Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Goedemorgen allemaal,

Had nog niet terug gelezen.
    Maar op die manier kan het inderdaad ook! THNX
    Eens even met mijn moeder overleggen wat die nog voor iedeeen heeft, zij moet het hemeltje immers ook aanpassen!

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nicole> welkom.
    Stuur je gegevens via pb naar wish en je komt mee op de lijst als je daar nog niet staat.

Wat gaaf dat sommige de kleine al voelen van buiten af! Ik denk de kleine ook wel te voelen maar niet echt regelmatig of dat ik denk: hee dat is het. Is nog steeds raden wel/niet bij mij. Maar van buiten af zit er nog steeds niet in. Maar ik mag nog even.

Vandaag de dag van de ouderen dus....even lief tegen de as opa en oma's doen vandaag!
    Op mijn werk eten we straks taart bij de koffie en komt er iemand optreden :)

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wauw, jij ook al....
    Ik heb nog niet echt iets gevoeld :cry:
    Maak me sinds deze week toch een beetje zorgen.... voel me zo goed (te goed voor een zwangere voor mijn gevoel). Zal blij zijn als het vrijdag is en ik naar de VK mag (lekker even hartje luisteren!

Voel me deze week ook zo alleen (man weer voor het werk weg - nu al 1 jaar doordeweeks weg en ik wordt het zo zat....) :(

Verder ben ik de laatste tijd veel bezig geweest met het bedenken van namen. IK ben er wel uit denk ik :D . Mijn man vond ze ook wel leuk geloof ik. Van het weekend als hij thuis is maar eens even goed over hebben!

4. ik voel de kleine nu al zo'n 9 dagen af en toe schoppen en mijn zoontje heeft de kleine ook al gevoeld hij is helemaal blij en verteld op school dat hij een grote broer gaat worden :D

5. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Goedemorgen dames!

@Lynnami; Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad, ziet er ook heerlijk uit daar moet ik zeggen ;) btw wat schattig jullie hond in z'n reddingsvestje enne mooi buikje hoor!

@Wishgirl; thanx, voel me vandaag alweer wat beter gelukkig :D Gaat tie met jou ook alweer beter of nog steeds zo moe?

@Tezzz; Veel plezier vandaag, leuk dat je kids meegaan :D

@Nicole74; Welkom en heel veel kletsplezier!

@Chrissie81; Ik voel de kleine ook nog niet, maar we weten ook nog niet wat we moeten voelen hè :p Veel plezier vandaag op het werk, klinkt gezellig!

@Jacky78; ahh, geen zorgen maken joh, zit heus wel goed, begrijp je wel hoor... Soms heb je die bevestiging gewoon ff nodig hè? Maarre wat voor werk doet jouw man? Vervelend zeg, dat hij zo veel weg is. Mijn man zit om de week doordeweeks in Tsjechië ben ik onderhand wel een beetje beu aan het raken, maar gelukkig issie volgende week voor het laatst weg en gaan we daarna samen verhuizen ;)

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Murnin' ladies.

Sorry dat ik de laatste tijd zo weinig kom, maar ik ben nog steeds erg moe en lig erg veel op de bank en ga vroeg naar bed.

Vanmorgen (ergens tussen 9 en 12) komt 1 van mijn vk's langs, gewoon ff praten over mijn gevoelens etc.

Vanmiddag 16:00 naar fysio voort eerst weer en tis zo hard nodig! Mijn bekken doen enorm veel pijn! :(

Gister auto opgehaald. We zijn er erg blij mee!

Nog een weekje, dan gaan we naar de GYN....spannend!

En nog 1,5 week en we hebben de 20 weken echo al! Echt, wat gaat het snel!

Nicole welkom!

Ik voel de kleine soms onderin heel af en toe maar pas 2x 3 schopjes achter mekaar en ik voelde hem gister aardig tegen mijn buik (weer onderin) drukken!
    Wel jammer dat de placenta aan de voorkant ligt, anders had ik hem ook al aan de buiten kant gevoelt, weet ik zeker. Mja, kan niet alles hebben he. Ben al blij dat ik hem soms onderin wat voel!

Ons kamertje word:
    1 muur lime-groen, 1 muur wit/zwart barok behang, 1 muur turquoise (hoe schrijf je dat? hihi) en 1 muur creme met Dirkje het draakje erop geschilderd door mijn mama (kan ze heel erg goed!) want het thema van ons kamertje is dat draakje. Daar hebben we alles nu van (boxkleed, badje, kruikzakken, waskussenhoes, etc etc)

Zo, ik ga nu ff lezen wat er allemaal gezegd is...

Fijne dag allemaal!
    xxx

7. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Goedemorgen!
    Ook een paar dagen niet geweest, drukdruk.
    Wat leuk dat sommigen de baby al voelen! Ik probeer me er op te focussen als ik op de bank lig of zo, maar voel niks. Is ook nog vroeg. Morgen 16 week en afspraak bij de verloskundige, heb er wel zin in!

8. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Goedemorgen!

Voor de meiden die hun kleintje nog niet voelen, niet te ongerust maken hoor! Want sommige vrouwen voelen hun kind pas na hun 23e week! Of later. Het ligt er maar net aan hoe de placenta ligt. Als die aan de voorkant ligt, dan moet het kindje daar tegenaan schoppen. En voordat je dat voelt ben je al een endje verder.

Deze week een drukke week, elke avond een afspraak, maar gelukkig maandag een extra dag gewerkt waardoor ik eerder weg kan van werk door de week heen. En morgen kom ik lekker laat op mn werk, heb feestje vanavond!

Bij mij zit de kleine echt gigantisch te schoppen, is echt een drukkerd. Ik heb het gevoel dat hij de hele dag wakker is! Ik voel hem draaien en porren. Zo LEUK! :D

Meiden, echt, iedereen komt aan de beurt wat schopjes voelen betreft! :)

9. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Meiden, ik heb trouwens een idee dat ik misschien wel uit wil werken.

Mijn zoontje slaapt altijd in een slaapzak. En dus niet onder een dekentje. Nu was ik op zoek naar leuk matrasovertrekken met een figuurtje oid erop, omdat het allemaal zo effen is. Terwijl er wel heel veel leuke dekbedhoezen bestaan. Mijn idee is om een zelf die hoezen te maken (evt. op maat) en via internet te verkopen.

Vraagje aan jullie: wat vinden jullie van het idee? En zouden jullie zoiets kopen?

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mijn man is elektrotechnicus. En is nu bezig op een zeeschip. Schip is van niets tot een schip gemaakt (van casco (door een werf) tot de elektra / besturingen (mijn man))
    Schip ligt in Harlingen... tuurlijk kan hij dan heen en weer rijden maar gaat dan 's morgen om 05.00-05.30 uur van huis en is 's avonds om 18.00 uur pas weer thuis :( Dat vindt ik niks (zeker niet met dat slechte weer van nu...) Vandaar dat hij dan daar blijft door de weeks.
    Ergste is dat het schip in april klaar zou zijn.... nu oktober is het dus nog niet klaar. :cry:
    Hij zit er nu dus al 1 jaar!
    Ben ik een keer zwanger is hij er grotendeels niet!!! Vindt het jammer en kan dan soms m'n ei niet goed kwijt. Dat ik zwanger ben vindt ik al een wonder.... (ook nog eens in de eerste ronde, daar prijs ik me dan maar gelukkig mee!) :D

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Het idee vindt ik wel heel leuk.
    of ik het zou kopen weet ik niet
    ben nu namelijk van plan om gewoon de kleine onder een dekentje te laten slapen (misschien kom ik hier nog wel op terug hoor..)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even ego, sorry!
    Maar even geen puf om bij te lezen! Moet zelfs nog douchen! Haha!

Maar gister bij de gynaecoloog geweest, met onze purk is alles goed gelukkig! Eerst bij de echo was er geen beweging en ook wat vaag beeld. Dat was best even schrikken, maar toen een ander echo apparaat voor de dag gehaald en daar heel mooi kunnen zien bewegen en even hartje gehoord. Nouja weer helemaal blij natuurlijk! Verder zijn mn bloeddruk en ijzergehalte in het bloed te laag, maar dat is al weken zo. Maandag bij de huisarts rond 9.00/9.30 was mn bloedsuiker nuchter 2.7 ook te laag dus. Das allemaal wat minder, maar dat onze purk het zo goed doet is gewoon super!

Volgende keer lees ik weer terug hoor!
    Liefs Hanneke!

13. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Bolbuikje gelukkig gaat met de kleine alles goed. Nu zorgen dat je ijzergehalte weer op peil komt en dan voel je je waarschijnlijk ook weer een stuk lekkerder.

Muppie wat jammer dat je man niet op tijd was voor de afspraak met de vk. Ik zou ook erg verdrietig zijn en al helemaal als hij over jouw gevoelens met z'n moeder zou praten.

Nicole welkom hier. Heb je wishgirl een pb gestuurd?

Jacky ik kan mijn man ook niet missen. Hij heeft een soortgelijk beroep als jouw man en heeft 1 jaar van onze relatie ook veel in het buitenland gezeten. We waren het er al snel over eens dat hij ander werk moest zoeken (dat heeft hij inmiddels), want ik kan er echt niet tegen. Hopelijk is de klus van jouw man snel klaar.

Daphne ik vind het een leuk idee en ik denk dat er best mensen zijn die zoiets heel leuk vinden. Ik zelf hou ervan als het bedje rustig is en ik heb al een gestreept dekentje, dus dat is voor mij genoeg.

Jvd onze babykamer: De meubeltjes zijn creme-kleurig en hout. De muren worden ook creme-kleurig en de assesoires brengen wat kleur, zoals een gestreept dekentje op het bed. Lekker rustig dus.

14. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    @Daphne1980; 23 wkn :confused: gelukkig ligt mijn placenta aan de achterkant, de vk zei dat ik het dan eerder zou gaan voelen, dus we wachten geduldig af ;) Matrasovertrekken met print, lijkt me leuk, maar dan moet het wel mijn 'stijl' zijn zeg maar...

@Jacky78; nou dan is het idd erg knap dat je zo snel zwanger bent geraakt! Maarre dat tie pas in april weer thuis is, lijkt me ook echt heel erg! Als ik jou zo hoor, mag ik niet klagen. Pffff, sterkte meid, hopelijk heb je leuke vrienden en familie bij wie je terecht kan!

@Bolbuikje; fijn dat alles goed is met jullie kleintje! Wel een beetje op jezelf letten hoor met al die lage waarden ;)

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

*inbraak van een *juni mama!*:

Ik zou daar zeker wel in geinteresseerd zijn. Wel moet het een beetje te betalen zijn. Ik ga voor een slaapzak niet heel veel meer uitgeven omdat ie mooi is, terwijl ik met een jas bijvoorbeeld veel kritischer ben op het uiterlijk. Maar ik vind een slaapzak/trappelzak toch al ontzettend leuk voor een baby dus ik hou het in de gaten!

*uitbraak*

16. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @nicole74: welkkom. effe bptje naar wish doen dan kom je op de lijst.

@chrissie: goh is dat vandaag. de dag van de ouderen. moet straks werken,werk met ouderen haha. dus extra lief doen. hihi.
    dat voelen van de beeb heb ik ook. ik voel af en toe soort bubbels en denk dat is dat nou de baby? maar van buitenaf duurt bij mij denk ikook nog wel effe.

hier gaat het weer wat beterder dan gisteren. beetje bijgekomen. afspraak bij vk was erg leuk. bloeddruk was goed. was 1 kilo aangekomnen in de 4 weken. weeg nu 63 kilo.
    mn baarmoeder was goed gegroeid,maar lag wat naar achter gekanteld. en dan ben ik zo stom om niet even te vragen wat dat betekend. maar goed. hartje gehoord en ook het hartklepje.echt super. alleen erg jammer dat ik dat niet met mn vriend samen heb kunnen horen. we hebben het er gisteren nog even over gehad en hij snapt me. maar hij kon er verder ook weinig aan doen. heb ook het idee dat hij nog niet zoveel durft aan te geven omdat hij er nog niet zolang werkt. over 4 weken heb ik weer een afspraak en weer om 19.40. moet eerst eens proberen of ik zelf mn late kan veranderen. toen ik dat zei vroeg ze me hoelang ik late diensten bleef draaien. wist niet dat je dit op een gegeven moment niet meer hoeft. zou fijn zijn want sta hele avond alleen.

en ja helemaal vergeten gisteren door de emoties maar was gisteren 17 weken zwanger. jeeeeeeeeeehhhhhhhh

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen meiden!

@nicole, welkom en veel kletsplezier!

@mamakitty, en hoe ging het gesprek met de verloskundige?

@Daphne, het idee vind ik heel leuk alleen zou ik het zelf niet gauw kopen omdat ik ook van plan ben om het kindje onder een dekentje met lakentje te laten slapen en je er dus niet veel van zou zien. Maar je kan het altijd proberen toch? :D

@bolbuikje, gelukkig dat alles goed was! Alleen wel even je waardes in de gaten houden he ;)

@marb, nog geen banner meid?

@muppie, nog gefeliciteerd met je 17 weken!!!!, en het klopt idd met je late diensten ik geloof dat ze daar op het werk op een gegeven moment rekening mee moeten houden.

Zo hier lekker een vrij dagje vandaag en daar ben ik ook wel blij mee want voel me niet helemaal fit. Hoofdpijn en verkouden maar heb wel lekker uit kunnen slapen :)

18. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    @Muppie; mijn baarmoeder is ook naar achteren gekanteld, dit maakt verder niets uit. De vk zegt dat de baarmoeder 'los' in de buik zit en meestal gewoon 'rechtop' zit, maar dus ook wat naar voren of achteren kan hellen. Hoe verder je zwangerschap vordert des te kleiner dat verschil wordt, het kan dus echt geen kwaad. Het enige waar ik 'last' van had, was dat met de 10wkn echo de echo niet uitwendig gedaan kon worden omdat het niet goed te zien was ;) Met 12 wkn was het uitwendig wél goed te zien... Oh enne gefeliciteerd met je mijlpaal :D

19. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @dancinglady + princess, daarom zou je ook een matrasovertrekje op maat kunnen krijgen! Dan kun je dus zelf aangeven wat voor opdruk je wilt, of welke stijl of print!

@Marb, ik bedoelde eigenlijk matrasovertrekken, geen slaapzakken. Die zijn er al in genoeg kleuren en maten denk ik....En zie ik nu JUNI MAMA staan?! Is het helemaal zeker?! JEEEEEEEEEEE. Gefeliciteerd!

Alle andere meiden, super die reacties. Ik wil het dan ook rustig opstarten, gewoon als hobby erbij. Beetje dingetjes maken. Heb geen wens het HEEL GROOT te maken ofzo. Maar ja, dan kan natuurlijk altijd vanzelf gebeuren als mensen er positief op reageren. Ik ga het maar eens uitdenken, denk ik. Ik kom er nog wel eens op terug...:)

Nu lekker een broodje halen, want er zit er hier eentje te porren! hahaha

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Heel leuk idee! Mijn kids hebben ook lang alleen in een trappelzakje geslapen. Helaas voor jij ben ik zelf nogal creabea dus ik denk dat ik ze dan zelf ga maken ;) Heb trouwens nog een tip voor je: bij de kringloopwinkel hebben ze vaak oude dekbedovertrekken liggen met leuke prints. Zijn heel goed hoeslakentjes van te maken ;) En vergeet niet de couponnetjes op de markt! Vaak hebben ze aanbiedingen en voor ledikantlakentjes heb je niet veel nodig. Succes ermee! :D

Deel Deze Pagina