Ik heb vroeger wat nare dingen meegemaakt met mannen, dus vandaar dat het voor mij niet erg fijn is als een man mij dáár bekijkt of aanraakt. De huisarts (mannelijke vk) heeft mijn 1e echo gedaan met 7 weken, was inwendig. Ik voelde me toen nog prima, maar de laatste 2 weken voel ik me erg erg ongemakkelijk bij bij het gevoel dat hij mij misschien eens inwendig moet onderzoeken of straks mijn bevalling gaat doen en gaat toucheren etc... Het zweet breekt me uit. Gister mijn 1e controle gehad bij hem en het ging prima. Goed gesprek gehad en hij was weer super aardig voor me. Maar toen ik thuis kwam, brak ik ff en was ik enkel bang...niet voor hem, maar voor een man die misschien mijn bevalling gaat doen. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik de vrouwelijke verloskundigen van een dorp verder weer bellen en zeggen dat ik toch bij hen kom, zodat ik zeker weet dat ik altijd enkel een vrouw aan mijn bed heb staan of met onderzoeken, maar aan de andere kant heb ik met mijn huisarts een paar hele goede fijne geruststellende afspraken gemaakt over mijn zwangerschap en bevalling... Wat moet ik nou? Ik zat te denken de verloskundige van 1 dorp verder op te bellen en uit te leggen hoe of wat en of zij mij ook die afspraken van de bevalling die ik met mijn huisarts heb kunnen garanderen en dan bij hun te gaan en dan een belafspraak met mijn huisarts te maken en het hem dan uit te leggen. Wat denken jullie?
Hoi Mamakitty, Ik heb nog geen ervaring met bevalling, maar als nu het zweet al uit breekt zou ik switchen naar de VK in het andere dorp. Als je er tegenop gaat zien, wordt het echt een issue voor je en kan je niet meer genieten. (denk ik). Hoe lief hij ook is, ik zou een man ook niet prettig vinden, zonder dat ik nare dingen heb meegemaakt. Ook ten opzichte van mijn vriend vind ik het onprettig. Die ziet het dan allemaal ook maar gebeuren. Ik voel me dan dubbel naakt,... Groetjes Judith
Ik denk dat dat misschien niet eens zo'n gek idee is mamakitty! Als je er echt moeite mee hebt en daar nu al tegenop zit is dat misschien een juiste keus of...het uitleggen aan je huisarts en dat je wel gewoon bij hem blijft komen maar dat het misschien mogelijk is dat een verloskundige je bevalling doet maar dan heb je nog geen zekerheid en hij zal je idd misschien nog weleens vaker moet onderzoeken. Best lastig eigenlijk. Wat vervelend voor je dat je nare ervaringen hebt meegemaakt Kan me voorstellen dat je het dan soms wel moeilijk vind.
mamakitty, je moet gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt. En ook al heb je een aantal fijne gesprekken gehad met de arts, dat verplicht je niet bij hem te blijven tot de kleine zich aandient. Je kunt je situatie natuurlijk ook met hem bespreken, misschien kan je wel bij hem blijven en kan de vrouwelijke vk de inwendige dingen doen en de bevalling? Maar goed, dat is geheel jouw beslissing! Doe waar je je lekker bij voelt! Dat is het belangrijkste!
Tja das een moeilijke situatie mamakitty... Ik zou zeggen praat er met je huisarts over, hoe moeilijk dat waarschijnlijk ook zal zijn. Je weet nl ook niet wanneer je toch in het ziekenhuis moet bevallen wie er aan je bed zal staan... Hier in het zh hebben we nl veel mannelijke gyneacologen. Pff hopelijk heeft iemand anders een beter advies voor je, ik weet nie echt wat je het beste kunt doen. Ook omdat je nu al zoveel hebt besproken met je huisarts wat betreft je zwangerschap en bevalling en toch een goede band met hem hebt. Wil het echt niet dan moet je gewoon een vrouwelijke vk gaan zoeken. liefs
had daphne's berichtje nog niet gelezen maar ze heeft natuurlijk helemaal gelijk. Jij moet je er het lekkerst bijvoelen, dat is het allerbelangrijkst!
Ik ga eens proberen die verloskundige te bellen, kijken wat zij zegt.... Thanx meiden! Ik weet dat ik moet doen wat ik prettig vind, maar ik heb nu idd al zoveel met hem besproken etc.....dan voel je je toch ergens eenbeetje lullig naar hem toe...stom he..
Nou, gezien je verleden vind ik het helemaal niet stom hoor! Ik denk dat hij zich heel goed kan vinden in jouw verhaal en je met liefde overdraagt aan een vrouwelijke arts. Als hij je niet begrijpt dan zou ik helemaal weggaan bij hem. maar goed, zover is het nog lang niet! Gewoon even met hem kletsen!
Nou net met vk gebeld en ze komt volgende week dinsdag om 13:00 langs bij me. Heb uitgelegd en ze begreep me heel goed en ik ben super welkom bij hen! Ze werken trouwens met een systeem dat als je bevalling is begonnen dat er vaak eerst een huisarts komt kijken ('s nachts en weekenden), maar aangezien dat ook een man kan zijn, krijg ik hun directe mobiele nr, dat ik hun altijd zelf kan bellen dat ik nooit het risico loop op inwendige onderzoeken of bevalling met een man! Oh ik ben zoooo blij! Opgelucht!
@ Mamakitty Wat goed dat je heb gebeld. Je moet idd doen waar jij je goed bij voel. Het is jou zwangerschap en lichaam en dan moet je je wel goed voelen.
Thanx meiden. Ik ben zo blij dat ik toch gebeld heb! Nu de huisarts nog bellen.....hik er toch tegenaan...voel me ergens toch lullig naar hem......raar he...denk eigenlijk altijd eerst aan anderen en hoe zij zich (kunnen) voelen en dan aanmezelf...
Hallo meiden, hier niet zo goed nieuws. Echo was niet goed. Mijn vruchtje is nooit het stadium van cellen voorbij gekomen en heeft nooit enige hartactiviteit gehad. Ofwel een zogenaamde missed abortion want ik heb geen bloed gezien. Vrijdag hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor opnieuw een echo en een gesprek met de gyneacoloog over hoe verder te handelen. Helaas het is niet anders........... Ik hoop dat ik de laatste ben van de maart mama's die met dit nieuws moet komen.
Sterkte Pookie... Wat zijn er veel meiden die dat hebben eigenlijk...ik weet morgen of ik dat ook heb