Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindajelsma

Lindajelsma Actief lid

10 jul 2008
    156
    0
    0
    Hallo allemaal,

Het weekend is voorbij en ik ben wat bekomen van alles. Vrijdag had ik een slaapdienst op mijn werk en het liep allemaal verschrikkelijk.... Zaterdag jarig, dus begon ik mijn verjaardag in m'n uppie, ik voelde me zo eenzaam! 't Was echt zo raar!
    Zaterdag had ik ook totaal niet het gevoel dat ik jarig was. Manlief had slingers opgehangen en ballonnen opgeblazen, dus dat was heel lief. Pas 's avonds had ik een beetje het gevoel dat ik jarig was. We hebben toen het grote nieuws aan onze broers en schoonzussen verteld en ze waren helemaal verbaasd en blij.
    Zondags nog vrienden op visite gehad. Was gezellig! Maar zo'n weekend vreet wel energie. Zondag lagen we voor half 10 al op bed en maandag ben ik er na 10 uur afgekomen. Heerlijk!
    Toen kreeg ik 's middags te horen dat de tante van mijn man is overleden. Voor mij toch nog wel plotseling. Een superlieve vrouw, die altijd (ondanks haar 75 jarige leeftijd) belangstelling voor ons had. Ik had respect voor haar, zoals zij in het leven stond (wat absoluut niet makkelijk was). Dus nu zo'n dubbel gevoel: wij krijgen een kindje en we verliezen een pracht tante.

Vanmiddag gaan we voor de eerste echo. Kijk er best tegenop. Geniet er op dit moment ook niet echt van.... Pas wanneer ik vanmiddag zie dat er echt een klein kindje is, met een kloppend hartje, dan zal ik er van kunnen genieten. Het is nu zo onecht.

Nou meiden, moest even mijn verhaal kwijt.... Hoop dat het niet erg is. Later vandaag of morgen zal ik jullie over de echo vertellen!
    Duimen jullie voor me dat alles goed is?

Liefs Linda.

2. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ wish, thx meid voor de opbeurende woorden. Probeer mezelf ook in te prenten dat ik het hartje al heb zien kloppen, dat ik geen rare buikpijnen of bloedverlies gehad heb dus dat er geen reden is om me zorgen te maken. Maar toch, denk dat we allemaal zo verlangen naar die magische grens van 12 weken. Hoewel bij mijn dochter heeft het toch tot een week of 15/16 geduurd voor ik er echt een gerust gevoel in had... Wat een stelletje onzekere mutsen zijn we toch met z'n allen!

@Lindajelsma, goh meid, gecondoleerd met jullie verlies. Dat is echt niet leuk zo een nieuws. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, dat de vader van mijn beste vriend plots overleed. Kwam ik al vanaf mijn kindertijd over de vloer en was ook een hele fijne man. Voelde inderdaad zoals jij nu beschrijft, het ene leven komt en het andere wordt je ontnomen. Was erg dubbel allemaal! Stekte met het verwerken! Maar vooral ook een beetje genieten van de echo, je zal zien het komt helemaal goed!

3. Lindajelsma

Lindajelsma Actief lid

10 jul 2008
    156
    0
    0
    Dank je wel, Sofieke!
    Was het maar vanmiddag na de echo, dan was het waarschijnlijk al veel beter geweest. Ik probeer mezelf een beetje te dwingen om van de zwangerschap te genieten, dan pak ik maar weer even een testje tevoorschijn (enige wat ik tot nu toe heb....). Dan kan ik even een bewijsje zien en dan voel ik me ook wel even happy, maar dat verdwijnt dan weer zo snel. Vanaf vanmiddag zal het allemaal anders zijn!

Ik ga nu eerst maar weer even iets eten, heb best wel trek.

Liefs Linda.

4. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    @Sofieke; :) je mag wel wat misselijkheid van mij overnemen hoor! Ik ben het kotsen enzo wel een beetje beu, maar ik snap wel wat je bedoeld hoor. Ik krijg volgende week de 1e echo en ben er totaal niet zenuwachtig voor, ben elke dag misselijk met ups and downs en als ik niet misselijk ben bewijzen mij enorme en pijnlijke borsten wel dat er een levend beebje in zit. Haha, zoals Johan Cruijf zegt "elk nadeel heb z'n voordeel"

@Lindajelsma; Gecondoleerd met je tante. Sterkte ermee. Kan me voorstellen dat dit een moeilijke periode is ja, dat je afscheid moet nemen van iemand en aan de andere kant verwelkom je de baby. Weet zeker als je de echo gezien hebt, dat het wat werkelijker wordt allemaal en dan zal je zeker ook wel genieten! Ik duim voor je.

@Snoop; heb je hyves even gechecked, wat een mooi bruidje was je zeg! Enne alvast gefeliciteerd met je 'katoenen' bruiloft, haha zo noemen ze dat :p Het wordt pas leuk vanaf 20 jr trouwen (kristallen bruiloft).

5. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    goedemorgen allemaal,
    na een paar dagen van ellendig voelen voel ik me nu beter. mn (.)(.) doen giga zeer. en daar ben ik zo blij mee. :D
    vandaag de 12 weken grens. top!

@lindajelsma: gecondoleerd met het verlies van de tante van je man. begin van mn zwangerschap is mijn oom overleden. ik snap wat je bedoelt met er gaat iemand en andere kant verwelkom je iemand. had namelijk net de avond voor de nacht dat hij is overleden mn ouders het grote nieuws vertelt. heel vreemd.
    ik duim voor je dat de echo goed is. maar dat zal vast.

6. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    hallo allemaal! hoe gata het hier? zie veel goede echo berichten ! super! hoe is het met jullie kwaaltjes? Ik heb de hele zwangerschap nergens last van gehad maar nu ben ik toch wel erg moe!nu hopen dat dat snel over gaat! Hoe is het met jullie buikjes? Die van mij groeid als kool! krijg van iedereen opmerkingen ! haha heel grappig! Maar jammer dat ik de kabel van mijn fotocamera nog steeds kwijt ben! Ga nog eens hard op zoek want dan kan ik het jullie laten zien :D

nou ik ga aan het werk!een fijne dag voor iedereen!

xx

7. Noor83

Noor83 Actief lid

12 jun 2008
    186
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben een paar dagen in Zeeland geweest, vandaar dat ik een tijdje niet geschreven heb. Ik hoop dat alles goed is met iedereen.

Ik voel me zelf prima, maar de zenuwen beginnen nu wel toe te slaan..volgende week donderdag de 1e echo. Ik ben echt zo nerveus..

Liefs

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mogguh meissies...
    ik ben dr ff snel..en kort..
    mijn vriendin komt zo gezellig een middagje langs, dus vandaag ben ik er niet.
    Tot morgen!
    xx

9. Noor83

Noor83 Actief lid

12 jun 2008
    186
    0
    0
    Ik heb een buikfoto geplaatst! Het is nog niet zo veel, maar toch!

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Meiden ik heb wat kl*te nieuws :(

Op mijn werk begon ik heel heftig te bloeden.
    Het liep er gewoon met bakken uit.
    In paniek verloskundige gebeld, mocht gelukkig langskomen.
    Ik moest rekeningen houden met een miskraam.
    Daar zit je dan in de wachtkamer....alle dikke buiken om je heen, ik jankend daartussen :(

De verlos maakte de echo, en t kindje deed het prima, 10 weken en 1 dag, precies op schema.
    De boosdoender is de placenta, die loopt door tot de baarmoedermond en is gescheurd.
    Omdat ik zei dat ik het echt voelde lopen als ik ging staan, heeft ze overlegd met de gynaecoloog.
    Ze zei me dat in t ergste geval ik word opgenomen.
    De gyn wou me volgende week zien, ik moet 1 september naar de vk terug voor echo, vanuit daar ga ik naar de gynaecoloog, en die beslist wat er gebeurd.
    Ik heb nu verplichte rust, ik mag niks meer doen, ziek gemeld op me werk, die gelukkig nu normaal reageerde.

:(

11. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    jeetje bamjolan. wat heftig. dat is even schrikken. wel fijn dat alles goed gaat met je kindje.
    succes. dikke knuffel

12. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    :confused: Oh nee, Bamjolan, wat erg! Je bent je natuurlijk rot geschrokken. Ik snap alleen niet dat je hier nu mee door moet blijven lopen tot volgende week?! Lijkt mij vrij serieus als de placenta is gescheurd, wat zei de vk hierover? Ik leef met je mee! Sterkte ermee en lekker rustig aan doen nu... *dikke knuffel*

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Met de verplichte rust moet het bloedvat zichzelf helen waar ze het over had.
    Ik mocht wel altijd bellen, ook de dienstdoende vk, als ik vragen of angsten had.
    Ben alleen erg bang om op te staan :(
    Mn hele maandverband is al vol, ik vind het heel eng allemaal, heb dit nog nooit gehad :(
    Ik wil mijn kindje niet kwijt :(

14. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    @muppie, yeahhhhh 12 weken! lekker gevoel is dat he!

@bamjolan, jeetje zeg dat is ff schrikken! vind ind ook dat ze dan wel lang wachten met je naar de gyn te laten gaan, maar ja............gelukkig is met je kleintje alles goed! Bedrust, jeetje succes, zou ik niet kunnen, heb je iemand die je kan helpen met je andere kindjes?
    Ben ook benieuwd wat ze dan gaan doen aan een gescheurde placenta al in zon vroeg stadium, succes!

Hier vanavond echo en vk, heb er zo zin in! Voel me alleen vandaag niet zo, heb slecht geslapen en ben zooooooooo moe nu.............merk ook dat als ik moe ben dat de kwaaltjes zoals misselijk enzo meer opkomen! maar ja, hoef vandaag verder lekker niks, dus doe rustig aan........en twl af naar vanaaf!

Alle ander meiden die vandaag echo of vk hebben, veel succes en plezier!

15. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje Bamjolan, wat betekent dat een gescheurde placenta? Heb ik nooit bij stilgestaan dat dat kon. Wat zei de VK? Mag je nu wel gewoon rondlopen of ook echte bedrust? Sterke meid!

16. Noor83

Noor83 Actief lid

12 jun 2008
    186
    0
    0
    Jeetje bamjolan,

wat erg! Ik hoop dat alles goed blijft gaan...

Liefs

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik mag alleen zitten/liggen, het liefst liggen want met zitten ploft het naar beneden.
    Het is een scheurtje op een klein stukje van de placenta, bij de baarmoedermond.
    Ik heb gelukkig lieve vrienden om me heen en mn moeder die hier nu komt slapen.
    Leuk is anders, maar mijn kindje gaat nu echt even voor!
    Heb het geprobeerd mn dochters uit te leggen, is moeilijk te snappen natuurlijk :(
    Ik kan nu alleen maar duimen op een goede afloop :(

Meiden, ik ga even verder, moet t even allemaal laten bezinken, heb hartkloppingen en hyperventileer zowat.

Dikke kus!

18. Lindajelsma

Lindajelsma Actief lid

10 jul 2008
    156
    0
    0
    @ Bamjolan: wat zal dat schrikken zijn! Goed dat je gelijk terecht kon! Gelukkig is er met je kindje niks aan de hand. Nu maar even heel erg op jezelf passen! Wel vreemd dat je niet meteen naar de gyn kon. Dan had ze je misschien over de situatie wat meer kunnen vertellen en had je wat tips kunnen krijgen. Het zou mij ongerust maken, als ik zo lang moest wachten.
    Ik zou zeggen: als je bang bent of twijfels hebt, lekker aan de telefoon hangen! Geen moment aan twijfelen. In ieder geval sterkte!

Ik moet nog 2,5 uur wachten voor de eerste echo.... Spannend! Ik kan bijna niet wachten!

Liefs Linda.

19. Bamjolan: Sterkte meid ik duim voor je dat alles goed komt!

Gister mijn 1e echo gehad kon niet eerder reageren was gisteravond ontzettend moe. We zijn de hele dag naar de Efteling geweest mijn kleine mannetje heeft genoten. 's avonds de 12 weken echo. Alles was goed!
    Ruggegraatje, maagje hartje, beentjes en zelfs de vingertjes kon je al goed zien. Hartslag was 167 per minuut.

We laten met 16 en 26 weken pretecho maken. 16 weken echo staat al gepland op 26 september hopelijk kan ze het geslacht dan al zien want die willen we graag weten.
    De 20 weken echo staat ook al gepland op 20 0ktober.

20. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Jeetje Bamjolan das zeker schrikken! Gelukkig doet je kindje het goed maar dat je dan nog tot volgende week moet wachten pff... Fijn dat je de Vk altijd mag bellen en dat ze op je werk nu begrip tonen. Ook echt rustig aan doen hoor! Gelukkig heb je lieve mensen om je heen die je nu helpen met je kindjes!

Volgende week donderdag mag ik weer een echo. Heb t gevoel dat die vorige al zolang geleden is, wil graag even bevestiging dat alles goed zit haha. Wie niet, hier dus nog zo'n onzekere muts.
    Ben giga moe dus ga even lekker liggen.

Iedereen die vandaag naar de vk moeten of echo hebben veel plezier!

Deel Deze Pagina