Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ooh, wat een heerlijk gevoel....
    Alles is in orde, vandaag 10 weken en 5 dagen, zou dus op 7 maart uitgerekend zijn, nou ik laat de 11de lekker staan want er zijn er 4 van ons gezin op de 11de geboren....
    Ik ga ff iets plaatsen in mijn album 8)

:thumup:

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Kitty - Knap van je dat je gebeld hebt meid... Ik zou ook niet graag onder controle van mijn huisarts vallen... En dat terwijl ik echt wel gewend ben om door een man onder controle te staan tijdens een zwangerschap... Ook nog verschillende met al die gynaecologen hihih... Maar bij mijn huisarts... neee.. die is er voor de algemene dingen hoor hahahaha

Ik hoop voor je dat je een leuke verloskundige krijgt... en als je er opaan gesproken zou worden ... Het is toch niet persoonlijk bedoeld dat je toch liever kiest voor een vk.. Tis omdat je je er prettiger bij voelt... It can happen! ;))))

Over de nekplooimeting.. die is eigenlijk standaard ja.. omdat dat zo snel gedaan is tijdens een echo...

De combinatietest wordt niet vergoed door het ziekenfonds hoorde ik gisteren in zwolle en in emmen in het ziekenhuis... de bloedtest moet gedaan na 9 weken en voor 11 weken zwangerschap! De bloedtest kost een paar honderd euro!

Ik doe het nu zo: de nekplooimeting wordt standaard gedaan bij de 13 weken echo die ik krijg... Mocht die afwijkend zijn krijg ik alsnog bloedtesten.. die zijn dan medisch onderbouwd en worden dan dus wel vergoed...

Ik had het anders wel gedaan... want ik wil wel weten of er iets met het kindje is... Daarom vind ik een medische echo ook heeeeelemaaaaaaaaal niet erg....
    Niet dat ik het kindje laat weghalen... nee... om me er op te kunnen voorbereiden en het met de bevalling niet zo een schok is...
    Ik ben liever voorbereid en ingelezen zodat ik er al iets over weet dan dat ik "voor de leeuwen gegooid wordt" zeg maar...

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh wat leuk Majo...

Bij jou zie je al echt een neusje en een mondje! Super zeg... hiihiiih

4. Niet meer actief

Ja grappig hè, zei de gynacologe ook al.....

enne wat haar betreft kan de angelsounds geen kwaad...

Ze heeft alleen een echo gedaan, geen hartje laten horen (wel gezien) maar dat is niet erg, vanavond met de angelsound ;)

5. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Wow majo wat een mooi plaatje van die echo!

Goeiemorgen wish :D

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Majo, wat een mooie echo! Geweldig!

Wish, thanx! Volgens mij kost de combinatietest ons 135 euro.....

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeel grappig ja... Maar goed... je hebt een uitwendige echo gehad zo te zien... dus dan kan je dat ook allemaal wat beter zien als bij een inwendige echo he...
    Maar heeeeeeel erg leuk...

Medisch gezien kan een angelsound ook geen kwaad hoor Majo... Maar wat de meeste artsen zeggen... en daar zit wel wat in... Als je het hartje niet kan vinden zijn er heel veel vrouwen die dan gestressed raken... Dit is niet goed voor de baby... en er is meteen paniek waardoor er weer een extra bezoekje gebracht moet worden aan de gyn of aan de vk...
    Dus vandaar dat de meeste artsen het liever niet hebben... en ik kan daar wel inkomen moet ik eerlijk zeggen...

Wat een kost een angelsound eigenlijk? Ik weet wel dat je zo ook kunt huren...

@Dancinglady - Goedemorgen meid! ;)

8. Niet meer actief

Dank jullie wel, ik hoop voor de anderen ook een geweldige echo!

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wish, ik heb 32,50 betaald via internet en er zat van die gel bij gratis. Kwam nog 5 euro nog wat bij aan verzenkosten, kwam in totaal uit op 38,05 euro.

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik verveelde me vanmorgen... Vriendinnen zijn aan het werk... buren zijn aan het werk... En tja... dan zit ik hier maar alleen te staren...

Dus ben even plantjes voor in huis en voor in de tuin wezen halen... ;)

kMoet vanmiddag de rest nog even halen... Ik wil nl. graag wat lampepoetsgras erbij in de tuin... Vind ik zo sjiek lijken hihihih... En die had de eigenaar net in de auto staan van de veiling... maar hij was nog niet terug.. hihi
    Ik moest ook de honden van mijn vriendin uitlaten...dus ik kon er niet op wachten.. Dus vanmiddag nog een keer...

Verder een japanse esdoorn (die ook rood blijft! hihiih) Ik had er een die groen werd en dat vond ik niet mooi... die is dood gegaan helaas...
    2 nieuwe klimopjes voor bij een plant in.. 2 nieuwe planten voor het raam... een nieuwe pot met planten voor op de tafel en 2 nieuwe planten voor op de grond...
    Oooh en last but not least... 3 kleine vetplantjes voor bij mijn dochter op haar kamer voor het raam... Ze is zooo gek op bloemen en planten ;)

Ik heb weer genoeg gekocht geloof ik hahahaha...

11. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    :pale: uhh, vraagje... Ik heb sinds vanmorgen allemaal kleine rode vlekjes op m'n gezicht, bij mijn ogen en wangen :confused: is dit normaal? Ik heb de huisarts gebeld, maar zij vindt dat ik het even moet afwachten. "In de zwangerschap komen meer rare dingen voor" Ik heb toen ik jong was rode hond gehad, ben er volgens mij ook (standaard) voor ingeënt, dus dat kan het niet zijn. Het zit ook alleen op mijn gezicht, maar het ziet er wel freaky uit :(

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh das niet duur zeg... Valt me mee...

En heb je dan genoeg gel voor de hele zwangerschap? ;)
    Want die gel schijnt ook niet goedkoop te zijn ;)

Waar heb je hem besteld dan... als ik vragen mag?

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Kan heel goed van de zwangerschap komen hoor Princess...

Ben je veel in de zon geweest de afgelopen weken? Het kunnen ook een soort warmtebultjes zijn... ofzo...

14. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Nog even wat nieuws van deze kant...

We hebben het huis van onze dromen gevonden! Het is zo mooi. Een hoekhuis, met een grote tuin en mooie ruime slaapkamers, een grote keuken. Aan de voorkant veel parkeergelegenheid en het mooiste van allemaal: een groot grasvel met speeltuin voor de deur, vanuit de woonkamer kan je kinderen zien spelen. Heerlijk :D
    We hebben een bod gedaan en horen vandaag of het geaccepteerd wordt.
    Ik ben al helemaal verliefd op dit huis.

We wonen nu in een absoluut niet kindvriendelijke buurt, dat is de reden dat we wilden verhuizen en als we dan hier zouden kunnen gaan wonen...
    Ik droom al helemaal weg!

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn dochter heeft mij gister getekend. Ze zei : "en dit is je dikke buik waar de baby in zit" haha zo lief!

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wish, leuk joh!

Princess, zegt mij niets.......maar kan de huisarts er niet ff naar kijken?

17. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Aaaah wat een leuke tekening mamakitty!

Wish die japanse esdoorns zijn mooi he! Wij hebben er ook 2.

Princes hopelijk is het niets ergs. Ik heb zelf wel veel pukkeltjes die rood zijn, maar da's misschien wat anders dan wat jij hebt...

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Volgens mij heb ik wel genoeg whoehahahaha

http://www.voshealthshop.nl/N_frame.htm ... t_122.html

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749