@Bellnoor Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij gaan volgende week als de eerste echo goed is tegen mijn ouders vertellen dat ik zwanger ben, en ik denk dat ik 2 spenen koop, 1 met I love Opa en 1 met I love Oma, en mss nog een boekje erbij van nijntje en opa en oma pluis, of iets met de echo, in een lijstje en dan inpakken...
@Bellnoor: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom! @Wishgirl: meid ik ben nog iedere dag misselijk. De laatste dagen ook al hoofdpijn erbij. Maar volgens de VK kan het nog duren tot de 14-16e week. En ik maar denken dat ik er nu bij de magische 12 weken wel vanaf zou zijn. NOT! @Alle meiden die vandaag 12 weken zijn. VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE 12 WEKEN MIJLPAAL! @iedereen die vandaag naar de VK moet al dan niet voor een echo! veel suc6 en plezier. Vraagje: de VK zei tegen mij verleden week dat ik nu kon stoppen met het innemen van de foliumzuur. Ik slikte die VSM mama zwangerschapvitaminen. Ik ben niet zo'n slikker maar heb het netjes volgehouden. Nu slik ik ze niet meer. Doen jullie dat nu ook niet meer?
@Klavertje - Nou idd.. ik probeerde vanmorgen terug te halen hoe lang het ook weer bij mijn dochter geduurd heeft.. maar ik weet het eigenlijk niet meer... Eigenlijk is dat wel een goed teken Wat betreft de UWV: Het is opgelost! Ik is blij! Heb ze wel even goed laten weten dat ik het er niet mee eens ben hoe ze mensen daar behandelen... Overigens... ik ben nu wel zo blij.. maar eerst zien of het geld ook echt op mijn rekening komt te staan ja of nee
@Klavertje, ik slik de multivitaminen van de etos, etos zwanger zijn en ik vroeg aan mijn verloskundige wanneer ik daarmee kon stoppen maar zij adviseerde om het gewoon de gehele zwangerschap te slikken. Foliumzuur mag je inderdaad mee stoppen maar foliumzuur kan nooit kwaad.
Nou, het lijkt wel mijn verhaal... Bij de 1e zei ik ook, dit doe ik nooit meer, en heb dat ook 3 jaar volgehouden. Mijn vriend wilde heel graag nog een 2e en voor ons kleine mannetje zou het ook goed zijn, dus gingen we er nog maar een keer voor... Maar dit is echt de laatste keer. Misschien moeten we het samen ergens op schrijven, en elkaar er flink aan blijven herinneren! @ bellenoor Wij hebben kleine contactadvertenties gemaakt en die in een leuk kaartje van Anne Geddes geplakt. In de advertentie waren we op zoek naar een leuke opa en oma ( beetje met persoonlijke dingen opgeleukt, ene oma woont aan zee, de ander heeft een boot en een grote tuin...) Nou, we wisten precies wanneer de postbode was geweest
Goedemorgen ladies! @Borsatofan; bij mij werd de misselijkheid minder ná 4-5 dagen, ben er nog niet helemaal vanaf, maar voel me iig niet continue meer misselijk en heb weer eetlust. Homeopatie duurt altijd even voordat het werkt, het werkt geloof ik pas optimaal ná 2 weken. Nog even volhouden dus! @Happytogether; ik heb ze bij de drogist gehaald. Het kruidvat bij ons in het dorp had het niet (is maar een heel klein kruidvatje ), maar de drogist verderop wel. Je kan ze evt. ook bij de apotheek halen. @Dreamerfly; Wij willen ook heel graag weten wat het gaat worden! Ik wil het alleen wel voor de rest geheim houden. Een collega van mij was zwanger en zij had het geslacht én de naam al verteld, ik persoonlijk vond het toen een beetje een domper toen de baby geboren was. Het was zo van "en hoe is het met Zoé" ipv "en wat is het geworden en hoe heet ze?". Maar goed, ieder voor zich natuurlijk, zij vond het wel fijn dat iedereen het wist. @Bellnoor; wij waren 1 maand getrouwd en dat zijn we gaan vieren met een etentje, na het eten zijn we naar beide ouders gereden om te vertellen dat we niet alleen 1 maand zijn getrouwd, maar ook 1 maand zwanger zijn Hihi, onze baby is gemaakt op de huwelijksreis "Made in Thailand" @Klavertje; ik slik ook een multivitamine, maar ik blijf er voorlopig wel mee doorgaan, ik moet sowieso nog wel even, maar wil er ook mee door blijven gaan. Door de misselijkheid heb ik de afgelopen weken onvoldoende voedingstoffen binnengehad en met zo'n pil weet je iig zeker dat je alles binnenkrijgt wat nodig is. @Wishgirl; Gelukkig meid, ben helemaal blij voor je!
Hallootjes, Hier is de kraamzorg nu ook geregeld... Vanmiddag even een bezoekje brengen aan de ha. Verder (ondanks misselijkheid en in de nacht spoken) alles goed met jullie?
Ja! Ik ben vandaag 12 weken zwanger! 1e mijlpaal bereikt! Ben zo happy!!! *al weet ik natuurlijk dat er nog vanalles kan gebeuren, maar mijlpaal nr 1 hebben we binnen * Andere ladies die nu 12 weken zijn ook gefeliciteerd!
Dancinglady, gefeliciteerd met jullie huis! super! Bellnoor, welkom en gefeli! Ik slik zwangerschaps vitamines van de DA drogist. En blijf ze slikken tot de baby er is. Heb ik bij mijn dochter ook zo gedaan en dat voelde goed. Zo wist ik dat ze altijd kreeg wat ze nodig had en voelde ik me niet schuldig als ik een keer geen gezond eten binnen kreeg maar fastfood ofzo...
Hey meiden, Ben net terug van een heerlijk weekendje weg. Ben weer helemaal uitgerust Heb afgelopen donderdag een echo gehad... na een meting bleek dat ik op dat moment 6 weken en 5 dagen zwanger was (ipv de oorspronkelijke 9 weken en 1 dag). Maar goed, dat kan de pret niet drukken, want de hartslag was mooi! (heb een echo foto in mijn album toegevoegd) Als de groei in dit tempo doorgaat, ben ik officieel geen maart mama meer, maar een april mama. Voor de zekerheid wacht ik de echo bij de gyn nog even af.
Wij (ik, mijn man en de beeb) hebben een heerlijke vakantie gehad. We zijn met onze sloep gaan varen. Van Aalsmeer, via Gouda, naar IJsselstein, Vreeswijk en zo door naar Gorinchem. We hebben maar 1 dag echt slecht weer gehad. Verder veel zon gezien. Later kregen we zelfs een bericht van mijn schoonouders om naar huis te komen ivm het slechte weer...... echter hadden wij geen idee waar ze het over hadden, wij hadden echter strak blauwe luchten al een paar dagen. Toen bleek dat het hier in het westen toch wel slecht was (storm /regen / onweer). Uiteindelijk zijn we nu zo'n dag of 12 weggeweest! Heerlijk was het!
Mouse, nou gelukkig is alles wel goed dan he..maar was zeker wel schrikken dat je korter zwanger bent of nie? Jacky..lekker meid! Heerlijk hoor!
Ik ga naar het ziekenhuis (oogarts) met dochterlief nu.....tot vanaaf (blijf bij mijn ouders eten ook).
Jeetje mouse, dat was vast even schrikken..... Is er eventueel een reden voor deze 'achterstand'? heb je misschien ook pas heel laat positief getest? Bij mijn eerste echo week de zwagerschapsduur ook af van hetgeen ikzelf dacht, dat was echter maar 4 dagen. Nu mag ik morgen nog een keer voor de echo om de defenitieve zwangerschapsduur vast te stellen! Ik ben direct na het stoppen met de pil zwanger geworden en heb dus geen idee van mijn cyclus..... vandaar!
Bedankt voor de felicitaties van ons nieuwe huis. Het ligt eraan of we ons eigen huis snel kunnen verkopen hoe snel we daar gaan wonen. Zolang we hier wonen hebben we meer kans om het te verkopen en de sleutel krijgen we zo laat omdat we anders een aantal maanden dubbele hypotheek moeten betalen. Maar als ons huis eerder verkocht wordt, dan krijgen we de sleutel eerder en kunnen we al eerder verhuizen, dat is geen probleem. Dus het is spannend allemaal. Als we in februari pas de sleutel krijgen blijven we waarschijnlijk tot na de bevalling in ons oude huis wonen, tenzij ik me extreem goed voel, maar dat bekijken we dan pas. Radna, ik wil niet thuis bevallen denk ik. En we verhuizen naar een dorpje hiernaast, dus het ziekenhuis en de verloskundige blijft hoe dan ook hetzelfde. Wish ik ben blij dat alles bij het UWV is opgelost. Betekent dit dat je er financieel niet op achteruit gaat? Of misschien maar heel weinig? Hopelijk staat het geld snel op je rekening en hoef je je er niet druk om te maken. Mamakitty en Snoopy gefeliciteerd met de 12 weken! Dreamerfly, ik wil wel weten of het een jongen of een meisje wordt, maar mijn man niet. En als ik het weet zonder hem erbij kan ik toch mijn mond niet houden. Dus misschien weten wij het straks niet, maar ik probeer mijn man nog over te halen Jacky, mooi dat je een fijne vakantie hebt gehad! Wij vertellen inmiddels aan iedereen dat ik zwanger ben. Ik kon het toch niet voor me houden. Bovendien kwamen er steeds vage kennissen naar me toe met de vraag "ben je zwanger?". Stel nou dat ik gewoon dik zou zijn geworden, dat vraag je toch niet?! Maar gelukkig is het inderdaad zo en kan ik er ook wel om lachen. Wat zijn sommigen creatief met het vertellen van het grote nieuws zeg! Wij zeiden: ik heb nog groot nieuws, ik ben zwanger. En mijn man brengt het soms nog minder tactvol, zoals: we hebben straks wel jullie hulp nodig met verhuizen, want mijn vrouw zal niet veel kunnen doen... Bellnoor welkom hier! Mouse ik ben blij dat je een fijn weekendje weg hebt gehad. Jammer dat je nog niet zo ver bent met de zwangerschap als je dacht, maar ik ben blij dat alles toch goed is.
Meiden! Vraag: Ik voelde me rond 10 uur heel misselijk ineens, ontzettend veel steken in mijn buik en veel overgeven (sorry voor de details ) Ik ben zo bang dat er iets is met de baby.. weet iemand wat dit is? Liefs
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Mijn verloskundige zegt als je misselijk of moe bent is dat een teken dat alles goed is met de baby. Als er iets mis zou zijn zijn die kwaaltjes meestal over. Verder heb ik ook wel eens rare steken in mijn buik en ik heb er hier al vaker over gelezen. Ik denk dat het bandenpijn is ofzo. Probeer gewoon even rustig aan te doen en dan komt het goed. *Knuffel*
Ik denk ook niet dat het kwaad kan hoor meid, misselijk en overgeven hoort erbij en kun je ook krijgen als je daar verder nog geen last van hebt gehad. En die steken zijn het oprekken van je baarmoeder en banden etc. ook iets wat er zeker bij hoort en waar je je niet druk over hoeft te maken!
@Mouse, wel even schrikken mss dat je minder ver bent dan je dacht, maar inderdaad als alles goed is, is dat natuurlijk het belangrijkste! Een mooi kloppend hartje is al een hele geruststelling natuurlijk! @Jacky78, heerlijk klinkt jouw vakantie, zo te horen erg genoten! @Mamakitty en Snoopy Gefeliciteerd met deze mijlpaal, een heerlijk gevoel lijkt me dat! @Wish, gelukkig een oplossing! Hopelijk snel je geld ook binnen, zodat je je geen zorgen meer hoeft te maken. @Dancinglady Nog gefeliciteerd met je nieuwe huis, wat heerlijk zeg. En lekker dat het dichtbij is, zodat je niet van vk en ha hoeft te wisselen.