Klopt, als hij alimentatie betaald, kan hij bezoekrecht eisen, MAAR een rechter zal altijd kijken naar hoe de situatie was en is........................ Stel dat hij het kind 4 jaar net gezien heeft, dan krijgt hij het kindje echt niet zomaar voor een aantal dagen hoor.....
Ik heb inderdaad als antwoord op zijn smsje gestuurd, dat hij misschien voor zijn verantwoordelijkheden wil weglopen, maar dat ze er nog wel steeds zijn! Ze verdwijnen niet ineens met hem mee ofzo... En dat hij er maar eens over na moet denken hoe hij hiermee om wil gaan. Het duurt gelukkig nog wel een tijdje voordat de baby komt, maar voor die tijd moeten er echt oplossingen zijn! Het via de rechterlijke weg doen is inderdaad nu nog te vroeg om over na te denken. Ik wil ook eerst even afwachten hoe hij zich hier verder in opstelt. Of hij vanavond daadwerkelijk weggaat en hoe het contact zal gaan (of juist niet)... Hahaha, ik zal maar niet vertellen waar hij woont! Een hele horde zwangere vrouwen achter je aan, klinkt nogal angstaanjagend... Joyce; Lief dat je tijdens je werk toch nog even met mij meeleeft! Dank je voor de knuffel! Kan ze goed gebruiken sinds de laatste 24 uur...
Pagina 100! Goed van ons! \/ Nee, maar mocht deze situatie zo extreem worden, dan wordt naar veel meer gekeken inderdaad. Family life heet dat tegenwoordig he? Of er uberhaupt wel contact is geweest, of hij het kind erkent heeft. Ik zal zo even zoeken, want ik zag hier laatst een topic over ergens op zw.p.
hoor je wel iets van hem dan of laat ie niets weten? Vraagt ie jou ook niets? Stel dat ie vanavond zegt; ik ga er toch voor, wat doe je dan?
Hey dames, Zag dat er een forum is voor maart 2009 mama's is dus ik dacht laat ik even kijken. Ik ben zelf nu 6 weken zwanger en ongeveer 10 maart uitgerekend. Even afwachten wat de VK zegt want die wijkt vaak af weet ik uit ervaring. Heeft dan weer met je cyclusdagen te maken en die zijn een zootje na mijn eerste zwangerschap. Maar daar ga ik volgende week naar toe. Jenna; wat ben je in een rare situatie terechtgekomen. Succes! Maart 2009 wordt een drukke maand... Groetjes, Jo
Welkom Jootje! En gefeli nog he Ja maart 2009...here we come! Word errrrug druk haha Ah met de termijnecho kunnen ze precies meten hoe lang je zwanger bent....
Mijn vriend en ik zijn 36 en volgens mij is klaar zijn voor een kindje niet aan leeftijd gebonden. Ik geloof namelijk dat je nooit helemaal klaar bent voor wat gaat komen. Nu heb jij al een zoontje van 4 en heeft je vriend daar wel van kunnen 'proeven' maar hoezo denkt hij de dingen niet meer te kunnen doen die hij nu ook doet of nog wilt doen. Dan had hij ook niet voor jou moeten kiezen want hij wist van te voren dat je al een kleintje had. En als je samen goede afspraken maakt kun je evengoed nog heel veel doen en een leuk leven naast je gezin hebben, lijkt mij! Daarin moet je elkaar toch ook vrij kunnen laten. Dus wat mij betreft zijn zijn redenen gewoon BULL en heeft hij eens een flinke knal voor zijn harses nodig.
Nee, hij heeft verder helemaal niets van zich laten horen, behalve die sms vanmorgen. Maar hij vraagt ook niets. Hij belde me gisteravond nog en het enige wat ik constant hoorde was; 'denk er alsjeblieft goed over na'. Hij denkt ook echt dat mijn besluit nog niet vast staat... Volgens mij is het voor hem ook heel moeilijk om straks te weten dat er een kind van hem rond'loopt' en dat hij het helemaal niet kent. Maar ja, daar kiest hij zelf voor. Toch..? Als hij vanavond het ineens wel zou willen, zou ik wel precies willen weten waarom nu ineens wel? Wat hij precies denkt en voelt. Ik ga er niet vanuit, maar het zou wel super zijn... Jootje; Dank je wel en welkom hier!
Mamakitty; ja daar wacht ik ook maar geduldig op... eerste echo is op 11/8. Jenna; heb even je beginverhaal gelezen maar wat een vreemde situatie zeg. Het lijkt wel of het hem benauwd dat je nu zwanger van hem bent en dat hij zich daarom heel vreemd gedraagt. Neemt niet weg dat het niet echt mannelijk overkomt, weglopen voor je verantwoordelijkheden. Nogmaals succes maar denk ook om jezelf en het kleine wondertje in je buik. Ga er weer vandoor, boodschappen doen! Groetjes, Jo
Goh Jenna, wat een drama zeg! Poeh hee, dit is niet niks. Ik had nog hoop dat het hem een beetje aanvloog en dat ie aan het idee moest wennen, maar blijkbaar is ie toch heel serieus in zijn standpunt. Wat een kl*te situatie zeg. Ik wens je heel veel sterkte, en ik denk dat het heel goed is om het met je familie en mensen om je heen gaat delen. Dit kun je niet in je eentje verkroppen. Sterkte!
Oke, maar dat zo je dus nog wel willen..... Idd hij kiest zelf hoor om zijn kind niet te gaan kennen op deze manier, jammer voor hem.....echt super jammer. Maar waarom ineens die ommezwaai, heeft ie tijdens zwanger worden ooit iets negatiefs erover gezegd of dat ie twijfels had?
Jenna: Denk alsjeblieft goed na wat je wilt. Wil je dat het kind zijn/haar vader leert kennen? Zo, ja dan zou ik alimentatie eisen. Vind je hem niet verantwoordelijk genoeg om ook maar iets met het kind te maken te hebben? Laat je dan heel erg goed informeren over allerlei mogelijkheden. Er zal vast wel wat in de wet staan, waardoor jij jouw recht kan halen. Ik zou het hem in elk geval laten bezuren En besef wel dat jouw kind op den duur zijn/haar vader toch wilt leren kennen. Het hoeft niet, maar de kans is er wel. Wat je ook doet zorg ervoor dat je sterk staat. Zorg ervoor dat jij samen met jouw kinderen een mooi en liefdevol leven gaan leiden. En daar heb je hem niet voor nodig, toch. Nogmaals sterkte!
Broddels; Ontzettend goed gezegd! Rationeel ben ik het ook helemaal met je eens. Voor je gevoel, zou je toch het liefste het 'huisje, boompje, beestje' idee willen hebben. Oud worden met de papa van je kinderen. En het is nogal zwaar om er mee om te gaan dat mij dat niet gaat lukken... Dat doet pijn... En ja, als hij op wonderbaarlijke wijze ineens als een blad aan de boom is omgeslagen, zou ik hem denk ik nog wel een kans geven. Maar dan moet hij mij er echt van overtuigen! Ik heb geen zin als ik straks 30 weken zwanger ben, om weer op m'n bek te gaan en dan alsnog definitief door hem aan de kant gezet te worden!