Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Joyce super zeg!

Mamakitty jammer dat de beurs niet zo leuk was!
    Heb niks gemist dus haha

Nou ik kom net weer uit het ziekenhuis.
    Toch nog bloedverlies dus weer gebeld en mocht komen..tja ik maakte me niet zo druk ofzo maar vind t gewoon vreemd.
    Hij heeft een echo gemaakt die okee was, navelstreng, placenta en mijn blaas waren in orde (echo met kleurtjes), wederom een inwendig onderzoek.
    Geen wondjes in de vagina, wel bloedstolsels wat hij zag en hij vermoed dat het toch uit de baarmoeder(mond) komt.
    Hij gaf het advies dit aan te kijken, bij erger worden, bij krampen of andere gekke dingen moet ik weer bellen.
    Hij zei wel dat het vervelendste was, dat er op dit termijn heel weinig gedaan kan worden voor t kindje mocht er iets gebeuren...
    Dus, niks ernstigs momenteel.

2. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Goedemiddag dames,

Thnx voor de adviezen, denk dat ik dan voortaan rustig aan moet doen. Moet ik bepaalde huishoudelijke taken dan overlaten aan mn man ofzo? Of gewoon rustig aan doen en niet teveel in 1 keer doen?

Ik heb vandaag wel aparte pijntjes in mn baarmoeder, tlijkt alsof mn ukkie aan het trappen is tegen gevoelige dingen daar binnen, rechtsonderin om precies te zijn : )!

Maar goed, vandaag is echt zo'n dag dat ik wil luieren. Het weer maakt me lui, grauwe weer en regen. Niets gaat nu boven een warme mok chocomelk!

In de maartlijst staat dat ik 19maart uitgerekend ben, maar ik ben eigenlijk 21maart uitgerekend. 19maart was mijn eigen berekening en 21 maart die van de gyn, welke houden jullie aan? Heb daarom nu mn banner aangepast, ineens ga ik 2 dagen terug.. apart!

@Joyce82: gefeli met de geslaagde echo! Zo hey, dat je kan volhouden om het niet te weten, ik kan het niet!

Groetjes

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @klavertje, wat leuk dat je man de kleine gevoeld heeft! Zat die van jou ook zo te smilen? :D

@mamakitty, dus het viel een beetje tegen? Had dat van andere ook al gehoord iig weinig gratis spullen. Naja ik zie het morgen wel heb je nog veel last van pijn? Dus het wordt wel die tas :D 20% korting is wel lekker!

@joyce, fijn dat de 20 wkn echo goed was meid!

@bamjolan, had je sms al gelezen gelukkig dat alles goed is maar het blijft dus erg rustig aan doen!

Hier hebben we vandaag de box gekocht, uiteindelijk toch maar een zonder lade. Was bij babydump 10% korting op alle boxen :D Gelijk nog een leuk spijkerrokje gekocht ook 20%korting :D
    Zal zo ff plaatje op de site zetten!

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Foto van de box staat op de site, het is de bopita rocco in blank kleur

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Snoop, de beurs viel idd tegen. Ik ben ook wel eens naar de 9 maanden beurs geweest en die vond ik vele malen leuker, al vond ik die toen ook wel een beetje tegenvallen. Gratis dingen moet je echt niet verwachten, die krijg je alleen als je iets koopt (soms).
    De aanbiedingen van Zwitsal, Natusan, Avent, Huggies en nog wat bedrijven zijn wel leuk trouwens!
    En ja, pijn pijn pijn hiero en doodmoe, maar ja, wat wil je als je al maanden niet meer goed slaapt en tegenwoordig zelfs al weken alleen maar pijn hebt :cry:
    Ja die vrouw belt mij maandag als het goed is. Dus ik ben benieuwd wat de totale kosten dan zijn -20% en met verzendkosten van de tas. Als het me bevalt, dan doe ik het en anders (als ik hem goedkoper via een andere site kan krijgen) bestel ik hem ergens anders, maar die tas komt er! We vinden hem beide helemaal te gek, en vinden hem het geld waard. Als verzorgingstas doe je er wel 3 jaar mee en daarna is het een mooie extra (iets kleinere) weekendtas zeg maar voor als je op vakantie gaat.

Leuk joh, de box gekocht! Super! Wanneer komt ie? Of meteen meegenomen? Lekker 10% korting en 20% korting op een rokje! Ik heb ook een spijkerrokje, wit blouseje erop, zwarte maillot en zwarte laarzen en hoppa, je ziet er toch leuk uit!
    ***edit: net box bekeken op je site; gaaf joh!***

Weet je al iets meer over de meeting van de 29e? Word het de 29e of zijn andere data ook nog te kiezen? En de lokatie?

@Klaver, leuk dat je man de kleine gevoeld heeft!

@Bam, ik vind het maar niets hoor die bloedverlies steeds... :( Hoop dathet snel mag overgaan en weg blijft!

@Joyce, fijn dat je echo goed was!

@mommy2be, die 2 dagen...ik zou aanhouden waar je zelf op uit kwam hoor.

@Blue..hang (.)(.)? Nou die van mij zijn al geruïneerd door dochterlief destijds hahaha dus maakt bij mij niets meer uit wat voor bh ik draag helaas.... :(

@Shenoby, ik ben jaloers! Jij nu al een kerstboom? WIL IK OOK! ;)

@Dancinglady, beterschap nogmaals meis.......niet leuk he! *knuff*
    En ik ben het met je eens wb de meetings...nu in Delft etc is leuk, maar als de beebjes er zijn is een meeting leuker om echt centraal te doen zodat iedereen kan komen en ook wanneer Lynn en Princess kunnen!

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Zo,

ben ik ook weer even.
    Ik heb vandaag even wat in het huishouden gedaan, was ook wel weer eens nodig geloof ik. Ik heb alleen het vegen en dweilen aan mijn man overgelaten, want dat trek ik nu echt niet met mijn bekken. Heb nu natuurlijk ook weer veel last daarvan, maar heb wel de boel weer aan kant.

Er was een vraag over bh's. Ikzelf draag al vanaf zo'n beetje 8 weken een meegroei-bh van de hema. Die vind ik erg prettig zitten en ze zijn ook niet duur. Heb er zelf ook aan zitten denken om als deze straks niet meer passen ook alvast voedings-bh's te gaan kopen, die heb ik straks toch nodig. Maar tot nu toe pas ik nog steeds in deze maat meegroei-bh, dus is dat nog niet nodig.

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zo meiden, daar ben ik weer eens.
    We hadden wat problemen op de zaak met het internet. Dus kon niet zo vaak forummen als ik wilde...
    Verder moest ik vrijdagochtend echt wat dingen afhandelen op de zaak omdat ik 's middags vrij wilde.

Vrijdagmiddag dus lekker met mijn moeder geshopped... Veel spullen voor het kamertje (beddegoed/rompertjes/truitjes etc) gehaald. En mams rekende even af :)
    Verder nog een jas van mijn moeder gekregen die ik nu, straks met een dikke buik en zelfs als ik weer in model ben nog aan kan!

Mijn man heeft vrijdag samen met mijn vader een kozijn geplaatst. Nu is hij het aan het afwerken.
    Dan gaat over 2 weken mijn moeder de gordijnen maken voor de hele bovenverdieping! 8)

Verder zijn wij gisteren ook gebeld door de babydump dat ze de spullen willen/kunnen komen brengen. dat komt ons nog even niet zo goed uit.... Dus dat hebben we nu uitgesteld tot 1 december.
    1 december komt dus de babykamer, de box en de kinderwagen! Heb er nu al zin in!

Verder heb ik weer een hoop goede echo berichten gelezen! Gelukkig maar.
    Hier gaat ook alles verder heel erg goed.....

Zag iets van een meeting laskomen. de 29e kan ik niet, maarja je kan niet met iedereen rekening houden en een beetje centraal in nederland zou denk ik wel het beste zijn voor iedereen ivm vervoer!

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @mamakitty, ja we hebben de box meteen mee kunnen nemen :D Al zal die nu nog een tijdje in de doos blijven haha

Wat betreft de meeting ik geloof dat chrissie met de 29e kwam maar dan kan ik ws zelf ook niet en denk dat het het leukste/handigste is om het idd ergens centraal in nederland te doen aangezien we zelf uit alle uithoeken van nederland komen.
    Dus ik heb verder nog geen datum ofzo maar dacht ga eerst eens kijken of er intresse voor is. Maar misschien moeten we het nog even uitstellen of pas later als de beebjes geboren zijn.
    En minimeetings kunnen altijd natuurlijk ;)

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ha meiden,

Snoop wat een mooie box meid! :D

Ik draag nog geen speciale bh's trouwens, wel draag ik zo min mogelijk strakke bh's!

10. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    Hoi dames, lees weer veel goede berichten hier, gefeliciteerd. Hier vandaag naar school geweest, bah wat een lange dag zeg. Hier vandaag 20 weken jah, op naar de volgende 20 weken. Nu lekker op de bank hangen, ben helemaal op, last van bekken, dus nu rustig aan. Fijne avond allemaal.

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Heidi77 - Dank je wel voor je lieve berichtje hier!
    Ja ik weet dat het ontzettend druk is bij jou momenteel.. dus ik hou me "wijzelijk" op de achtergrond hihiihihih
    Enneuh.. ik doe het idd rustig aan ... ;)

@Evelieveling - Dank je wel en tot na het weekend!

@Shenoby - Ja super he hoe hij de echoos maakt... Hij denkt echt overal aan om te laten zien en op te meten.. Heeft ontzettend veel kennis... is eerlijk... En je hebt nadat hij eens klaar is ook nog de mogelijkheid om wat te vragen en daar kijkt ie dan ook nog eens rustig naar...!
    Super gewoon...

Ik heb trouwens zelfs de lenzen van de ogen nog gezien ;) Jij ook? hihiii

Wat je nieren betreft zou ik het even voorleggen aan de gyn wat dat te betekenen heeft. Wist R. het niet?

Een meeting is voor mij ook te ver weg hoor.. Ook al wordt het centraal gehouden... Ik kan niet eens met mijn bekken zolang in de auto zitten... Pffff...
    Dus idd... Shenoby... Wij doen wel een privemeeting hahaha... 10 minuten rijden is te doen ;)

Moeten we ook echt nog even wat voor afspreken... want gisteren was het wel heel kort maar krachtig hoor ;)

@Bamjolan - Oooh wat lief dat je zo een kinderwagen etc. gekregen heb...

Ik heb nu van iemand een babykamer gekregen... Pfff.. net die andere besteld in de winkel... Maar hij is wel heel mooi en ik mag em zo hebben... Als ik de kamer klaar heb kan ik even bellen en dan gaan zij regelen dat er iemand met een busje hem even komt brengen en die kunnen de kamer hier dan ook wel even in elkaar zetten...

Moet ik alleen kijken of ik de babykamer uit de winkel kan afzeggen...

@Mommy2be - Het kan zeer zeker hoor dat je nu al zo een last hebt. Bij mij helpt zo een bekkenband ook niet hoor...
    Wat wel kan helpen is letten op je houding bij het zitten gaan, bij het opstaan, lopen, staan etc.
    En een warme kruik er tegenaan leggen kan ook heeeeel lekker zijn...

Warme chocolademelk is heeeel lekker.. heb me vandaag ook weer lekker verwend met 3 koppen.. hmmmm ;)

Ik moet ook niet teveel slagroom hebben.. Kmoet wel een beetje op mijn gewicht letten van mezelf.. Dus gewoon gezond eten... normaal eten... en niet snoepen... Wel veel fruit en zo...
    Maar dus ook geen slagroom ;)

@Lynnami - Grrrr bewaken die smarties! Met hart en ziel....
    ;)
    Neem een pot augurken mee naar de deur... komen de kids volgend jaar ook niet weer hahahaha... (is een reclame hier op tv)

Een stroller ken ik niet... Maar ik weet wel dat een kind niet te lang in een draagdoek, wipstoeltje of maxicosi mag zitten...

Enneuh.. zwarte meubeltjes.. heeeeel leuk...
    Wat voor kleur wordt de rest?

@Chrissie - Nee ik was niet bang dat het alsnog een meisje zou worden... Eigenlijk was het de opmerking van de echoscopist zelf waardoor ik zoiets had van: Toch wel even voor zeker kijken ;)
    Hij zei nl. zelf: "Ik weet het echt niet zeker... Lijkt me een jongen maar als je zekerheid wilt moet je toch even weer komen met een week of 16 of bij de 20 weken echo...! Nog geen specifieke jongensdingen kopen hoor! ;)

Maar gyn had zoiets van.. R. zegt een jongen... dan is het een jongen! ;)

Maar ik had al wel wat jongensdingetjes gekocht... dus das wel fijn ;)

@Princess - Ik hoop dat je internet maandag werkt meid! Goede reis en goed weekend!

@Snoopy - dat doe je goed meid met die verjaardagen ;)

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Bam - heb je nog altijd bloedverlies meid?! Wat vervelend heeee...
    Echoscopist had bij mij ook nog even gekeken naar het bloedverlies wat ik had... dus even de placenta goed bekeken en de baarmoedermond... Maar bij mij was er gelukkig niets te zien... Baarmoedermond van mij was trouwens ook mooi lang... Zo een 6 cm.... En dat is goed! ;)

@Kitty - Ik wist al wel voor 95% zeker zeg maar dat het een jongen zou worden... maar ja.. aangezien de echoscopist er zelf niet helemaal zeker van was moet je toch een slag om de arm houden he... Gyn was overigens al helemaal overtuigd ;)
    Die vertrouwd blind op de echoscopist hahahah...

Wat je bekken betreft denk ik dat het echt verstandig is om meer aan jezelf te gaan denken meid.. Ik bedoel... tis wel heeeeel erg leuk om overal nog naar toe te willen en mee te willen doen... Maar luister wel naar je lichaam! Als je jezelf niet in acht neemt loop je het risico dat je in een rolstoel beland of straks de rest van je zwangerschap op bed mag doorbrengen omdat je gewoon echt niets meer kunt... En dat is ook geen pretje lijkt me!

Kalmpies aan doen.. Dingen met regelmaat doen.. En niet meer lange einden gaan lopen of lang staan achter elkaar... niet meer lange stukken in de auto etc. Rekening houden met je lichaam en dingen met mate doen...
    Blijven bewegen... maar niet overdrijven...

@Snoopy - Ik zou idd even overleggen met je vk ofzo... Hoe langer je niet naar de wc gaat hoe moeilijker het wordt...
    En dat is niet fijn...
    Succes ermee!

Huisarts hier zegt dat ontbijtkoek juist stoppend werkt... Dus dat zou ik zo 1,2,3 niet nemen...
    Maar wat wel heel goed is.. is vezels eten.. Dus liefst grof volkoren brood enzo...
    Ook peren moeten heel goed werken...

@Shenoby - En heb je een leuke kerstboom kunnen vinden? Ik heb een kunstboom en die staat op zolder... Ik denk niet dat ik em dit jaar naar beneden sleep... pffff...

@Klavertje - Ja twas idd super die echo... Echt leuk!

Leuk dat je man de kleine ook heeft kunnen voelen... Hier heb ik de kleine alleen nog maar gevoeld...en de echoscopist gisteren toen ie wat aan het porren was even om iets goed in beeld te krijgen ;)

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Kitty - Wat vervelend dat de beurs wel tegenviel...
    Maar vanwege de drukte en dat het toch altijd weer tegenvalt en de afstand ga ik dus al niet ;)
    Ze moeten dat hier eens een keer in de buurt gaan doen... pffff

@Joyce - Heeeeee wat super dat de 20 weken echo helemaal goed was en dat je kindje volkomen gezond lijkt!
    Leuk he... die echo... ;)

En knap van je dat je de nieuwsgierigheid de baas bent gebleven ;)

@bam - laten we maar hopen dat het snel wat rustiger wordt daar bij jou en dat de bloedingen eens zullen stoppen en wegblijven...
    Maar goed... je weet wat je er nu mee aan moet ;)

@Heeee Jacky! Leuk je weer te zien ;)

@Snoopy - Mooie box!

14. yoehoe

yoehoe Lid

28 okt 2008
    10
    0
    0
    schoonmaakster hotel
  15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

heb een 2e hands box gekocht.
    Beetje oppimpen en klaar is hij!
    Is er speciale verf voor boxen? stel dat ze knagen?
    Kindervriendeljiie verf? Wie heeft zijn box ook opgepimpt?
    Het is een box met laden. Nu maar 50 euro!
    We misten de afdek plank boven de lade dus die moeten we zelf nog maken. Ach dat is niet erg. Schoonpa kan als de beste klussen!

snoopy> naar de babydump aan de A4 geweest of ergens anders?

joyce> fijn he als alles weer goed is. Ik vind het ook knap dat je niets wilt weten. Wij konden niet wachten.

bam> zag je sms pas nu. Waren heel de dag in de weer en was zo kapot ben gaan slapen. Sorry.
    snoopy was ook druk. Hebben het te laat gezien. Buddy taken verzaakt. :oops:

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Wish, ja ik weet het en ik ben ook erg met mijn neus op de feiten gedrukt....elke nacht lig ik te janken van de pijn en kan ik niet slapen en het word steeds erger. Dit was vandaag mijn laatste grote uitstapje zeg maar. Dat heb ik beloofd aan vriendlief.

@Snoop, ik heb gemerkt dat pinda's, zeg maar nog in de dop, die je zelf moet pellen, dat die erg laxerend werken! Ik eet ze regelmatig omdat ik ook erg verstopt zit. Verder veel fruit, vezelfs en veeeel drinken!

@Chrissie, leuk joh een box en lekker goedkoop! Nu lekker pimpen..
    Qua verf...uhm je moet idd wel speciale verf kopen, want die klentjes knagen aan alles, zijn net konijntjes ;)
    Maar welke, weet ik zo ff niet meer, anders ff naar een consultatieburo/huisarts bellen, die weten het toch wel?

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Zoooo pffff.. heb alle pagina's beantwoord... Zucht...
    Nu ben ik moe ;) hahahaha

Trouwens... ik draag nog steeds mijn gewone bh... Mag van mij ook zo blijven! ;)

Hier vandaag de stukken afgeplakt zodat ik de rest blauw kan verven in de babykamer... Kom ik net boven... Heeft alle plakband wat over het bruine was geplakt losgelaten... Grrrr... kan ik overnieuw gaan beginnen... GRRRRRRR

Verder... ga ik zo aan de lijsten beginnen en weer vroeg mijn bedje in vanavond ;)

18. yoehoe

yoehoe Lid

28 okt 2008
    10
    0
    0
    schoonmaakster hotel
  19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Wish, oh ik wil ook zo graag aan de beebkamer beginne, maar we wachten ff eind volgende week af, dan horen we of we het andere huis krijgen.......
    Maar ik wil ook zo graag!

@Yoehoe, verder niets te melden? ;)

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Chrissie - Ik zou kindvriendelijke verf gebruiken en even bij een goede verfspeciaalzaak vragen wat voor verf je het best kan gebruiken...

@Kitty - Jammer dat je eerst zoveel pijn moest lijden voordat je het zelf doorhad ;)

Deel Deze Pagina