Maart 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by MamaKitty, Jun 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    @Romytamara, ah anderen kunnen ook wel ff voor je paard zorgen meid, je kunt nu eenmaal niet álles meer he ;) Komt vast goed!
    Suc6 vast bij de fysio! Ik ben vanmorgen weer geweest en het was enorm pijnlijk..
    Alyssa is vanmorgen gewoon naar school gegaan, kep wel de juf wat instructies gegeven... ;)
    Nee vind het superlief van je hoor dat je dat zegt. En eerlijk gezegd heb ik nooit gedacht dat ik nog een zwangerschap en bevalling aan zou durven, maar de wil is te groot ;) Dat scheelt. Maar na deze is het echt klaar voor mij, want mijn lichaam kan het gewoonweg niet aan. Word ook van alle kanten afgeraden om het ooit nogmaals te doen.

2. romytamara

romytamara Fanatiek lid

Mar 23, 2008
    1,360
    0
    0
    Purmerend
    Dat maakt het geluk straks met een mooie dochter en zoon extra extra groot toch!
    Kan je ondanks alles toch een beetje genieten?
    Tis toch de laatste keer dat er een beeb in je buik woont! Dus hoop het zo voor je!

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    @Romytamara, ik doe mijn best ;)
    Vind het heel raar en soms ook wel jammer dat dit de laatste keer is dat ik dit mee maak, maar weet dat het het beste is voor mezelf en ook voor mijn gezin!

ps kep ff je beebiessite bekeken, leuk hoor! Heb berichtje achtergelaten!

4. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Bamjolan gelukkig is alles goed met de baby. Nu veel sterkte met je bekken.

Esther 2 blije dozen, dat wil ik ook wel ;)
    Wat erg dat je zo veel pijn hebt. Dan is het inderdaad verstandig om even te bellen. Ik duim dat de pijn snel minder wordt. Sterkte!

Miinicole ik vind wel dat je buik iets groter is op de nieuwe foto's. Het groeit langzaam door, zodat je er zelf geen erg in hebt ;)

Muppie fijn dat je lekker hebt geshopt en beter te grote rompers dan te klein. Dan kan je ze later nog gebruiken.

Romytamara fijn dat je laptop binnen is. Het is inderdaad veel fijner om steeds ergens anders te kunnen zitten.
    Fijn dat je zusje voor je paard zorgt.

Princess ik zou het ook niet kunnen zo lang zonder mijn man. Ik heb 'm wel eens vijf dagen moeten missen voor zijn werk (en het huis was daarna ineens schoon joh :) ) maar ik ben blij dat hij nu een andere baan heeft en ik hem elke avond bij me heb.
    Succes bij de vk.

Linda succes bij de vk

Kitty balen dat het niet zo lekker gaat.
    Gelukkig gaat het met Alyssa weer wat beter.
    Ik heb gisteren niks van mijn schoonzus of onze vrienden gehoord, maar als er nieuws is houden ze ons op de hoogte.
    Ik denk als mijn schoonzus gaat bevallen dat ik de eerste ben wie ze belt :D Op haar man na dan he. Maar misschien belt die mij dan wel.

Ik kon maar niet in slaap komen, maar toen ik eenmaal sliep werd ik pas om 11 uur wakker. Ik heb nu wel overal pijn van het liggen, maar ik ben blij dat ik toch goed geslapen heb.

Vanavond gaat mijn beste vriendin mee naar de vk. Vooraf komt ze lekker bij ons eten en als het goed is krijg ik een echo, dus dat is ook extra leuk voor haar om mee te maken.

Ik sta ook even stil bij de herdenkingsdienst van Florida en haar man voor Robbin*. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe ontzettend zwaar en moeilijk dat moet zijn voor ze. Gelukkig hebben ze lieve vrienden waar ze op terug kunnen vallen.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ja BI word bij elke zwangerschap ook heftiger toch?
    Ik weet nog niet 100% of dit de laatste is, ik hou de optie open, maar vind al mn klachten bij elkaar wel heftig...weet nit of ik het hierna nog wel zou durven.... :|

6. hoi,

wil jullie allemaal even veel sterkte wensen.
    het is niet niks als er een kindje overlijd in je grope.
    helaas ervaring mee en ik denk ook nog vaak aan chaartje en levi.
    probeer nog wel te genieten van je zwangerschap!

xxxxxxxxxxxxxxxxxx een september 2008 mama

7. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ik zou zelf hierna graag nog een kind willen, maar mijn man absoluut niet. Dus we kijken eerst hoe dit gaat en ik denk ook wel eens, straks wil ik na de bevalling wel geen tweede meer...

Princess en romytamara, ik heb trouwens ook zo'n protesterend kindje als er minder ruimte is ;)

En eigenwijs wordt ons kindje zoiezo wel denk ik, mijn man en ik zijn het allebei :)

Bedankt anno103

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    @Dancinglady, hmmm nou hopelijk gaat alles goed met je schoonzus en je vrienden en beebje!
    Wat heerlijk joh tot 11:00 slapen! (ik ben jaloers haha)
    Wat leuk dat je vriendin meegaat naar de vk joh! Hopelijk krijg je dan een echo, zou helemaal super zijn!
    Ah de meeste vrouwen zeggen na de bevalling: "dit nooit weer" maar een paar weken of maanden later kriebelt het al ;)
    Maar idd ga eerst dit maar lekker doen.....je hebt nog alle tijd!

@Bam, BI word idd bij elke zwangerschap erger.
    Ik heb geen BI, maar mijn hele lichaam is te zwak. Tis me eerlijk gezegd na alyssa al afgeraden, maar ja ik wil er zo graag nog 1....maar hierna hou ik op, want ik merk ook echt dat mijn lichaam dit niet kan.....

@anno103, dank je wel meid, ontzettend lief van je!
    We genieten, maar staan ook elke dag dat wij dichter bij de uitgerekende datum komen, even bij Florida stil.

Ik word volgende maand 30 meiden....voel me oud hiero tussen de 24-ers en de 27-ers ;) :)

9. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Oud? Nee joh! En je bent jonger dan mijn man ;)

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    whoehahahahahaha gelukkig maar! (en jonger dan mijn vriend) 8)
    Maar doel meer op de meiden hiero ;)

**ff alyssa ophalen**

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

hey meiden zoals belooft zou ik hier af en toe nog even een updatje geven.

afgelopen maandag bij de gyn de geweest.
    krijg een extra echo voor de stuwing in de nieren en het kon zijn dat als dit de hele zwangerschap doorzette dat er uiteindelijk nog een buisje in de nier gezet moest worden.

ook word een extra echo van het kindje gemaakt (weet niet precies welke reden).

en urine op kweek enz.

verder moest ik maar niet meer rekenen op nog een enigzins prettige zwangerschap (het zal je maar gezegt worden)

al met al gaat alles hier redelijk ook wat pijn betreft gaat het de laatste paar dagen aardig goed. dus hopen dat het zo blijft.

zo dat was het wel even weer.
    zijn jullie ook even weer op de hoogte ;)

12. Esther1981

Esther1981 Actief lid

Nov 10, 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Hallo allemaal,

Kom net weer van het ziekenhuis,ben allang blij dat ik niet hoefde te blijven.

Moet nu veel liggen en nog steeds rustig aandoen.
    Moet ook veel drinken want de pijn komt waarschijnlijk toch door de blaasontsteking.
    2 dagen moet ik het aankijken als de pijn niet minder word met de medicijnen en met paracetamol moet ik terugkomen.

Dankjewel allemaal weer voor jullie lieve berichten.
    Ga zo toch maar even liggen,spreek jullie later dan wel weer.

Florida en man veel sterkte vandaag.

En de rest die zich ook niet lekker voelen wel rustig aandoen hé!

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Esther, gelukkig dat er niets byzonders aan de hand is.
    Doe idd rustig aan en heel veel drinken!

Shenoby, vervelend voor je zeg. Sterkte.
    Ennuh het is mij ook al gezegd: tis de laatste maanden uitzitten en weinig genieten.....dus tja..ik weet hoe het is helaas.

14. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Esther inderdaad veel drinken en rustig aan doen. Ik hoop dat de pijn snel over is.

Voor iedereen die een pijnlijke zwangerschap heeft, nogmaals heel veel sterkte. Maar we gaan het redden met z'n allen :D

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Tuurlijk Dancinglady, we zijn sterk he van de maart 2009 mama's! ;)

16. klavertje

klavertje Bekend lid

Jun 18, 2008
    710
    0
    0
    Allereerst wil ik Florida en haar man sterkte wensen vandaag!

Hier alles rustig. Heb gisteren halve dag gewerkt en volgehouden. Vandaag vrij en morgen weer een halve dag.

@Kitty: Mooie site heb je, dat heb ik je al laten weten. ik zal er nog eens gaan kijken en een berichtje achterlaten.
    Enne ik word 29, dus ben je niet-een-van-de -oudste :D

@Miinicole: Mooie zwangerschap heb jij hoor! Goede resultaten bij de VK.

@Linda: Knap hoor dat je nog zoveel kunt werken! En idd de feestdagen in het vooruitzicht is leuk.

@Dancinglady: wat een verhaal van je vriendin. En wat een wonder dat het kindje het toch overleeft heeft. Zo fijn zeg!

@Snoopy-Eshter en Kitty: IK WIL OOK DIE BLIJE DOOS. Heb nog geen mail ontvangen :( *snik*

@Esther: Jeetje meid rot zo'n blaasontsteking. Ik weet er alles van. Alleen vonden ze bij mij geen blaasontsteking weet je nog? Maar zeer deed het wel. Heel veel sterkte meid!

@Bam: Jij moet dus nog rustiger aan doen. Gelukkig geen enge dingen voor de rest.

@Muppie: Wat een pech heb jij. Rustig aan doen meid en goed doorademen.

@Princess: dat is genieten dat je man ff thuis is. Hij vind het zeker ook wel prettig nu om weer ff thuis te zijn. Wel jammer dat je in zo'n ver land woont. Maar jullie zullen het wel gewend zijn. :)

@Snoopy & Romytamara: Ik heb pas in 6x mijn rijbewijs gehaald. Zo vaak gezakt om een onzin dingetje of een kleinigheid. Af en toe denk ik wel eens dat ze het er om doen..om je te laten zakken. Maar Snoopy heel veel suc6 meid.

Nog even over mijn werk, houd het wel kort:

Mijn contract met het UZB loopt af. Volgende week zou dan de laatste week kunnen zijn. Mijn werkgever wilde mijn contract eerder al ontbinden per 1 jan 2009 omdat mijn functie dan ophoud met bestaan. Nu heb ik erg veel moeten regelen om nog wat aan mijn vrije uren over te houden. Daar hebben we nu een list voor verzonnen. Anders ben je er 45% belasting over kwijt. Verder zat ik bij het UZB in Fase A. En vanaf volgende week zou ik dan in Fase B belanden. Dat zou betekenen dat je werkgever je dan voor min 3 mnd vast moeten nemen. Nu zit je in een flexibele Fase en kan ik en zowel de werkgever gelijk het dienstverband stoppen mocht dit nodig zijn.
    Maar de werkgever wilde niet tekenen voor Fase B. Dus sta ik op straat per...waarschijnlijk over 2 weken dan.
    Het is wel een hoop gestress maar kan er mee leven. Ik kon het werken toch al niet meer volhouden en had dan kortere werkdagen moeten gaan afspreken. Daarna werk ik dan nog 1 ochtendje ergens anders. En ben ik bang dat ik toch een uitkering moet aanvragen tot half jan. Totdat ik met verlof ga.
    Zo nu wilde ik het wel ff kwijt. Had het er best moeilijk mee. Heb er bijna 2 jaar gwerkt en met plezier. En het idee al dat ik met het UWV te maken krijg...krijg ik kriebels van. Maar ja moet maar. En dan ook nog solliciteren. Mmm moet ik ook maar een list op verzinnen.
    XX

17. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Klavertje moet je solliciteren? Misschien hoeft dat niet omdat je zwanger bent?
    Wel balen dat je op straat komt te staan. Maar toch fijn dat we als zwangere vrouw wel een uitkering krijgen.

En wij maart mama's zijn supermama's :D Knuffel voor iedereen!

18. klavertje

klavertje Bekend lid

Jun 18, 2008
    710
    0
    0
    Ja, ik ben bang van wel. Maar moet wel aangeven dat ik zwanger ben. En een tip was, gewoon in je sollicitatiebrief schrijven dat je zwanger bent. Nemen ze je toch niet aan. Maar misschien als ik aangeef toch niet veel meer te kunnen en mogen werken omdat de baby al zo laag zit misschien kom ik er dan beter af....ik hoor het wel. Over 2 a 3 weken zal ik dan contact opnemen met CWI voor een uitkeringsaanvraag bij het UWV.
    Wat een gedoe weer he?

19. romytamara

romytamara Fanatiek lid

Mar 23, 2008
    1,360
    0
    0
    Purmerend
    Hey Klavertje,
    Ik weet helaas waar je het over hebt...
    Mijn contract word per januari ook niet verlengd..
    Heb er met zoveel plezier en inzet gewerkt...
    Je zal inderdaad moeten solliciteren als je niet volledig ziek bent.
    Omdat ik volledig ziek ben krijg ik direct een uitkering via het UWV en heb ik niets met de WW te maken.
    Ik ben ook wel 'blij' dat het zo gaat, want de WW is maar 70% van het laatstverdiende loon en als ik daarna m'n zwangerschapsuitkering zu krijgen is dat 100% van je laatsterdiende loon, en dat is dus de WWuitkering.
    Nu het direct via het UWV gaat krijg ik gelukkig 100% van m'n laatst verdiende centjes. En dat is er welkom met zo'n uk op komtst!
    Ik vind het ook vreselijk hoor al die uitkeringen. Heb altijd gewoon gewerkt en dit is helemaal nieuw voor me. Maar ik ben wel blij dat het er is haha!
    Ik ga me even douchen en naar het ziekenhuis! (bekkentherapie)

20. klavertje

klavertje Bekend lid

Jun 18, 2008
    710
    0
    0
    Dank je Romy, ja ik vind het ook vervelend dat ik een uitkering moet gaan aanvragen. Heb er ooit eentje gehad toen het bedrijf waar ik toen werkzaam was failliet ging. Toen gingen we allemaal automatisch in de WW. Dat was een ramp toen. Toen zat ik n.l ook in de ZW.
    En idd ik kom er nu maar bekaait af met die uitkering. Ik werkte al niet veel en zal idd niet veel overhouden aan die uitkering en dan al helemaal niet aan die zwangerschapsuitkering :(.
    Jeej had ik nog niet bij stil gestaan. Moeten we alles bijna van mijn man zijn loon doen. Nou dat word dan ZWAAR BEZUINIGEN! Zucht! HELP STRESS!

Share This Page