Ik kan dus echt niet meer op mijn buik slapen, dat doet pijn en het idee is bij mij ook heel beangstigend, ik denk dan dat ik mijn baby platdruk zelfs half op mijn zij en buik liggen is vervelend, dus ik slaap of op mijn rug op of mijn zij. Ik heb net een heerlijke stevige wandeling gemaakt, het heeft me goed gedaan. Ik ben bewust zo laat gaan wandelen zodat ik zo lekker kan slapen, aangezien ik een hele slechte nachtrust heb. Ik zie dat velen al aardig bezig zijn met de babykamer, ik heb me nog lang niet voorgenomen om dat te doen, ik denk er eigenlijk helemaal niet aan. Sowieso ga ik het heel simpel houden, ik denk dat ik zelfs gewoon een wiegje ga aanschaffen in het begin met een commode, that's it. Ik ben een heel simpel mens (geworden) natuurlijk vind ik het leuk, al die mooie prachtige babykamers, maar voor mezelf vind ik het voorlopig niet nodig. ALS ik een babykamer ga doen, dan doe ik enkel het hoognodige. Ik zal me meer bezighouden met spulletjes die nodig zijn voor de baby, alleen ik weet niet wanneer ik ga beginnen met inkopen doen. Ach ik zie het wel! Misschien begin ik wel als ik weet wat het geslacht is, zal wat makkelijker zijn voor mij. Slaap lekker allemaal!
Goedemorgen allemaal! Wat een geklets gisteravond. Ben ik een keer een avondje sporten, moet ik me de volgende dag meteen door een pagina of 6 werken! Het sporten gisteren (step aerobics) viel me niet mee... ga toch echt merken dat mijn buik een beetje in de weg gaat zitten voor de snelle overstapbewegingen... Was wel lekker, maar soms moet je gewoon even inhouden... Wat voelen jullie de kleine toch allemaal al lekker... Ik niet , voel alleen wat gekriebel in mijn buik, maar hier nog geen schopje of iets te herkennen Majo & Xanadoo Veel plezier vandaag!
Murnin' Xan en Majo, have fun vandaag! Jacky, je voelt de kleine snel genoeg meid, echt waar en dan denk je over een aantal weken; hou nou es ff op! ---------------------------------------------------- Link naar mamas maart 2009 ONLINE lijst: mama's maart 2009 lijst
Goedemorgen! pippilotte wat vervelend zeg, bedrust. En zo vroeg al. Gelukkig is het met de kleine goed! Xando en Majo veel plezier vandaag en succes. Jacky, ik voel ook nog niks hoor. Ga er van uit rond de 20e week, het is mijn eerste kindje en placenta aan de voorkant. Heb hele dag cursus, dus tot vanavond dames!
@Pippilotte: Vervelend dat je bedrust moet houden! Veel sterkte hoor! Hier nog niet echt bezig met de babykamer. We moeten eerst de kamer voor in het huis leegruimen (en het is nu een rommelkamer... pfff) en die moet dan geschilderd en ingericht worden voor Storm. Daarna kan het kamertje leeg waar Storm nu slaapt, en dan kan ik die gaan schilderen voor de baby en weer herinrichten. Nog een hoop te doen dus. Ik hoop maar dat ik het op tijd af krijg...
@Jacky, haha ik weet het meid........maar echt, komt vanzelf hoor! @Hartewens suc6 met de cursus! @Naduah, Nog druk dus voordat je echt aan de babykamer kunt beginnen....suc6 ermee Wij wachten nog ff af of er morgen nieuwe huiszen vrij gewkomen zijn die wij leuk vinden (huur) en zo niet, dan gaan wij ook rustig aan beginnen met de babykamer. Ik wil niet langer wachten hoor! Tis veel te leuk! @Pippilotte, sterkte meid!
goeeeeeeeeeeeeeeeie morgen meiden hoe is het hier ? hier gaat het momenteel heel erg hard met de buik en ook de kilo's nog maar 0.8 kilo erbij en ik zit al op de 10 kilo erbij pfffffffffffffffffff en dat op de helft pas heb nu lekker vakantie tot de 20e dus we gaan eens lekker genieten maar nu ff druk het huis poetsen knufffffffffffffffie
Goedemorgen dames, Ohh ik zie er zo tegen op om naar de gyn te moeten straks. Ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat. Maarja, ik wacht het wel af en me vriend gaat gelukkig mee dus dat scheeld al weer een heleboel. Jaja nog een weekje en dan gaan we "trouwen" (gerechistreerd partnerschap) We houden t klein heel klein maar het is wel weer iets om naar uit te kijken met al dat rot nieuws hier. @harde buiken: Die heb ik bijna de hele dag door en al vanaf me 10a 12 weken hoor. Maar zolang ze niet continu pijn doen kan het volgens mij geen kwaad, zal het straks eens aan de gyn vragen. Majo jij ook veel plezier bij de gyn.
nou meiden ik ga der vandoor moet nog even langs de ha een verweisbrief halen en dan door naar het zh waar me vriend op me zit te wachten. Ik laat het zosnel mogenlijk weten hoe het was.
@Snoopy: Ik heb op het moment idd het idee dat ik (meer) misselijk wordt bij moeheid, niet goed voelen, te druk zijn.(niet op tijd eten) De misselijkheid is sowieso nog wel wat aanwezig s'ochtends/eind middag, maaaar het gaat zo veel beter *blij mee*. Ik vertelde mij collega gisteren dat ik na mijn fietstocht (12 km, wat ik wel gewend ben) zo kapot ben! Ik voel mij net een oude oma . Zij als ervaren moeder met 4 kinderen vertelde mij dat ook al zou ik niets doen, ik waarschijnlijk toch moe zal zijn. Er is zo veel aan het werk in je lichaam. Ik onderschat dat nog wel eens. Dan is het na een drukke aantal dagen echt een keer op. We moeten het maar wat rustiger aan gaan doen wellicht Wat een gedoe met de badkamer zeg! Gelukkig viel het gesprek mee! Jacky: Heerlijk even je man een weekje thuis zeg! Lekker van elkaar genieten! Marr: Handig hoor zo'n apothekersassistente in ons midden Ik grijp niet zo heel snel naar de medicijnen, het wordt gelukkig nu ook al iets beter! Mocht het toch te lang aanhouden, dan grijp ik er als nog naar. Dat heb ik ook heel sterk, dat de zwangerschap van nu het verdriet verzacht. Ik heb de miskraam ook goed een plek kunnen geven. Jij hebt het ook een beetje kunnen verwerken? Ilona: wil ik ook gaan doen zwangerschapszwemmen. Ik ga verder niet op een cursus alleen dit! Weet je waar ik ook zooooo graag op wil? Kunstschaatsen Vorig jaar een proefles gehad, zooo leuk, maarja valgevaar he... toch maar eventjes mee wachten! Majo: die spray kende ik nog niet, zal het onthouden mocht het niet over gaan! Naduah: ok vandaar een zk-bevalling. Is idd dan wel verstandig uit voorzorg! Fijn dat alles goed was bij de VK Ik maak mij niet druk over de 20 wk echo, maar heel af en toe springen er wel gedachten door mijn hoofd als van "Als alles maar goed is". Je kan er weinig aan doen, dus probeer je er niet te druk over te maken. Het zijn maar enkelen waarbij er iets aan de hand is, het zit vaker gewoon goed! Vertrouwen hebben meid! Wij moeten ook eerst aan de slag met andere dingen in het huis. Daarna de babykamer. Ach alles op z'n tijd toch? Wij doen er ook maar niet te veel aan, want mogelijk gaan we verhuizen volgen najaar, maar dat is nog even afwachten... @Wishgirl: is handig, tnx! Leuk lekker aan het klussen voor de baby, jij bent echt een crea-thea of niet? . Maak je foto's van voor en er na ? Ben benieuwd! @Pippolotte: Toch een ziekenhuisopname gehad, wat balen zeg en dan nu ook de bedrust. Het is voor een goed doel dat relativeert het misschien ene beteje, maar erg vervelend zeg! Placenta preavia, wat is dat? Kan je je een beetje vermaken? @Princess: Toch maar gekocht? hihi Leuk he? Ik hoor ook allemaal rare geluiden, soms ineens een harde plof (schopje?) @Mommy2be: Als het pijn doet op je buik liggen zou ik het laten, maar zover ik weet kan het i.g. geen kwaad voor de baby! Xana: Leuk zeg, iets om naar uit te kijken idd. Hoe hebben jullie de dag in gevuld? Suc6 he in het ziekenhuis! Veel plezier een ieder met afspraken! Ik had op meer van jullie gereageerd, maar er was plots een stukje weg? Heb geen energie meer om weer alles bij langs te gaan en ik ben zooooo'n zeef Fijne dag allemaal!
gaan we weer. Ben weer ziek. Keelpijn, snotteren en niezen en koppijn. Mijn griepverschijnselen weer. Balen balen balen. De vorige keer dit bij 11 weken gaf een nieuwe periode aan zonder misselijkheid. Zou dit ook een nieuwe periode inluiden waarbij ik onze kleine meid kan voelen schoppen? Ben weer een de homeopatische middelen. Bah en die werken zo langzaam
Ja Chrissie, jou moest ik nog hebben (mijn reactie op jou was o.a. ook plots verdwenen ) Balen, maar ik kan je de hand schudden. Ben ook al een aantalle dagen aan het griepen. Gaat erg rond he? Zou natuurlijk wel mooi zijn als er de niet-misselijkheidsperiode aan kwam niet? Ben je ook wel een keertje klaar mee! Hey wat betreft die vrijwilliger he. Ik zou gewoon heerlijk rechtstreeks zijn naar haar en i.g. zeggen dat je het niet waardeert dat ze achter je rug om zit te praten met anderen; kijken of ze dan nog zo praatgraag is! Is lastig zo'n conflictsituatie, suc6 i.g. er mee en laat het je dag niet bederven. De zon schijnt hier, lekker van genieten!
Goedemorgen! baas is er vanochtend niet, dus heb ik even mooi tijd om te kletsen! shame on me... @mommy2be, wij zijn ook nog helemaal niet bezig met de babykamer hoor. Deze uk krijgt ook geen eigen kamer. Hij gaat bij zijn broertje op de kamer. Wel gaan we de kast en de commode van Kamiel op een andere kamer zetten. Kamiel en uk krijgen dus een slaapkamer om alleen in te slapen, daarnaast de helft van de werkkamer (verdeeld door een grote kast oid) waar we alle spulletjes, kasten en commode in zetten. Mijn vriend werkt 2 tot 3 dagen thuis en we hebben niet meer kamers. Dus hebben we het zo maar opgelost! We zijn blij met deze oplossing, want als er eentje wakker wordt kun je rustig in een andere kamer verschonen en kleertjes aantrekken, en de ander lekker laten slapen! Maar, we hebben hier nog geen vinger voor uitgestoken! We zijn nu eerst bezig met het toilet en keuken. Als we die klaar hebben (of gedeeltelijk) dan gaan we aan de slag met die andere 'verbouwing'. hihi @Chrissie. BETERSCHAP! Wat rot dat je weer ziek aan het worden ben. Maar, moet wel zeggen, het is er ook wel echt het weer voor. Was vanmorgen echt KOUD! Ik heb geen zin meer om te werken meiden. Ik verveel me te pletter! Ben alleen maar aan het boekhouden en af en toe een afspraakje maken of iemand bellen. En de mail bijhouden. Thats it. Pfff, ik ben toe aan vakantie! Gelukkig komt dat al in de buurt, 14 november lekker een weekje in een landal huisje! JOEPIE! En ik heb weer hoofdpijn.....
@majo In de zwangerschap is er aan carpaal helaas weinig te doen. Alle medicijnen zijn verboden en een operatie uitgesloten omdat het vaak meteen na de bevalling weer verdwijnt. Ik kon alleen hulp krijgen in vorm van fysio, die het masseerde en braisen. Die waren weer niet echt handig met werken.... In een bloemenzaak ben je nu eenmaal je handen nodig @dreamerfly Bij een placenta preavia is de placenta voor de opening gaan liggen, zeg maar. Ik kan dus niet op een natuurlijke manier bevallen, maar dit zal moeten met een keizersnede. Dit is voor mij geen probleem, maar deze aandoening geeft vaak bloedingen en of vroeggeboortes en dat willen we natuurlijk niet. Veel rusten dus.
Heel even snel, hoor. Heb zaterdag om 15.50uur een afspraak voor een 2D echo in Arnhem! Heb er helemaal zin in! Hopelijk is het ook een beetje een geruststelling voor de 20-weken echo... [-o< Dan kan ik eindelijk gaan genieten! O ja, en vriendlief kan niet mee (heeft een volleybalwedstrijd)... En vriendlief wil niet weten wat het wordt, ikke wel... Hmmm.....
MEIDEN, WAT GAAT HET ALLEMAAL SNEL HE! Sommige van jullie zijn alweer over de HELFT! Lijkt wel alsof ik met mn vingers knip er weer een paar weken voorbij zijn! Of hebben jullie dat gevoel niet?...