@mamakitty, bedankt nog voor je berichtje op de site leuk @miekie, veel plezier mrg bij verloskundige! Meiden ik ga lekker slapen ben zo moe weltrusten allemaal!
Hallo mede-toekomstige-Maart-mama's. Ik hoop dat ik hier gewoon binnen mag komen vallen , ik zou me graag bij jullie voegen en met jullie mee gaan schrijven. Ik ben 3 Maart 2009 uitgerekend van mijn eerste kindje. Ik ben 28 jaar, woon in Zuid-Holland en 22 Oktober (16:30) heb ik m'n 20-weken echo, dan hoop ik het geslacht te weten te komen. Volgens de CK zou het een meisje zijn. Lieve groetjes, Lizz
Hay lady's @Deamerfly: ik werk niet, dus kan gelukkig thuis goed uitzieken. Daarnaast heb ik wel medicatie gekregen wat niet helpt! Er is zelfs door het veel kotsen een adertje gebarst in mn oogvlies, drama! Jij veel sterkte toegewenst, hoop dat het snel verminderd! Tis bij mij wel zo dramatisch dat mijn slokdarm helemaal is geirriteerd, dus is het nu al vaker voorgekomen dat ik bloed heb gekotst. Heb vandaag dus een echo gehad, was eve zenuwachtig omdat ik me een beetje zorgen maakte om de beeb, na een moeilijke tijd te hebben gehad (zwangerschapssymtomen) maar gelukkig gaat alles goed met ons wondertje Godzijdank! Het zag er zo mooi uit, ik heb ook 5 vingertjes gezien hihi. Met de ontwikkeling vd beeb gaat het dus heel goed, beeb is 8.5 cm en hartslag was ook heel goed, maar de mijne was te snel zei de gyn, moet wat rustig aan doen. Omdat ik dus een zware tijd heb meegemaakt en nog steeds ivm het misselijk zijn veelvuldig braak, heeft mn gyn mij toch geadviseerd om de vitaminepilletjes dagelijks in te nemen, omdat mijn lichaam door het veel braken veel vitamientjes verliest. Over dat bloedvlekje in mijn oog, ze zei dat als het na een week niet weggaat ik eve langs de dokter moest gaan, maar ik zie dat het nu begint te vervagen gelukkig! Ze heeft me ook nadrukkelijk gezegd dat ik heel goed moet oppassen met het wassen van groenten/fruit en bakken van vlees en kip.. kennelijk blijkt uit het bloedonderzoek dat ik daar gevoelig voor ben ofzo! Verder zei ze dat de bloeduitslag goed is, verder niets aan de hand gelukkig. Vanaf dat ik thuis ben ben ik de hele tijd het echofototje aan het bewonderen, zo sweet om mn baby te zien.. ik zie gewoon duidelijk een klein meisje, how beautiful! Ik ben trouwens een kilo of anderhalf afgevallen, maar ja logisch ik eet zo weinig ik probeer wel voorzichtig te zijn met aankomen, wil niet onnodig veel aankomen, dus ga goed op mijn eetpatroon letten! Hoop dat alles goed gaat met de zwangere lady's! Gr, Mommy2be
Zooo, weer helemaal bijgelezen @Mamakitty; kan me je angst goed voorstellen en ik zou zeggen 'go for it!'. Ik vind het sowieso belachelijk dat er in Nl zo moeilijk wordt gedaan over een KS, mocht het je hier niet lukken, kan je altijd nog in België gaan bevallen (wellicht haalbaar aangezien je in Werkendam woont, ben niet sterk topografisch ontwikkeld, dus mss ook helemaal niet haalbaar ) Succes ermee iig, het lijkt mij dat de gyn je wel een KS gunt hoor, als ik jouw verhaal zo lees... @Blue; gelukkig is de punctie meegevallen. Goed uitrusten nu en alvast heel veel succes met de uitslag! @Muppie; jéééh 16 wkn! Gefeliciteerd! @Chrissie; ik heb van de H&M mama-lijn een (spijker)broek ook een maat groter moeten aanschaffen. Tip: niet teveel wassen én niet in de droger, wordt tie niet mooier op @Hartewens; Auw! Naald in je tepel?!?! Zouden ze het niet verdoven met crème? Dat wordt vaker gedaan bij dermatologische ingrepen... Succes ermee iig! @Jacky78; zooooo herkenbaar! Mijn man heeft mijn administratie maar overgenomen, hij kon het niet meer aanzien want ik laat het ook gerust maanden liggen @Miekie26; veel plezier bij de vk morgen! @Lizz80; welkom hier! De gegevens moet je ff naar Wishgirl sturen met een pb, dan kom je in de lijst te staan. Alles goed met jou en je zwangerschap? Veel kletsplezier! @Mommy2be; fijn hè dat je ziet dat je kindje het gewoon goed doet ondanks jouw onvermogen om gezond te eten! Ik weet precies hoe je je voelt! Hopelijk voel je je snel weer beter, gebruik je ook emesafene? Dat hielp bij mij in het begin totaal niet, maar de laatste 3 wkn zweer ik erbij Tip: de vitaminepillen kunnen zwaar op je maag vallen, neem ze dus tijdens het eten in. Oh en ik was 3 kilo afgevallen, maar kwam er vandaag achter dat ik weer op m'n oude gewicht zit nu
Slaap lekker dames! Vandaag is mn wijffie alweer 4 jaar! Heel raar, 4 jaar geleden had ik nog geen weeën, dat kwam in de ochtend Als jullie t leuk vinden, willen jullie dan een berichtje in t gastenboek zetten op onze site?
Maar die verklaring heb ik naar me werk opgestuurd? Moet ik er dus weer een nieuwe aanvragen? Hee me ticker is verlopen wat een onzin?! Ik maak morgen wel een nieuwe aan. Ik ga maar aan het werk zo. In me nieuwe positiebroek. Zalig! Vanavond Prenatal! 25% korting op kleding. Joepie!
Bedankt voor jullie antwoorden en medeleven meissies! Alleen heb ik ALLES al uitgelegd in geuren en kleuren bij mijn vk en de vk hier op de site en krijg bij beide hetzelfde antwoord: "een KS doen ze niet zo snel en ach, lekker thuis bevallen en we zien wel joh, misschien gaat het deze keer wel goed." Om er vervolgens achteraan te zeggen:"maar je hebt wel weer grote kans op een grote baby en een heftige bevalling!" Dus ik begrijp het niet hoor. Wat willen ze nou? Dat ik straks weer niet zelf mijn nest uit kan na mijn bevalling, dat ze me zelfs om moeten draaien en eruit moeten tillen om op de po te zetten? Dat ik weer mijn kindje niet kan wassen etc pas een week na de geboorte en mijn vriend het dan na 5 min al moet overnemen omdat ik niet langer kan staan? Dat ik weer 2 jaar niet langer dan 15 min kan lopen of fietsen omdat ik daarna jankend op de bank lig van de pijn? Dat ik na 4 jaar weer er niet vanaf ben? Dat ik straks nog steeds niet kan werken omdat ik teveel pijn heb als beeb naar basisschool is? Nee, ik twijfel als ik hieraan denk zelfs aan waarom ik zwanger geworden ben....als ik denk aan de pijn die ik dus ga krijgen jaren en jaren weer, dan denk ik stiekem; was ik maar niet zwanger geworden, was het maar niet gelukt.... ik schaam me dood dat ik het zeg, echt waar, maar voel me zo onbegrepen! Zij (vk's) gaan vrolijk verder met hun leven na mijn bevalling, maar ik lig weer in de kreukels straks met alle gevolgen van dien en heb straks 2 kindjes die aandacht willen! Wat ik dan niet aan kan lichamelijk
goeie morgen meiden, alles goed hier ? hier niet zo, lig al vanaf zondag gestrekt met een zwaar buikvirus. loop van smorgens vroeg tot savonds laat te braken en hou niks meer binnen geen eten en geen vocht heb gister pillen gekregen tegen het spugen en als t vandaag niet stopt dat braken dan moet ik vanmiddag terug naar de dokter en dan zou ik waarschijnlijk een infuus krijgen wat vocht toedient. ze zijn bang dat op deze manier de kleine ook te kort gaat komen pfffffffffffffff wat kan een mens ziek zijn zeg bab. zo en nu weer mn bed in brrrrrrrrrrrrrrr de koorts maakt t ook niet warmer. als ik beter ben kom ik snel teruh knufffffffffffffffffffffff
Even snel want ik moet zo weer raamschilderen en de laatste keer flessen van MvM wegbrengen Kitty... je vraagt aan de vk nu ook niet om een KS... daar heeft zij niks mee te maken! Je vraagt of ze even een verwijzing kan geven voor een gesprek met de gyn! Waarom?! Omdat jij graag wat met hem wilt bespreken en je vindt dat dat nodig is...! Wil ze meer weten dan zeg je gewoon dat jij zoveel redenen hebt voor een evt. KS dat je dat met een gyn wilt bespreken omdat zij dat niet kan beslissen... Dat we daar gyns voor hebben.. Ieder zijn eigen plek in deze wereld! @Bam - Gefeliciteerd met de verjaardag van je kleine meid... die alweer groot is Fijne dag! @Mommy2be - Super dat alles goed was meid... En lees ik dat nu goed..... meisje?!? of bedoel je mensje hihii? @Chrissie... Ik zag ook idd dat je ticker verlopen is... Is ook wat... ticker overdatum...grumpf.. Heee meiden.. fijne dag! Ik moet vanmiddag met dochterlief naar de dokter... Ze had fikse oorontsteking... Meteen met de druppels begonnen die we van de KNO hebben gekregen en nu is het over zegt ze hahaha.. Maar we gaan vanmiddag toch maar even laten zien aan de HA... Even voor zeker... Je weet maar nooit.. Zooo... ik ga meneer slak een kleurtje geven
Goeiemorgen meiden, @mamakitty, ik denk dat de aanpak van wish het beste gaat werken als ik eerlijk ben. En meid als ik je verhaal lees zie ik dat je er echt super tegenop zit en tsja wat je hebt meegemaakt is idd heftig en eigenlijk vind ik niet dat ze je gewoon kunnen laten bevallen. Tenzij je dit zelf heel graag had gewild maar precies zoals je het hier opsomt moet je dat ook bij een gyn doen denk ik. Suc6! @wish,dus van je dochtertje hoeven jullie niet naar de huisarts haha, hoop dat het idd over is! @bamjolan, gefeliciteerd met je dochtertje! @Twigger,jeetje meis wat vervelend dat je je zo beroerd voelt ik hoop dat je gauw opknapt! @mommy2be, fijn dat de echo goed was! @lizz80, welkom hier! Pfff vanmiddag tussentijdse toets ben zo zenuwachtig, terwijl ik niet kan slagen of zakken dus eigenlijk geen rede om zenuwachtig te zijn maar toch ben blij als ik het achter de rug heb.
Goedemorgen ladies @Bamjolan; Gefeliciteerd met je dochter! Maak er een leuke dag van samen! @Mamakitty; ik denk ook dat de aanpak van Wishgirl de beste is. Héél veel succes ermee, ik duim voor je dat het je gaat lukken om een KS te krijgen, want ik krijg gewoon kippenvel van jouw verhaal. Deze spanning is niet goed voor jou en jullie kleine zoontje... @Twigger; jeetje meid, dat klinkt niet best allemaal. Beterschap en hopelijk knap je snel weer op en hoef je niet aan het infuus. @Wishgirl; succes met je dochter, hopelijk is het idd over. Oorpijn is echt hel voor die kleintjes hè @Snoopy; Aaaaahhh, spannend! Ik ga duimen voor je! Succes! Pffffff, ik ga vandaag met schoonmoeders winkelen (je weet wel die schoonmoeder die toen ik de longen uit m'n lijf kotste vond dat ik meer moest ondernemen ipv mezelf zielig vinden, want daar werd ik zeker niet beter van :x) Idee van haar, durfde het niet te weigeren. Oh joy
Ik durf het bijna niet te zeggen, omdat ik wéét hoe beroerd je je voelt, maarreh... Ben bang dat je die klachten tóch krijgt hoor. Of je nou natuurlijk bevalt of een keizersnee krijgt, je bekken verweekt tóch te vroeg. Die klachten hou je toch na de bevalling. Een keizersnee is gewoon een operatie, vergeet dat niet! Net zo zwaar om van te herstellen als een bevalling hoor! Je hoeft niet door de hel van pijn als je met ks bevalt, maar alle klachten ervoor en erna blijf je houden hoor! En (wat de vk en gyn waarschijnlijk ook zullen denken) je wíst van tevoren hoe zwaar je zwangerschap zou worden. En wat voor aanslag dat geeft op je lichaam. Je hebt het al eens meegemaakt en bij b.i. kun je er dan al van uitgaan dat de klachten bij een tweede keer alleen maar erger zullen zijn. En na de bevalling ook langer zullen aanhouden. Nou heb ik niet zo'n erge vorm van b.i. als jij, maar ik wist ook van tevoren dat ik kon rekenen op minimaal de laatste 3 maanden complete immobiliteit en waarschijnlijk na de bevalling ook nog. Die overweging heb ik ook moeten maken. Mijn wens voor een kindje was sterker dan dat (en ik baal ook vreselijk dat mijn rug, mijn bekken en mijn knieën er nou al mee willen ophouden - allang vóór het laatste trimester- ), maar ik wíst het van tevoren. Nogmaals, ik weet hoe beroerd je je voelt (of tenminste, ik heb een vermoeden aangezien ik de tweede zwangerschap van mijn zus van dichtbij heb meegemaakt en ik zelf ook niet geheel pijnvrij ben), maar je wíst het. En dan kan je wel heel verdrietig worden en kwaad op jezelf en op je lichaam, maar daar kunnen vk's en gyn's ook niks aan doen. Een KS kan een helse bevalling voorkomen, maar geneest niet je symptomen. Ben bang dat je je voorstelling van hoe een kraamtijd en de tijd erna ook kan zijn zal moeten bijstellen. Is verdomd zwaar, maar er zit niks anders op Veeeeeeeeeeeeel sterkte hoor! En klaag maar zo veel als je wilt! Het helpt je niet lichamelijk, maar lucht wel lekker op
Thanx meiden. Ik heb net mijn vk een mail gestuurd. Tezz, ja ik wist het idd, maar ik dacht; toen kon ik het, nu kan ik het ook, maar er spelen nog een aantal andere factoren mee, die ik liever niet openbaar neerzet, die zijn TE persoonlijk, dus het gaat niet enkel om mijn bekken.
Goedemorgen meiden! Hier een lange nacht achter de rug. Dochterlief is hartstikke ziek en heb heel de nacht liggen spoken en tussenin gelegen. Op een gegeven moment had ze 40,6! Zo zielig en daarbij ook nog spugen. Uiteindelijk viel ze wel in slaap, maar ik heb dus amper geslapen, *gaap*. Hopelijk wil ze straks nog lekker ff tukken, want dan kan ik ook mee Maar nu zo in de ochtend gaat het redelijk. Meestal voelen ze zich 's nachts ook het beroerdst. Heb net afspraak gemaakt voor 20 weken echo. Zaterdag 1 november gelijk om 09.00u! Kan nu al niet wachten. Zal Wishgirl gelijk pb-en! Voor de rest weinig plannen vandaag, ligt ook aan Kyra natuurlijk. Dus lekker rustig aan doen. Is ook weleens lekker Fijne dag allemaal meiden!
@Joyce: klinkt me bekent in de oren. Bij mijn kids op school gaat ook weer zo'n virus rond met hoge koorts De temperatuur begint altijd 's middags te stijgen he? Succes ermee! Hoop dat het gauw wat beter gaat @Kitty: moet je ook zeker niet doen, de té persoonlijke dingen hier opschrijven. Hoop dat die dingen wel de doorslag kunnen geven bij de gyn voor goede begeleiding.
Hallo allemaal, Ik kom ook weer eens voorbij.. Wie moest ik ook alweer een pb sturen voor het lijstje? Er is hier een hoop veranderd de afgelopen weken. Mijn vriend heeft besloten om mij het huis uit te zetten en niks meer met het kind te maken wil heben. Zomaar ineens.. Ik zit nu dus met en groot probleem want waar moet ik heen.. Hoe moet het met bevallen... Weet iemand vanaf wanneer ze het geslacht van de baby kunnen zien?
Jeetje Yvonne, wat een vreselijk verhaal zeg. Wat een :c: is die ex van jou?! Ik hoop voor je dat je snel een goede oplossing zal vinden. Je kan je gegevens pb-en naar Wishgirl, zij houdt de lijst bij. Wanneer het geslacht te zien is verschilt per gyn/vk. Er zijn hier meiden die het met 13 wkn al wisten, ook bij 16 wkn kunnen ze het al zien. Succes met alles!
Oh wat erg voorje! Sterkte meid! Bij mij zagen ze het geslacht met 16 weken. Ik ben naar Jan Koning in Ochten geweest.
Lizz welkom hier. Heb je wishgirl al een pb'tje gestuurd? Lieve kitty, blijf doorzetten. Als jij blijft doorvragen naar een gyn en als het niet via de vk lukt dan maar via de huisarts of het ziekenhuis of wat voor mogelijkheid dan ook, dan kunnen ze uiteindelijk toch niet weigeren? Blijf vertellen hoe belangerijk het voor je is, hoe bang je bent enzovoorts en probeer je niet van de wijs te laten brengen. En als je bij de gyn terecht kan zorg dan ook dat je duidelijk bent en accepteer geen nee. Blijf er desnoods op terugkomen. In de tussentijd zijn wij er om je te steunen. Dikke knuffel! Wish beterschap met je dochter. Oorontsteking is geen pretje. Hopelijk heeft ze gelijk en is het al bijna over. Mommy2be jij hebt wel veel moeten overgeven zeg, wat erg voor je. Gelukkig was de echo goed en is de kleine oke. Bamjolan nogmaals gefeliciteerd! Twigger veel beterschap! Snoop 2 jaar terug was het zo bij mijn tussentijdse toets dat we ook bijzondere verrichtingen moesten doen. En als deze goed waren hoefde dat niet meer tijdens het afrijden. Dat scheelde bij mij weer wat stress tijdens het afrijden. Is dat bij jou ook zo? Ik duim voor je. Princess wat een akelige schoonmoeder heb jij en dan ga je er nog mee shoppen ook. Hopelijk is het toch nog gezellig en wie weet koopt ze wat leuks voor de kleine. Joyce beterschap met je dochter Yvonnee wat erg dat je vriend je heeft buitengezet. Ik hoop dat je snel een goede woonruimte hebt en dat de stress beperkt blijft.