AMEN Dancinglady, ik vind het erg overdreven allemaal. We zitten hier met veel meiden en meiden kletsen nu eenmaal graag en ja, ook onzin berichten horen daarbij (denk aan het spuit11 geklets van pas, maar dat mag wel?) zo zijn vrouwen nu eenmaal. Als je het echt puur en alleen over zwangerschap gaat hebben, word het snel al erg saai denk ik. En daarbij, we beginnen mekaar steeds beter te leren kennen, dus dan is het niet meer dan logisch dan dat er ook andere dingen op tafel komen dan alleen zwangerschapsverhalen. Verder hyves/buddypoke dingen, sja......mag lol hebben al niet meer? En daar gaat het al daaaaaaaaaagen niet meer over, dus..........? Als ik iets wil vertellen, dan doe ik dat. Ik laat me niet door bepaalde mensen de mond snoeren. Moet ik zeker bij elk berichtje mezelf afvragen of het wel mag, of het wel iets met zwangerschappen te maken heeft........nou dat word gezellig...
@MamaKitty: ik slaap over het algemeen aardig, vaak moet ik 's nachts plassen en als het heel erg vroeg in de nacht is kan ik niet meer in slaap komen als ik ben geweest. En dat is best wel eens vervelend ja. Ik ben n.l van mijzelf al een lichte slaper. word dus overal wakker van. (mijn man snurkt ook nog eens zo erg) dus ben altijd blij als ik slaap. Word ik dan wakker omdat ik moet plassen dan kan ik daarna weer moeilijk in slaap komen. Heb jij dat ook?
JA! Ik ook! Vreselijk he..maar de laatste nachten word ik standaard om 04:00 wakker en kan niet meer slapen vd pijn.........ook al zo leuk....die bekken
Ha, ik durf nog net niet zonder kindje in de kinderwagen over straat te gaan met de wagen, dus lopen we af en toe een rondje binnen en te zwijmelen over wanneer we met ons kindje buiten kunnen lopen. Voel me heel stoer,.... (not) haha. @mamakitty, jouw dochter is echt een schatje! Ik hoorde gisteren dat je voor een thuisbevalling ook een weegschaal voor de kleine, en allerlei andere spullen moet huren. Hebben jullie daar al iets van gehoord? Ik zal het volgende week even aan de vk vragen. Gr Judith
*proest* ik zie je al lopen Dank je wel! Mooie meid he! *trits* Weegschaal is niet nodig meid, dat heeft de vk bij zich!
Judith echt rondlopen met de kinderwagen doe ik nog niet, maar ik loop er elke keer langs als ik naar de wc moet, want hij staat in de bijkeuken. En ik blijf ernaar kijken natuurlijk Volgens mij heb je bij een thuisbevalling alleen de dingen nodig die op de uitzetlijst staan bij thuisbevalling. Anders zouden ze dat toch wel vermelden neem ik aan? Klaver als ik 's nachts naar de wc ga om een uur of 4 kan ik wel goed in slaap komen, maar vanaf een uur of 6 blijf ik tegenwoordig wakker. Dat is echt uitzonderlijk voor mij
ha ladies, joh wat een discussie weer, ik lees wel vaak het forum, maar reageer niet zo vaak, als ik zelf een bericht achter laat en er wordt bijna niet op gereageerd, so what? ik schrijf omdat ik het leuk vind, natuurlijk vind ik het leuk als er iemand reageert, maar zelf doe ik dit ook niet actief dus kan niet verwachten dat julllie dit wel doen bij mij.... als ik zin heb om te lezen, te reageren, doe ik dit en anders lekker niet. oja, ff BTW gister heeft mn vriend de kleine gevoeld, pfieuw volgens mij draaide ie zich om ofzo, ik schrok er zelf van! hihi... ennne over de meeting, ik zeg nee... ik ga aan t werk, pfff geen zin!
Ik heb nog niks gehoord hoor over een weegschaal die je in huis zou moeten hebben. Neem aan dat dat wel besproken gaat worden tijdens de intake met de kraamzorg, dus dat horen we dan wel weer. Het bed met klossen staat ook niet op mijn kraamlijst, dus het zou best kunnen hoor dat je de weegschaal ook zou moeten huren. Ik heb vandaag een heerlijke baal-dag geloof ik. Heb nergens zin in en heb een zere keel. Lekker rustig aan vandaag, moet alleen vanmiddag nog even de griepprik halen. (getsie)
@Judith, je moet 2 dingen huren voor een thuisbevalling: klossen om je bed te verhogen en een po (ondersteek). @Dancinglady, nee? Sjouw je niet door de keet heen met de kinderwagen? hihi @Marr, jammer dat je niet meegaat met de meeting! Gaaf dat je man de kleine heeft gevoeld! Werkze! @Lin80, mag je nu gewoon de griepprik halen ja? Wist ik niet. Doe je verder rustig aan? Weegschaal heeft de vk bij zich om de kleine te wegen (een sorrt doek waar ze de kleine in doen en dan hangen aan een weegding. En ze wegen de kleine elke keer als ze langskomen. Op een gegeven moment moet je naar het consultatieburo en nemen ze het wegen daar over.
MamaKitty schreef: Jahaaaaaa hier is Spuit 11, wat is er aan de hand? Ik wil er wel bij vermelden dat het meeste over pm gegaan is. Alhoewel ik ook wel van een "praatje" houd, maar voor mij ligt het weer anders... Ieder heeft zo haar eigen mening hierover, welke mening dat ook is dat moeten we respecteren!
Hoi allemaal, Vanavond ga ik jullie berichtjes weer even proberen terug te lezen, maar ik wilde alvast even zeggen dat alles goed was bij de 20-weken echo. Alles zit er op en er aan, en de groei ligt goed op schema! Na de echo controle bij gyn. gehad. Ook daar alles goed, buik groeit zoals het hoort. De foto van de echo zal ik zo snel mogelijk in mijn album zetten. Nu weer snel aan het werk. groetjes p.s. zaterdag naar de jonge gezinnen beurs geweest, vond het heel erg leuk!
Whoehahaha spuit11 is in the house nee meis, ging niet over jouw persoonlijk, maar als ik te horen krijf dat het niet over een visburger mag gaan, dan denk ik; waarom dan wel een hele pagina volkalken over spuit11?
Nou, Pien fijn dat alles ok was! Een hele check-up gehad dus! Enne nu maar weer lekker gaan werken he....
De meningen zijn nogal verdeeld over het wel of niet halen van de griepprik. Mijn huisarts zegt dat ik hem beter wel kan halen en dat het helemaal geen kwaad kan. Het is gevaarlijk voor me als ik zware griep krijg en dat kan ik voorkomen met de griepprik. Laatst kwam ik nog een krantenartikel tegen hierover en daar stond zelfs in dat ze eigenlijk zelfs willen dat elke zwangere vrouw de griepprik gaat halen, omdat het kindje na de geboorte dan minder kans heeft om ziek te worden. (dit bleek uit onderzoek) Ik weet alleen dat ze het wel afraden om het in het eerste trimester te doen en ik ben al over de helft natuurlijk, dus ik haal hem maar gewoon. Zou het mezelf ook niet vergeven mocht ik wel heel erg ziek worden zonder de griepprik.
Wat zullen wij allemaal intelligent zijn na de bevalling. We weten echt alles. Ik ga vandaag zeker lekker rustig aan doen trouwens. En uh............ jij ook hè?!
@ Klavertje: Is goed hoor ik wil jou best komen helpen mij ledikant staat net ben nu aan het uitzoeken hoe de comode in elkaar hoort. Het is nog al een bouwpakket omdat we een 2e hands hebben en hij staat nog uit elkaar en ik heb m zelf neit uit elkaar gehaald dus dat is even een probleempje. Maar volgens mij wonen wij niet echt bij elkaar om de hoek @ Wish: Ik ben het verder helemaal met je eens, ik zit wel veel achter de pc maar ook niet altijd hier. Misschien is het een idee dat de meiden die hier dagelijks veel kletsen in de lounge ofin overleg met de modjes een plekje krijgen om over andere dingen te kletsen dan zwangerschap en verder hier alleen nog posten over de zwangerschap. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het soms ook wel even lekker vind om andere dingen te melden. @ Marr: wat leuk dat je man eindelijk de kleine gevoeld heeft, mijn man heeft haar 1 keer gevoeld en daarna niet meer Maar werkse verder vandaag! @Pien27: ben blij dat je 20 weken echo goed was! @ all: Ik ben er nog niet echt uit of ik mee ga met de meeting, moet er nog even over na denken. Nou ik ga weer even verder met puzzelen! haha
@Lin80 hihi nou idd, we zijn alwetend straks meis Ja mama, ik doe rustig aan @Xan, we horen het wel wb de meeting Ennuh in de lounge kletsen over andere dingen of ergens anders...hmmmm denk dat je HIER dan juist een probleem gaat krijgen, dan moet je echt bij ALLES nadenken of je het wel mag zeggen, of het wel genoeg mete en zwangerschap te maken heeft.....schiet niet op denk ik zo.
ben toch wel erg benieuwd hoe Mimi het heeft gehad in de Lommerbergen................................