Hey mamakitty, je bent echt geen watje hoor als ik lees welke pijn je allemaal al hebt doorstaan! Je moet na de bevalling natuurlijk nie in de kreukels liggen maar gewoon lekker van je kindjes kunnen genieten @Bamjolan, ik hoop voor je dat die bloedingen nu een keertje afgelopen zijn meis. Ik snap niet dat die werkgever van jou nog steeds zo kortzichtig is, je hebt toch niet voor niets die bloedingen....Denk aan jezelf en je beeb! Ook voor alle anderen een dikke knuff! Hier gaat alles redelijk goed, voel de beeb steeds duidelijker en we kijken uit naar dinsdag want dan hebben wij ook eindelijk de 20 weken echo..
Miekie, thanx! Ik weet het wel haha Maar toch, het voelt anders.....moeders .... Knuff terug voor jou!
Mamakitty ik vind je ook zeker geen watje hoor! Net wat Miekie zegt, je hoort wel van je kleintje te genieten! Ja, de jongetjes hebben zeker genoeg keuze...en ik heb sterk t idee dat dit toch een knul is, zag vanmorgen tussen de beentjes toch wel een zaakje zitten maar t ging zo snel..haha
@Xanado, wat een naar bericht, je kindje niet voelen bewegen terwijl je dat daarvoor wel deed! Nou lekker laten bekijken hoor! Ik hoop dat alles goed is! Ik denk aan je...! @Bam, sjongejonge, wat een ongelovelijke domme mensen heb je toch op de wereld. Hoe kun je nou in GODSNAAM zoiets tegen een zwangere zeggen! 'Zal wel tussen je oren zitten'. pfff, daar kan ik echt zo PISSIG om worden, dat soort acties. Goed zo dat je boos bent geworden, je hebt alle recht! Dat soort mensen zorgen er toch gewoon voor dat je geen zin meer hebt om naar je werk te gaan?
hey meiden, bedankt voor alle steundende woorden. gelukkig voel ik me vandaag iets beter en heb ik vanochtend mijn huishouden al voor een groot gedeelte aan de kant kunnen maken. misschien dat ik het toch nog wel red tot maandag, zo niet ik ben morgen toch in het ziekenhuis @ xanado. ik hoop dat alles goed is met je kindje. @ bam jeetje meid jij treft het ook elke keer wel. doe maar lekker rustig aan. @ mamakitty een Ks is echt geen vorm van zwakte hoor. uiteindelijk gaat het er toch om wat het beste is voor jou en je kindje. en stel... je staat op een gewone bevalling en het is heeeeel zwaar voor je lichaam dan kun je waarschijnlijk de eerste weken helemaal niet echt van je kleine man genieten.
Speciaal voor iedereen die zich niet lekker voelt, pijn heeft of gewoon een knuffel kan gebruiken (en dat zijn er nog al wat )
@Snoop, knuff terug! @Shenoby, ja je hebt gelijk hihi, ik weet het, ik sta ook echt niet op een gewone bevalling hoor! Ik laat het 100% aan de gyn over. Als hij me vraagt waar mijn voorkeur naar uit gaat zal ik eerlijk antwoorden, maar ook zeggen dat hij het mag zeggen! @Daphne, nou ik kan me idd ook kwaad maken over zo'n opmerking naar Bam "zal wel tussen je oren zitten" BAH! Word daar zo boos van! @Bam, oke oke dan ben ik geen watje haha *lief van jullie allemaal thanx!* haha nou ik denk wel dat het een jongen is hoor....zal heus wel kloppen meis Nu maar rustig aan doen jij! En als het met werk niet gaat,ga jij naar huis, de ziektewet in en blijf je daarin!
@bam, gelukkig geen gekke dingen maar wat stom zeg dat je gewoon moet werken @mamakitty,hoop dat je met die oefeningen vooruitgang boekt en zoals iedereen al zegt een KS maakt je niet minder maar begrijp je wel is toch niets niets en als het via de normale weg kan liever dat natuurlijk! @daphne, wauw een meid!!! wat leuk, zijn echt veel maartmeiden zeg @xandoo, goed dat je gebeld hebt naar de VK, heb ook weleens dagen dat ik de kleine wat minder voel dus niet teveel zorgen maken hoor! @dancinglady, beterschap meid en hoop dat je je gauw beter voelt! @shenoby, fijn dat je je alweer wat beter voelt!
Ik ga weer naar de beestjes, mn lunchpauze zit er weer op! Tot vanmiddag! Ook nog even boodschapjes doen vanmiddag en geen melk vergeten want dan kan ik vanmiddag weer aan de warme CHOCO!
Eerst egoïstisch mijn eigen update en dan lees ik bij. Harde buiken komen niet van een blaasontsteking. Urine is vandaag gecontroleerd. Ik vertelde over de harde buiken en bloeding dat ze begon met kijken of er een blaasontsteking kon zijn. Dat was dus niet zo. Toen een echo om te gluren. Uk is erg bewegelijk, trapte gewoon dat ding van het echoapparaat weg Maar goed, mijn placenta is verschoven. Hij lag redelijk vooraan en naar onderen, maar hij ligt nu onderop, voor de uitgang. Dat kan wat bloedingen hebben veroorzaakt. Moet nu voor de zekerheid volgende week terugkomen, dan kijkt ze weer even. Dit kan dus ook de harde buiken hebben veroorzaakt. Maar ze raadde het wel aan om toch even wat gas terug te nemen. Zoals de placenta nu ligt zit een gewone bevalling er niet in en zal het een keizersnede worden, maar goed, ik wacht het gewoon af. Voor de mama's met al een kleintje, hoe gaat jullie het doen qua vervoer? Duowagen of een andere oplossing? Ik wilde in de eerste instantie zo'n plankje met zitje achter de wagen, maar dat kan bij mijn kinderwagen niet. Toen heb ik een buggypod geprobeerd maar dat vond ik zo onstabiel. Dus nu ga ik voor een een draagdoek. Zelf heb ik een minimonkey draagdoek gekocht. Dat is een 4 in 1 ding. Banaanhouding (voor een ukkie), hangmat voor in de box, kangaroezit en buikzit. Kan ik mini 2 mee dragen of Demelza. En ik heb gisteren een geweldig mooi ding besteld. Een hele mooie ringsling. Wordt op maat gemaakt. Ik heb de autumn spring flower besteld en dan in de kleur aubergine. Zie hier: Ze hebben daar echt hele mooie. En zo kan ik uk en Demelza dragen. Dan kan 1 van de 2 in de wagen. Of de kinderwagen of de buggy. Zie me al helemaal lopen!
bah gisteren aan de stroom hier gehangen, behoorlijk geschrokken. Vanmorgen toch maar voor de zekerheid langs de vk en alles klonk nog goed, gelukkig. Vanmiddag de 20 wk echo, hoop zo dat alles goed is, heb nu al kriebels in mijn buik, zenuwen, vreselijk.
Zo daar ben ik weer kom net terug bij de vk vandaan, en heb even de kleine meid mogen horen. Ze is druk aanwezig en flink aan het draaien, trappen, rollen enz. De pijn in me zij kan komen door me banden of weer een blaas ontsteking. Dus moet vandaag met een warme kruik op de bank ( en van me zelf met warme choco erbij!)en als het morgen nor zo is of erger dan even urine weg brengen.
@Evelieveling, leuk hoor zo'n ding, maar voor mij (ivm mijn rug) niks helaas. Mijn dochter is al 4 jaar en die loopt al zelf mee sinds ze 2,5 jaar was, toen gebruikte ik de buggy al niet meer. Wilde ze zelf ook niet. Dus daarmee geen problemen hiero Wel kl*te dat je de placenta voor de uitgang hebt joh, hoop dat ie weer mee gaat groeien naar boven. @Mieke, er is geloof ik een keer een topic geweest over stroom, als je een schok krijgt en de vk van hier zei dat het geen kwaad kon. Suc6 vanmiddag! En have fun! @Xan, zit jou ook niet mee he. Fijn dat je je meisje gehoord hebt! ff gerust weer he! Morgen voor zekerheid ff je urine wegbrengen, kan nooit kwaad. Geniet van de choco haha
Evelieveling, voor makkelijke wandelingen zoals even de kids met bus weg brengen dadelijk na al die weken, dat ik dan de draagzak neem (gelukskever van babywalz) en voor grote afstanden en boodschappen de kinderwagen.
O ja, warme choco, ga ik zo ook weer even maken. Dat is hier ook een dagelijks ding sinds ik zwanger ben hoor. Met een grote toef slagroom. MMMMMMMMMMMMM! @ Bamjolan: fijn dat alles in iedergeval goed is, maar wel vervelend zeg, elke keer die schrik. Dat je werkgever zomaar durft te zeggen dat het tussen je oren zit, echt te belachelijk voor woorden. Alsof je daardoor bloedingen krijgt. En dan ook nog weer aan het werk moeten, maar daar kan de werkgever nu natuurlijk ook niks aan doen als de ass. gyn. zegt dat het gewoon kan. Dan moet de werkgever zich aan de wet houden en je dus gewoon aan het werk zetten, desnoods aangepast. Maar ik zou er zeker wel eens met de arbo over praten, vooral over de dingen die zij zeggen, want dat komt de werksfeer natuurlijk niet ten goede. @ xanado: Ik hoop dat alles goed is met je beebje en dat je bij de verloskundige een mooi duidelijk hartje hoort. Je hoeft het nu ook nog niet dagelijks te voelen, maar wel fijn dat ze meteen even controleren. (zag dat je al weer terug bent en dat alles gelukkig goed is.) Ik heb vanochtend ook maar even urine ingeleverd bij de huisarts. Toch even laten testen voor de zekerheid. Heb zo nu en dan wat harde buiken en wat steekjes, maar dat kan natuurlijk net zo goed helemaal niks betekenen. Maar dan blaasontsteking uitsluiten, dan weet ik dat het dat in iedergeval niet is. Kan na 2uur bellen voor de uitslag.
Lin uiteraard! Ik vind t ook niet vervelend om te werken hoor, zolang het goed gaat vind ik het prima Ben ook niet iemand die totaal stil zit, kan dat echt niet haha Heb hier net thuis maar t eea opgeruimd en nat gestofd! Krijg zo mn hulpie om 13.30 en om 16.30.
O ja Bam, dat van dat niet stil kunnen zitten ken ik ook. Baal daarom ook enorm dat ik al jaren rustig aan moet doen, maar het kan hier helaas niet anders en doe ik wel te gek, dan kom ik mezelf gigantisch tegen. En zoals je al zegt, zolang alles goed gaat lekker gaan werken, maar zodra er iets is aan de bel trekken en in overleg met de arbo. (zou ik zoiezo even doen om te vertellen wat ze tegen je zeggen, want dat kan natuurlijk niet.)