Hoi, hier eindelijk de stap genomen om te zorgen dat ik minder mag werken. Dus vanaf januari mag ben ik elke maandag vrij. Het idee alleen al geeft heel veel rust. Super fijn ook dat mijn leidinggevende me meteen serieus nam. Ga nu lekker vroeg naar bed. Fijne avond nog!
hartewens jij hebt de grote woezel en pip! WOOWOWOWOWOWWWW. Heel lief kamertje hoor meid. Je mag er zeker trots op zijn. Op mijn site het dagboek bijgewerkt Bloesem> echt goed van jou! Net zo een kanjer als ik. Hahaaa...we komen er wel achter wat beter is voor ons, uiteindelijk...
@hartewens, wat een onwijs gaaf kamertje! En wat een mooie klamboe haha hebben wij ook @bloesem, heel goed meid! Trusten!
Jaaa heb de grote woezel en pip! 1 van mams en de ander kwam manlief mee aanzetten. Lief he! Oo wat goed dat jullie werkgevers begripvol zijn. Ik wilde ook minder, maar wel een gedoe. Zal even copieren uit topic wat ik er over heb aangemaakt.
ps ik was nu 2,5 kilo bijgekomen in de afgelopen 4 weken, vinden jullie dat veel? Ben nu in totaal 6 kilo bijgekomen, dus valt nog mee, maar schrok er wel van dat het er nu zo veel waren. Hebben jullie dat ook?
@Mieke, wacht maar tot je de laatste weken ingaat. Dan kan je nog hartstikke veel aankomen! Ik hoop het natuurlijk niet voor ons, maar de kans is er. Ach, hoort er allemaal bij he! Daarna lekker aan de sport! hihi.
Nee helemaal niet! Ik ben nu in totaal ook 7 aangekomen en was netjes hoor zei de vk. En bij mij dus ook 2 kilo in 4 weken. Niet teveel zorgen om je gewicht maken hoor komt allemaal goed!
Ik hoef trouwens nog maar 7 weken te werken zie ik net \/ \/ Ben van plan om tot 36 wkn door te gaan maar de week van kerst valt er al tussenuit En met het oppassen moet ik nog even kijken hoe ik dat doe ws ook tot 36 wkn en dan beginnen wanneer het weer gaat.
Deel 2, kon het niet laten en het bankhangen heeft mij goed gedaan @Esther: Vervelend dat het niet lekker loopt met je ex! Al een afspraak met de gezinsvoogd? Het gaat zeker hard met alle zwangerschappen! (al ben ik 1 van degenen die als laatste is uitgerekend in Maart ) @Sweetlakecity: Naast de VK al bij de huisarts geweest? Herkenbaar pijn bij het liggen. Heupen, bekken rug, ik blijf draaien. Ik ga morgen mijn voedingskussen waarschijnlijk ophalen, duur ding 60 euro (Schrik!) maar het zal wel een goede zijn, hopenlijk helpt het. Ik ga ook mijn oefeningen weer oppakken. Heb jij dat altijd al gehad, pijn bij slapen of nu sinds de laatste tijd /de zwangerschap? Proberen maar he met t kussen, hoop dat het je helpt Wel weer geruststellend of niet zo'n bezoekje aan de VK? @Dancinglady: En kunnen jullie de sleutels krijgen in December? En vervelend dat je je vandaag niet lekker voelt, hoe gaat het nu? @Klavertje: Gefeli met je mijlpaal van 28 weken al weer ! Mooie buikfoto hoor! @Princess: Zo, aanwezige dame zeg dat ze je zelfs wakker maakt met haar geschop. Baby is nu al de baas hihi @Daphne: Mooi dat je er vrede mee hebt w.b.t. je baan! Strakjes lekker genieten van je verlof idd Fijn dat het bruinverlies is gestopt, is toch wel eventjes schrikken lijkt mij, ook al is het vaak heel onschuldig. @Naduah: Graag gedaan meid, daar zijn we buddy's voor niet ? En hoe lastig je het ook vindt, toch maar meer rust nemen! Hoe gaat het nu met je? En wat fijn dat het er naar lijkt dat je placenta niet meer voor de uitgang ligt! @Twinnie: Wat grappig zo'n buik lijkt mij Heb dat zelf nog niet gehad, maar wel de bewegingen zichtbaar aan de buitenkant, kan ik ook erg van genieten! @Mamakitty: Handig zo je gyn nog even kunnen spreken tijdens de info avond Klinkt alsof het allemaal goed is geregeld voor de bevalling, fijn zo! @Mimi: Balen is dat zeg van die rekeningen zo aan het eind van het jaar gepresenteerd, lekker uitgekiend van ze! En ego berichten moeten ook kunnen, lekker even spuien niet? @Majo & Tezz: Beterschap daar! Enneh Tezz heel herkenbaar die vermoeidheid @Lynnami: Het is dus goed gegaan met je man en veilig en wel in bed gebonsjoerd Gezellig hoor zo'n aanwezige baby @Romy: kan mij voorstellen dat dat lastig is om uit te kiezen die verzekering. Ik moet mij er ook nog over buigen. Waar twijfel je tussen? Ok, zal ik mijn zorgen over het niet zijn aangekomen laten varen . Enneh geeft niets je hele verhaal, lekker even spuien niet?. Niet niets zeg allemaal, poeh! Ik kan mij voorstellen dat je je soms wel zorgen maakt over de toekomst. Knap en goed van je dat je positief blijft en dit ook naar je familie probeert over te dragen! En wat mooi dat de baby zo veel blijdschap brengt tussen alle ellende door! Sterkte er mee he en gewoon posten he als het allemaal even te veel wordt! @hartewens: Mooi resultaat zeg, het kamertje @Bloesem: Wat fijn dat je dat hebt kunnen regelen met je werk! Echt apart net: Ik voelde zowel in de schede een schopje als bij mijn ribben? Volgens mij is de kleine meid een zwempartijtje aan het houden Zo en nu ga ik slapen want ik ben moeeeeeeeee! Tot morgen!
Zijn ze nu helemaal van het potje gerukt? Wat een belachelijk voorstel van ze! Daar hoef je idd zeker geen vakantieuren voor in te leveren! Als je een verklaring op papier krijgt van de Vk of huisarts kunnen ze je volgens mij niets maken. Dus ik zou daar gewoon aan de bel trekken dat het niet gaat en een aantalle uren de ziektewet in gaan, niet?
Goedemorgen! @Dreamerfly: Veel succes & plezier bij de vk! Goed dat je al je vragen opgeschreven hebt, ik vergeet het altijd... Hier gaat het wel goed, hoor. Gisteren de vriezer ontdooit (was weer eens nodig, maar wat een pokkewerk is dat, zeg!) en de koelkast schoongemaakt. Verder de dekbedden en de hoofdkussens een keertje gewassen en in de droger gedaan (zelf dus niet veel aan gedaan... ), dus wel nuttig bezig geweest, maar niet te druk. Wilde vandaag de keukenkastjes leegruimen en schoonmaken, maar kijk wel hoe ver ik kom. @Snoopy: Toen ik het las, ben ik ook eens even gaan tellen... Ik hoef ook nog maar 7 weken! Wat gaat het hard! @Mieke: Ik ben nu in totaal ook 6 of 6,5 kg aangekomen, volgens vk inderdaad netjes. En een week of 3 terug was het nog maar 3 kg, dus het gaat bij mij nu ook ineens heel hard. Niets om je zorgen over te maken, meid. De baby groeit nu ook heel hard, he? @Daphne: Dat is ook zo, ja. De laatste weken kan het ook erg hard gaan! @Hartewens: Vind het een geweldig kamertje, echt waar! En vind het ook belachelijk van je werkgever! Probeer een verklaring los te krijgen van je ha of vk, als het goed is kunnen ze dan echt niets doen. Hoewel ik ook geen verklaring van vk heb, maar ervan uit ga dat de ARBO arts zelf ook ogen en hersens heeft... :-k Maar een beetje extra zekerheid kan echt geen kwaad. @Bloesem: Goed van je, meid! Aan jezelf en je kleintje denken nu! Nou, Storm is bezig het bureau te slopen, dus zal maar eens even gaan 'opvoeden' .... Fijne dag meiden!
Murnin' Nou, kerstboom staat nog niet... Hoop vanaaf. Moet eerst nieuwe lampjes kopen omdat vriendlief het nodig vond om aan 1 van de strengen met lampjes te trekken en daardoor doet die ene streng het nu niet meer Mannen........oh als ik het zelf niet doe....... @Tezzz, wat gaaf dat je dochter de kleine heeft gevoeld! Beterschap voor de ziekenboeg! @RomyTamara, we gaan overheerlijk snaaien bij een high tea en aangezien we allemaal zuid/west van NL komen hebben we besloten om het in Zwijndrecht te doen, das voor ons allen dichterbij. Die nesteldrang heb ik ook, vandaar dat ik alles al was. Gaat als het droog is in vuilniszakken netjes opgevouwd de kast in zodat er geen stof bij kan komen. Haha thanx, ik hoop ook dat de kleine er dan aan toe is, het gaat wel aardig met me hoor don't worry! De volgende meeting is als de beebjes er zijn en dat geven we weer ruim van tevoren aan! @Blue, fijn dat alles goed gaat! @Sweet, er kan nog 1 persoon mee. Ik heb gereserveerd voor 4 a 5 personen, ze moesten een aantal weten namelijk, dus ik heb er 1 plekje over omdat Daphne helaas niet mee kan. @Majo, oh watheerlijk zeg een bad....ik ben jaloers @Mieke, fijn dat alles goed is! Ennuh 6kg aangekomen in totaal? Ik 12..... @Lynn, hahaha rust heerlijk! Moeten we allemaal doen, de mannetjes de amandelen laten knippen Mooie buuk! @Dreamerfly, suc6 bij de vk! @Hartewens, je hebt meer rechten als zwangere dan je denkt, dus iodd ff goed uitzoeken! Leuke beebkamer! @Bloesem, fijn geregeld meid! @Snoop, oh wat een heerlijk vooruitzicht he dat je nog maar zo kort hoeft te werken! @all, fijne dag!
dreamerfly> Ik heb vannacht geslapen met wat plattere kussens. Nog steeds geen oog dicht gedaan maar of dat nou kwam door die verstopte neus....geen idee dus. Heb nu wel minder pijn. Hoe vreemd...zeggen ze voedingskussen is goed maar daar hield ik dus zo een pijn aan over. hartewens> ik heb ook geen makkelijke baas. Maar ben nu ziek (griep). zal als ik beter ben wel weer in gevecht gaan. Mijn Vk zei dat je anders de arbo moet bellen die zijn niet zo moeilijk en zeker als het gaat om zwangere vrouwen. Gaf mij wel moed. majo> ik vind de meterkast ook niet al te handig. Beter zwemmen dan alle stoppen eruit! Heb een verrotte nacht gehad. Voel me nog beroerder dan gisteren. Een stink ui naast me bed gehad en daar dus gewoon wakker van geworden van die meur lucht. Toch wel verstopte neus. Maar ik leef nog steeds in het zwembad. Als het morgen niet over is ga ik wel naar de HA. Ik wil de 13e namelijk echt mee! Heb de 14e een uitje naar holdiday one ice...dusssee beter worden! Ik ga gtst kijken.
@hartewens, wat een belachelijk gebeuren op je werk zeg! Zijn ze nou helemaal gek geworden! Ik begrijp echt niet wat die weerstand van sommige werkgevers tegenover zwangeren is. Alsof we ons aan het AANSTELLEN zijn! Sjonge jonge...gelukkig heb ik (ondanks dat ik weg moet) wel een baas waar ik ziek van MAG zijn en ook niet moeilijk doet als ik een uurtje eerder weg ga. Begrijpt hij wel. Hij vindt het belangrijker dat ik me goed voel, dan dat het werk afkomt. @Sweetlakecity, ja, gauw beter worden hoor! Zou wel fijn zijn als je toch lekker kon genieten van je afspraakjes in het weekend. Dikke knuf voor jou en beterschap! @Naduah, jeetje, ja, dat is ook nog zoiets dat echt moet gebeuren voor die 2e er is, de koelkast/vriezer schoonmaken! Komt op mijn 'verloflijstje' te staan! @Lynnami, hoe is het met je man? @MamaKitty, vind het echt jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar heb er ook wel vrede mee. Hopelijk zien we elkaar gauw MET baby! Enne, vandaag komt mijn moeder de kerstboom brengen! Het is een blauwspar, dus die valt niet (veel) uit. Scheelt weer vegen. En ze heeft hem voor een mooi prijsje op de kop getikt, dus hoef haar maar 10,- te betalen (voor een bijna 2 meter hoge boom!) Heb net ook even zitten rekenen hoe lang ik nog moet...Heb met kerst 2 weken vrij en dan nog t/m 22 januari werken, dus dat is...5 weken, waarvan ik maar 16 dagen hoef te werken! Poeh hey, dat gaat snel!
@Lynnami; ahhh, arme man! Nu moet tie lekker veel ijsjes gaan eten hè (hoewel ik de ijsje helemaal niet zo fijn vond toen...). Succes met je zieke mannetje! Enne mooi buikje hoor @Dreamerfly; en alles goed bij de vk? Hihi, zou blij zijn hoor, als ik nog onder mijn gewicht zou zitten Stond gisteren weer op de weegschaal en zit nu op +4,5 kilo en dat terwijl ik in de eerste 3 maanden 3 kilo was afgevallen Maar goed... kan me er ook niet druk om maken, als de baby geboren is wil ik weer lekker gaan bewegen en hopelijk kom ik dan weer snel op m'n oude gewicht terug @Romytamara; dikke knuffel voor jou! Lijkt me vreselijk zwaar om dit allemaal om je heen mee te moeten maken... @Hartewens; haha, wat een idioten op jouw werk zeg gelukkig dat je dit niet gaat pikken. Succes met het afhandelen! @Bloesem; you go girl! @Mieke1981; nee hoor, heb hier wel hogere gewichtstoename's gehoord het hoort erbij, je kan je er maar net zo goed bij neerleggen... @Snoopy; wauw, wat gaat het toch allemaal snel hè... Die 7 wkn zijn zo voorbij en dan is de kleine er alweer bijna @Mamakitty; balen van je boom moet je nu alsnog lichtjes erin doen :x gelukkig maar 1 streng als ik het goed begrijp Verder alles goed met je? Een beetje geslapen vanacht? De kerstborrel gisteren was wel gezellig, maar weer een crime voor m'n rug ach ja... doen we maar weer eens rustig aan vandaag hè
Sweetlakecity goed zo, jezelf beter voelen is het belangrijkste! En dan kan je daarna kijken of het lukt met je werk. Balen dat je je nog steeds beroerd voelt. Hopelijk is het zaterdag helemaal over. Princess ik vind het ook jammer dat jij er de 13e niet bij bent. Ik vind het een goed idee dat we de meeting met de beebjes zo plannen dat jij er ook bij kan zijn. Dat moet gewoon Beterschap met je rug. Kitty helaas nog geen kerstboom... Ik hoop dat het vanavond wil lukken allemaal. Babykleertjes wassen dat wil ik ook wel, maar ik wacht maar tot na de verhuizing. Dat is soms best moeilijk... Tezzz bij mij ligt het eraan, maar als ik een wat drukkere dag heb kan je me rond 2 uur ook opvegen. Beterschap met de kids. Lynnami beterschap met je mannetje. Mooie buik. Majo balen dat het wat tegenzit met de badkamer, maar nu weet je inderdaad dat straks alle leidingen super in orde zijn. En in bad met oud en nieuw, kon ik dat ook maar Dreamerfly zo veel fietsen is voor mij zonder wind al niet eens haalbaar En bij mij werkte de site pas 's avonds ook een keer niet, dus dat kan kloppen. Hoe was het bij de vk? Met mij gaat vandaag al een stuk beter en over ons huis vertel ik zometeen meer hieronder. Hartewens mooi kamertje hoor! En ik vind het zo belachelijk dat werkgevers zo begriploos reageren, daar word je toch niet goed van. Ik heb er zelf ook de nodige ellende mee gehad in het begin en het rommelt nog steeds... Mieke als je in totaal 6 kilo bent aangekomen zou ik me geen zorgen maken hoor. Ik ben het dubbele aangekomen Snoopy lekker dat je je werkweken kan gaan aftellen. Romytamara ik hoop dat je er bij de volgende meeting wel bij bent Gisteren had ik dus een mindere dag, zal je zien dat verzuim vitaal ook weer belt. Nu willen ze dat ik opnieuw naar een arbo-arts ga. Ik had eindelijk rust! Ik heb wel gezegd dat Utrecht echt niet meer kan, dus nu moet ik naar Goes, aanstaande vrijdag al. Gelukkig probeert mijn mannetje weer mee te gaan. Ondanks dat gaat het met mij weer stukken beter. Ik heb weer "normaal" veel afscheiding in plaats van extra veel en ik heb lekker uitgeslapen vanmorgen, tot wel 11 uur! Tussendoor was ik steeds wakker en lag de baby heerlijk te schoppen. Die vond het wel lekker zo'n relax-ochtendje volgens mij. Zodra de notaris tijd heeft mogen we tekenen en krijgen we de sleutel van het huis. Ik hoop zo dat het snel zal zijn, maar in december moet gewoon gaan lukken. Dat gaat even een drukke tijd worden voor ons. Gelukkig zijn er vrienden vrij in de kerstvakantie die willen komen helpen. We hopen er dan begin februari te gaan wonen, want er moet nog heeeel veel gebeuren.
thnx voor al jullie lieve berichtjes. Doet me goed! Hele verhaal stond er zo Ach soms moet je het gewoon kwijt denk ik Ik heb vannacht over de meetening gedroomd Erger moet het niet worden hoor hahaha! Lijikt me leuk een meeting met de beebjes, ik hou me aanbevolen! Ben de jongste bijna mama hier zeker? Nouja de leeftijd van mn man haalt het gemiddelde weer omhoog Vanmorgen was ik wéér een kilo lichter, snap er helemaal niets meer van! Zit nu dus nog steeds 2 kilo onder mn oude gewicht... Owhowh... wanneer zullen we het vrouwelijke lichaam toch eens gaan begrijpen.. Maar, heb geleerd me er geenzorgen om te maken O @Kitty, mannen zijn prutsers he haha! Gaan jullie vandaag verder aan de boom? Beetje geslapen vannacht? Ik niet grrr.. :x @sweetlake, balen meis dat je je zo beroerd voelt Het heerst echt he want ik hoor er zovel over! Ik heb ook zo'n last van een verstopte neus waar ik het gewoon echt benauwd van krijg En mede daardoor kan ik dus ook niet goed laag ademen.. Denken jullie dat het zinvol is om naar de huisarts te gaan? Want je mag geen neusspray toch? Zijn jullie trouwens al helemaal uit de naam? En doen jullie 1 of 2 namen? Wij willen er 2, omdat wijzelf ook allebei 2 namen hebben. We zijn er denk ik opzich wel uit, maar toch ook nog weer niet definitief haha! We gaan morgen we boeken ophalen bij de drukker voor de geboortekaartjes. Had er via internet een paar besteld en daar zitten er 2 bij die we erg mooi vinden. Heb echt zin om een babykaartje uit te zoeken! Ook hebben we morgen de echo, ook zo'n zin in! Ennnn, we zijn ein-de-lijk met de babykamer begonnen! We hebben gister verf uitgezocht en kunnen dus vandaag beginnen met verven. We hebben veerder alles al (meubels e.d.) alleen accessoires willen nog niet echt lukken... sweetlake & hartewens vervelend dat jullie zo'n moeilijke baas hebben! Zo krijg je idd net het gevoel alsof je je aansteld en de meeste hier hebben het al zo moeilijk om hun eigen gezondheid voor op te stellen.. En hartewens, wat een prachtig kamertje! Heel leuk zo met woezel en pip! En wat een groters! Wij hebben nu ook een aantal dingetjes van woezel en pip en ben zeker nog opzoek naar meer (meer meer haha) Manlief heeft niet zoveel met woezel en pip, maar die heeft dan ook niet zoveel te willen wat het babykamertje betreft En wat een balachelijik voorstel van de vakantieuren! Dat mág niet eens. Ik kom zelf ook uit die sector, maar ze kunnen je gewoon gedeeltelijk in de ziektewet gooien en dan vult UWV je salaris dan aan. Dus je baas merkt er helemaal niets van. Dus zeker niet akkoord mee gaan hoor! @Kitty klinkt heeeeeeerlijk die High tea! Zo leuk verzonnen ook! Zwijndrecht is voor mij een endje rijden hoor Vind het echt jammer dat ik er niet bij kan zijn.. Ik wil het ook zo gaan doen, alles wassen en dan in een vuilniszak, maar dan moet eerst de rommel weg zijn van zolder, zodat het ook stofvrij kan drogen haha. @dreamer, heel veel plezier en succes bij de VK! Idd erg goed dat je alles hebt opgeschreven! Zou ik ook eens moeten doen @Naduah, productief dagje hoor, heerlijk! Lukt het een beetje met de keukenkastjes? Ook zo'n last van de nesteldrang ? T zonnetje schijnt hier heerlijk, van mij maggie de hele dag blijven 8)
@Dancing, jeetje jij ook al zo'n gezeur met de arbo... Ze zeggen dat ze r voor jou zijn, maar merk er zo weinig van.. Ben benieuwd wat ze je vrijdag gaan zeggen en wat ze willen weten.. Je was toch al geweest? En wat hebben ze toen gezegd en afgesproken? Echt vervelend dat je nu nog een x heenmoet.. Wel heerlijk dat jij je beter voelt zeg Daar doe je het voor toch!