Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Goedemiddag lady's,

Hoe gaat het hier vandaag?

@Kitty: had laatst macflurry rolo gegeten, nou ik ging bijna over mn nek.. echt NIET lekker dus! Vind m&ms en crunch veel lekkerder, maar die hadden ze toen niet (we bestelden ook heel erg laat en er was daar een voetbalwedstrijd in de buurt) Kan ook nie w8en totdat het maart is, en ik mn beebje in mn armen kan vasthouden, ondanks dat mijn leven totaal zal veranderen ben ik er nu toch wel aan TOE! Heb ook moeite met overreind komen in bed en bank, lijk wel een oud mensje haha! En gefeli met de 23 weken nog, gaat snel he?

@Dancinglady: de buik begint ook steeds meer in de weg te zitten, tkrijgt ineens een groeispurt.. soms loop ik echt waggelend, alsof ik hoogzwanger ben. En wat leuk dat je man de beebje heeft gevoeld, de mijne nog niet.. soms probeer ik contact te maken maar dan is de beeb vast wel aan het genieten van die bewegingen die ik maak, maar als ik zo bezig ben overdag, krijg ik allerlei stompen en schopjes haha!

@hartewens: ach lekker luieren op zijn tijd doet je ook wel goed he ; )!

@Snoopy1981: spannend zeg, bijna afrijden. Voel je de zenuwen al hihi? Ach das minder dat je vannacht nie zo'n fijne rust hebt gehad, dan duik je er vandaag lekker vroeg in!

@bolbuikjje: ja lieve meid, tis helemaal aan jou, jij kent je lichaam het beste. Als jij het de moeite waard vind om de borstvoednig door te zetten, dan moet je dat doen. Zoals ik al zei, zitten er vele voordelen in het geven van de borstvoeding indien je het lichamelijk aankan. Vraagje, om welke redenen overweeg je de borstvoeding te mindere of te stoppen? Ben ik even nieuwsgierig naar hihi.

@xanado83: gefeli met de geslaagde echo, fijn is dat he om te horen dat alles goed gaat? Lekker hoor dat je om de 3weken langs mag gaan, is idd geruststellend als je je wat vaker minder voelt.

@Jacky78: ja er wordt welleswaar gesproken over ditjes en datjes, maar dat mag ook op zijn tijd vind ik. Alles staat in teken van het zwanger zijn, dus is het ook heel prettig als de dames hier hun dagelijkse ervaring neerkwakken over hun zwangerschap. En soms word je een beetje moe van alle kwaaltjes, dat je eve gezellie wil beppen over alles en nog wat! Soms vind ik ook dat de pagina's voorbij vliegen, maar dit gebeurd niet elke dag. Maar ach liever iets wat meer pagina's, dan heel weinig en het op een gegeven moment uitsterft.

@shenoby: oei meid, das nie zo best.. doe gewoon lekker rust aan, en luister naar je lichaam! Als de gyn zegt dat je beter niet kan werken, dan is da misschien wel veel beter voor jou. Take care!

@Lindajelsma: leuk hoor dat de jouwe de beebje ook heeft gevoeld! Heel bijzonder is dat voor hen, ze weten eve niet wat hen overkomt hihi. Heel fijn dat het verder goed verloopt met je zwangerschap! En gefeli met je nieuwe aankoop (ledikantje & commode) Wat betreft het genieten van de zwangerschap hier: gaat steeds beter, maar heb soms van die dagen dat ik me beroerd voel.. hele dag moe, beetje misselijk en harde buiken. Maar verder gaat alles goed!

@Pien72: fijn dat alles goed is gegaan met de echo! Werkze!

@Naduah: aah beterschap meid, hoop dat je je snel beter voelt! Ik ben van plan om zwitsalproducten te gebruiken, waarom schijnt het niet goed te zijn dan?

Kijk es een hele verhaal neergekwakt, omdat jullie zulke kwebbeltantes zijn :)

Vandaag voel ik me belabberd, nergens zin in, hele tijd moe zijn enz. En ook de heeeeeeeeele tijd rugpijn, het houdt niet op. Ik denk dat ik me gewoon erbij neer moet leggen dat ik vanaf nu gewoon elke dag rugpijn zal hebben :rolleyes:

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik hoorde van mijn schoonzusje dat zwitsal wordt afgeraden omdat het geparfumeerd is. Natusan bijvoorbeeld niet. Maar ik heb me er zelf nog niet in verdiept.

3. @Linda: Snap je helemaal, hoor. Zijn toch gewoon goede redenen? Niks mis mee.

@MamaKitty: Rustig aan doe ik wel, hoor. Kan weinig anders... ;) Wordt alleen zo chagrijnig van dat doorlopende slaaptekort, dat heb ik straks als de kleine er is ook al, moet dat dan nu ook al... pfff...
    Enne... Natusan dus. Goede tip! :D

4. @Mommy2be: Schijnt dus inderdaad geparfumeerd te zijn, wat Judith ook al zegt. Veel baby's schijnen er niet goed tegen te kunnen. Zwitsal schijnt ook nog op dieren getest te worden, en dat staat me eerlijk gezegd ook niet zo aan... hoe stom dat misschien ook klinkt.
    En jouw buik maakt dus ook al een groeispurt door? Volgens mij doe ik iets fout dan, hoor. Die van mij lijkt al weken stil te staan. Maarre... foto's! :)

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @linda, de rede dat wij voor de 20 wkn echo hebben gekozen is omdat mocht er iets niet in orde zijn ze er bij de bevalling al van op de hoogte zijn en eventueel in kunnen griipen. Maar denk idd dat het ieder zijn keuze is om het wel of niet te doen.

@naduah, zou ook geen nieuwe wagen kopen als de ander nog prima is hoor en idd met een andere lakentje is het toch weer anders ;)
    Beterschap meid!

6. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Kennen jullie dat trouwens, dat je lekker wilt genieten van eten, maar omdat je wat misselijk bent het voelt alsof je maag geblokkeerd is? Ik heb nu lekkere dingen voor me liggen zoals donuts en Liga Fruitkick, maar na een hapje geef ik al op.. pffffffff!

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Naduah, Natusan top to toe wash, die is echt goed!
    Ennuh dat slaaptekort...hmmm hier ook....word nog wat als de beebjes er zijn ;)

@Mommy2be, nee de andere Flurry's hoef ik niet, niet te eten!
    Whahaha kom jij de bank ook al niet meer uit/af? Erg he..........
    Ja 23 weken..gaat erg hard nu! Jij alweer 2 dagen over de helft meid!
    En ook al zoveel pijn jij...meis, ik heb het met je te doen! Weet hoe het is helaas. *knuff*
    Trouwens, eten kan ik heel de dag, maar vooral LEKKER eten, chocola etc...hihi

8. Ja, ken ik! Irritant, he? ;)

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw

ehhh nee dat ken ik niet :oops: heb juist honger! ;)

10. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Oh echt waar? Hmm, overweeg nu wel andere producten te halen, maar welke weet ik niet. Zwitsal vind ik zo lekker en fris ruiken! Volgens mij is Zwitsal ook wat duurder he? Hoe zit het met de andere verzorgingsproducten?

Jaa, mn buik maakt echt een groeispurt.. ik weet niet wat mij overkomt :) Misschien maakt de jouwe wat later een FLINKE groeispurt, t dubbele van wat je nu hebt!

@Kitty: Nee joh, verschrikkelijk.. soms schaam ik me als ik ergens bij iemand anders thuislig en overreind moet komen, kan echt niet meer zoals vroeger normaal opstaan haha.. gaat lekker met ons he :) Ja hier ook snel, maar van mij mag het NOG sneller!

Ja die pijn is idd nie zo best, wat de kindjes ons wel niet aandoen he.. stouterds :eek:

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Owwww ik moet zo als ik dochterlief heb opgehaald nog booschappen doen.......
    Nu al inspiratieloos wat we gaan eten deze week. Iemand suggesties voor me? Ik maak altijd een lijstje voor de hele week, dan ben ik voorbereid en ook makkelijk met de boodschappen halen zo, maar weet ff niets....iemand ideetjes voor me? Moet niet iets zijn waarmee ik lang in de keuken moet staan, maar snelle makkelijke lekkere gerechtjes.....

(en uiteraard ga ik ook weer chocola, chocopoeder en slagroom inslaan hihi)

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik was van plan om zwitsal te gebruiken, vind het ook zo lekker ruiken maar heb ook probeerverpakkingen van natusan dus ga strak gewoon kijken waar ons kindje het beste tegen kan enzo :)

13. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ooh, ik heb ook van de ''vreet''buien hoor.. dat alles wat los en vast zit naar binnen werk, maar heb ook soms van die dagen dat ik gevoelig ben voor eten. @Kitty: chocolade vink nie meer lekker sinds mn zwangerschap, ben daar wel blij mee, anders was ik nu al 10kg aangekomen!

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dit is ook voor ons de reden geweest om de 20-weken echo juist wel te doen. Wij wisten van te voren al wel zeker dat ongeacht wat de uitslag zou zijn, we dit kindje nooit weg zouden laten halen. Een echte garantie krijg je ook niet tijdens de 20-weken echo, maar wij hebben ervoor gekozen omdat, mocht er iets mis zijn met bijvoorbeeld het hartje of de nieren ofzo, dan in het ziekenhuis kunnen bevallen en dan kunnen ze meteen ingrijpen mocht dat nodig zijn.
    Bevallingen gebeuren meestal 's nachts en dan zijn de meeste artsen lekker thuis en liggen dan ook te slapen. Ze moeten dan eerst nog gebeld worden en kunnen pas ingrijpen op het moment dat alle artsen klaar zijn. Als ze met de 20-weken echo een afwijking constateren, dan kunnen ze voor de bevalling alles al klaarzetten en kunnen ze meteen ingrijpen mocht dat nodig zijn.

Dit is voor ons de reden geweest om het wel te doen, maar ik kan me ook voorstellen dat je het niet van te voren zou willen weten hoor.

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Natusan top to toe wash nogmaals ;)

Over groeispurten gesproken,ik voel de mijne 4 vingers boven mijn navel ;)

Ik was vrijdagavond bij mijn beste vriendin en haar man, kon ik me toch niet meer uit de bank komen whoehahaha zij lachen natuurlijk, ik voelde me een beetje lullig... :oops:

Ah voor onze kindjes hebben we de pijn over niet? ;)

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oh tis bij mij nog erger geworden, vreet soms hele pakken chocola weg... :oops: Vooral toffifee...

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Misschien staat er iets tussen bij wat eten we vandaag? Pff vind het soms ook zo moeilijk en wil het altijd weten voordat ik naar de supermarkt ga. Wat wel snel klaar is en lekker is ajam pangang van knorr. Je snijd kip in stukjes even bakken en hup saus erbij en klaar met rijst erbij.

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

even snel een berichtje hier.
    ga later even reageren heb wel gelezen maar moet nog reacties geven.
    Maar ik kan de babykamer gaan inrichten.
    de verf zit erop het plafond is gesausd en het laatste stukje behang is er een half uur geleden aangeplakt.
    jeeeeeeeeej ben helemaal happy

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    jeeeee inrichten is het leukste wat er is!

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    die staat op de lijst! thanx!

Deel Deze Pagina