Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    @Xan: nee we wonen niet bij elkaar om de hoek.
    Jammer maar dan helpen we elkaar maar in gedachten. :)
    Ik heb net mijn mannetje aan de telefoon gehad en hij gaat me helpen als hij straks thuiskomt van zijn werk. :D.
    Yes, yes dan schiet het ook eens op, wil zo graag schoonmaken en inrichten :)

2. Lindajelsma

Lindajelsma Actief lid

10 jul 2008
    156
    0
    0
    Mmmm, ik wil zeker niet afdoen op degenen die wel reageren op andermans vragen. Dat is mijn bedoeling niet....
    Maar dit is ons eerste kindje en ik zit vol vragen, daarom ben ik 'lid' geworden van dit forum. Nu blijkt dat er niet zo vaak wordt gereageerd op mijn vragen (misschien door 1 of 2). Ik zie het nut er dan VOOR MIJ niet zo meer in om hier te komen.
    Discussie is voor mij betreft gesloten.

@mamakitty: Las dat alles in principe is geregeld voor de bevalling. Als je het zo inschat (vergelijkt met je dochter), wanneer zou je dan ingeleidt worden? Of heb je toch het gevoel dat het nu een andere zwangerschap is en dat je geen idee hebt? Ben wel erg benieuwd! Vanaf wanneer kan een kindje eigenlijk zonder poespas geboren worden (op couveuse na)? Nu eerst nog maar genieten van het wondertje in je buik!
    @Snoopy: het matras wat wij nu hebben gekregen is iets simpeler doordat wij de aerosleep er bovenop leggen. Deze aerosleep zorgt ervoor dat spuug, vocht (zweet) wordt opgenomen in dat matrasje en dat het dikke matras niet vies wordt. Het andere matras waar we uit konden kiezen was wat beter voor de vochtbalans. Daar zit in cocoslaag in, die het vocht opvangt. De aerosleep heeft als voordeel dat er (door een wat ouder kindje) door geademd kan worden. Gaat het kindje dus draaien en komt het met het gezichtje wat naar beneden, dan is de kans kleiner dat het stikt. Ik geloofde er eerst niet zo in (als je de video op de site van aerosleep kijkt), maar nu heb ik gezien dat je er gewoon door heen kunt ademen. Nadeel is dat je wat special spul moet aanschaffen (molton, matrashoezen), anders is het effect weg. Maar ik ben erg tevreden over de aankoop.

Wat mij trouwens is opgevallen, is dat veel meiden een 20-weken echo (prenatale screening) hebben gedaan. Zijn er ook meiden die dit niet hebben gedaan? Ikzelf heb dit niet gedaan om verschillende redenen. Ben wel benieuwd of er meer meiden zijn die geen prenatale screening hebben gedaan.

Ik zal nog even wat drinken en dan ga ik me klaar maken voor het werk. Tot laters!

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Klaver...ik wil ooooook!

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb het bemoederen nu al in me zitten. :)

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wrom heb jij geen 20 weken echo gedaan dan?

Ja, alles is zover geregeld, dat het sowieso in het ziekenhuis gebeurt met ruggenprik.
    Ik zou het niet weten joh als ze me gaan inleiden wanneer dat gebeurt....
    Volgende week woensdag naar de GYN en dan zal ik het wel horen.
    Ennuh ik geniet zeker hoor! ;)

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou, kijk! Beter! ;)

7. Niet meer actief

Lindajelsma,

Ook ik heb de 20 weken echo niet laten doen, ik ben nog behoorlijk in twijfel...
    Ook ik heb daar mijn redenen voor en aangezien ik iedere maand een echo krijg had ik zoiets van ach, mocht er nu iets zijn vertellen ze het me ook wel.
    Mocht mijn manlief nou zeggen dat hij het persee wil (voor hem de eerste) dan ga ik daar in mee, het is ook zijn kindje

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nou dat is het zkr! Wel jammer dat ik moet werken haha, maar nu heel ff rust kindjes naar school ;)

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @judith, zie je al gaan met de wagen ;) bij ons zit ie nog steeds in de doos maar kan niet wachten om hem te gaan gebruiken :D

@marr, wat leuk dat je man de kleine gevoeld heeft! Hier heeft mn mannetje de kleine gister weer overduidelijk gevoeld hij was helemaal blij :D

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    idd als je al zoveel echo's krijgt, begrijp ik het idd wel.

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gaaf Snoop!

Onze kinderwagen komt "pas" midden januari.... :( WIL HEM NU! haha

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    haha ja kan me voorstellen nog ff geduld. Op de beurs ook zoveel verschillende wagens gezien?

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Fijn dat de echo goed was! Nog veel gekocht op de beurs?

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja! En ik kan niet wachten om er zelf weer achter te lopen! ;)
    Maar goed, we hadden al een wagen gekocht, dus ze wilden me folders geven van diverse kinderwagens, die heb ik toch beleefd maar ff geweigerd....

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben heel bewust voor de 20-weken echo gekozen. Als er iets is, dan kan je er op voorbereiden/ keuzes maken. Maar ik kan ook begrijpen dat mensen juist om die reden de echo niet willen.

Waarom hebben jullie gekozen de echo niet te doen?

16. Lindajelsma

Lindajelsma Actief lid

10 jul 2008
    156
    0
    0
    Als je idd veel echo's krijgt, dan begrijp ik dat je de 20 weken echo overslaat.
    In het kort waarom ik 'm niet doe:
    - wij zijn gelovig en dus als blijkt dat ons kindje een afwijking heeft (in wat voor mate dan ook), kan en wil ik de zwangerschap niet afbreken... Bovendien zal mijn zwangerschap dan niet meer onbezorgd zijn en dat is het nu wel.
    - daarnaast heeft mijn moeder een zwangerschapsvergiftiging gehad en mede hierdoor heb ik een zwaar gehandicapte broer gehad (hij is 15 jaar geleden overleden). Als ik zie hoe wonderlijk ook zo'n kind is, zal ik mijn hele leven voor hem zorgen, hoe zwaar het ook zal zijn.
    - Er wordt gezegd dat zwangerschapsvergifting niet of nauwelijks erfelijk is, toch kon de VK dit niet uitsluiten (omdat het ons eerste kindje is). Soms maak ik mij daar best zorgen om en dus geeft zo'n echo extra spanning met zich mee. Het is voor mij niet de positieve kant: als het allemaal goed is, is er niks aan de hand. Ik denk juist andersom: ik wil niet zo'n echo, want dan zul je zien.....

Natuurlijk staat daar tegenover dat je een lange tijd naar je kindje mag kijken en ik vind het heel jammer dat ik dat nu niet kan. Manlief hoeft niet zo nodig een pretecho en dus stem ik daar mee in. Ik had het wel heel leuk gevonden om het kindje rond deze tijd nog een keer te zien.

Meiden, ik moet nu echt weg. Als er vragen zijn over mijn (onze) keuze, dan mogen jullie altijd een pb-sturen hoor!

Enne, mamakitty: fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden en dat ze vrij snel kunnen beslissen om je in te leiden!

Liefs Linda.

17. Ha meiden,

Even snel tussendoor weer, hoor. Heb echt een kl*tedag...Zit op mijn werk hartstikke ziek te wezen (hoest mijn longen uit mijn lijf en voel me gewoon over het algemeen 'bah')... Wordt er zo chagrijnig van. Storm heeft sinds vorige week de gewoonte opgevat om rond een uur of 1 krijsend wakker te worden en dan pas na een half uur weer te gaan slapen. Geen idee wat er aan de hand is....
    Daarnaast krijg ik steeds meer moeite met lopen en opstaan. Weet niet precies wat het is, volgende week weer naar de vk.
    Einde baal-bericht... sorry... :oops:

@Linda: Wij hebben bewust wel voor een 20-weken echo gekozen omdat er bij mij hartafwijkingen in de familie voorkomen. Als ze met de echo gezien hadden dat er iets met het hartje was, dan konden ze bij de geboorte direct ingrijpen. Snap prima dat je, als je al zoveel echo's krijgt las bijvoorbeeld Majo, niet echt behoefte hebt aan nóg een echo. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt, meid! Wij hebben trouwens ook een Aerosleep voor het wiegje en ledikantje. Echt ideaal! :D

@Snoopy: Wij gebruiken nog gewoon de wagen van Storm destijds, vind het best een beetje jammer dat ik geen nieuwe mocht kopen ( :oops: ), maar eigenlijk is deze ook nog gewoon goed. Is een knalrode Bugaboo. Heb trouwens wel nieuwe lakentjes voor in de wagen gekocht. ;)

Hmm... kan even niet verder teruglezen. :-k

Dit weekend gaan wij (eindelijk) beginnen met de nieuwe kamer voor Storm, onze oudste. Als die kamer klaar is, dan kan ik de oude kamer weer gaan verven en inrichten voor ons tweede kleintje. De kamer voor Storm wordt trouwens groen met muurstickers van aapjes. :)
    Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie trouwens gebruiken voor de baby? Hoor steeds vaker dat Zwitsal niet zo goed schijnt te zijn? :-k

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou meid, ik begrijp je helemaal!
    Ik vind het zoals je het uitlegt heel goed dat je dan geen echo laat maken!
    *knuff*
    Ik ben ook blij dat ze me goed in de gaten houden ;)

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oja,
    bij een vriendin van mij hebben ze een verkeerde diagnose gesteld naar aanleiding van de 20-weken echo. Diagnose trisomie 18, bleek gewoon een gezond meisje! Dus je hebt natuurlijk ook nooit geranties.

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wij gaan Natusan gebruiken (top to toe wash) ik gebruikte voor dochterlief Zwitsal, maar ze kreeg er uitslag van, wat je erg vaak hoort de laatste tijd bij Zwitsal valt me op en toen overgestapt naar Natusan en die nu dus ook voor de kleine vent gekocht al ;)

Doe je wel rustig aan meid!
    En wat een gedoe met Storm dan zeg......das ook niks zo....

Deel Deze Pagina