Mijn dochter heeft een cavia (ja een echt beest) Zeg ik net tegen mijn man in de auto dat het hier over cavia's gaat, en dat ik er ook niet bij kon........snapte hij niet......uitgelegd, en toen was ik blij dat we alleen op de weg reden, hij begon me daar toch te lachen
Oja, een foto van de wieg ga ik nog niet maken....die moet eerst af zijn. Ik heb de bak waar mijn man in heeft gelegen nog eens goed bekeken, maar dat is ook niet veel meer... Dus ik moet even kijken hoe of wat
Hoi meiden! Net de intake gehad, wat een vragen zeg! Ik vind het nu toch wel echt spannend worden, die bevalling. Al die 'enge' benamingen overal voor, iehhhhh wat staat ons te wachten?!? Verder was het een leuk gesprek. Heb al een kraamwijzer gekregen, is een dagboek waar de kraamverzorgster alles in schrijf over moeder en kind en verder een boek over borstvoeding. Het klonk allemaal goed! In maand 8 belt ze nog een keertje hoe alles is.... Verder net de proedruk gehad van de kaartjes, oohhh wat leuk! Helemaal enthousiast, even goed nakijken op fouten. Dat vergeet je bijna. Fijn dat je weer online bent Mama Kitty, je bent ook wel een beetje de mama van het forum haha. Heb Wishgirl trouwens gevonden meiden! Wij hebben onderhand ook een nieuw huisdier haha (cavia) hihi! Ja Majo, we willen wel een foto zien van het kamertje hoor! Ik kan ook niet wachten om er mee te beginnen. En voor iedereen een fijn avondje he? xxx
Zo, zijn terug van proefdruk geboortekaartje. Wat aanpassingen en we zijn helemaal in onze nopjes, wat leuk geworden! Helemaal super! Morgen word er lekker behangen voor ons, hoop ik dat de meubeltjes erin gezet worden en gaan we sinterklaas vieren met alyssa en opa & oma, dus heb er zin in! Kreeg trouwens bericht van mijn nieuwe zorgverzekeraar, dat als ik volledig ben ingeschreven (dus per 1-1-'09) dat ik mete en zwangerschapsverklaring van de vk, ik een kraampakket alsnog bij hen kan aanvragen en meteen krijg. Whoehahaha dan heb ik er 2 Ah wat ik over heb doneer ik wel aan die actie voor kraampakketten voor het buitenland. @Twigger, fijne sinterklaas! En doe maar rustig aan! @Jacky, fijn dat alles goed was. @Twinnie, nee ik ben moeder de gans he... Ennuh dr staat je HEEL wat te wachten! @Naduah, fijn juist dat je zo snel naar de ARBO mag joh! De andere pc....sja...mijn broer komt voor mijn verjaardag binnenkort dus die zetten we er maar ff achter Lukt het hem niet dan is de pc toch echt als vuilnis bestempeld en kan die niet meer gemaakt worden. @Majo, hoop met je mee dat de badkamer op tijd af is! En wel foto's maken hoor, ben nieuwschierig. Hahahaha ja die langharige cavia, dat doet het hem he @Dancinglady, hoe voel je je meid? En idd sinterklaas was erg leuk vanmorgen op school! @Snoop, idd lekker op de bank jij vanaaf! Geniet er lekker van! @Meiden van de meeting, ik heb er onwijs veel zin in! Lijkt me zo leuk om jullie te ontmoeten en lekker ff in het echie te kleppen! Fijne avond allemaal!
He Snoop! Jullie beebje is al goed verwend, leuk hoor! Heb ook even naar jullie kamertje gekeken, zit er ook mooi uit. Zon idee had ik ook een beetje, alleen dan alleen lime groen! En ook witte meubeltjes... Die girafjes zijn leuk he? Daar heb ik het wipstoeltje van... xxx
@ Mamakitty, waarom wordt jij eigenlijk ingeleid? Stukje heb ik waarschijnlijk gemist op het forum....
@Snoop, gave cadeautjes meid! @Twinnie, omdat mijn vorige bevalling niet zo goed ging en erg traumatisch was voor mij, daarbij lag mijn bekken in puin en kon ik de 1e week niet eens mezelf omdraaien in bed, ze moesten me er ook uit tillen...kortom; allemaal niet leuk en ik wil nu persee een ruggenprik. GYN kwam ermee dat ie me wil inleiden omdat ie niet wil dat ik moet afwachten wat er gaat gebeuren en dat ik alles nu gewoon weet...das voor mij fijner en helemaal voor de bevalling. (korte versie van het verhaal)
Mamakitty, kunnen ze altijd inleiden met 38 weken? Mijn gyn zei dat het alleen kan als het kindje er klaar voor is. Ik weet eigenlijk niet wat ik me daarbij moet voorstellen? Moet je trouwens ook een kraampakket hebben als je in het ziekenhuis gaat bevallen? De controle bij de gynaecoloog afgelopen week ging goed. De baby groeit goed. Ik heb alleen wel al weken een blaasontsteking en ik ben al maanden verkouden. Nu zelfs zo erg dat mijn oren verstopt zitten. Volgens de dokter mag ik nu 7 dagen neusspray gebruiken.. Bij de drogist zeiden ze van niet omdat je daar een hoge bloeddruk van kunt krijgen.. :s Heb nog een paar foto's in mijn album gezet.
Ja ook dan moet je een kraampakket hebben want je kan wel in het ziekenhuis willen bevallen maar je weet nooit hoe het loopt en het zou zomaar kunnen dat je bevalling ineens heel snel gaat en dat er geen tijd meer is om naar het ZH te gaan Ik zie maar 1 foto klopt dat? mooi buikje hoor! Fijn dat alles goed was bij de gyn!
Als het goed is staan er nu meerdere in.. Ik krijg geen kraampakket van mijn verzekering. Waar moet ik dat dan halen/kopen?
Dan kun je het kopen bij oa prenatal! weet je zeker dat je het niet van je verzekering krijgt? Waar ben je verzekerd als ik vragen mag? Leuke pakjes ook!
@Yvonnee, ik moet als ik 38 weken zwanger ben naar de gyn, die doet dan inwendig onderzoek of er al iets is gebeurt qua rijping...zo niet, dan week later terugkomen. Maar de vk zei al eergister dat ze hoopt dat de kleine zich met 37 weken al aandient.....desnoods wil ze dan al gaan kijken of ze misschien iets kan doen... Kraampakket moet je zoasl Snoop ook al zegt wel hebben, want je weet maar nooit wat er kan gebeuren... Fijn dat alles goed was bij de gyn en leuke foto's! Kraampakket kun je kopen bij de prenatal, kant en klare! @Snoop, je hebt pb terug
Oh nou ja, zal ook niet al te duur wezen denk ik. Voor de rest heb ik maar weinig hoeven kopen dus dan maakt dit niet echt uit haha. Leuke babykamer hebben jullie. Erg vrolijk.(ik weet nog niet een welke kleur onze kamer word.)
@Yvonnee, kraampakket van prenatal kost nog geen 28 euro. Zie link: http://www.prenatal.nl/Shop/Product.asp ... ctid=49611
Hoi Mamakitty, Wel fijn dat ze zo met je meedenken of niet? dat moet je zeker wel geruststellen... Je stelt je er nu ook voor in en kunt overal rekening mee houden.. xx
Heb net even alle kleertjes naar beneden gehaald, echt zo leuk! Heb nog geen commode, dus bewaar ze zolang in de tummy tub... Vind de kleertjes van LIEF zo leuk!
@Twinnie, ik koop regelmatig iets voor de kleine en alles ligt in dozen en tassen beneden dus kan er regelmatig naar kijken en dat doe ik graag haha De GYN verbaasde me enorm, ik heb alleen gezegd dat ik een ruggenprik wil en door mijn verleden wilden de vk en de gyn dat ook graag. Inleiden dacht ik niet eens aan, ik dacht als ik dat vraag, lacht ie me uit, maar hij begon er zelf over, zodat ik me niet druk hoef te maken daarover en dat dat allemaal geregeld is. Tis wel beter zo voor me, paar zorgen minder.