Sluit ik me volledig bij aan! Enne... goed idee van Mimi, misschien kan het zkh inderdaad even naar je werk bellen met jouw toestemming?
Ik moet in het vervolg ook eerst even alles lezen voordat ik mijn grote mond lostrek... Blijf sterk, meid! De gyn zal jouw kant toch ook wel begrijpen? Vind het ongelooflijk dat je werk zich zo opstelt, nou jaaaa zeg! Dat is toch gewoon niet menselijk? Ipv dat ze je gewoon heel veel sterkte wensen, en bezorgd zijn... tsss....
Bam, laat ze idd lullen. Wat ze ook zeggen, jij gaat gewoon niet werken! Vraag een second opinion aan bij je gyn, dus ga naar een andere gyn! Al deze stress is zo niet nodig! Ook al zouden ze je ontslaan, dan nog krijg je uitkering. MAAR ze mogen je niet ontslaan, je bent zwanger! Laat ze maar komen! Wat willen ze zeggen dan; we ontslaan haar omdat ze niet wil werken? Dan zeg jij; dat je niet kunt werken, dat het te zwaar is lichamelijk en emotioneel en dat je superbang bent dat het fout gaat met je kindje. En wat denk je dat een rechter dan zegt Jij staat sterk meis, zij niet!
@ bamjolan. Wat ontzettend k.t voor je dat je misschien weer moet werken. Maar wat ik een beetje jammer vind is dat je nu kwaad bent op de werkgever en de arbo. Dit terwijl de fout volgens mij bij de gyn ligt. Want zolang de gyn zegt dat je kunt werken zal de arbo en je werkgever dat ook zeggen. Ik zou je aan willen raden om een second opinion aan te vragen bij een andere gynocoloog. En dat zou ik ook snel doen, want als je wel een risico loopt wil je dat zo snel mogelijk weten en kun je ingrijpen op je werk. Ik wil je ook waarschuwen voor de dingen die je tegen de arbo en je werkgever zegt, want ze kunnen wel degelijk ontslag aanvragen op het moment dat jij weigerd te werken. (dit omdat je nu niks op papier hebt staan waardoor je niet zou kunnen werken, zorg dus dat dit zwart op wit komt, dan kunnen ze je niks maken.) Ik hoop dat je hier wat aan hebt, want ik weet precies wat het is om overhoop te liggen met de werkgever en de arbo. Ikzelf heb 2 jaar gevochten om een ziektewet uitkering samen met de vakbond. Zorg er in iedergeval voor dat je naar elke oproep gaat en dat jij je aan de regels houd, dan kunnen ze je niks maken. En nu als de donder een second opinion aanvragen, zodat jij ook weet waar je aan toe bent. Ps: mocht je nog vragen hebben, dan mag je me altijd een berichtje sturen, ik zal je helpen waar ik kan meis. Hele dikke knuffel.....
zo bam.. wat dacht je van een ontspannende massage voor jezelf ! evt. op kosten van je baas.. zij bezorgt je stress Nou rustig worden hoor meid! Ze kunnen niets en inderdaad laatze maar lullen. naduah: ik was ook niet helemaal duidelijk hoor , had moeten zeggen dat mijn omvang niet groeit,maar buik wel. dat is duidelijker. Zit nu dus na 2 dik belegde boterhammen (had niet meer brood ) aan chocolade kruidnoten..
Dat is wel een goeie lin 80 . inderdaad het is in mijn ogen raar dat de gyn. zegt werk maar door? toch. Dus inderdaad bam: second opinion aanvragen..in liefst ander ziekenhuis natuurlijk. o ja lin: het is niet de eerste keer dat het werk van bam moeilijk doet, haar baas snapt niets van mensen zeg maaren weeet ook niet hoe je om moet gaan met personeel, dus is het wel logisch dat ze boos is op een gegeven moment ben je het zat dat er totaal niet meegedacht wordt.
Mimi, choco kruidnoten? hihi Ik heb net ook ff ontbeten: 2 witte bolletjes met gekookt ei erop (en ja ook mayo), half zakje chips (heartbreakers), halve doos toffifee en een glas appelsap.......*schaam* Bam, idd zoals Lin ook al zegt; second opinion, meteen achteraan! NU! Pas idd op met wat je zegt bij je werkgever en arbo-arts. En anders, bel je op en zeg je dat je heel de dag staat te kotsen, dat je niet meer op je benen kunt staan, dik het allemaal aan, ze kunnen je dan echt niet dwingen om aan het werk te gaan hoor!
hahah, echt alleen een zwanger krijgt dat achter elkaar weg denk ik als ontbijt... of lukt je dat normaal ook?
Grrr... ben jaloers op jullie! Ik moet juist heel erg oppassen wat ik eet. Ben bij mijn vorige zwangerschap 38 kilo aangekomen (woog voor de zwangerschap 54), en er zit nog steeds 10 kilo van de vorige zwangerschap aan (kreeg het er met geen mogelijkheid meer af, en geloof me, heb het geprobeerd)... Ben deze zwangerschap 3,5 kilo aangekomen tot nu toe, maar er zal nog wel het nodige volgen... @Bam: Second opinion is inderdaad een erg goed idee! Dit wordt ook gewoon vergoed door je verzekering, trouwens. Je kan je verzekering ook bellen, die kunnen je dan zeggen hoe of wat (en je eventueel ook tips geven? Of in ieder geval zeggen waar je een second opinion moet laten doen en hoe dat werkt).
goedemorgen allemaal (alhoewel hij niet voor iedereen even goed is las ik net.... ) Bam Jeetje wat een verhaal. Wat een klote baas heb je... als je ziek bent vanwege je zwangerschap kunnen ze dit geheel vergoed krijgen... en lopen ze dus geen enkel financieel risico Het is wel k*t dat je het een en ander niet zwart op wit hebt staan en je gyn er ook niet echt aan wil meewerken..... Zou ook maar heel snel een second opinion aanvragen. Wel naar de afspraak met de arbo gaan hoor (of maandag afbellen als het echt niet gaat natuurlijk, dat recht hou je altijd!) Het is moeilijk, maar probeer het wel een beetje van je af te zetten. Je hebt er niets aan als het nu door de stress toch (weer) misgaat! Kitty Nou hier gaat het wel hoor. Gistermiddag 2 uur op bed gelegen voordat mijn mannetje thuis kwam) was moe en had met fietsen een beetje last vna mijn buik gekregen. Dus dacht, ik duik even lekker mijn bedje in! Vanmiddag lekker weer even hartje luisteren bij de VK. Ik wou dat het al zover was....
Sja ik heb er 4 jaar over gedaan om de kilo's eraf te krijgen en ik mocht geeneens sporten...de stress van min scheiding heeft me geholpen (vrat bijna niks toen)..... Maar goed, nu dus begonnen met 60kg en zat pas op 69kg....morgen weer wegen
Murnin' Gelijk heb je dat je dan ff op bed gaat! Heel verstandig! Haha ja nog ff en je mag weer lekker genieten bij de vk meis
* ff ego-bericht * Ik was vandaag al zo moe... Kreeg net te horen van mijn leidinggevende dat mijn contract hier niet word verlengt per 1 januari 2009. Ik werk hier nu 1 jaar en 8 maanden via het UZB. Dus daar zal ik volgende week maar ff langs gaan hoe/wat. Mijn contract word niet verlengd omdat er geen werkzaamheden meer zijn. De afdeling waar ik nu zit ( waar ik een funcite heb) word opgedoekt per 1 januari 2009. Dus he tis niet zo dat mijn contract niet verlengt word ivm zwangerschap. Zucht! wat moet ik nou... Heb ook nog 2 weken vakantie staan... Ik wil 19 jan. met zwangerschapsverlof gaan, dus moet 19 dagen overbruggen. Moet dus ff gaan bespreken hoe ik dat moet gaan doen. En dan ga ik na mijn verlof maar weer fris op zoek naar een nieuwe baan. Maar toch komt het ff hard aan....en ik was al zo moe.... @Bam: Ik ben het wel met Linda eens, kijk uit wat je doet. Maar denk ten tweede aan je kindje. Veeeeeeeeel belangrijker. * Dikke knuf* terug. @MamaKitty: jij ook knuf van mij
Meiden, weer eens een vraagje van mijn kant...: Hoe ziet jullie uitzetlijst eruit? Ik ben me voor de 88e keer aan het afvragen wat ik nog allemaal moet aanschaffen... :-k
Aaaaaaaaaaah, door dat gepraat over eten heb ik me nu toch een trek in zo'n heerlijk menu van de mcdonalds! Helaas zit er hier niet 1 in de buurt en om er nou 22 kilometer voor te gaan rijden vind ik ook nogal wat. Ik mag vanmiddag weer naar de fysio en ben er ook echt weer aan toe geloof ik. Jeetje, wat een pijn weer vandaag. Ga toch maar eens vragen wat ik wel en niet meer mag doen, want ik doe vast te veel soms. Ik ben echt zo'n persoon die alleen stopt op het moment dat ze het me verbieden en zelfs dan.................
ah gadverdamme! dit zijn berichten waar je idd niet op zit te wachten! wat kl*te meis! Ja, ik weet ook niet wat nu, na de bevalling maar weer gaan zoeken.. Kl*te hoor. Sterkte! *knuff*