In dit geval vindt ik dit niet helemaal fair t.o.v Happytogether. Zij heeft zelf niet openlijk verkondigd dat ze abortus heeft laten plegen, maar dit in een PB aan een ander lid laten weten. Die heeft het vervolgens bekend gemaakt. Ik denk dat je meer dames vindt bij "zwanger en alleen", die met de gedachte van een abortus spelen of het misschien ook daadwerkelijk uitvoeren. Wij hebben zelf de keuze deze topics te lezen of niet.... Ik zelf wordt ook erg verdrietig van een verhaal zoals deze. Niet alleen vanwege het kindje, maar zeker ook de vrouw/ mama achter het verhaal. Het kan n.m.m. nooit geen makkelijke beslissing zijn.
Ze heeft zelf het topic geopend. Ik lees bewust verder ook geen berichten over abortus, maar hier dus wel Kijk dat er jonge meisjes, zonder geld, zonder uitzicht kiezen voor abortus dat gaat er beter in als een vrouw van 36 die geen omgangsregeling wil. Neemt niet weg dat ik altijd even moet slikken. Er staan duizenden mensen op wachtlijsten voor adoptie, zelfs dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar goed dan ga je weer een hele andere discussie aan en dat doen we maar niet. Er is in dat topic genoeg over geschreven, ik houd me er verder maar over stil. Wilde helemaal geen discussie starten er over.
@Daphen1980 Sorry meid, dat weet ik echt niet. Hopelijk kan iemand anders je helpen! En hopelijk voel je je ook snel weer wat beter! @Mamakitty Gefeliciteerd met de goede uitslag! @Witte Welkom hier, klets gezellig mee. Gefeliciteerd met je zwangerschap... @Hartewens, fijn hoor weer goede berichten, kun je er weer even tegen @bleu, welkom hier meid en gefeliciteerd met je zwangerschap! @shenoby heerlijk meid, dat de echo zo goed was. Geniet ervan! @Sofieke ook al zo'n mooie echo, lekker is dat he... Vind het zelf ook wel erg leuk al die goede berichten. @Borsatofan Wat vervelend allemaal meid, hopelijk knap je snel op. @Seom, heerlijk hoor dat je een goede echo hebt gehad, kun je er weer helemaal tegen. @Margarita, super zo'n mooie echo! Geniet ervan @titara Gefeliciteerd! @meiden met afspraken/echo's vandaag, heel veel plezier en met goede berichten terugkomen he! Voor iedereen natuurlijk goeiemorgen! Hier een lekker rustig ochtendje, ga vanmiddag met een vriendin gezellig een broodje eten en mss alvast wat dingetjes kopen voor onze vakantie over een paar weken. Heb er zo'n zin in!
Vanmiddag weer een afspraak met de VK. Ben benieuwd naar mijn bloeduitslagen. Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje... Niet echt klachten (vindt alleen vandaag mijn buik weer minder dik dan gisteren. Voel me er toch iets onzeker over.) Hopelijk gaat de VK vanmiddag naar het hartje luisteren. Gisteren hebben we onze kinderwagen besteld. We gingen voor een mooie aanbieding heen, maar je kent het wel': de aanbieding is nét niet wat je wil, dus ga je uiteindelijk weg met een andere....(duurdere). We hebben gekozen voor een Mutsy, 4-wiel met zwenkwielen. Wat zijn er een hoop driewielers, maar met de eerste bocht die ik maakte stond ik nog maar op 2 wielen (lijkt me niet geheel de bedoeling)....
hoi meiden ik was gisteren ceremoniemeester bij een huwelijk van vrienden. ben nu kapot! Alles is goed gegaan. Maarre heb eigenlijk geen fut om alles terug te lezen. Bam> ik heb jou nummer? Zit jij bij ons in de buddylijst?
Hartewens en Pippilotte, Eerder in dit topic is gevraagd om er verder geen aandacht aan te besteden! Laat het dan ook zo, of open ergens anders een nieuw topic waar jullie verder kunnen praten. Laten we er nu verder geen aandacht meer aan besteden, BVD
Chrissie81 ja klopt ik zit bij jullie Hier gaat alles goed, zelfs het bruin is verdwenen YAY! Werd ik vanmorgen gebeld door de woningbouw, ik sta op nummer 1 voor een huis. Zo dan! HOE ga ik dat nu doen met mn rust hahaha Ik wil ontzettend graag naar die buurt verhuizen omdat ik dan maar 3 minuten van school af woon, nu is dat een half uur fietsend, dus met de baby dadelijk is het prettiger om te verhuizen. Lastig, ik ga maar even vrienden van me bellen of ze evt. kunnen helpen.
hey bamjolan, Dat is dubbel goed nieuws! In je verhalen te lezen heb je erg goede vrienden en familie dus met dat huisje zal dat vast ook helemaal goed komen! Dat heb je wel verdiend meis, maar wel aan jezelf blijven denken he
Volgens mij waren we dat al, maar ik vind zeker dat ik na een aantal dagen niet geweest te zijn, ik alsnog mag reageren met mijn eigen mening. Degene die het topic heeft aangehaald, schreeuwt van de daken wat ze er van vindt en meteen wordt er gezegd het maar te laten rusten... Zo werkt het volgens mij niet op een forum! Mocht dat wel zo zijn, dan denk ik dat ik hier niet helemaal op mijn plek ben.
Bam, super! Pipilotte, tuurlijk mag jij je mening geven, dat mag iedereen. Maar aangezien het een onderwerp is waardoor er vaak discussie volgt die vaak er nogal hoog aan toe gaat hebben we idd gevraagd het verder te laten rusten. Maar natuurlijk mag iedereen er zijn/haar mening over geven, want dat heeft iedereen ook. Maar goed, we zijn hier op een topic om te kletsen over onze zwangerschappen, das veel leuker Wish, je dvd word dit weekend gemaakt!
Als je weet dat een zo'n onderwerp dit soort gevoelens los kan maken, waarom kies je er dan voor dit aan te halen op maart mama's? Ze was idd een lid van de maart mama's, maar had het topic geopend in "alleen en zwanger"! Lijkt me niet dat iemand op dit forum verantwoording hoeft af te leggen wanneer ze besluiten niet meer te posten.... het had dus nooit in maart mama's hoeven verschijnen. Nu moet ik een verhaal verstouwen over iemand die ik niet ken,die een beslissing neemt waar de gemoederen door oplopen, en daarna worden we monddood gemaakt omdat het geen prettig onderwerp is... Laten we dan in het vervolg beter opletten met wat we aansnijden!
Pippilotte heeft aan de ene kant natuurlijk wel gelijk, aan de andere kant kan ik MamaKtty en Wishgirl ook begrijpen.... Het was dan ook als enige kennisgeving bedoeld denk ik....
Nou dames.... ander onderwerp! Het was nou zo gezellig hier! Wij vertrekken morgen een weekje naar Texel, en aangezien ik daar nog nooit geweest ben. Iemand van jullie leuke tips wat we zeker moeten doen. Leuk restaurantjes etc. Laat maar horen!
@Pippilotte - over het aansnijden van het onderwerp moet je bij mij zijn! Simpel zat... Ik heb het topic gevonden en toen we te horen gekregen hebben van haar zelf dat ze de zwangerschap beëindigd heeft heb ik met Kitty overlegd wat nu te doen... Aangezien ze op de lijst stond moest ik haar daar afhalen.. En aangezien ze toch 1 van ons was vond ik dat het gewoon fair was om even te melden dat ze niet meer hier zou komen en waarom... Jij bent van mening dat de maartmama's het niet hoeven te weten... Er zijn misschien ook maartmama's die het wel prettig vinden om te weten... Je hoeft met de informatie niets te doen... en je mag er wel wat mee doen.. Wat je zelf wilt... Kitty koos ervoor dat ze het stukje wel zou schrijven en heeft dat op een heel mooie manier gedaan vind ik zelf... Het verzoek het verder te laten rusten was niet voor ons bedoeld... maar voor de persoon in kwestie waar het om gaat juist omdat we denken dat er meer speelt en we het niet nodig vinden om haar daar extra mee te confronteren of wat dan ook... Hebben we in jouw ogen een verkeerde beslissing gemaakt... sorrie dan... En hartewens heeft moeite met jouw mening over dat mensen die abortus plegen niet opgezadeld mogen worden met mensen die moeite hebben met zwanger worden etc.... Daar ben ik het wel met hartewens eens hoor... Ik bedoel: iedereen heeft zijn eigen verdriet in deze wereld... en iedereen kan niet even goed tegen bepaald soort nieuws... Daarmee zadel je een ander niet meteen met jouw verdriet op, maar je mag best vertellen hoe je iets ervaart! Het is ook net of het mensen benauwd dat er mensen zijn die moeilijk of geen kinderen kunnen krijgen.. Dat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan... Vaak worden nl. mensen die moeilijk of geen kinderen krijgen afgekapt.. mogen ze anderen niet lastig vallen met hun verdriet... Mijn vermoeden is dat het komt doordat ze niet weten hoe er mee om te gaan... Maar degene die het al moeilijk heeft moet daar ook maar mee om weten te gaan... Krijgen dat er ook nog eens bij... Als mensen het moeilijk vinden om mee om te gaan... zeg dat dan gewoon... Maar goed... we dwalen af... Het is niet mijn bedoeling een discussie te starten hier... Dat vooropgesteld Maar ik wilde wel even mijn versie geven omdat ik degene ben die het heeft voorgesteld het hier te plaatsen en ik sta er nog achter! En ik wilde toch ook even hartewens bijstaan... omdat ik haar begrijp! Meer niet... Iedereen een fijne dag!
@sofieke - Prettige vakantie meid! Lekker genieten... @Kitty - Heeeee je hebt er zelf aan gedacht! Ik stuur je even een pb met mijn gegevens waar je het naar toe kan sturen... Doe jij dan even laten weten wat het kost en waar ik het geld naar overmaken kan?
@sofieke, hele fijne vakantie! @bamjolan, wow gefeliciteerd met je niewe huis, hoop voor je dat iedereen je komt helpen en dAT JE STRAKS LEKKER MET JE DRIE KINDJES DICHTER BIJ ALLES ZIT! oeps had op capslock gedrukt Hier staan alle tassen ook gepakt, vriend is om 2 uur thuis, mano gaat nu zo even slapen en dan ook lekkerop vakantie, in nl in een huisje dus van t weekend hebben we dan iig lekker weer, heb er zin in, lekker zwemmen leuke dingen met de kleine man doen, lekker wandelen met de hond........................vakantie! fijn weekend allemaal en tot gauw! lieffs
Goedemorgen meiden! Heerlijk dat goede nieuws van Bamjolan! Daar worden we erg vrolijk van! Nu wel om je rust denken hoor! Kan me zo goed voorstellen dat je van alles wilt doen door het goede nieuws van het huisje en dat het bloeden zo goed als weg is! Hier gaat alles goed! Ben wel ontzettend moe. Slaap nog steeds zo'n 11 uur per nacht. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Of hoort het er 'gewoon' bij? Het is te veel van het goede naar mijn idee. Als ik de wekker zet, heb ik amper de kracht om dat kreng uit te zetten en van bed te komen..... :S Mijn conditie wordt er ook niet beter op. Mochten jullie nog tips en/of ideeën hebben, dan hoor ik ze graag! Voor nu wens ik jullie een hele fijne dag toe! Liefs!