Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Kitty - WHOEHAHAHAHAHA.... super zeg!
    Nou al weet ze dan niet wie Wish is... Wish houdt haar in de gaten ;)

Pasterop hoor! ;)

Daarom we krijgen die doos maar... En we weten hoe het gezegde is he...

Een gegeven paard moet je niet in de....!

En we geven ons zelf op voor die doos... Hoeft niet he... We zijn zelf zulke asers hahah

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    hihi juust!
    Maar eigenlijk dom dat ik me ervoor opgegeven heb, want dit is juist DE doos waarvan iemand van felicitas na de geboorte komt....en dat vond ik toen zoooo erg! Proberen je alles aan te smeren, en ik maar overal nee op zeggen hihi :)

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

oeps ik bedoel eigen bijdrage maar ik ben top verzekerd.
    Stuur gewoon alles lekker door.
    heb trouwens gekozen voor 8 dagen kraamzorg.
    Krijg 49 uur bij borstvoeding. Ben benieuwd.
    gelukkig ben ik nu wel verzekerd van kraamzorg. Maar het aantal uren laten we het hopen dat het net zoals deze vakantie was.

Hoe kom ik aan die doos van etos?
    Krijgen jullie bericht?
    heb wel al bericht om in december de kruidvat doos te halen. :confused:

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik weet nog niks van uren................ik zal ze binnenkort eens bellen.
    maar ik verander in januari mijn verzekering ook. Ik heb nu de een na duurste verzekering en ga voor de duurste (ivm fysio) maar dam geld die verzekering toch ook voor mijn kraamzorg en bevalling etc? Want die is ook volgend jaar pas...dus...heb ik ook geen eigen bijdrage voor de kraamzorg enzo he?

Doos van etos: aangevraagd en vorige week een bon gekregen per post om hem op te gaan halen.
    Kruidvat: had ik in het begin meteen mail van gekregen om de doos idd LAAT op te gaan halen...

5. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Wish dat zal een mooi kamertje worden. Zodra je foto's hebt showen he :D En ik heb een pbtje gestuurd voor de lijst.

Ik heb nog geen bericht dat ik de etos doos mag ophalen, maar dat komt vast nog wel. Ik heb me overal voor opgegeven. De kruidvatbon heb ik ook al. Nu nog goed bewaren in mijn mailbox tot december.

Kitty nog een paar uur he :p We tellen af.

6. Sweetlakecity

Dan zal Etos vanzelf wel komen.
    Ik wacht geduldig af.

Als je top bent verzekerd is de kraamzorg uiteindelijk gratis maar de bevalling zonder medische reden in het Zk kost wel wat. Maar wat?
    geen idee.

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dancinglady, nog 5 uur en 3 kwartier ;) hihi but who's counting hahahaha

Chrissie, ik heb mijn bevalling zo afgesproken met de vk: ik begin met de bevalling thuis. Wil het niet vorderen, val ik weer in een weeenstorm (bij dochterlief van 9 uur lang!) of wil ik persee naar het ziekenhuis om wat voor reden dan ook, ook voor ruggenprik, dan gaan we!
    Mja, mijn placenta lag pas voor de uitgang, dus ik hoop stiekem dat ie zo blijft en dan ik een KS mag krijgen, want hoe meer ik over de bevalling nadenk, hoe meer ik denk; ik wil niet weer!

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wauw pagina 500 al!!!!! Gefeliciteerd en dat we er nog maar een hoop bij mogen kletsen ;)

@meisje1988, Het ga je goed met de rest van je zwangerschap en ik hoop dat je hier af en toe nog wat van je laat horen! :D

@Chrissie, wat een lief buikje :D lijkt wel een beetje op die van mij, het gaat nu ineens heel hard ;)

@klavertje, jullie hebben dus een eigenwijs beebje haha ik hoop dat ze het donderdag wel goed kunnen zien :)

@mamakitty, volgens mij is iedereen net zo nieuwsgierig als jij hihi, ik ben ook errug benieuwd :) Wat leuk dat je dochtertje al een vriendje heeft op school volgens mij hoef je je om haar geen zorgen te maken die heeft het helemaal naar dr zin op school!

@Wish, ik zal je even pben!

De rest ben ik allemaal alweer vergeten :oops:

Hier gaat alles goed, mrg weer naar de verloskundige en maar even afspraak maken voor 20 wkn echo. Ohja onze kinderwagen is binnen hij is erg mooi!

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dus jij wil in principe ook een thuisbevalling? Ik wil het ook maar heb het idee door mensen om me heen dat dat heel raar is, de meeste zeggen maar in het ziekenhuis hebben ze alles bij de hand enz. Ik denk dan ben ook zo in het ziekenhuis

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Kitty -Ach ja meid... geef de mevrouw in kwestie een kop koffie... en zeg desnoods dat je een afspraak hebt ;)
    Gaat ze sneller weg hihi

Zoals ik begrepen heb heb je een wettelijk bedrag aan eigen bijdrage per dag...
    3.75 euro per dag volgens mij... Hoe je ook verzekerd bent... deze heb je altijd...

Kruidvat doos... weet ik heel niet meer hoe dat werkt haha... wel mezelf opgegeven ;)

Zit net de troonrede even te kijken... Ach... vind het wel interessant hoe iedereen erbij zit... welk hoedje etc.
    Zie ik dat Agnes Kant van de SP geen hoed(je) draagt...
    Nou ik vind dat toch wat merkwaardig hoor... Een hoed(je) hoort er toch bij...
    Jammer...

11. Dag dames,

ohw spannend vandaag mamakitty ben ook zo benieuwd wat het word

volgende week vrijdag mag ik de 16 weken pretecho doen en hoop dat ze wat kunnen zien. Wil het zo graag weten.

Nog even een vraagje.. hele tijd geleden hadden we over positiekleding
    nu had iemand een site met leuke shirts met leuke opdruk zoals leuke teksten en voetjes. Weet iemand nog welke site dit is?

12. Sweetlakecity

o die prinsjesdag.
    Las snel in de krant dat werkende mensen met kinderen er beter op worden maar de bejaarden niet. Stond ik te juigen bij het voorlezen van de krant aan de bejaarden maar me bejaarden niet :(

Ja er is iets van een wettelijke eigenbijdrage maar hoe je verzekerd bent daar is het weer afhankelijk van.
    Laat ik me er maar niet in verdiepen. Ik stuur t op alles wat ik terug krijg is leuk. Zal toch moeten bevallen, wordt ziekenhuis, en zal toch kraamzorg willen hebben. ;)

Me aanvraag van de creche is de deur uit!
    Spannend.

13. Sweetlakecity

www.buikbanden.nl
    of
    http://www.positiewinkel.nl/

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Naar ik begrepen heb geldt die wettelijke bijdrage per dag voor iedereen chrissie...

Ik ben ook topverzekerd... maar moet em ook betalen...
    helaas...

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    wettelijke bijdrage is volgens mij iets van 3,70 per dag kraamzorg :rolleyes:

Heb de rekeningen gezien van de vk-zorg. Onze vorige vk stuurde dat namelijk op naar ons ipv rechtstreeks naar de verz. :confused: Da's een hoop geld joh! :confused: Ben blij dat we dat niet zelf hoeven te betalen. Dan valt dat bedrag van 3.70 ook nog wel mee :rolleyes:

16. Bedankt Chrissie !

die bedoelde ik

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Klopt niet!
    Ik zit bij groene land achmea en heb de polis voor me liggen en bij kraamzorg krijg je bij de duurste verzekering 100% de wettelijke eigen bijdrage vergoed als je thuis bevalt (in ziekenhuis gelden weer andere regels) en de kraamzorg is voor max. 10 dagen.

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou als het aan mij ligt ziekenhuis en ruggenprik erin.....ben zo bang! maak mezelf nu al de kop gek, maar aan de andere kant denk ik; hoe k*t die bevalling toen ook was, ik heb t wel gedaan! Dus moet ik het gewoon nu weer kunnen! En daarom om dat te bewijzen aan mezelf wil ik thuis beginnen, maar als ik denk dat ik het niet trek gaan we meteen naar het ziekenhuis.

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dan ga ik weer naar Groene land bellen... want dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd ;)

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Met 4 **** (sterren dus) krijg je 100% vergoed. Of dat moet volgend jaar veranderen...(wat me niets zou verbazen trouwens)

Deel Deze Pagina