Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Mag ik er ook bij op de lijst voor 2 maart eerste kindje en ik ben 23 jaar.

@limmeke probeer inderdaad rustig te doen is alleen maar goed voor de baby. Vertrouw op de vk die zegt geen bloed is goed het blijft lastig maar door te piekeren heb je niet eerder zekerheid.

2. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    ff nog snel een vraagje voordat ik hier afsluit (19:30 en ik zit nog op mijn werk! :confused: ).
    Leggen jullie je kleintje uit dat er een kindje aankomt? Waarom wel of waarom niet en hoe dan? En wanneer dan? :rolleyes:

Ik wil Kamiel wel uitleggen dat er een brusje aankomt. Als er bijvoorbeeld een baby op tv is en hij kijkt dan zeg ik wel dat er ook een in mijn buik zit, maar verder niks. Wil het wel wat duidelijker maken als ik echt een buik krijg. Hoe doen jullie dat?

3. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    @daphne1980 Ik zal het zeker vertellen (heb nog geen kinderen ben wel pedagogisch medewerkster) alleen hoeft dat nu nog niet weet niet hoe oud Kamiel is maar dan heb je het risico dat hij het verteld aan iedereen. En het vertellen kan op zoveel manieren, je hebt er leuke boekjes over, films maar ook gewoon veel met hem erover praten helpt al veel ze snappen al best veel hoor als merken wij dat niet.

4. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    Tips voor boeken:

Hallo baby! - Van carry slee
    De buitelende baby in mama’s buik - Thomas Svensson

5. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    Ik heb het stiekeme geluk dat de juf van mijn zoontje zwanger is dus die heeft alle voorlichtingen al gegeven
    en de kleine praat er hier veel over en heeft het er ook vaak over dat hij een broertje of een zusje wilt
    maar zolang ik het nog kan weren vertel ik hem nog niks
    ten eerste omdat het nog te vroeg is en ten tweede dat ik geen zin heb om 8 maanden lang elke dag aan te moeten horen hoelang het nog gaat duren
    dus als we een maand of 3 verder zijn dan zal ik het wel moeten vertellen maar zolang het nog niet hoeft doe ik het niet
    en owja mijn zoontje is 5

6. broddels

broddels Lid

30 jun 2008
    51
    0
    0
    Leerkracht
    @Limmeke: wat vervelend dat je geen goed gevoel hebt vandaag.
    Je moet maar denken dat een vage streep ook een streep is. De test zou deze streep niet geven als er geen HCG in jouw bloed zit.
    Ik snap dat je nu heel onzeker bent, maar probeer rustig te blijven voor jezelf, maar ook voor jouw kind.
    De verloskundige zal hier vast veel ervaring mee hebben en wacht maar het eerste bezoek af. Je hebt nu alleen maar een gevoel, maar niets wat er opduidt dat het mis is.
    Ik ga voor je duimen dat het goed is. Ik ben zelf ook heel bang dat het niet goed kan gaan. Ik ben zo lang bezig geweest om in verwachting te raken, dat ik daardoor extra onzeker ben geworden. Toch probeer ik dat los te laten en te genieten van de zwangerschap. Helaas horen daar ook een slechtere conditie en misselijkheid ook bij :(

@ Daphne: Ik zou nog even wachten met het vertellen tegen jouw kind. Ik sta voor de klas en heb de ervaring dat de kinderen altijd alles vertellen, zeker in de kleuterfase. Zij zijn dan zo geintregeerd door het baby'tje in mama haar buik, dat zij daardoor aan iedereen gaan vragen of zij zwanger zijn. Pas als iedereen het mag weten zou ik het vertellen. Het zal nog erg abstract zijn voor hem, maar hij zal het vast prachtig vinden. Er zijn inderdaad leuke boekjes zoals ik hierboven heb gelezen.
    Succes ermee ;)

Liefs Broddels

7. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Hoe de verzekeing hier is moet ik nog uitvinden. Wat ik wel weet is dat je maar 1 echo krijgt gedurende je hele zwangerschap om te zien of het hartje klopt en of het er misschien meer zijn. Behalve als je een tweeling krijgt of je zwangerschap is risicovol krijg je dus maar een echo. Thats it....
    Ik weet dus ook nog niet wat ik vergoed krijg.
    Mijn man is Amerikaan, zodoende dat ik hier woon. Iemand moest verhuizen he... lol

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik begrijp gewoon niet dat mijn test nu ineens zo vaag is.. echt vaag zelfs. Ja, een streepje krijg je alleen met dat HCG hormoon, maar als streepje steeds vager wordt kan het zijn dat het al fout is gegaan binnen in mij?

Ik kan gewoon niet meer dan nu afwachten hoe of wat..

Mochten jullie trouwens gegil horen, dan heb ik hier thuis iemand een knal tussen zijn ... gegeven.. die komt thuis, ik vertel hem dit.. krijg ik zon reactie.. "tja, kan gebeuren" pfff.. lekker meelevend is die weer.. zo troostend.. aaarg.

jullie zijn wel allemaal lief trouwens :)

9. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Limmeke: Een virtuele hug vanaf hier! Kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt! Het kan natuurlijk ook aan de test liggen...Zolang je een streep hebt is er HCG aanwezig en ben je zwanger. En vwb jouw partner....ben er nog steeds van overtuigd dat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus;)

Leuk om te lezen dat de lijst zo snel groeit! Wat een mama`s!

Heb vanavond ook nog een keer een digitale test gedaan. Wilde het voor mezelf 100% zeker weten en met grote letters stond er ZWANGER...Ben zo blij! Nu maar wachten op de klachten...haha liever niet eigenlijk. Voel me prima, ben alleen erg moe. Gelukkig absoluut niet misselijk enzo. Heb ik vorige zwschap ook niet gehad, alleen erg maagzuur vanaf 15 weken.

10. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik heb net het ziekenhuis aan de telefoon gehad voor de uitslag van mijn bloed test. Nog maar eens een bevestiging dat we een baby verwachten want de mevrouw zei: You are going to have a baby.
    Ik kan het niet vaak genoeg horen... zou willen dat ik nog meer testen in huis had zodat ik elke dag (of 2 dagen) kon testen gewoon omdat het zoooo leuk is...
    Omdat ik een medisch verleden heb kan ik MORGEN al om 9u komen voor onderzoek. Nu weet ik niet of ze ook een echo gaan maken.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Limmeke ik herken het, bij mij begonnen mijn miskramen op die manier.
    Hopelijk blijft je ukkie gewoon zitten!
    Om die reden, ben ik nog steeds aan het testen :oops: maar je maakt jezelf er ook helemaal gek mee.
    *knuf*

12. jojo82

jojo82 Actief lid

5 jun 2008
    314
    0
    0
    Hey meiden,

Mag ik mee kletsen hier?

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hi Jojo, proficiat :) en jij ook lyn!

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gefeliciteerd Jojo, ik zie dat we gelijk lopen! :D

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Gefeliciteerd nieuwelingen hier!

Ik ben om 19.00 uur in bed gaan liggen.. kwas kapot... En ik heb heeeeerlijk geslapen!

***LIJSTVRAAGJE***
    Ik had al eerder een vraagje hierover gesteld... maar hier is niet op gereageerd... overheen gelezen denk ik...

Ik vind zelf nl. de lijst nogal onduidelijk... en dit bedoel ik niet ten nadele van de maakster! Echt niet...
    Maar als ik naar de lijst kijk die ze bij de Juli 2008 mama's deel 2 hebben dan vind ik die zo mooi en overzichtelijk...! En echt alles staat erop...

Ook wordt hij door 1 persoon bijgehouden, nl. Veraatje, wat het allemaal ook veel overzichterlijker maakt.

Zouden jullie eens naar de lijst willen kijken en dan willen aangeven of het ook iets is voor bij ons op die manier?

Wat vinden jullie ervan?

16. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    wil graag me oordeel geven maar weet je ook welke pagina daar die lijst staat? heb al een paar pagina;s gekeken maar nog niet zien staan?

17. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    Ja het lijkt mij ook zinvoller, het wordt nu zon warboel... Maar wie o wie wil dit bij gaan houden en kan vaak online zijn? Ik heb nu vakantie en ben veel op internet maar moet volgende week weer aan het werk.... Ik heb nog niet gekeken naar de lijst die je bedoelt zalk ik ook nog ff doen.

xx

oja, ik zal ook nog even kijken naar het online dagboek, is ook een leuk idee!

18. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    Zeker weten! :D Gefeli!

19. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
  20. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    He zwangere meiden, gefeliciteerd allemaal he! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen! hihi

Mijn zoontje is trouwens 1,5. Dus zoveel zal hij nog niet doorvertellen! Al praat hij je snel na! Ben benieuwd wanneer hij baby gaat zeggen! hahaha. Maar, daarom wil ik ook pas echt aandacht eraan geven als je mn buikje ziet. Dan kan ik het aanwijzen en het met een boekje duidelijk maken. Bedankt voor de berichtjes! Leuk om te lezen (zeker van die juffen die al wat voorwerk doen ;) )

@Wishgirl, ik zal eens gaan kijken bij die andere meiden wat voor lijst ze hebben. Ben zo terug!....

Deel Deze Pagina