Maart 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by MamaKitty, Jun 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luanti

Luanti Actief lid

Jan 21, 2008
    154
    0
    0
    Ladies!

Er is weer flink wat af gekwebbeld hier, dus... ik heb heel wat gemist.

Een hoop 20 wkn-echo's de komende tijd zo te zien in de afsprakenlijst, leuk hoor! Hebben jullie ook dat je er wel gespannen voor bent?
    De onze (20 wknecho) is met dik 21 wkn, dus ik mag nog even wachten. Maar ik vind het wel spannend. Niet voor de geslachtsbepaling, want dat wordt een verrassing, maar voor de medische echo...
    Ze kunnen gelukkig heel veel zien tijdens deze echo, maar ik ben ook wel wat bangig dat er misschien complicaties worden gezien.

Tja.. that's me... lekker mezelf gek maken voor zaken die MISSCHIEN kunnen voorkomen. Ik probeer me er maar niet al te druk over te maken, maar zal blij zijn als het 4 november is!

Verder sinds vorige week leven gevoeld! \:D/
    Was wel heel bijzonder. Nu voel ik het nog niet dagelijks, maar wel regelmatig.

En natuurlijk gewoon aan het genieten van die dikker wordende buik hè! Er zit nu inmiddels 5,5 kilo bij aan sinds de zwangerschap en het interesseert me vrij weinig! Dat zien we straks na maart wel weer hoor!

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Hai ladies,

ff snel, want vriendlief komt zo thuis lunchen ;)
    Dochterlief en ik hebben veel blaadjes gevonden, en we gaan vanmiddag spatten. Is idd wat Dancinglady al zei.
    Erg leuk, deed ik vroeger veel.

@Xan, gefeli meid!

@Dancinglady, de wagen al gebracht? Geweldig! Leuk! (kun je binnen vast oefenen) ;)

@Luanti, super dat je leven voelt! Enmaak je niet te druk voor de 20 weken echo meid!

De lijst is weer bijgewerkt voor degenen die mij gepb't hebben!

Link naar mama’s maart 2009 ONLINE lijst:
    mama's maart 2009 lijst

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Kindlief is aan het spatten en verven hihi...ik deed het net voor en ze vond het super, maar zelf doen ho maar, ze wil alleen gewoon verven....ach, als ze maar lol heeft he...ik zit nu naast dr..

Trouwens vanmorgen boeken van geboortekaartjes opgehaald en wij kwamen op hetzelfde kaartje uit als Wishgirl hihi....staat in mijn album, die word het waarschijnlijk als vriendlief er vanaaf geen andere meer vind.

4. Miekie26

Miekie26 Actief lid

Mar 8, 2008
    192
    0
    0
    Twente
    hey allemaal,
    jeetje wat is er al weer veel gekletst haha

vanmorgen bij de vk geweest, en ben weer door de apk heen. Moet alleen straks even dikke panty's kopen zodat mijn benen wat meer steun hebben. Heb de laatste tijd erg last van vermoeide benen, werkt dit niet dan moet ik bij de huisarts even steunkouzen aan laten meten. pff gelukkig is het geen zomer meer haha

Wish, succes vanmiddag, hopelijk kunnen ze je meisje helpen!

Mamakitty, veel plezier met spatten!

Wat leuk al om al die aankopen weer te zien. We moeten de kinderwagen nog uitzoeken, waarschijnlijk wordt het de bugaboo maar die kun je weer in zoveel kleuren krijgen dat we daar binnenkort maar eens even voor moeten gaan zitten. Mijn vriend is inmiddels begonnen met het ontwerp van de baby kamer. Hij gaat deze nl zelf maken samen met zijn broertje.

Xan, gefeliciteerd! Wat leuk een meisje en mooi dat alles goed is natuurlijk!

verder weet ik nie zo goed meer wat er allemaal geschreven is, Hopelijk komt iedereen terug met goede uitslagen van de 20 weken echo!

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    @Miekie, fijn dat alles goed was!
    Pas maar op je vermoeide benen hoor!

Morgen gaan mijn meisje en ik saampjes naar de efteling! Lekker met z'n 2.....
    Kep er zin in!

Dochterlief heeft heerlijk gespat en geverfd net en is het nu zat hahaha...

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ohw de efteling leuk! Wordt ook mooi weer geloof ik!

7. Miekie26

Miekie26 Actief lid

Mar 8, 2008
    192
    0
    0
    Twente
    tja die vermoeide benen kan duiden op spataders. Mijn nicht moest na iedere bevalling spataders laten strippen. Heb er nu eentje maar we moeten het dus in ieder geval in de gaten houden.

veel plezier in de efteling morgen mamakitty!

8. Naduah

Naduah Bekend lid

Weer eens eventjes vlug tussendoor:

@MamaKitty: Mooi kaartje, hoor!

@Wishgirl: Ik ga meteen even bij de babynamen kijken!

@Xanado: Een MEID!!! Hartstikke leuk, gefeliciteerd!!!!

Even een (stomme) vraag tussendoor; Hebben of hadden jullie een voorkeur voor het geslacht voordat je wist wat het was? Natuurlijk is het het meest belangrijk dat het gezond is, en alles verder goed is. En het is een beetje een taboevraag, maar ik stel hem toch maar. Dus: hadden of hebben jullie een voorkeur voor een geslacht voordat je wist wat het wordt/is?

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Wow....wow.... :) :) :)
    Ik ben net terug van een standaardcontrole bij de VK... mn vriend voor het eerst mee...
    En omdat het zo rustig was heeft ze een extra echo bij me gemaakt! En WOW... ons kindje doet het ontzettend goed, maar wow wat wassie druk! De VK wilde voor ons kijken of het een jongetje of meisje zou worden, nou hij/zij zat geen seconde stil :) Het leek wel een hele show.. voorkant/achterkant/salto/handstand... dan weer terug.. jeetje... :)
    Vorige echo met 13 weken vond ze hem al aardig beweeglijk en ver met zn bewegingen, hij zat al te happen en te duimen en te doen.. maar dit overtrof alles :p En ze vond het zeker niet gek als ik hem/haar al voelde...

Jammer genoeg weten we niet 'wat' het wordt, maar dit was wel ontzettend leuk om te zien.

Oh en onze kleine kan al staan.. opeens stond ie echt rechtop met zn hoofd kopstoten tegen mn baarmoederwand te geven.. denk dat ik hem/haar nu al moet gaan opvoeden!

10. Naduah

Naduah Bekend lid

@Janneke: :confused: Zo dan! Hartstikke leuk zo'n druk kleintje. Daar krijg je nog wat mee te stellen... ;)

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    @Janneke, wat lekker druk joh! Super!

@ Snoop, ja lekker he, naar de efteling en het word morgen de mooiste dag vd week! Kep er zo'n zin in!

@Miekie, thanx!

@Naduah, dank je!
    En ik had een lichte voorkeur voor een meid. Puur omdat ik er al 1 heb. leek me leuk nog 1. Ik ben super blij met mijn zoontje die eraan komt, maar ergens vind ik het wel een beetje jammer dat we niet nog een meid krijgen.

Net kaartje gehaald bij de AH voor de efteling...morgen gaan mijn meisje en ik lekker saampies! Beetje lullig voor vriendlief, maar ik vind dat ik soms ook zulke dingen alleen met mijn meisje moet doen! Das ook belangrijk!
    We hebben er beide super veel zin in! De schat zat al te bedenken waar we allemaal in moeten hihi....tis zo'n lekker wief!
    Ik doe trouwens net of ze nog geen 4 jaar is hihi...mag ze gratis. Vanaf volgend jaar lukt dat niet meer, maar ze is kleiner dan dat ze hoort te zijn met dr leeftijd, dus mag nog wel ff smokkelen he ;)

12. Naduah

Naduah Bekend lid

@MamaKitty: Dankjewel voor je eerlijke antwoord.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook een lichte voorkeur voor een meid heb, maar dan omdat we al een knul 'hebben'. Niet dat ik niet blij zou zijn met nog een knul, natuurlijk. Maar ik zou het wel een beetje jammer vinden als ik nooit een dochter zou krijgen (dit is waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap). Dit is dan ook meteen de reden waarom ik eigenlijk wilde weten wat het wordt. As. zaterdag de grote echo, nog even met vriendlief overleggen, maar waarschijnlijk mag ik toch een envelopje mee vragen. ;)

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    @Naduah, nee hoor meid, ik begrijp je heel goed!
    Kijk, ik krijg nu van beide 1, dus eigenlijk mag ik niet zeuren en ben ik ook super blij! MAAR 2 meiden had me zo leuk geleken, vooral ook voor mijn dochter. Als ze volwassen zijn, zie je toch dat zusjes meer met mekaar blijven optrekken dan een volwassen broer en zus.

14. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Haaaay lady's!

Hoe gaat het hier? Ben lang niet wezen gluren hier! Ik heb helemaal niet teruggelezen, maar hoop dat alles goed gaat met jullie en de babys!

Met mij gaat het hier wel goed, gelukkig verminderd de misselijkheid, maar af en toe moet ik mezelf sterk houden dat ik niet ga braken. Ik voel verder mijn beebje elke dag, echt heel beweegelijk issie! Ik moet nog een afspraak maken voor de 20weken echo, ben benieuwd... en ik hoop dat ze dan kunnen zien wat het wordt. Maar belangrijkste is natuurlijk dat ie gezond is!

Ik ben dan eindelijk begonnen met spulletjes kopen voor de baby, echt leuk! Ik vergeet mezelf hierdoor, ondanks dat ik zelf toe ben aan leuke kleding maar op dit moment interesseert mij dat niet.

Ik draag sinds kort een ondersteunende zwangerschapsband, omdat ik heel erg veel last heb van lage rugpijn. Ik draag het enkel wanneer ik grote inspanningen verricht, zoals het huishouden en buitenhuis. Wie draagt het ook af en toe?

Groetjes

15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb hem maandag binnengekregen en ik vind het echt heerlijk zitten, want een opluchting! :) Vooral als ik die dag veel loop.. zoals vandaag ben ik vrij dan doe ik hem niet om, maar naar mn werk wel.
    Ik voel mn buik minder op en neer gaan en ook die lage drukpijn in mn rug is er zo goed als weg mee.

16. Naduah

Naduah Bekend lid

Waar haal je zo'n band? Lijkt me wel iets...

17. Miekie26

Miekie26 Actief lid

Mar 8, 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Ik heb hem ook sinds twee weken. Gebruik hem alleen als ik veel moet lopen of iets inspannends moet doen zoals de fysiotherapie. Het bevalt me goed en heb op die momenten veel minder last van de banden en rug.

18. Naduah

Naduah Bekend lid

Dat is waar, ja. Maar mijn vriend gaat nog altijd ontzettend veel om met zijn zus, nog meer dan met zijn broer, dus het hoeft niet persé.
    Ik ben allang blij als de baby gezond is, dat is het ook helemaal niet. Maar ik zou het wel jammer vinden als het weer een knul is, niet dat ik geen knul wil, maar heb altijd een dochter gewild, en dit is mijn 'laatste kans'.... Maar voor Storm is een broertje misschien ook wel weer leuker. Ach ja, we zullen zien.

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    @Naduah, idd een broertje voor storm is ook super, maar begrijp je gevoel wel hoor wb een dochter....

@All..ik heb zo'n band gehad in mijn 1e zwangerschap en voor mij was het niets.

20. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    ik moest gister ook voor de 20 weken echo

en wij krijgen een

MEISJE

vanaf het begin "voelde" ik al dat we een meisje kregen.
    het was een bepaald voorgevoel.
    maar als het een jongen was geweest had ik het ook super gevonden hoor.
    dus gister meteen een lief jasje gekocht.
    en hoezen voor om het aankleedkussen.
    vanmorgen lieve sokjes/slofjes gekocht.

liefs

Share This Page