Goed... verslag van de echo en de gyn.. Ik kwam binnen... Dus ik zeg: ik heb een echo bij Rieks en een controleafspraak... Loop ik naar de wachtkamer.. staat de vrouwelijke echoscopiste op het formulier... Niet goed dus! Bleek dat Rieks het erg druk had (wat wil je ook hahaha) en dat ze wat geruild hadden.. Ze hadden bij mij er bij vergeten te zetten dat ik het geslacht ook graag wilde weten... Dus ik moest eerst bij die andere naar binnen en ze vroeg of zij het ook mocht proberen om te zien... Tuuuurlijk.... Toen ze klaar was, is ze even naar Rieks gelopen en gevraagd of hij ook even wou kijken.. Ik mocht weer in de wachtkamer gaan zitten en een beetje boel later mocht ik bij Rieks naar binnen en hij heeft met een mooier echoapparaat gekeken De nekplooimeting zag er fantastisch uit en gaf geen aanleiding voor verder onderzoek... Het maagje was gevuld... blaasje was gevuld... 2 hersenhelftjes, hartje deed het goed, placenta was goed en heel mooi groot, vruchtwater voldoende, ruggegraatje zag er super uit en het buikje was gesloten. Navelstreng was ook goed. Toen moest ik naar boven... Met een gewicht van 69.5 kg en een bloeddruk van 130/84 was ik helemaal goedgekeurd... Bij de arts aangekomen, mocht ik meteen even wachten want hij had dienst en werd met spoed naar de verloskamers geroepen.. Geen punt Wish wacht wel.. Wish heeft al 4 en half jaar ruim gewacht... dus kan er wel bij Goed.. op de vraag of ik naar de vk wou of bij hen blijven kon ik snel antwoord geven: in het ziekenhuis! Op de vraag bij wie ik dan wou blijven was ik ook snel klaar: bij de gyn die tegenover me zat hahaha Goed... keizersnee is goed... Zoals het er nu uitziet zal dat ergens tussen 28 februari en 6 maart zijn en waarschijnlijk op een maandagmorgen! Zelf denk ik 2 maart... Maar goed.. kon ie nu nog niet zeggen... Ik heb een boekje meegekregen over de keizersnee en 4 echofotoos... Met dus 1 waar op te zien is wat het geslacht wordt... Tis echt onder voorbehoud nog... maar waarschijnlijk een jongen... Het is een grensgevalletje bij mij... maaaar zoals Rieks nu kon zien dacht ie wel een jongen... De gyn had ook zoiets van: Als Rieks het zegt houden we dat voorlopig aan... zal het wel kloppen! Toen moest ik nog even 4 buisjes bloed afgeven en urine... en mocht ik eindelijk weg...
Goed.. nu even de bewuste echo inscannen en dan zal ik jullie uitleggen hoe je het kan zien met 13 weken zwangerschap wat het kindje wordt...
Wish, ik smste het je al, maar ook hier: ik vind het super! maarruh op 2 maart waarschijnlijk? Das mijn uitgerekende datum hihi Mooi dat alles er goed uit zag! Ennuh...ik zei jongen hier! De rest meisje hihi
Hier ook alles goed! Beebje gezien en hartje gehoord, zo moooooiiiii! We waren er allebei even stil van haha. Zal straks alles even bijlezen, gaan nu naar mijn oma's het goeie nieuws vertellen! Wish, leuk zeg, een kereltje!
Goed de uitleg... Aan de rechterkant van de foto daar waar je een opstaand stukje ziet... Daaronder zie je heel licht wat sterretjes staan... (die heeft Rieks neergezet he) dan zie je bij het linkerbovenste sterretje een hoek als naar het zwarte kijkt... Die hoek... als die 90 graden of meer is is het een jongen... Is ie minder dan is het een meisje... Snappen jullie het? Kan je dus zelf ook kijken in het vervolg en het eventueel aan je vk of gyn uitleggen Misschien kan je het nu op een van de bestaande echoos wel zien Overigens Rieks neigde naar een jongen.. .maar tis bij mij wel randje...
jeetje zo makkelijk en duidelijk is het nog niet te zien. Denk dat ik met 16 weken lekker een pretecho laat maken en wie weet kunnen ze al wat zien. Hihi
Voor de duidelijkheid: het opstaande stukje is niet zijn plassertje! Dat hebben meisjes dus ook nog... Het gaat echt puuuuuur om die hoek...
WOW Wish... Gefeliciteerd!!! De eerste maartmama die het geslacht weet Erg duidelijk uitgelegd, nooit eerder gehoord dat ze het al zo snel konden zien! Enne wat een prachtige foto en heerlijk dat alles weer goed is! Hihi, de keizersnee niet in feb laten gebeuren hoor, eens een maartmama, altijd een maartmama
Zo uit mijn hoofd is 2 maart een maandag... dus met een beetje geluk... blijf ik een maartmama... Ja goed he... eerste maartmama die het geslacht weet! hihii
Jaaaaaa wish gefeliciteerd! Een jongen wat leuk joh Wat een mooie echo joh was het gewoon een buikecho? zal wel door zijn superapparatuur komen haha. Ik dacht toen ik vorige week voor de echo ging en ze al zag wat het werd van naja dat kan nog niet maar misschien ziet ze het ook wel zo haha. Nu ben ik ook wel erg nieuwsgierig ik ga gelijk mijn eigen echo foto's bestuderen. Ze zei bij ons ohw ik heb het al lang gezien
Ik doe de babykamer denk ik in chocoladebruin (dus echt die warme donkere tint) met lichtblauw... met witte meubeltjes.. Vind ik wel heeel super eigenlijk... En mocht het toch nog een meisje worden.. dan kan dat ook
Hahah nou wie weet snoopy Ik mag trouwens 31 oktober om 1 uur de 20 weken echo doen bij Rieks... en over 4 weken terugkomen bij de gyn...
Wow! Mooie echofoto hoor Wish! Ja je MOET in maart bevallen hoor! Net meteen de echofoto van mijn frumsel bekeken, maar kan geen hoek ontdekken?
En de echofoto die er nu opstaat is ook het meest duidelijke... dus die andere scan ik maar niet in... Ik zet deze lekker in mijn album... Kan je zo leuk en goed alles op zien... neusje... kaakjes.. oogkasje... handjes..
op de echofoto bij ons zit de kleine er telkens met zn benen voor maar ja ben ook een rare want we hadden besloten om het als verassing te laten maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig haha