Maart 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Kitty op zich heb ik gelukkig niks te klagen hoor. Hij doet het allemaal wel, hij is zelfs al bij elke echo/vkafspraak geweest.
    En het lijkt me zeker handig als hij ook iets van de bv af weet. Als het nodig is kan hij me misschien wel helpen.

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    En steunen! Das ook heel belangrijk, want misschien gaat de hele BV niet helemaal lekker, dan is het fijn als hij er ook IETS vanaf weet!
    Daarbij, waarom zouden wij moeders alleen alles moeten weten? Ik vind dat mijn vriend er net zoveel van alles moet afweten als ik. Ik weet dat het meeste op mij neerkomt en ik toch meer weet en zal weten dan hij, maar toch....tis ook zijn kind en ik vind het belangrijk dat hij weet waar ik met ons kindje mee bezig ben!

Ik twijfel nog steeds zo erg tussen borstvoeding en kunstvoeding.....breek er mijn brein maar niet meer over, want ik kom er niet uit!
    De ene dag denk ik: afkolven en in flesje geven (ik wil pertinent niet dat de kleine aan mijn borst drinkt, lang verhaal), maar de andere dag denk ik; ik ben me dr gek ook, continue moeten kolven (weet nog dat ik toen bij dochterlief me een enorme melkkoe voelde en niet gelukkig ermee, maar deed het voor haar) en hup de kunstvoeding er meteen in denk ik dan....erg frustrerend.........*zucht* ik denk dat ik pas beslis op het moment dat ie er is hoor.

3. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ja of gewoon proberen te kolven en zodra je je er niet goed bij voelt meteen stoppen. Dan weet je dat je het hebt geprobeerd en dat je echt doet wat voor jou goed voelt.

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja, maar dan moet ik een kolf aanschaffen (huren doe ik niet ivm hygiëne met spruw etc, je weet nooit) en dat kost erg veel geld.....

5. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ik had het idee dat de meeste vrouwen in eerste instantie een kolf huren en dat ze best goed gereinigd konden worden.
    Maar je hebt wel gelijk dat die dingen mega-duur zijn.
    Gewoon doen wat voor jou het beste is hoor! Dat zou iedereen moeten zeggen over bv-fv toch!

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    De lactatiekundige hier op de site raadde mij 2e hands af ivm spruw etc en een kolf huren is in mijn ogen 2e of zelfs 20e hands ;)
    Ik heb een kolf gezien voor 85 euro, maar ja, als het niet bevalt is het wel erg veel geld.
    Ah ik bepaal wel als ie er is...misschien word ik ineens gek in de kop en leg ik hem aan de tiet ;)
    DAN zou iedereen heel raar opkijken hihi

7. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Zou wel lachen zijn natuurlijk ;)

Ik kan de kolf van de buurvrouw lenen. Die is alleen door haar gebruikt en voor zover ik weet heeft ze nooit iets gehad.
    Maar ik hoop dat de bv zo goed gaat dat ik er geen kolf bij nodig heb (en als thuisblijvende mama kan ik voeden wanneer nodig) en wie weet koop ik er nog wel 1.
    Had ik maar meer geld ;)

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Das wel fijn!

Sja,ik zag het bij Alyssa toen, ik kon 2 maandjes kolven en toen was de koek op.....er kwam niets meer uit en dat vind ik 85 euro niet waard eerlijk gezegd.
    Neig steeds meer naar kunstvoeding vanaf het begin en dan Similac, die beviel goed bij alysje...

**Alyssa ophalen van school**

9. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ik heb me eigenlijk helemaal niet verdiept in kunstvoeding. Ga het proberen te onthouden. En als de bv niet lukt bel ik jou op om te vragen welke kv enzo ;)

Ik ga er weer vandoor. Fijne middag nog enne dat vannacht maar weer zo'n goede nacht mag zijn voor ons!

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Haha das goed meis, maar kan je nu al zeggen dat ik alléén Similac aanraad. Kep er toen bij Alys zoveel geprobeerd en deze was echt DE voeding.

Fijne middag en idd lekker slapen vanaaf he!

11. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    @MamaKitty: Dankjewel,en ja gaat zeker snel :)!
    Ja inderdaad was vanmorgen ook doodmoe toen ik bij mijn moeder kwam viel zo in slaap op de bank.
    Maar gelukkig begrijpt mn moeder het wel haha.

Fijn dat je wat beter hebt geslapen nu :).
    En wat leuk dat je iets in je schoen had zitten met zo'n lief gedichtje.

@Princess81: Haha ja groeit snel nu :).
    Ja dit was de eerste nacht dat ik slecht sliep maarja doe je niks aan.
    Doe zeker wel rustig aan hoor!Dankjewel!

Veel plezier met shoppen :D!

@Dancinglady: Dankjewel,en ja Luna is ook echt een schatje.
    Hoop ook dat ik vannacht wat beter slaap,moet morgen wat dingetjes
    doen in huis.

Fijn dat je nu ook beter slaapt!
    Hoop dat het zo blijft.

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hai!

@radna, jammer dat je hier weggaat! Fijn zo af en toe wat van je te horen en natuurlijk wanneer de kleine geboren is ;) Fijne zwangerschap verder!

@lynnami, ik ken het principe van de bloedtest miet, wordt hier weleens op suiker geprikt bij sommige vk's maar je hoeft dan volgens mij niets te drinken vooraf. Gaat overal weer anders dat blijkt maar weer ;)
    Hoe was het eten gister?

@mamakitty, ohw leuk die wil mn man ook zo graag nog x zien denk dat ik hem voor sinterklaas ga kopen ;) En wat betreft de echo heb een aantal foto's bekeken en volgens mij ligt het heel erg aan de apparatuuur dus lekker gaan meid ;)
    Wat onwijs lief zeg van je mannetje! :D gaat wel weer beter he tussen jullie ;)

@mimi83, geeft helemaal niets meid dat je niet kan reageren nogmaal dat is absoluut niet verplicht! ;) Je moet nu echt even aan jezelf en Martin denken dat is nu het belangrijkste! Super dat alles goed was bij de vk! Enne kiwis eet ik me ook gek aan hihi ;)

@esther, gefeli met je 24 weken mijlpaal joehoeeee

@princess, shopse! Laat je even weten wat je gekocht hebt :D

@dancinglady, dus binnenkort beginnen de cursussen voor jou leuk! :D

@bam, suc6 bij de arbo!

@lovelyengeltje, jammer dat je weggaat! Jij ook een fijne zwangerschap verder! Laat je nog wel ff weten als de kleine geboren is? Maarre 20 pagina's :confused: ik kom niet verder dan 6/7 hooguit maar goed ik hou mijn mond :-#

Ik ga ff eten en dan doen wat ik al zolang moet doen een mega berg strijk :( pfffff

13. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Even een snel berichtje van mij dan even lekker eten en dan reageer ik uitgebreid. Vanmorgen naar de fysio geweest en viel alles mee heb oefeningen mee gekregen hoe ik moet lopen en opstaan. 3 december moet ik weer terug komen en dan gaan we weer verder.

Ben vanaf vanavond in het bezit van 1 voedingskussen en dan hoop ik morgen lekker te slapen als de hoes gewassen is.

Gisteren avond hebben wij de plinten op de babykamer gelegt en de gordijntjes zijn opgehangen en dan word het steeds echter.

Zo nu eerst even lekker een broodje eten!

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Net huisarts gebeld en uit het kweekje is ook geen blaasontsteking gekomen. Ze denkt dat het komt door de continue harde buik die ik heb, dat ik daar steken van kreeg. We zien wel weer.

@Esther, Ach meid toch val je zo in slaap bij je moeder...nou lekker doen hoor! Dat begrijpt je moeder echt wel!

@Snoop, ja Wall E was echt leuk! Ik heb in een deuk gelegen en voelde me ontroerd, dus dan vind ik hem super!
    Ja het gaat super weer hier! En we gaan zeker zaterdag! ;)
    Wil je hier ook ff komen strijken? Ik heb me een berg, maar kan het niet, kan niet zo lang staan....

@Ilona, goed bezig bij de fysio jij! Super!
    Hoop dat je met het kussen goed kan slapen!
    Eetse!

15. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Hoi allemaal,
    Heb nie echt bijgelezen sorry :oops:
    Maar iedereen met harde buiken ed wel rustig aandoen he!

Lynami, wat een mooie echo! Wat kun je het mooi zien..

Hier terug van de vk, in principe alles goed al had ze wel het idee dat het kindje wat groot was en buikomvang van het kindje was wat verder dan het aantal weken.. baarmoeder lag nu net iets boven de navel. Bij het opmeten van mijn buik kwam ze op 22 cm en ook dat was iets meer dan zou moeten zijn, komt iemand dat bekend voor? Wel vertelde de stagaire dat ik behoorlijk hoog draag dus misschien dat dat ook een vertekend beeld geeft.
    Gister heb ik steunpanty's aanlaten meten ivm de spataders en vermoeide benen, die zijn over twee weken klaar dus hopelijk heeft dat beetje effect.

ga zo ff met vriendin babykleertjes kijken bij een groothandel, scheelt vaak een hoop met de prijzen in de winkel dus wie weet kom ik met volle tassen terug hihi

Ik zal proberen weer wat meer mee te lezen, al merk ik dat het me de laatste tijd veel moeite kost...

Liefs en dikke knuff voor iedereen!

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Miekie, fijn dat alles goed was!

17. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    @Snoopy1983: Dankjewel :D!

@MamaKitty: Haha ja best erg,maarja heb maar anderhalf uurtje geslapen
    en voel me nu een stuk beter.

@Miekie26: Fijn dat alles goed was bij de vk.
    Veel plezier met babykleertjes kijken/kopen!

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Esther, nee helemaal niet erg hoor meid! Zolang jij je er beter door voelt, doen!

19. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Meiden, hebben jullie me al gemist?
    Ik kom ff laten weten dat ik niet veel online ben. Ik ben erg moe en heb het ff zwaar op het moment. Ik lig veel op de bank en heb nergens geen zin in.
    Ben v/d week nog bij het UZB geweest en dat was ook drama. Ik praat er nog wel een keer over.

Ik hoop dat het met jullie goed gaat.

Heel veel lieve knuffels,
    Klaver.

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    JA! :D
    Kep je al op de pb ;)
    Begrijp het heel goed meid! Hoop dat het snel beter mag gaan!
    Ook hier een dikke knuff voor jou!

***ff wat boodschapjes halen en naar brillenwinkel met Alyssa***

Deel Deze Pagina