@Florida: je kunt de hartslagen tellen (tel hoevaak je de hartslag hoort in 15 sec en doe dat x 4). De hartslag van je kleintje zit volgens mij ergens tussen de 130 en 160. Die van jezelf ligt veeeeeel lager. 'ze' zeggen idd dat de hartslag van een meisje wat hoger ligt dan van een jongetje. Maar aangezien ik ze nooit opgeschreven heb bij mijn eerste kids kan ik je niet zeggen of dat klopt! Klonk gewoon allebei als een treintje, mar weet niet of mijn zoontje dan de stoptrein had
Bam, het gaat supersnel meid, dus voor je het weet ben je 16 weken! Florida, ja je eigen hartslag kun je daar ook horen.... Dus kun je makkelijk verward raken, maar als je het hartje echt hoort van de baby, klinkt het als een stoomtreintje....en idd je kunt ze tellen....ik tel rgeelmatig een minuut lang mee en kom gemiddeld op 156 slagen per minuut uit. Wat heel normaal is en voor jongen en meisje is dat nmu nog gelijk, pas eind van je zwangerschap is dat anders...dan is idd bij meisjes de hartslag sneller. Bij mijn dochter klopte dat toen ook zei de vk (pas na mijn bevalling de trut hihi)..
Nu moet ik alleen nog wachten tot vananvond half 9 om het uit te gaan proberen. ben beniewd! Maandag moet ik sowieso weer naar de VK, dus daar zal ik het ook horen....
@Meisje1988; je hebt gelijk, tis 0,88% hihi wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest En gefeliciteerd met je 12 wkn! @Mamakitty; kunnen ze bij Wish nu al zien wat het gaat worden? Ze is pas 13 wkn toch? Maarr mochten ze het toch zien ik denk een meisje Iedereen met afspraken héél veel plezier!
hoi ik lees zo wel terug. ben nog steeds ziek dus tijd heb ik vandaag maar ik moet even kwijt. HEERLIJK al die zwangere vrouwen...niet dus! Zet je iets neer in een ander topic en wil je daar serieus antwoord op gaan ze ruzie met elkaar maken of ze proberen het uit te lokken. Ze hadden een discussie of ik wel echt de griep had? HUHU? en nu ik maakte me druk met het ziekmelden en dat vond iemand ook maar raar. Tjonge jonge....ik wilde antwoord en niet weten of iemand het raar vind. (nou ik ga nu even terug lezen...xx)
trekt het je niet aan chrissie81, jij weet wel beter toch? ziek is ziek, andere moeten daar niet zo over lopen mieren, je weet toch zeker zelf wel hoe je voelt? beterschap alvast!
Princess, Wish gaat naar een man die het al heel vroeg kan zien, die had het de vorige keer ook goed...vandaar Ze heeft goede hoop het nu al te weten. Chrissie, je weet zelf wel of je de griep hebt ja of nee, dat kan iemand anders niet voor jou beoordelen (behalve een arts dan) Dus laat lekker lullen meid! Ik zeg: BETERSCHAP!
Alles gelezen. Eindelijk. Ik ben ook voor om met sms door te geven aan de buddy's wie wat laat weten. Zeker als iemand zich druk maakt. En...uh...shit ik ben de rest al weer vergeten. Oja...hoera als je weer een mijlpaal hebt bereikt! Oja wish heeft eerst om 11 uur de vk zag ik staan. Dus we moeten even wachten. Ik ben benieuwd of ze het zo vroeg kunnen zien. Ik zou ook best nog een x een echo willen. Gewoon om te weten of alles klopt. Want ik ben nu die 12 weken gepasseerd maar ik voel me nu minder misselijk en helderder (op de griep na ) Zou alles dan nog wel goed zijn..klachtjes gevoel zijn weg. Vraag: Wie heeft er bij lang zitten op de bureaustoel of lang lopen ook zo een pijn in zijn bil? Trekt door naar het bovenbeen?
Chrissie, daar heb ik ook last van, maar ik heb dat altijd omdat ik nog steeds last van mijn bekken heb door zwangerschap en bevalling van mijn dochter.....ja 4 jaar later nog steeds.. en nu word het alweer erger, dus ik zal weer bekkeninstabiliteit krijgen ben ik bang... En als je een echo wilt, kun je een pretecho doen.....anders moet je wachten tot 20 weken he....
Ach ik ben ook wel blij dat hij zo begripvol is maar hij snapt er verder soms ook niets meer van hoor. Maar ik mag juist van hem niet werken zolang ik me beroerd voel, en hij heeft op vakantie mee gemaakt hoeveel last ik van mij rug heb naar een half uurtje lopen(zakte door me knieen van de pijn). Ach en elke zwangerschap is anders zeggen ze. Ik heb mijn vriend ook het boek van kluun laten lezen en daardoor is hij ook een stuk begripvoller geworden. Het enige wat hij niet snapt is dat ik heel snel om niets huil( bv terwijl ik een heel mooi boek aan het lezen ben) dan kijkt hij echt alsof ik gek ben. Nou vandaag heb ik gelukkig een goeie dag, we gaan straks lekker naar Noord-holland even naar mijn oma (heb een fotolijst met de laatste echo erin,voor haar) daarna even naar me schoonmoeders en dan met me moeder uit eten. Heerlijk even een dagje weg en nergen aan hoeven denken. Gister hebben we de babykamer leeg gehaald zodat we kunnen gaan beginnen met klussen,Heb er echt zoveel zin in! Wisch en de rest succes bij de vk!
ja wij twijfelen weer bij 16 weken...gewoon weer laten doen. Ik ben bang dat ik ook bekkeninstabiliteit zal krijgen. Heb 2 ongelijke benen die volgens de kraker goed zijn gezet. (niet zo extreem..haha gewoon een beetje verschil in lengte maar dat is niet op het oog te zien) Maar als ik zo lees gaan je gewrichten losser zitten en wie weet verschuift het allemaal? Ik kon al door vermoeidheid minder sporten maar ook doordat ik bij het vele lopen van mijn werk al bilpijn kreeg ben ik nu banger op instabiliteit. Ik sport al 8 weken niet meer. Hakken lopen (klein hakje) is ook al niet te doen. Zeker als ik ermee zou shoppen. Wanneer moet ik aan de bel trekken om het te laten controleren? Nu na een nacht slapen is de pijn weer weg terwijl ik met pijn me bed in ging en niet wist hoe ik moest liggen.
Xanado, fijn dat je vriend zo begripvol is! super! Veel plezier vast in N-Holland. Ennuh leuk al aan de babykamer beginnen
Wow, spannend dus @Xanado83; Kluun heb ik mijn man ook gegeven, geweldig boek! Gelukkig voel je je vandaag beter, fijne dag!
Chrissie, heel herkenbaar. Ik voel soms na lang op mijn ene zij gelegen te hebben dat mijn bekken verschoven is, erg pijnlijk, dan kan ik niet fatsoenlijk de trap af.... Ik zou sowieos ff aankaarten bij je huisarts en ff naar de fysio gaan voor de zekerheid, die kan je nu al goede oefeningen geven zodat het niet erger word. Ja gewoon doen joh met 16 weken een pretecho! leuk!
Hoi allemaal, Heb ff snel bijgelezen maar wat een nieuws weer zeg. Ik houd het er maar ff bij. Ben het nu alweer vergeten . haha (zwangerschapsgeheugenverlies geloof ik) Oh zoooooooooooo spannend voor Wish. Ik denk een meisje bij haar...heb net op tijd ingelogt om het mee te maken. Hier alles ok, ben minder misselijk vandaag dan gisteren. Heb alleen die ellendige hoofdpijn nog. Maar ben ook al een paar weekjes een beetje aan het snotteren. Misschien komt het daar wel door. Vandaag ben ik vrij dus kan ik thuis weer wat rommelen. Ik houd het hier in de gaten. XX Klavertje.
klavertje niet ziek worden, uhgugh.. (hand voor me mond) Kluun is een mega boek alleen jammer dat de kleine nu lassie genoemd wordt, zucht. Oja ik wilde mijn buikenfoto neerzetten maar de verkleining geeft error. Kijk anders ff op mijn site. www.kleintasje.beebiesite.nl (ook leuk als je ondertussen wacht op de uitslag van wish, wahahaahahaaa)