Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    @mamakitty: gaaf die buik zeg!
    Zo ziet die er van mij dus ook al uit!
    Dacht ff dat ik de enige was met een klein buikje.
    Ik zie dat je normaal ook vrij plat bent, daarom zal het nu wel zo opvallen bij ons.
    Ben zelf ook al 1,5 kilo aangekomen hoor! hihi
    Enne leuk van die tests. Dat had ik toen ik voor het eerst ging testen. Het staafje raakte de urine nog maar en er kwamen 2 dikke blauwe strepen. Leuk idee is dat toch he? Ik heb 2 tests gedaan.
    Ook eentje voor de zekerheid en heb ze bewaard.

Dus het is niet zo heel erg dat het eten verkeerd is gevallen? Ik schrok wel. Gelijk alles eruit na het eten. Voel me nog steeds niet happy, is dat niet raar>? Sorry voor mijn gezeur! hihi.

Liefs,
    Klavertje

2. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Dag dames,

Vanmorgen naar de VK geweest en ik mag 22 juli komen voor een intake! Doen ze dan ook de eerste echo?

Verder heb ik me aangemeld voor moeders voor moeders, ze bellen nog voor een afspraak!

En hoe gaat het met jullie?

Veel liefs Amanda

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dank je!
    En gelukkig ben ik niet de enige met nu al een buukje ;)
    Maar voel je je ook echt ziek dan of denk je dat het door je zwangerschap komt?
    En probeer je happy te voelen, ik weet er alles van als het niet wil/kan, maar je krijgt er zoveel spijt van!

4. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    @mamakitty: Ja, mijn man zegt ook dat ik meer moet genieten. Maar ik zie overal leeuwen en beren. Ben zo bang dat het misgaat.
    Ik voel me niet echt ziek. Heb alleen pijn in mijn hoofd en de gebruikelijke ZW-kwaaltjes. Af en toe borrelt mijn buik nog ff. Ik denk (hoop) dat het gewoon door het eten komt. Misschien kan ik dat beter niet meer eten. Ik zal er wel niet meer tegen kunnen. Bedankt voor je reactie!

@Amanda: Ja, dan doen ze ook je 1e echo.
    Fijn dat je al bij de VK bent geweest.
    Ik ben nog nergens geweest. heb het ZH gebeld en mag de 16e voor de 1e echo. Ik vind het wel jammer dat ik nog geen verdere afspraken heb.
    Ben zo benieuwd!

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Klavertje, ik ben ook super bang dat het mis gaat, maar daarom laat ik mij het genieten niet ontnemen! Kom! Sta sterk en weet wat je wilt meid! Lekker genieten! En wil het niet, dan komt het wel na de echo! Dikke knuff!

@amanda, bij mij doen ze niet de 1e afspraak al een echo, das een week later...

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    1 aug naar vk!

7. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hoi dames!

Jawel, hier nog een aankomende maart 2009 mama! Ik ben vandaag 2 dagen overtijd en heb getest, een licht streepje te zien maar wel een echte streep! (zie album)
    We hebben al een zoontje, Simon, hij is nu ruim 10 maanden oud, en als alles goed gaat wordt rond 8 maart ons 2e kindje geboren!

Ben nog steeds een beetje beduusd, heb meer een test gedaan met het idee van 'we zien wel', ben ik gewoon zwanger! Heb de hele dag al een heerlijk gevoel, maar aan de andere kant ben ik echt pas heel pril zwanger dus ben nog wel een klein beetje terughoudend...

Wanneer hebben jullie de VK/gyn gebeld trouwens voor een afspraak? Kan het me niet goed meer herinneren van de vorige keer, maar toen testte ik ook pas positief een week na mn NOD. Moet overigens wel in het zkh en onder begeleiding van de gyn bevallen ivm zwangerschapsvergiftiging en een keizersnee tijdens de zwangerschap en bevalling van Simon. Hoop dit keer op een voorspoedigere zwangerschap!

8. mamasan

mamasan Fanatiek lid

en ik mag me ook aanmelden als maart mama...
    Ben nog een beetje beduusd, want ik dacht dat ik flink grieperig was.
    Toen mijn man opmerkte dat mijn lontje wel erg kort was vielhet bekende kwartje.
    Zaterdag eerst met een goedkope cassette getest en zag een megavaag streepje.
    Vandaag maar een clearbleu gehaald en die is knalposi (zie album)

Ik heb al een zoontje van 2,5 en als het goed is ben ik 09/03/09 uitgerekend.
    Morgen de gyn bellen en hopelijk mogen we snel komen.

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    23 juli naar VK :)

Leuk die bolle buikjes nu al hahaha. Ik had met de 2e ook zo snel een buik.. januari vroegen mensen en.. wanneer komt die.. ik.. eh.. eind juni.... dan wisten ze gewoon nix meer te zeggen :)

Enige dat jammer is dan dat het lastiger wordt het nog tijdje stil te houden.

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Dat ligt eraan of ze een inwendig echo-apparaat hebben. Met een inwendige echo is vanaf ongeveer 7 weken hartactiviteit te zien. Vanaf 12 weken pas met een gewone echo.

@MamaVanSimon & mamasan: gefeliciteerd! :)

Grappig, die buikjes ;) Ik ben door de verstoring in mijn hormoonhuishouding en clomidgebruik in het afgelopen half jaar al 7 kilo aangekomen. Die buik heb ik dus allang! :) Ik leek al wel 5 maand zwanger :(. Ik hoop dus eigenlijk dat deze eerste paar maanden gaan verlopen zoals bij mijn zoontje. Hij nam zo veel van mijn energie dat ik na 3 maand zelfs afgevallen was! En dat zonder te dieeten óf over te geven ;)

11. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Vandaag toch maar weer een digitale zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid, hihi. Maar er staat zwanger! ;)

Morgen ga ik de verloskundige bellen, dan wordt het echt definitief vind ik. Ben benieuwd wanneer ik de eerste echo krijg. Met ons dochtertje volgens mij met 7 weken.

@MamaVanSimon & mamasan gefeliciteerd!

Liefs Tumtummetje

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wauw wat een hoop zwangeren alweer :D gefeliciteerd allemaal!
    Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de verloskundige, normaal doen ze dat bij ons tussen de 8-10 wkn en dan met een echo maar ik ga over 3 weken op vakantie uds heb ik het wat kunnen vervroegen.
    Vind het alleen met de echo wel spannend dan ben ik bijna 8 weken en hoop dat ze dan al wat kunnen zien. dan ga ik teminste lekker op vakantie :)
    Ik zie dat het wel wisselt per verloskundige.
    Zijn er hier ook ervaren mama's en weten die misschien of zo'n vroege echo wel gewoon uitwendig is?
    Had ergens gehoord dat je pas vanaf 12 weken uitwendig iets kan zien?
    Verder gaat het goed, veel plassen en rommelende darmen maar als dat alles is haha.
    heb vanmorgen nog met de digitale getest en er stond ZWANGER! :D
    Zal de foto's gauw in mijn album zetten.

13. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    @ Snoopy: Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik met 7 weken een inwendige echo, en met 10 weken een uitwendige waar je alles prima op zag. Ik denk dat je een inwendige gaat krijgen met nog geen 8 weken.

@ de rest: bedankt voor alle felicitaties!

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Snoopy: met 8 weken krijg je zeker een inwendige echo. Volgens mij kun je bij een eerste kindje zelfs pas tegen de 12 weken uitwendig wat zien. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe hoog je baarmoeder dan al zit.

@Tumtummetje: ik heb vandaag ook nog weer getest hoor ;) En direct daarna de gyn gebeld ;)

15. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Bedankt meiden ennuh jullie natuurlijk ook allemaal FELI!
    haha was zo beduusd dat ik dat vergat.

Over die echo, bij mijn zoontje kreeg ik hem met 8w3d en uitwendig.
    Nu ben ik ook een heeeeeel tenger vrouwtje, dus dat scheelde ook.
    Moet ik er wel bij zeggen dat je bij een inwendige wel een mooier beeld krijgt.

Ik ga morgen de gyn bellen en hopen dat er niet te veel op vakantie zijn hier.
    Waarschijnlijk ben ik dan al over 2 weken aan de beurt.
    Mijn man viel vanavond in ieder geval bijna van zijn stoel bij het zien van de test.
    Hij beseft het geloof ik ook nog niet helemaal :)

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Moeders voor moeders komt zo. Ik voel me perfect nog steeds...wel bang dat ik net zo misselijk word in weel 6 als bij dochterlief...

17. mamasan

mamasan Fanatiek lid

pffff net de gyn gebeld, kan pas 8 aug terecht ivm vakanties :(
    dan ben ik al bijna 10weken, dus nog 5 weken in de stress of alles goed is.
    baal als een stekker :cry:

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hier wachten tot 11,5 weken..........ook stress, maar ja...tis nie anders. Wel kl*te he, je wilt je kleintje zsm zien of niet dan!?

19. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hé meiden!

Vanochtend ook nog maar voor alle zekerheid een test gedaan... (2 eigenlijk). Bij die van Matcare nog steeds een (licht) streepje, maar de digitale van Clearblue gaf direct 'zwanger' aan. Dus maar meteen de gyn gebeld, en heb 29 juli een afspraak, ben dan 8w4d dus dan zouden ze al wel iets moeten zien. Spannend, maar idd, nog 4 weken wachten is wel lang hoor!

Ook heb ik me net aangemeld voor Moeders voor Moeders, weer een hele hoop weken in de kannetjes plassen... Pff, was vorige keer zó blij dat ik er vanaf was! Maar goed, er zijn zoveel vrouwen die hulp nodig hebben dus daar plas ik dan voor. Maar, ben stiekem toch blij als ik voorbij de 16 weken ben hoor! ;)

Mamakitty: daar ben ik ook bang voor, de misselijkheid! Was het bij Simon vanaf week 6 ook, en voelde me in week 18 pas weer oké qua misselijkheid! Ben benieuwd wanneer de kwaaltjes toe gaan slaan hier, heb nu enkel last van mn tepels en wat krampjes, maar nog geen échte kwalen.

20. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    @MamaKitty en MamavanSimon: Hier ook voor de rest nog weinig klachten. Idd die tepels, moe, opgezette buik en af en toe wat krampjes.
    's morgens nog niet misselijk, wel af en toe een beetje duizelig.
    Gisteren had ik last van trillende benen. Over het algemeen gaat het ok.

Deel Deze Pagina