Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Lekker joh kaassoufflees ;)
    Handig dat je kraampakket zo op kunt halen!

2. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Mijn schoonmoder kookt dus ik hoef mij nergens druk om te maken. Volgensmij heeft ze pannenkoeken voor mijn dochter. Broccoli en kip voor mijn zoontje en ook nog en pan vol vlees, sla en een aardapelschotel uit de oven voor ons.
    haha.. Ze is er maar druk mee.

@crissie - Wij hadden inderdaad een verhoogde kans. Geniet van je broek. ;)

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Kitty - waarom vraag je dan niet aan die gyn met de redenen erbij om een ks? Heb ik ook gedaan hoor...
    Nee heb je... ja kun je krijgen!

Bel vriendlief op en laat em die Whopper eens voor je meenemen hahaha

Je hebt me door... Ik heb geen leven ;)
    Oke. oke.. hahahaa
    En dan sluiten ze de topics ook nog es maar zo ;)

Ik heb het al in mijn rug en bekken van het raamschilderen op school... en aangezien niemand hier die stofzuiger pakt zal ik het zelf moeten doen he...

Kattenbak is al schoon... Maar vriendin kwam net langs.. Die is volgens mij voor mij aan het shoppen hahahaha
    Ze kwam alweer met een pakketje aan...! Pyaamtje, 3 rompertjes met de tekst "A star is born" en heeeeel lieve babyschoentjes met blauw/wit en bolletjes eraan ;)

En dan is ze weg en kom je binnen en staat die pc weer te lonken he hahaha

Ooooh bami... hmmmm... ga zo maken ;)

@Bam - oooh erg jij hahahha savonds nog kaassouflees... hihiihhi

Het kraampakket wordt mij nu ongeveer 3 maanden voor de bevallingsdatum opgestuurd... Met een maand of 2 dus ongeveer hahaha

@Bleu - Oooh das ook handig! Dochterlief en ik eten af en toe bij mams... Mijn vader is 5 jaar geleden overleden en alleen eten vindt mijn moeder ook niet zo gezellie...
    Vandaar...

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ben bang dat ze dit alles geen gegronde reden vinden voor een ks... :( Dat zeggen de vk's hierop de site en mijn vk zegt het ook al. Vind het raar dat je er zelf geen zegje in hebt hoor. Kijk, als iemand nog nooit kids heeft gehad en er voor kiest, ala....maar ik heb er 1 en mijn bekken zijn naar de kl*te daardoor......nee, ik wil dat gewoon niet meer.

Vriendlief en ik gaan gourmetten meis ;) Weet je toch!?!?!?! Maar we komen zondag langs de BK op weg terug naar huis....we gaan dan ff naar mijn broer en hun dochtertje.. ;)

Whoehahaha ja jammer dat zo zo topics sluiten :( BAAAAAAAAAALEN!

Oh wat lief van je vriendin zeg! super!

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zo Bleu ze heeft het idd maar druk!
    Maarja, ze bied het zelf aan denk ik, dus ik zou zeggen neem het er lekker ff van! :D

Hahaha ja Wish t is echt ERG ben nog niet veel aangekomen en probeer wel er op te letten hoor!
    Zorg iig wel voor de dagelijkse vitamines, 2 stuks fruit per dag, groente en aardappels, stukje vlees eventueel (ik ben niet echt een vleeseter), en een cracker of rijstewafel asl tussendoortje etc.
    Beperk mn koffie ook, neem daarintegen wel wat meer melk, water of een sapje/yoghurt drink.
    :) ben ook een muts haha

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Staat er een mail van de gyneacologen in mijn mailbox........ik denk; oh wat lekker snel...is het gewoon een bevestiging van ontvangst en dat ze binnen 7 dagen reageren... :( ;)

7. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Jee wat veel bijgekletst!
    Mamakitty, zou gewoon een goed gesprek aangaan met je gyn en je twijfels en angsten uitspreken.
    Blue, over 3 weekjes uitslag, mijn duimen draaien vast.
    Whisgirl, waarom krijg jij een keizersnee? Heb het niet meegekregen.
    Ik slik etos vitamines, heb zo het idee dat ik alles binnen krijg.
    Heb ook honger. Heb net wat druifjes op en een stukkie cervelaatworst, helemaal fout! hahaha. Eten staat op, lekkere hutspot!

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

bam jij hebt dus ook dsw?
    Ik ook.
    vertel..hoef ik t niet uit te zoeken. Hoe gaat dat daar?

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik zit bij de vk...hoe kan ik een gesprek met een gyn krijgen?
    Lekker (vr)eten dus jij ;) hihi en gelijk heb je.

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Kitty - een vk beslist niet of je een ks krijgt of niet...! Simpel als dat... Als een vk dat kon beslissen was die vk wel gynaecoloog geweest.. ;)
    Dit soort dingen moet je echt overleggen met een gyn en die beslist dan wel...

Vriendin van me heeft ook gehad dat de vk een ks niet nodig vond en de gyn toch echt wel...

Oooh en die Whopper past er niet meer bij in? hihihihihih

Ja ik vind het echt jammer dat hier niet een gezonde discussie gevoerd mag worden... maar ja... Sluiten die hap!

Lieve vriendin he? ;)

Kijk van die gyns... precies op tijd... Die 7 dagen kan nog net voor je gaat bevallen ;)
    Is denk ik een standaardantwoord... wellicht krijg je eerder bericht... toch?

@Bam - ach meid.. zijn we niet allemaal mutsen nu? ;)

Tis lekker toch.... gewoon dooreten ;)

@hartewens - Ik krijg bij de bevalling geen volledige ontsluiting en heb moeten bevallen met een vacuumpomp bij mijn dochter waardoor ik chronische bekkeninstabiliteit heb gekregen en een heeeeeel vervelend staartbotje...

Ruim een jaar moeten herstellen hiervan en nog niet over... En een traumatische bevalling gehad...

Reden voor de gyn om mij een ks te geven toen ik erom vroeg...

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ja ik weet het, maar de vk weet ook wel dat een gyn niet zomaar eenks doet...en ik ben bang dat ik er niet echt onder zal vallen... :(

Uhm nee, als ik een whopper op heb, zit ik voor een paar uur vol ;)

Whoehahahaha ja gelukkig ben ik op tijd met mijn mail he ;) hihi

Maar wat jij omschrijft waarom jij een ks mag, dat zou dan voor mij ook moeten gelden.....ik ben nog steeds aan de klooi met mijn bekken door mijn zwangerschap en de bevalling. Kind heeft een klap op mijn bekken gegeven ook nog toen en mijn bevalling was voor mij echt traumatisch...

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Kitty... daarom zeg ik... overleg het met een gyn!
    Die vk's denken dat ze alles weten... maar geloof me... Een beetje gyn met een beetje gevoel denkt mee met de vrouw zelf...
    Er is geen vast lijstje waarop staat wanneer je als vrouw wel een ks mag en wanneer niet...

Ik heb het geregeld met de gyn voor ik zwanger werd... Ik heb hem eerlijk gezegd dat ik heel sterk een kinderwens heb maar dat ik nooooit meer zo beval... Dat ik het alleen met een ks wil en doe...
    Hij heeft mij toen als optie de ruggenprik gegeven, maar die wou ik ook niet omdat die niets zou veranderen aan de herstelperiode achteraf...

En toen zette hij in mijn dossier:

"zonder keizersnee geen nummer 2!" - conclusie: sectio!

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Zooo de bami staat op het vuur en huisje is weer mooi aan kant ;)

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha ik had ze gebeld vorige week om te vragen of er nog het eea veranderd was in vergelijking met 4 jaar geleden.
    Hij zei aan de telefoon dat als ik een basisverzekering had, ik het zelf moest kopen en bij een aanvullende verzekering kun je hem bij een dsw loket ophalen met je zwangerschapsverklaring van de vk of gyn.

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Maar hoe ga ik dit aanpakken Wish? (pb me anders maar ff wat tips etc)
    Ik wil zeker geen bevalling meer als toen maar ook geen herstel zoals toen, ik ben nu nog bezig met herstellen! Kun je nagaan! En ik ga dat geen 2e keer trekken!

16. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Kitty sorry, dacht dat je bij de gyn liep. Denk nogmaals bij vk er op aandringen dat je het niet ziet zitten, nu nog zere bekken enzovoort. Lastig hoor als ze niet luisteren.
    Ai Whisgirl, dat is heftig. Gelukkig had je gyn er begrip voor.
    O ja het uitsteekseltje aan de tepel wordt over 2 weken weggebrand, auuuuuwww. Maar dan heb ik wel weer een mooie tepel, haha Werd wel verdoofd, maar eeehm het idee dat ze met een naald in mijn tiet zitten vind ik erger als het dinkie even wegbranden, hahah

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    AU! suc6!

Ja vk's hebben liever dat je natuurlijk en thuis bevalt he ;)
    Begrijp ik ook wel, maar IK ben degene die met bekkenprblemen loopt al 4 jaar en het word nu alweer erger door mijn zwangerschap :( Dus ik weet wat me te wachten staat.......

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Misschien heeft bij mij ook wel meegespeeld dat ik nog geen 7 cm ontsluiting had, ze het met de vacuumpomp nadat ik meer dan anderhalf uur heb liggen persen net hebben kunnen redden en ze mijn dochter net voor de dood weggehaald hebben...

Maar dat weet ik niet... dat heb ik allemaal niet met de arts in kwestie besproken...

Ik zal eens nadenken over tips voor je Kitty...

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Thanx!

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Eerst even her en der informeren wat een beetje een meegaande gyn is...

Dan kan je het 1. in een mail zetten allemaal met het verzoek om een ks... Met alle redenen erbij he...

2. Je vk vragen om een gesprek met een gyn... desnoods eisen ;)

3. een gesprek aangaan met je huisarts en hem om een verwijzing vragen voor een gesprek met de gyn...

4. Zelf gewoon een afspraak maken bij de gyn... Je betaalt dan het consult eerst zelf... Mocht blijken dat het terecht is dat je naar de gyn gegaan bent, krijg je het bedrag vergoedt...
    Dat is mij tenminste verteld... maar kan je voor zeker nog even navraag voor doen bij je zorgverzekeraar...

Kun je hier iets mee?

Liefs,
    Wish

Deel Deze Pagina