@Babyangel: wauw, wat goed voor jullie! Na ruim 2,5 jaar in de mmm spontaan zwanger? Goed zeg! Zie je wel dat wonderen bestaan! Gefeliciteerd! Wij hopen het deze keer aan iedereen tegelijk te kunnen vertellen. Maar daar wachten we mooi nog een poosje mee! De vorige keer wou ik het graag persoonlijk aan mijn oma gaan vertellen, maar toen hadden m'n ouders al gauw gebeld Flauw. Mijn schoonmoeder heeft trouwens beide keren netjes gevraagd of ze de rest van de familie al mocht inlichten! Maar aangezien ze dat soort dingen heeeel graag wil vertellen, hebben we ook gewacht totdat iedereen het mocht weten alvorens het haar te vertellen! Ben zooooo benieuwd hoe iedereen gaat reageren! Ze verwachten het echt niet meer denk ik! Komt vast nog wel een opmerking van 'jullie hebben toch helemaal geen ruimte meer met al die troep in huis!?' Nog 7 weken wachten
Overzicht Maartmama's 2009 !!Graag het overzicht niet zelfstandig aanpassen zie info onderaan de pagina!! 01-03-2009 Radna - Achterhoek - 25 jaar - 2e kindje 02-03-2009 MamaKitty - Brabant - 29 jaar - 2e kindje - CK: jongen Snoopy 1983 - Zuid-Holland - 25 jaar - 1e kindje eefjepeefje - ? - 29 jaar - 1e kindje Ilona85 - Dordrecht - 23 jaar - 1e kindje - CK: meisje 03-03-2009 Ster - ? - 32 jaar - 2e kindje 04-03-2009 Broddels - Noord-Holland - 29 jaar - 1e kindje Judith1982 - Soest - 26 jaar - 1e kindje - CK: jongen Tom78 - Friesland - 29 jaar - 3e kindje 05-03-2009 Tante29 - Brabant - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen Morgaantje - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje Klavertje - ? - 28 jaar - 1e kindje xxnijntjexx - Twente - 29 jaar - 1e kindje - CK: jongen Liftrasa - Enschede - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen 07-03-2009 Tezzz - Achterhoek - 31 jaar - 3e kindje - CK: meisje Twigger82 - ? - 25 jaar - 2e kindje - CK: jongen Amanda23 - Arnhem - 23 jaar - 1e kindje 08-03-2009 Florida13 - Zuid-Limburg - 27 jaar - 1e kindje - CK: meisje twinnie - Zwolle - 25 jaar - 1e kindje - CK: jongen MamaVanSimon - ? - 28 jaar - 2e kindje - CK: meisje 09-03-2009 Daphne1980 - Rotterdam - 28 jaar - 2e kindje mamasan - Breda - 30 jaar - 2e kindje - CK: meisje Luanti - Brabant - 27 jaar - 1e kindje Lynnami - Panama City - 32 jaar - 1e kindje - CK: meisje 10-03-2009 Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje Tumtummetje - ? - 21 jaar - 2e kindje Mimu - ? - 27 jaar - 1e kindje Xanado83 - Alphen aan den Rijn - 24 jaar - 1e kindje Muppie - Overijssel - 24 jaar - 1e kindje BMD - Aalsmeer - 29 jaar - 2e kindje Anja24 - ? - 25 jaar - 1e kindje 11-03-2009 Bab29 - Afferden - 29 jaar - 2e kindje - CK: meisje 12-03-2009 maart09mama - ? - 36 jaar - 3e kindje sabrina24 - Purmerend - 26 jaar - 2e kindje - CK: jongen Zwiep - Amsterdam - 33 jaar - 1e kindje 14-03-2009 Lindajelsma - Dokkum - 24 jaar Miekie26 - Overijssel - 26 jaar - 1e kindje 16-03-2009 Wishgirl - Schoonebeek - 34 jaar - 2e kindje - CK: meisje Chrissie81 - ? - 27 jaar - 1e kindje 17-03-2009 Bam-Jolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje Pookie66 - Zaanstreek - 31 jaar - 1e kindje 19-03-2009 Tweety82 - Sint-Gillis-Waas (B) - 26 jaar - 1e kindje - CK: jongen 20-03-2009 Jenna85 - Overijssel - 22 jaar - 2e kindje - CK: meisje Marb - Utrecht - 25 jaar - 1e kindje 21-03-2009 Sofieke - grens Gelderland/Brabant - 31 jaar - 2e kindje 22-03-2009 Ravi - Friesland - 29 jaar - 1e kindje Joyce82 - ? - 26 jaar - 2e kindje - CK: meisje Totaal 46 maart 2009 mama's: verrassing: 0 jongen: 0 meisje: 0 geheim: 0 Verklaring afkortingen: CK = Chinese Kalender Afsprakenlijst: juli 10 juli: Ilona85 - 1e intake vk, 09.30 uur 10 juli: MamaKitty - huisarts-verloskundige, 08.30 uur 11 juli: Twigger82 - 1e echo 14 juli: Tante29 - 1e echo 14 juli: Mamakitty - 1e echo, 16.10 uur 15 juli: radna - 1e echo, 15.30 uur 16 juli: Morgaantje - 1e echo, 11.00 uur 16 juli: Morgaantje - gyn, na echo 16 juli: Klavertje - 1e echo 16 juli: Snoopy1983 - intake vk, 11.00 uur 16 juli: Twigger - echo, 10.45 uur 17 juli: mamasan - 1e echo, 15.30 uur 18 juli: Snoopy1983 - 1e echo, 09.10 uur 21 juli: Ster - 1e echo 21 juli: Florida13 - intake vk, 12.10 uur 22 juli: Wishgirl - 1e echo, 16.00 uur 22 juli: Ilona85 - 2e echo, 14.15 uur 22 juli: Amanda23 - 1e intake vk, 11.05 uur 22 juli: Jacky78 - intake verloskundige, 15.00 uur 22 juli: Lynnami - intake OB/Gyn, 08.30 uur 24 juli: Tante29 - 1e intake verloskundige, 11.10 uur 26 juli: Broddels - 1e echo, 9.40 uur 28 juli: muppie - 1e intake verloskundige, 16.20 uur 29 juli: MamaVanSimon - 1e echo 29 juli: maart09mama - 1 echo 29 juli: Xanado83 - intakegesprek verloskundige, 08.10 uur 29 juli: MamaVanSimon - gyn en misschien echo, 10.00 uur 30 juli: Zwiep - 1e intake vk, 17.15 uur 30 juli: Bam-Jolan - 1e echo bij gyn, 14.15 uur augustus 01 aug: Luanti - 1e intake verloskundige, 11.30 uur 04 aug: Tezzz - 1e echo, 10.30 uur 04 aug: Tumtummetje - 1e echo 05 aug: xxnijntjexx - 1e intake vk, 13.40 uur 05 aug: Xanado83 - echo, 08.00 uur 05 aug: Chrissie81 - 1e intake verloskundige, 11.00 uur 05 aug: Jacky78 - echo, 09.30 uur 05 aug: twinnie - 1e echo, 13.35 uur 06 aug: Bab29 - 1e echo (m.i), 09.40 uur 07 aug: muppie - 1e echo, 16.30 uur 09 aug: Chrissie81 - pretecho, 10.15 uur 14 aug: Mimu - 1e echo 14 aug: Ilona85 - verloskundige, 09.15 uur 18 aug: Zwiep - 1e echo, 17.40 uur 21 aug: Bam-Jolan - afspraak verloskundige, 13.30 uur 8) Buddylijst 8) Hier gaan we aan beginnen als de lijst voor maart 2009 zo ongeveer compleet is... Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst! Maart 2009 mama's die ons helaas vroegtijdig hebben verlaten.. *Hopefull, *Mirjanne, *Sanne, *Draadje, *Limmeke, *Miamel, *Yvonnee Sterretjes twinkelen in de nacht, die houden over ons de wacht.. ---GEBOREN--- Nog niet van toepassing Plaatsing, wijziging of afspraak op de lijst? Kortom alle gegevens die op deze lijst voorkomen... Stuur dan een PB door naar Wishgirl. De lijst blijft dan netjes en up-to-date.
@ babyangel: van harte gefeli! Fijn voor jullie! Jeetje wat is het hier rustig.... Iedereen aan het genieten van de zondagsrust? Ik vroeg me af of je urine ook veel sterker kan ruiken als je zwanger bent... daar heb ik het idee van bij mezelf... Verder heb ik wel een goede dag vandaag. Morgen weer aan het werk, vakantie weer voorbij. Ben benieuwd hoe het vroege opstaan me bevalt, ik ben best wel moe door de zwangerschap. Nou ja, we zien het wel! xxx
Hey twinnie, Ja ik herken dat wel van de urine. Al heb ik dat nu weer wat minder. Ben wel ontzettend moe 's avonds en moet wel 4 keer per nacht plassen. Succes met werken! Ben altijd wel heel moe na een werkdag. Dus dat zal even wennen voor je zijn. Groetjes Judith
*** Informatie over de lijst *** We hebben een lijst hier en die probeer ik zo up-to-date mogelijk te houden... Ik zal even proberen uit te leggen wat er zoal op de lijst komt en evt. uitleggen.. Gegevens op de lijst: 1. Nickname 2. Uitgerekende datum 3. Woonplaats (dit mag uiteraard ook eerst provincie of gemeente zijn, maar zou fijn zijn als het later wat specifieker kon zijn ivm het zoeken van een buddie) Buddies zijn mensen die je als contactpersoon hebt voor als je bijvoorbeeld aan het bevallen bent of bevallen bent of plotseling even naar het ziekenhuis moet etc. We gaan Buddies zoeken als de lijst zo goed als compleet is... 4. Leeftijd 5. Hoeveelste kindje 6. CK (Wat zegt de Chinese Kalender wat je krijgt... een jongentje of een meisje? Zo kunnen we later kijken in hoeverre de Chinese Kalender gelijk heeft gehad... altijd leuk) 7. Controledata (dit kan bij de verloskundige zijn of de gyn of voor een echo etc. - vermeld dan de datum, tijd en waar. Er komt een dag van tevoren even een berichtje in het topic dat er een aantal mensen een afspraak hebben staan zodat we een beetje mee kunnen leven. Voor alle nieuwelingen? Wil je op deze lijst.... Stuur even een pb-tje naar Wishgirl. Zij houdt de lijst bij... Voor degenen die al op de lijst staan? Kijk even of alle gegevens compleet zijn. Is dit nog niet het geval... Zou je dan even een pb-tje naar Wishgirl willen sturen...? Heb je een nieuwe afspraak? Graag even weer doorgeven aan Wishgirl via pb. *** Geef de wijzigingen echt even per pb door omdat er zoveel geschreven wordt in dit topic. De kans is groot dat het dan over het hoofd gezien wordt....*** Ik hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is....
Ik zit ook bomvol hormonen volgens de huisarts dus mssn dat dat ook weer zn effect heeft (weet ik niet hoor!). Thanks, het beste er maar van maken! xxx
Heee meiden... Welkom alle nieuwelingen en van harte gefeliciteerd! Gisteren kwam ik langs een winkel waar ze ook pinda's enzo hadden... Ik werd me er toch een even misselijk van... bweghhh... Vanmiddag naar mijn moeder geweest en hmmm ik ben gek op ijs op het moment hihihi... van dat Italiaanse schepijs... Gisteren al gehad...en vanmiddag weer..HMMMMMMM! Borsten doen de heeeele dag al zeer... links alleen bij aanraking... rechts voortdurend... En ik ben misselijk op het moment... Verder weinig last... Vandaag laatste keer capsules... Ik moest nl. vanaf de terugplaatsing elke dag capsules inbrengen... Toen ik zwanger bleek mocht ik dit langzaam afbouwen en vanavond is het dan de laatste keer... Ik heb overigens afgelopen donderdag het zwangerschapsdagboek van Mariël Croon (bekend van Babyboom) gekocht... Een heel mooi dagboek moet ik zeggen... heel duidelijk...
Dus vanaf nu ben je ijs verslaafd! Ik kan me een slechtere verslaving bedenken Ik heb dat boek ook alleen besteld via de NCRV voor maar 5,72 dan steun je de NCRV een jaar lang en er zitten geen addertjes onder het gras dus misschien een tip voor iemand die hem nog wilde gaan kopen! Maar het is zeker een mooi boek
Marb: Gefeliciteerd meid! Voorzichtig of niet, je bent ZWANGER! En welkom bij de maartmamas! Bab28: Hé, wat vervelend meid! Hier wordt je toch hartstikke onzeker van. Hopelijk kan je morgen een echo laten maken. Suc6 meid! Poehkuh: Natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de maartmamas! Twinnie: Leuk is dat hé om het blijde nieuws te vertellen, dan voel je je toch supertrots! Mijn spijkerbroek begint ook al aardig strak te zitten. Thuis loop ik het liefst in een joggingbroek, heerlijk! En je urine is inderdaad sterker met een zwangerschap en dus ook donkerder van kleur. Althans, bij mij was dit zo Pookie26: Huh, maar 26 zwangeren bij de julimamas, dat is zeker niet veel. Wij komen er al dik overheen Vibeke: Welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd! Babyangel29: Welkom bij de maartmamas en natuurlijk gefeliciteerd! Wishgirl: Tjee zeg, je bent maar druk met de lijst, maar wel super dat je het allemaal zo goed bijhoudt. Ik had bij mn vorige zwangerschap ook een ijsverslaving , heerlijk! En milkshakes, ook erg lekker. Voor de rest dronk ik liters melk op een dag, kon niet koud genoeg zijn! All: Hier vandaag heerlijk wezen wandelen en pannenkoeken wezen eten, smullensmullen! Gezellig met mn vriendin die nu 9 weken zwanger is van de 2e. Echt zó leuk, we schelen precies 5 weken! Fijne avond allemaal!
Oh ja, ik ga morgen vroeg de VK bellen om te vragen of ik deze week nog een echo kan krijgen om te kijken of ik niet weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb. Daarnaast zal ik ook gelijk een afspraak maken voor het 1e intakegesprek. Ik hou jullie op de hoogte
Vandaag te horen gekregen uitgerekend op 28 maart 2009! Jaja we zijn er lekker vroeg bij, pas 3 weken nu!
Hmmmmmmmmmm ben een beetje bang, vandaag weinig tot geen last gehad van misselijkheid en ik voel mijn buikje ook niet meer zo erg............................ Ik hoop maar dat dat komt omdat mijn lichaam eraan begint te wennen.
Hoi meiden! Daar ben ik weer! Ik kon even lekker 10 pagina's bijlezen, kippies. Alle nieuwe mama's; Van harte gefeliciteerd en welkom hier! Wat ik doe; Ik studeer nog! Zit in m'n 2e jaar SPH en dat doe ik voltijd. Nu is het natuurlijk nog vakantie voor mij, maar straks in september lekker zwanger op school! Verloskundige; Ik wil gewoon weer dezelfde als met de zwangerschap van mijn zoontje. Geen moeilijke keuze, maar ik kan me voorstellen als het je eerste is, dat het lastig is om te bepalen welke je wilt. Ster; gefeliciteerd met het kloppende hartje! Super! Yvonnee; Sterke meid! Buikfoto; Hahaha, nog lang niet! Er is nog niets te zien hier! Zal de komende 2/3 maanden ook nog wel zo blijven. Wishgirl; Ik heb gister ook heerlijk gewinkeld! Alleen toen ik bukte om een paar slippers te pakken, kreeg ik ineens enorme steken. Had ff het gevoel dat ik m'n baarmoeder had dubbelgeklapt ofzo... Gelukkig is het nu weer over! Hoooi Marb...heb je je hier toch maar aangemeld? Vrijdag meldde ik hier nog dat ik bijna niet voelde dat ik zwanger was, maar dat is nu echt niet meer zo! De hele dag voel ik m'n bm, moet onwijs veel plassen en voel vooral m'n rechtertepel de hele tijd. Pff! Dat is wel weer even wennen zeg... Maar voor het goede doel, he!
Ook de niet buikfotos zijn leuk Jenna, kan ik ze zien groeien @scorpions: wow, dan ben je wel heel snel er achter gekomen zwanger te zijn!
Hahaha! Ja, daar heb je natuurlijk ook wel weer een punt. Nou, ik zal proberen om deze week een buikfoto te maken van een buik die er NIET zwanger uitziet.
ja ik had vrijdag dus 8 dagen voor de nod een streepje en vandaag weer en best al behoorlijk duidelijk!
Ik heb net even een heeeeele poos in een heet bad gelegen... hmmmmm Normaal lig ik er noooooooit in.... maar ik had er nu gewoon echt zin in... Mijn borsten waren gewoon blauw van de aderen hahahahahaha... En mijn rechtertepel doet ook zeer Jenna... Hij brandt het uit! Aankomende dinsdag gaan we naar het Dolfinarium... Mijn dochter wil daar graag elk jaar naar toe en voordat ik echt misselijk ga worden wil ik het gehad hebben... Anders moet ik daar de hele dag misselijk rond gaan lopen.. En ik moet ook rijden... dus das aan mij niet besteed... Nu maar gewoon gaan dus hahaha En dan de week erna de echo! Vanavond de laatste capsules! Weer een mijlpaal... Welk foliumzuur gebruiken jullie? Ik gebruik Gravitamon... totdat ik wist dat ik zwanger was heb ik een apothekersmerk gebruikt wat alleen foliumzuur was.. maar nu ik weet dat ik zwanger ben wil ik toch wel alle vitamines en mineralen enzo binnenkrijgen..