Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

@sofieke - de moeheid die je hebt nu is het gevolg van het harde werken dat je lichaam nu moet doen voor je zwangerschap. Er gebeurt ontzettend veel in je lichaam en daar moet je aan wennen... Zo stroomt er meer bloed door je lichaam en adem je ook sneller... al merk je daar niets van...

Het zal vanzelf beter worden... het tweede trimester is meestal het trimester waarin een zwangere zich het best voelt!

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

En wat eten betreft... iemand had het gisteren over tomatensoep... hmmm dat vind ik ook wel heeeel erg lekker nu ;)

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Das idd balen sofieke... maar ik zou dus nooit over de vraagprijs bieden... dat vind ik een beetje dom eigenlijk hahhaha...

4. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Niet alleen tomatensoep! Gewoon tomaten in het algemeen!
    Mmmmm, mijn moeder kwam gisteren langs met verse tomaten uit de tuin van mijn opa! Heerlijk... ik eet ze gewoon als fruit! Even goed wassen en lekker in bijten!

Pannekoeken, dat zal nog wel komen. Vanaf 20 weken at ik die dingen bij mijn dochter echt gewoon iedere dag. Samen met liters appelsap! En dan vraag ik mij af waarom dochterlief daar nu zo gek op is! ;)

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    haha, ja Kamiel heeft dat met kaasjes en dingen met knoflook. Had ik tijdens zijn zwangerschap veel gegeten...

Enne, tomaten, die was ik vergeten. Maar die vind ik nu ook inderdaad wel heel lekker. Terwijl ik ze voor mijn zwangerschap echt niet lekker vond (alleen ketchup).

6. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Daphne, hoe oud is Kamiel nu? Geef jij hem al dingen met knoflook?
    Ik heb gisteren voor de eerste keer Paulien eens sperzieboontjes gegeven zoals wij die eten. En ze vond het echt heerlijk! Alleen ze is natuurlijk nog net geen 11 maanden dus vraag me af of dat al wel goed is. Ach, dinsdag nog eens naar het CB dus zal het daar wel horen!

7. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Kamiel is van 9 januari, dus nu ruim 1,5. Maar hij at al knoflookolijven met 1 jaar! En kruidenkaas en brie, etc. Hij krijgt er niet veel van hoor, gewoon klein stukje, of kaas op zijn boterham.
    Kamiel is geen snoeperd, hij vindt alleen chocola wel lekker. Maar slagroom spuugt hij uit, bij ijs zitten zijn lipjes stevig op elkaar en schuimpjes spuugt hij ook uit. Dropjes gaat wel, maar ligt aan wat voor. Dus, wat dat betreft precies zijn ouders (we zijn allebei geen zoetkauwen, des te meer zoutekauwen!). Kamiel is wel gek op worst, kaas en alles wat maar in de categorie zout valt! Hij eet ook sperziebonen maar dan wel met pindasaus eraan! hahaha.
    Ach, weet je, hij is geen dikkie (net 10 kilo) en een kleine drukke uk dus ik maak me er niet druk om als hij een stukje pizza krijgt of samen met ons toastjes kaas en worst eet. :)

Enne, gewoon dingetjes proberen hoor, kan best bij 11 maanden volgens mij.

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Zo tomaten lust ik niet ;)
    Alleen de tomatensoep ben ik heeeeelemaal wous van...

Paprika's en watermeloen vind ik nu ook lekker... en appels... hmmm

Er is toch al meer waar ik nu op verzot ben hahahah... Ik probeer het wel te matigen trouwens...

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Af en toe wat lekkere dingen kan toch ook geen kwaad dames...?
    Vinden wij ook lekker ;)

Zolang je kind er tegen kan... er dus goed op reageert... en niet te dik wordt...
    Niks aan het handje volgens mij...

10. pippilotte

pippilotte Actief lid

Gaat lekker helemaal nergens over, maar ik zat een beetje te rommelen op het internet...
    Kom ik uit bij gewoontes en bijgeloof uit andere culturen.
    Voor alle dames die misselijk zijn........

Mexico: Als je erg misselijk bent tijdens de zwangerschap, zal je kind geboren worden met een volle bos haar. Is die misselijkheid toch nog ergens goed voor….!

:)

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hihihih... wordt die van mij dan kaal geboren?!

Met mijn dochter was ik nl. ontzettend misselijk... en nu ook wel... maar lang niet zo als bij mijn dochter... ;)

Arm kindje... ;)

12. pippilotte

pippilotte Actief lid

Met kaal geboren worden is ook niks mis hoor!
    Mijn zoon werd kaal geboren en bleef kaal tot ie 14 maanden was.
    En nu.... nu heeft ie de mooiste bos krullen die iemand ooit gezien heeft :D

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Weet ik hoor... ik ben zelf ook kaal geboren.. zie je nu niets meer van ;)

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mijn kids waren allebei hartstikke kaal! Bij mijn dochter begon er zelfs met 2 jaar pas iets te groeien. En nou hebben ze prachtig haar! Met name mijn dochter! (Zie foto in mijn album ;) )

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Je dochter heeft zeker een mooie bos haar nu! ;)

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    *TROTS*

17. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook eentje met een 'kale' dochter! Hoewel, het begint nu stilaan te groeien maar staat nog zo dun! Ach, kunnen er ook geen knopen in komen!
    Hoop wel dat ze tegen volgend jaar december een leuke bos haar heeft want dan gaan wij trouwen en zou het wel leuk vinden moest ze dan ook iets moois in haar haar kunnen doen.

18. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Oh en ze mag van mij ook alles proeven hoor! Mijn vraag was niet echt uit het idee van ze wordt er dik van maar eerder het idee van mogen ze al wel alles eten met 11 maanden. Onze sperzieboontjes van gisteren waren toch echt met peper, zout en een uitje. Ze vond het geweldig, maar was niet gerust in dat uitje en de kruiden.
    Maar goed, ze heeft er geen last van! Is nog steeds haar vrolijke zelf dus haar darmen zullen er wel tegenkunnen.

19. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Wish dat was ik met die tomatensoep ;) Ik eet nu bijna elke dag soep hihihi :D Heerlijk
    Watermeloen en appels gaan er inderdaad ook goed in.

Mamakitty en snoopy wat een geweldige verhalen dat jullie de hartjes hebben gehoord. Ik weet nog niet of ik een angelsound ga kopen, ik probeer een beetje op de financien te letten nu we misschien gaan verhuizen :( Maar een vriendin heeft er 1, dus ik ga in elk geval bij haar thuis een keer testen.

Mimu en Ilona, geweldig dat jullie goede echo's hadden!

Mamakitty ik duim voor een goede sollicitatie en dat je vriend de baan krijgt!

Tezzz jouw kinderen hebben inderdaad mooi haar!

Gisteren had princess het over vreemde vlekjes. Ik heb verder op het forum gezocht of ze nog een vraag had gepost, maar ik kon niets vinden. Ik heb namelijk zelf ook een rare rode vlek. Aan de onderkant van mijn borst. Het jeukt als een muggenbult, maar het is ongeveer 1 cm groot.
    Ik vraag me af of het komt door de zwangerschap, maar het lijkt ook wel op een steek van een beest ofzo...

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Wat ik met mijn dochter deed met het haar... en mijn moeder deed het ook met mij... In het begin kort houden... en dan na een tijdje geleidelijk laten groeien als je het lang wilt hebben...

Ik heb nu een volle bos haar... mijn dochter ook...
    De kinderen van mijn nicht hebben dun haar en geen dikke bos... Mijn nicht heeft het meteen laten groeien...

Ze zeggen dat het bakerpraatjes zijn... maar de kapper waar ik vroeger heen ging te knippen was er van overtuigd en ik ook door mijn eigen ervaringen..

Deel Deze Pagina