lin80> sterkte meid! jvd> heb ook placenta aan de voorkant. Maar ook nog geen idee hoe alles voelt. Ik denk de kleine wel gevoeld te hebben maar kan het met niets vergelijken...zaterdag de echo. Wie weet is kruimel wel wakker en van mij mag ie schoppen. Hopelijk kan ik zien en voelen tegelijk snoopy> ik heb geen idee of een voetenzak of zo andere inwikkelgeval. Maar ik denk dat een inwikkelgeval lekker is voor de zomertijd die komt en die voetenzak lekker is voor de winter. Zou de mogelijkheid bestaan hem laten bij te kopen? Bamjolan> herkenbaar alleen die gevoelens van mij zijn wat in te houden. Ben wat assertiever geworden. Tja zwangere vrouwen denken minder we doen eerder nicole> sorry ik herken het niet. Ik heb wel een slechte nacht na een dag werk. Lijkt wel alsof ik alle indrukken niet kan verwerken. Dus vannacht was het weer ee uurtje wakker liggen, tv kijken, en nu met knallende koppijn wakker worden. Vanavond slaap ik weer als een blok. Wanneer heb ik verlof! Geen stress meer dat scheelt.
heb je wel aandrang? Ik heb ook wel moeite maar eet dingen die ik eigenlijk niet mag. Koemelk Maar als ik moeite heb en wel aandrang (he bah sorry) dan gebruik ik de buikadem van mijn yoga en onspant het daar een beetje en lukt het me wel een beetje kwijt te raken.
Goedemorgen! Lin heel veel sterkte vandaag! Wat leuk dat er al velen zijn die het voelen. Zit er ook met smart op te wachten, nog even geduld. Ik heb ook placenta aan de voorkant, dus zal nog wel even duren. Zo eerst naar de verloskundige, blijf het spannend vinden tot we het hartje gehoord hebben.
Morgen! @Lin: veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd Ben gisteren dus naar de vk geweest! Kids gingen spontaan heel verlegen doen toen ze het hartje hoorden! En manlief moest ook voelen aan mijn buik waar de bm nu zit 't Is zo'n verschil met mijn oude gyn! Ze zijn zo enthousiast, dat was mijn oude niet. Terwijl we zelf nu zo iets hebben van 'ja, weten we al...hebben we al eens eerder gedaan he? '. Vk zei dat ze manlief nog wel graag een keertje wou zien bij de 36-wk-afspraak. Ik zei 'om de bevalling zeker door te spreken? valt weinig te bespreken, je moet gewoon erg in de buurt blijven! ' Oja, mijn bloeddruk was ook prima en mijn bloeduitslagen waren ook allemaal goed. Ijzer was zelfs redelijk hoog. Zelfs mijn bloed is positief! (A positief wel te verstaan ). En gelukkig geen antistoffen. Mijn moeder is rhesusnegatief, dus had zo maar gekund dat ik ze had. Alles goed dus! Zal zo mijn nieuwe afspraak ff doorgeven aan Wishgirl @Bamjolan: helpen de vezels ook niet? Baluh Verder alles goed hier met iedereen? Laterrrrr! Liefs Tezzz
Nou......dochterlief heeft waterpokken....gister al bultjes/plekjes ondekt, vanmorgen aan juf gevraagd en ja hoor. Waterpokken. Meteen ff langs huisarts, die zei het ook, maar ze mocht gelukkig gewoon naar school omdat als je het ziet, ze het al 2 weken heeft, dus ze heeft andere kindjes al besmet waarschijnlijk.... Ze heeft er geen last vcan moet ik zeggen! Toch ff de vk gebelt ivm mijn zwangerschap, want ik heb vroeger geen waterpokken gehad, maar het kan geen kwaad gelukkig! *ga nu ff snel eten!*
Ja ze gaan naar school en gaan nu allemaal van dit soort dingetje krijgen..... gelukkig heeft ze er geen last van en kan het voor jou geen kwaad!
@ Lin, veel sterkte vandaag! Voor de mensen die naar de Vk/Gyn gaan, veel plezier! Gisteren ben ik voor het eerst naar zwanger & fit geweest. Was erg leuk! Even een kwartiertje hoe het is met iedereen en een stukje "theorie". Maar eigenlijk wel allemaal nieuwe dingen, dus best interessant. Ongeveer 40 minuten fitness. Je krijgt dan een heel programma met welke toestellen en hoe veel gewicht en hoe je het apparaat in moet stellen. Eigenlijk net als gewoon fitness, maar dan heeel relaxt. Je moet echt bedenken dat je niet zwaar hoeft te trainen,... Meer om je spieren te versterken en je houding te verbeteren. Als laatste otnspanningsoefening. Viel bijna in slaap,.. Heerlijk!
Ohhhhhh! Ik voelde de kleine net schoppen onderin mijn buik....dus ik leg er voor de gein mijn hand op..en ff later voelde ik hem 2x schoppen tegen mijn hand! WOW!
Goedemorgen meiden! dacht zal ook eens uit m'n bed komen @Wishgirl; thanx en hopelijk is het bij jou ook allemaal goed gegaan! Gefeliciteerd met je mijlpaal enne fijn dat je je beebje voelt! @Bolbuikje; mijn blaasontsteking is op z'n retour, gelukkig geen last meer van @Lin80; sterkte vandaag meid! @Bamjolan; hihi, schrokken je meiden ook niet? Kan me voorstellen dat je ervan baalt, maar ja... hormonen hè @Mamakitty; heb een pdf gevonden over pijnstilling bij de bevalling in het algemeen (wellicht ook interessant voor de rest ) staat ook een stuk over pethidine in... http://www.nvog.nl/files/pijnbestrijding_tijdens_de_bevalling.pdf mss heb je er wat aan... Gelukkig gaat het goed met je dochter en heeft ze er geen last van. Mocht ze er wel last van krijgen, kan je calendulan emulsie (VSM) erop smeren, helpt tegen de jeuk (in kk bewaren, is het lekker fris). Mentholpoeder voor kinderen mag ook, alleen NIET wanneer de waterpok is opengekrabt, want dan gaat het onwijs prikken. @Nicole74; vervelend dat je er niet echt van kan genieten. Helaas wel herkenbaar... Gelukkig gaat het sinds een paar weken steeds wat beter en kan ik er steeds meer van genieten. Ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat! @Tezzz; wat een leuke ervaring bij de vk, keischattig dat de kids daar verlegen van werden! En gelukkig alle waarden goed, geniet ervan! Woehoe! Vanmiddag naar de vk hoop zo dat we het hartje gaan horen! Hihi, wil ook echt een AS gaan halen, maar manlief is bang dat ik dan obsessief ga luisteren (uhhh, zit wat in ) of dat ik in 'paniek' ga raken als ik het hartje dan niet vind (shit, hij kent me té goed )
@judith lekker toch dat je zo lekker bezig bent geweest.... ik kan ook niet wachten tot ik naar mijn yoga kan! @mamakitty wauw, geweldig !
HAHAHA mannen soms weten ze ineens weer teveel.... uit zelfbescherming heb ik er ook GEEN gekocht. soms baal ik er wel van, maarja het is niet anders! lekker elke keer weer uitkijken naar de afspraken bij de VK! Maar heb jij het hartje nog helemaal niet gehoord dan... dan is het zeker extra spannend!
Princess jij bent zo te lezen net als ik en daarom heb ik ook geen as gekocht. Toch twijfel ik nog steeds Kitty ik ben blij dat je gesprek zo goed ging met de vk. Verder vind ik Jaimy een hele mooie en stoere naam. Beterschap met je dochter, gelukkig heeft ze er niet veel last van (dat was bij mij vroeger wel anders, ik weet het nog steeds...) Wish gefeliciteerd met je 17 weken en wat fijn dat je de kleine ook al voelt. Jackie ik heb de kleine ook nog niet gevoeld. Jvd mijn placenta ligt ook aan de voorkant (veel van ons hebben dit he) Ik zal zo even stemmen op je poll. Chrissie ik duim zaterdag voor je, deze keer moet het lukken toch! En ik ben het zoooo met jou eens, wij maartmama's willen een zo min mogelijk pijnlijke bevalling! Bolbuikje gefeliciteerd met je 15 weken. Lin heel veel sterkte vandaag en een dikke knuffel! Bamjolan ik heb zelf geen last van opvliegers. Gelukkig maar... Snoopy ik heb echt geen idee of je een voetenzak nodig hebt en ik zou dat eigenlijk ook wel graag willen weten.
Hoi meiden, Ik ben wat minder online. Ik heb niet veel puf om te schrijven. Ik weet niet waarom. Met ons alles goed. Ik voel net als MamaKitty de baby nu sinds een week ook schoppen. Dat vond ik in het begin een heel raar gevoel. Net of mijn darmen aan het opspelen waren. Maar het voelt heel raar, zeker omdat het voor mij de 1e is en ik het gevoel dus eerst niet herkende. Ik hoop dat het met jullie wel goed gaat. Ik lees wel mee, maar ik schrijf later wel weer. XX voor jullie allemaal. Klaver.
Klaver goed om je heel even te zien en doe maar lekker waar jij je goed bij voelt. Ik ben blij om te lezen dat het verder goed met je gaat.
Hihi, jawel hoor, heb het 2 wkn geleden voor het eerst gehoord bij de nekplooimeting, kan gewoon niet wachten om het weer te horen
ons beebje zijn rikketik deed het nog keurig! Kunnen we er even weer tegenaan! Alles was verder goed, over 3 weken weer komen.
hallo allemaal, heb al wel terug gelezen maar ben helemaal leeg. weet effe niet te reageren. sorry. ik heb gisteren een late dienst gehad en heb veel last van mn buik gehad. 's avonds in bed kon ik niet op mn zij liggen door de pijn. nu had ik me gisteravond voorgenomen om vandaag mn afelinghoofd te bellen en er over te hebben dat de laten te zwaar voor me zijn,maar nu durf ik niet meer. pffff klote zooi. voel me nu al zo'n zeikerd. ben nog maar 17 weken en kan de laten al niet meer werken. nu denk ik laat ik zondag nog even afwachten en kijken hoe de late dan gaat dan kan ik altijd maandag bellen naar haar. maar weet niet of ik dat maandag dan wel doe. pfff wat ben ik toch een zeikerd.