Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het kraampakket daar zit inderdaad alles in voor een thuisbevalling. Tot maandverband tot zeiltjes voor op je bed. Ook zit er wat in voor de baby.

Dus eigenlijk alles wat je nodig hebt voor een thuisbevalling, en de eerste week. Tenminste bij mij zat dat er wel in.

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Meid meid,
    hoevaak ben ik nu al bang geweest?
    En................VOOR NIETS!
    Echt zonde van mijn tijd en ik laat me niet meer gek maken!
    Doe jij dat ook niet!
    Dat je minder misselijk bent, is alleen maar een goed teken en heerlijk voor jezelf!
    is ook normaal rond deze periode trouwens, je bent immers bijna 12 weken en je placenta gaat nu alles overnemen he.....dus hormonen smelten als sneeuw voor de zon ;)
    Dus probeer te genieten! Alles is vast goed! Echt!
    *dikke knuff*

3. nouk26

nouk26 Lid

22 aug 2008
    8
    0
    0
    Als alles goed is/gaat zal ik ook een maart-mama worden :) !

Liefs, Nouk

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    snoopy: check de site cutitout echt goedkoop!

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hey bedankt voor de tip ik ga meteen kijken!

Wat is het hier trouwens rustig zeg.

Nog steeds geen klavertje nieuws?

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ben ook benieuwd naar Klavertje!

Ik heb vandaag nieuwe buik pics gemaakt!
    Staat in album! :D

7. yvonnee

yvonnee Lid

18 feb 2008
    67
    0
    0
    Zo! Dat is al een aardige buik Bamjolan. :D

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    zoo dat is zeker al een aardig buikje! mooi hoor :D Daar is mijn 12 weken buikfoto niets bij haha, naja zal nog wel komen.

9. Wat een rust hier!
    Ik dacht ik moet nog heel veel pagina`s bijlezen maar dat dus helemaal niet.

Welkom Nouk26, leuk weer een maart mama!

Wat drinken jullie nou tijdens de zwangerschap? Ik kan op dit moment bijvoorbeeld alleen water hebben. Frisdrank, en sapjes gaan er bij mij niet in. Terwijl ik 2 weken terug alleen maar sinas kon drinken.
    Heeft er iemand nog tips qua drinken?

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik drink water met wat roosvicee erin. Lekker!

11. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Heb gisteren nog een extra echo gehad omdat ik helemaal niet lekker was en erg onzeker.

Omdat er een VK aanwezig was die de cursus Echografie aan het leren was kreeg ik deze keer een echo.
    Had mijn moeder deze keer ook meegenomen.
    De reden dat ik zo'n last had van mijn buik is omdat de baby deze week een groeispurt heeft doorgemaakt van 4,5 mm verleden week naar 7mm deze week. Door dat harde groeien van de baby en de baarmoeder kon mijn lichaam het ff niet bijhouden en werkte het een beetje tegen.
    Die erge misselijkheid komt gewoon door de hormonen. Ik neem nu weer Emesefene in.
    Verder heeft ze dus met de echo gekeken. De baby was erg aan het draaien en aan het springen (zoals zij dat noemde) erg leuk, het ruggegraatje gezien, de ribbetjes en natuurlijk de armpjes/beentjes en het hoofdje.
    Oja en natuurlijk het hartje wat weer mooi kloptte.

Mijn moeder zag het eerder dan ik, zal wel moeders zijn hihi.

Het was een zeer actief kindje zei ze. Maken we ons absoluut geen zorgen om.
    Ik heb nog naar de uitslag van het bloedonderzoek van verleden week gevraagd en dat was ok.
    Heb een prima ijzergehalte, geen HIV, geen Herpes of Chlamydia. Geen suikeroverschot, bloedgroep bepaald maar dat wist ik al, geen Rhesus negatief in het bloed. Bloeddruk nog steeds prima 115/75.
    Dus WE zijn zo gezond als een vis. Mag me niet meer zorgen maken.

Gisterenavond om 20.00 uur naar bed gegaan. Was erg moe en misselijk. Heeft wel geholpen denk ik want voel me nu prima :)

Ik ga zo ff jullie berichtjes doorlezen..

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik drink Wicky, appelsap, melk, koffie, water.
    Ik beperk mn koffie wel hoor, ik ben normaal echt een flinke koffie leut.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Klavertje, zo wat een groeispeurtje!
    Gelukkig is alles goed!

14. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Gelukkig goed nieuws Klavertje :D Gefeliciteerd en nu geen zorgen meer maken hè ;)

@minnie83; ik kan water ook het beste verdragen, maar drink ook nog graag melk (alleen niet 's ochtends omdat ik dan bijna standaard moet overgegeven en dat is echt supergoor met melk :pale:)

@Bamjolan; WOW wat een buik al zeg! Hihi, weet je zeker dat het er geen 2 zijn :p

@Nouk26; Welkom op dit gezellige forum!

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha het is er 100% 1! :D
    De vk heeft er donderdag nog naar gekeken :D

Bij mijn tweede dochter was ik veel boller, heb die foto's ook ergens online staan...moet ff kijken waar ik ze gezet heb haha

16. Luna98

Luna98 Nieuw lid

12 aug 2008
    3
    0
    0
    Allround medewerker
    Amsterdam
    Dag blije maart mama's

Ik ben 28 maart 2009 uitgerekend. Dat wordt voor mij een drukke maand.Ik ben zelf 25 maart jarig en mijn dochter 12 maart...

Ik heb veel last van mijn buik, lig elke avond wel met een warme kruik in bed. Ook is mijn buik erg opgezet (lijkt op een beginnend buikje) terwijl ik pas 9 wkn ben. Maar ik moet dinsdag voor de 1e keer naar de vk, dus dan kan ik al mijn vragen kwijt...EINDELIJK!

Ben erg benieuwd, want ondanks de 2 positieve testen en mijn kwaaltjes ben ik pas 100% zeker van mijn zwangerschap als ik bij de vk ben geweest en het hartje heb gehoord.

17. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    Hallo dames,
    Hier een dagje helemaal alleen, mijn ventje is naar mystery land, ik zelf heb deze keer maar overgeslagen, heb er ook helemaal geen behoefte aan.
    Ik drink voornamelijk sprite, helemaal verslaafd aan en normaal geef ik er niks om, melk vind ik ook lekker. Koffie drink ik niet meer sinds de positieve test krijg het niet meer af. Hier alles goed, mijn buik begint ook aardig te groeien, zijn al mensen die ernaar vragen, mag hoor ben heel trots. Dinsdag naar de vk, hopen dat alles weer goed is. Nou meiden, fijne dag, ik ga genieten van mijn dagje alleen.

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Klaver, gelukkig meis! En nu genieten jij! ;)

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Goedemorgen allemaal ;)

@bam-jolan: zo dat is al een behoorlijk buikje....!

@Klavertje - Wat fijn dat alles zo goed gaat meis... en leuk he als ze zo actief bezig zijn!

Hier: ik kan steeds moeilijker het hartje vinden en dat vind ik niet zo leuk... Je gaat je dan toch zorgen maken he...
    Gisteren door de speeljungle van een indoor speelparadijs geklauterd... en gesprongen en gedaan... En tuuuuuurlijk weet je dat je daar echt geen miskraam van krijgt... maar toch als je dan het hartje niet kan vinden ga je twijfelen he... zucht...

20. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hoi dames,
    Komende dagen veel werken dus zal niet zo actief zijn. Gaat hier allemaal wel goed, ik geniet nu volop!

Deel Deze Pagina