Weet iemand of je ook zelf een echo kan regelen met 12 weken? Dan wordt het alleen niet vergoed maar het kan wel toch? En hoe doen jullie dat of hebben jullie ook nog een 12 weken echo?
Ja hoor Snoop, de meeste pretechobureau's maken vanaf 12 weken echo's, dus bel er 1 op zou ik zeggen in de buurt en maak een afspraak voor als je 12 weken bent! Fijn dat alles ok was bij de vk!
@Snoopy - Ik zou ook een pretecho regelen... En die is met 20 weken ook heeeeeel mooi! Kan je hem ook 3 of 4d laten doen Ik ben ook verstopt hoor... bweeghh... Ik hoorde net van een vriendin dat die de bussen van MvM ook niet echt vol kreeg... dus die plaste waarschijnlijk ook minder..
Haha nou die bussen kreeg ik ook niet vol hoor toendertijd met 1e zwangerschap, maar toen plastte ik ook veeeel meer Dat lukt gewoon niemand haha Ik krijg met 10 weken (termijnecho), 12 weken (nekplooimeting), 20 weken (ook vergoed) en 24 weken een echo. Die met 24 weken laten we zelf doen (pret).
Nee oke .. vol niet.. maar ik dus bij lange na niet hahaha... Ik heb nu over 2 en halve dag net 1 bus vol.. of nog niet eens...
Hey meiden! Allereerst alle dames die vandaag naar de vk gaan of een echo hebben; heel veel plezier! Nieuwe mama's; van harte welkom! We raken al aardig vol hier! Yvonnee; meid, wat goed dat je nog wel zwanger bent! Dat is ook wel even schrikken, denk ik, of niet? Gelukkig is het al bijna vrijdag! Xanado; zo, dat is inderdaad een meevaller! Lekker hoor! Ga je maandag weer proberen aan het werk te gaan? Daphne; pfff, wat een rotnieuws! Dat zijn echt van die dingen die je niet wil horen als je zwanger bent, maar ze gebeuren wel... Heel veel sterkte! Ook voor je vriendin! Nou, nog even over mezelf. De film was heel erg leuk, af en toe kon ik mijn tranen moeilijk inhouden. Maar dat is wel goed voor mij, want ik heb nog amper gehuild sinds alles gebeurd is en ik voel me wel zo. Dus dat was wel prettig. Daarna zijn wij nog even naar een kroeg geweest (thank god voor het rookverbod! ) en heb ik alles aan mijn vriendin verteld. Ze was heel blij voor me, totdat ze het hele verhaal had gehoord. Pff, ik wist niet dat die meid zo kon schelden. We hebben het ook best wel over de praktische zaken gehad, hoe het straks allemaal moet, als ik het in mijn eentje moet doen. Toen ik thuis kwam, waren alle spullen van mijn vriend weg... Hij heeft gister niets meer van zich laten horen. Kreeg alleen vanochtend een sms waarin stond dat hij nog steeds achter zijn standpunt staat. Die jongen heeft serieus nog steeds niet door dat ik dit kindje ga houden! Ik word daar zo ontzettend moe van... Maar het komt wel goed, denk ik, hoop ik...
@Jenna - Hij laat er zeker geen gras over groeien zeg! Sjonge wat een eikel! Even meedelen... en meteen doorpakken... alles meteen zo definitief... Als ie zich zou bedenken wordt de stap zo ontzettend groot lijkt me om alles terug te draaien... Die stap alleen al zou er voor zorgen dat je het maar niet meer doet... Ik vind het verschrikkelijk voor je... ! Maar meid... je verdient zo een eikel niet... Zit geen greintje gevoel in! Jij verdient veel beter... Hetgeen hij verdient is een bitch van de bovenste plank die hem ook een keer laat zitten zo van het ene op het andere moment.. En dat ie er dan maar flink last van heeft! Slappe dweil dat ie is... Sorrie nou begin ik ook al te schelden
Oooooooh... dan valt het dus nog mee Maar ik plas echt minder dan dat ik gewend ben... Misschien ligt het bij mij allemaal wel net zo dat niets nu op mijn blaas drukt
Ja wij hebben gekozen om geen prenatale screening te doen als ik dat dus wel had gedaan had ik sowieso dus met 12 weken een echo gehad? Naja we zien wel even, weet iemand aan wat voor kosten je voor een echo moet denken? @jenna, fijn dat de film leuk was! Dus nu is het wel heel echt nu hij zijn spullen gepakt heeft. Jeetje had dat niet verwacht meid Maar goed je bent beter af zonder hem ook al weet ik dat je dat op dit moment niet helpt! *Knuf*
Oh Jenna..meid, wat een kl**tzak is het toch he....BAH om kotsmisselijk van te worden..meteen spullen weghalen.....hij denkt niet eens echt na over zijn kind. Of over jou! Ongevoelige en hersenloze zak is het! Oh ech ik ben zooooooo woest! Mja, hij kan in de stront zakken als ie jou zo behandeld, niet? Die gozer spoort niet, echt..... trouwens vertelde het gister tegen mijn vriend, die natuurlijk helemaal pissed, maar die zei nog dat ie misschien al wilde stoppen met je....of dat er misschien een ander is? Hij wil duidelijk geen vaste connectie met jou (als in een kind, zit je toch voor altijd aan mekaar vast) en als je een nieuwe relatie wilt beginnen of een oude beïndigen, dan zit je daar idd niet op te wachten...misschien is dat het? Of denk je van niet? Ook deze ochtend een dikke vette mega knuffel voor jou schattie!
ff op internet kijken voor een bureau bij jou in de buurt en er staan op internet meestal wel prijzen bij, en anders ff bellen weet je waar je aan toe bent. Sommigen vragen 55 euro, anderen weer 75...erg verschillend namelijk.
Komt bij mij door de hormonen he....die zorgen ook dat je meer moet plassen......nou dat overgeven en moeheid erbij...en ik kan mijn lol op haha Trouwens.....vriendlief had niet zelf mobiel uitgezet, maar batterij was leeg...hihi....
Ik was eerlijk gezegd, ook lichtelijk in shock toen ik thuis kwam. Hij heeft ook geen briefje of wat, achtergelaten. Gewoon weg. Misschien had ik ook niet verwacht dat hij dit écht zou doen, maar hij heeft het laten zien. Wat Wishgirl al zegt inderdaad, om nu weer terug te komen zal veel veel veel moeilijker zijn... Ik probeer echt de eer aan mezelf te houden, maar ik heb zooooo'n behoefte om hem op te bellen en de huid helemaal vol te schelden! Ik ben gewoon enorm kwaad op die l*l! Snoopy; Waarom vindt je 20 augustus zo vroeg om naar het hartje te luisteren?
@Jenna - Misschien is het een idee om een brief aan hem te schrijven waarin je hem heeeeeeeeelemaal verrot scheldt... echt alles eruit gooit... Deze brief stuur je niet op! Maar op een voor jou juist moment kan je de brief verbranden... Is dat een idee? Kan je toch even je gevoelens kwijt naar hem toe, maar je houdt het voor jezelf Dikke knuf!
@Jenna, ehhhh ben erg onzeker hoor haha eerste he maar omdat ik hier vaak hoor dat dat pas met ongeveer 15 weken goed te horen is. Dus als ik vrijdag het hartje zie kloppen (zijn we helemaal happy) dan ga ik met 12 weken naar de verloskundige en gaat ze luisteren en als ze dan niets hoort zal ik helemaal in de stress zitten terwijl het misschien normaal is dat ze nog niet hoort. Pff sorry hoor maar alles is zoooo nieuw haha
@Kitty - Je bent natuurlijk ook al iets verder dan ik he.. hihihi.. En alle symptomen zijn natuurlijk ook weer anders... En ja... als de batterijen leeg zijn doet de mob het ook niet meer hahahahhaa
Dat is wel een goed idee inderdaad, Wishgirl. Dan kan ik alles er flink uitgooien... Echt, als ik nu bedenk wat ik allemaal daarin zou willen zetten, voel ik al die woede alweer opkomen. Adem in, adem uit... Snoopy; ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord ofzo dat het hartje pas met 15 weken goed te horen is. Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd, maar ik dacht dat al veel eerder kon. Maar ik hoop dat hier andere meiden zijn, die hier meer over weten.